6.781 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Bamse agtig familie hund hvilken ? Bamse agtig familie hund hvilken ?

Ja jeg har droppet min store drøm om at få en hvid schæfer da alle åbenbart hader dem og mener de er rovdyr der kan gå amok hvert sekund det skal være.. men sådan mener jeg nu det er med ALLE dyr..
Nå men nu søger jeg så en rigtig bamse agtig mellem stor hund med lang pels sådan en virkelig kramme bamse da vi skal til at have børn. Men samtidigt må den da også gerne kunne være en slags vagthund hvis det kan lade sig gøre.

håber i forstår mig og kan hjælpe mig. Den eneste hund jeg lige kan komme i tanke om er labrador men kunne jo være der var andre lige så velegnede hunde derude

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bamse agtig familie hund hvilken ?
  • #1   14. jan 2010 old english shepdog, tror jeg den hedder .. det er bare en dejlig stor bamse smiley .. og alle dem jeg kender er så rolige .. min datter da hun blev fød lå hun altid på et tæppe på gulvet ved min mors venindes hund, og det vel også en vagt hund tror jeg, men mere hyrdehund .. men stor er den smiley

• #2   14. jan 2010 jeg tænker mest chow chow eller new foundlænder, når folk snakker bamsede hunde i stor, men er ikke sikker på, hvor god chow'en er til børn...

• #3   14. jan 2010 Det er vel dig der skal holde hund ? og derfor burde din mening om hvide shæffere også være den eneste gældende ?

Hvis i skal til at have børn ... hvordan passer hunden så ind tidsmæssigt ?
    Hvad kan du/i tilbyde hunden ?

• #4   14. jan 2010 Har godt nok til dags dato aldrig hørt nogen sige sådan om en hvis schæfer.

Men hvilken hund der passer til jer, afhænger jo ikke kun af om den er krammevenlig.

Hvad kan i tilbyde i forhold til aktivering og motion?
    Hvor meget pelspleje og fældning er i villige til at leve med?
    Har i haft hund før?
    Vil i bruge den til nogen form for træning (udover basis lydighed)?

• #5   14. jan 2010 motion får den nok af ingen tvivl der vi bor på landet jo. og aktivering fpr den også nok af og lege med naboernes hunde det er det mindste problem ellers løber jeg gerne en tur med hunden hverdag det orker min gamle labrador bare ikke mere hun vil hellere lege med de andre hunde :)..

fik bare fortalt en historie om en hund der havde spist en baby selvom hunden havde været deres et og alt. så kæresten tænker ikke på andet lige siden når man snakker om racen :(..

Nu skal i ikke vælge hund for mig og ved jeg står med valget.
    Men ville bare høre efter andre racer jeg skal undersøge da jeg kun kender labrador som "bamsehund".
    kæresten er hjemmegående på førtidspension så tid er intet problem
    Jeg har jo hund nu så ja har haft før og har stadig og nok også længe endnu forhåbentlig.
    Ønsker ikke at komme til at købe en forkert hund så hellere undersøge tingene i god tid og blive klog på hunden/racen før jeg anskaffer mig den sådan jeg ved den passer ind og vi kan passe den.

• #6   14. jan 2010 Kim -men nu er aktivering jo lidt mere end bare at lege med naboens hund;o)

F.eks. er en border collie jo nok ikke et godt valg, hvis man ønsker en hund der trives "kun" med gåture og leg med nabo-hunden.
    En Engelsk bulldog ville være et dårligt valg, hvis man ønsker en hund til løbeture, cykelture og vandreferier;o)

Men med det du skriver, tænker jeg da at en hund som new foundlænder ville synes det var et godt liv. Hvis i gider pelsplejen altså

• #7   14. jan 2010 Nu bliver hunden ikke aktiveret nok af at rende med naboens hunde...
    Der skal mental aktivering til..

Hvis det er en hvalp i anskaffer jer, så er der en god portion alm. hvalpetid = TID, og så er der lømmelalderen / teenage perioden.
    - og et sted mellem 2 - 3år er der en etableret voksen hund.

