Bamse agtig familie hund hvilken ? Bamse agtig familie hund hvilken ?
Ja jeg har droppet min store drøm om at få en hvid schæfer da alle åbenbart hader dem og mener de er rovdyr der kan gå amok hvert sekund det skal være.. men sådan mener jeg nu det er med ALLE dyr..
Nå men nu søger jeg så en rigtig bamse agtig mellem stor hund med lang pels sådan en virkelig kramme bamse da vi skal til at have børn. Men samtidigt må den da også gerne kunne være en slags vagthund hvis det kan lade sig gøre.
håber i forstår mig og kan hjælpe mig. Den eneste hund jeg lige kan komme i tanke om er labrador men kunne jo være der var andre lige så velegnede hunde derude
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 152
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 412
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Hvis i skal til at have børn ... hvordan passer hunden så ind tidsmæssigt ?
Hvad kan du/i tilbyde hunden ?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
Men hvilken hund der passer til jer, afhænger jo ikke kun af om den er krammevenlig.
Hvad kan i tilbyde i forhold til aktivering og motion?
Hvor meget pelspleje og fældning er i villige til at leve med?
Har i haft hund før?
Vil i bruge den til nogen form for træning (udover basis lydighed)?
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 90
fik bare fortalt en historie om en hund der havde spist en baby selvom hunden havde været deres et og alt. så kæresten tænker ikke på andet lige siden når man snakker om racen :(..
Nu skal i ikke vælge hund for mig og ved jeg står med valget.
Men ville bare høre efter andre racer jeg skal undersøge da jeg kun kender labrador som "bamsehund".
kæresten er hjemmegående på førtidspension så tid er intet problem
Jeg har jo hund nu så ja har haft før og har stadig og nok også længe endnu forhåbentlig.
Ønsker ikke at komme til at købe en forkert hund så hellere undersøge tingene i god tid og blive klog på hunden/racen før jeg anskaffer mig den sådan jeg ved den passer ind og vi kan passe den.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
F.eks. er en border collie jo nok ikke et godt valg, hvis man ønsker en hund der trives "kun" med gåture og leg med nabo-hunden.
En Engelsk bulldog ville være et dårligt valg, hvis man ønsker en hund til løbeture, cykelture og vandreferier;o)
Men med det du skriver, tænker jeg da at en hund som new foundlænder ville synes det var et godt liv. Hvis i gider pelsplejen altså
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
Der skal mental aktivering til..
Hvis det er en hvalp i anskaffer jer, så er der en god portion alm. hvalpetid = TID, og så er der lømmelalderen / teenage perioden.
- og et sted mellem 2 - 3år er der en etableret voksen hund.
Man hører om så mange der ikke har sat sig ind i at baby er fuldtidsarbejde og det er hvalpen også - og de 2 behov kan sjældendt dækkes medmindre man vil det og prioriterer det højt.
Jeg kender ikke så mange bamse hunden andet end små racer - og new. Hvad har i af krav størrelsesmæssigt ?
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Hvis hunden bliver vænnet til barn fra starten a, plejer de jo ikke at blive problem hunde omkring børn.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 70
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Den er en bamse, god til børn, elsker at gå lange ture men det er ikke en nødvendighed (når den er voksen) og så blev den i gamle dage brugt til at passe gården.
dec 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 298
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.640
Det er en stor hund, den sviner skrækkeligt, så reelt er min holdning, at man skal ikke købe en newf bare fordi, men virkelig kunne lide racen og vide hvad man går indtil, for ellers " går det galt"
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 884
Tænk jer grundigt om inden i vælger at få hund sammen med barn. Som de andre skriver er en hvalp meget tidskrævende.
dec 2008
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 66
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Hvis din store drøm er en hvid schæfer, så køb dig en hvid schæfer. Det er en fantastisk hund. Tror ikke der findes nogen race, hvor der ikke kører en historie om et eksemplar, der engang er gået amok...
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 563
dec 2008
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Tænk dig godt om.....
Bamse agtig familie hund hvilken ?