Man hører om så mange der ikke har sat sig ind i at baby er fuldtidsarbejde og det er hvalpen også - og de 2 behov kan sjældendt dækkes medmindre man vil det og prioriterer det højt.

Jeg kender ikke så mange bamse hunden andet end små racer - og new. Hvad har i af krav størrelsesmæssigt ?

• #8   14. jan 2010 Jeg havde ikke skiftet race - hvis du brænder for en hvid schæfer burde det være den hund du får.

Hvis hunden bliver vænnet til barn fra starten a, plejer de jo ikke at blive problem hunde omkring børn.

• #9   14. jan 2010 Berner sennen, dejlig bamse, super til børn og generelt ikke en voldsomt krævende race. Vælg evt en tæve som er knap så stor smiley

• #10   14. jan 2010 Ud fra hvad jeg ved om Berner-Sennen, lyder det lige som en der passer til jer.
    Den er en bamse, god til børn, elsker at gå lange ture men det er ikke en nødvendighed (når den er voksen) og så blev den i gamle dage brugt til at passe gården.

• #11   14. jan 2010 Når jeg læser hvad du søger tænker jeg umiddelbart Berner Sennen. Rolig bamse der elsker børn :o) Masser af pels, men ikke voldsom krævende.

• #14   14. jan 2010 Newfen er en rigtig rolig familie hund, ja der er pelspleje, men hvis man ikke udstiller er det nu ikke så slemt..... problemet er at folk tror de får en bamse! Det gør de nu også, men en newf er ligeså meget hvalp som alle andre racer, og er først voksen som 3 årig. Den elsker sin familie, man får en ven for livet, den vil gerne deltage i alt og helst ligge i vejen..
    Det er en stor hund, den sviner skrækkeligt, så reelt er min holdning, at man skal ikke købe en newf bare fordi, men virkelig kunne lide racen og vide hvad man går indtil, for ellers " går det galt"

• #15   14. jan 2010 En pyreneerhund er en stor hvis bamse smiley

Tænk jer grundigt om inden i vælger at få hund sammen med barn. Som de andre skriver er en hvalp meget tidskrævende.

• #16   14. jan 2010 Ups - havde lige overset det med at I skal til at have børn. Tænk jer grundig om inden I anskaffer jer hvalp og barn på samme tid. Jeg ville i hvert fald ikke have orket at have en baby på samme tid som jeg havde hvalp....suk ;o)

• #17   14. jan 2010 Hvad med en samojede? De er så nuser smiley

• #18   14. jan 2010 Må hellere straks fortælle Gilbert at han er er frådende rovdyr, der spiser små børn til frokost...

Hvis din store drøm er en hvid schæfer, så køb dig en hvid schæfer. Det er en fantastisk hund. Tror ikke der findes nogen race, hvor der ikke kører en historie om et eksemplar, der engang er gået amok...

• #19   14. jan 2010 En Berner Sennen ER indbegrebet af en bamsehund. Den er den perfekte familiehund, rolig og hviler i sig selv, men samtidig vagtsom når den er alene eller hvis der kommer nogen, eller hvis man går med den alene en mørk aften;) Berneren er bare en herlig hund, men hvis du gerne vil have hvid shæfer er en berner måske ikke helt den du skal have da aktivitetsniveauet er noget lavere hos dem (der findes dog enkelte aktive bernere, men somregel bliver de mere "dovne" som de bliver ældre hehe)

• #20   14. jan 2010 Berner-Freak: Jeg venter med spændig på at min berner bliver lidt mere doven ha ha ha, det kunne jeg godt bruge engang imellem :o) Men han er også kun 1 år, så det kommer nok ;o)

• #21   14. jan 2010 Jeg har en baby på 11 uger og jeg synes virklig det er svært at få det til at hænge sammen med hundenes behov.... Og de er 4 og 8 år...

Tænk dig godt om.....

Kommentér på:
Bamse agtig familie hund hvilken ?

Annonce