4.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Cavalier king charles spaniel Cavalier king charles spaniel

Hej HG

Jeg har en veninde der meget gerne vil have hund... Hun har så lige informeret mig om at hun muligvis skal ud og kigge på cavalier hvalpe imorgen - her må jeg ærligt erkende at jeg ik ka råde hende noget særlig, da mit kendskab til racen er minimal

Så hvad kan I fortælle af både gode og mindre gode ting om denne race??? Er den velegnet til en førstegangshundeejer (yngre par, hvor hun læser ved siden af arbejdet)?? Og hvilke sygdomme skal man være opmærksomme på??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cavalier king charles spaniel
  • #1   16. jan 2010 det er en super god race til førstegangsejere de er super nemme held og lykke

• #3   16. jan 2010 Hey

Jeg har en cavalier på lidt over et år, han er en superskøn ven, han følger mig rundt i hele huset og er meget hengiven. cavalier kan ha dårligt hjerte derfor skal man sørge for at forældrene ér hjerte scannet

vh Lisbeth

• #4   16. jan 2010 Man skal være obs. på racens sygdomme, bla. a epelepsi grundet for lille hjerneskal. Tjek kenneler og deres papirer.

• #5   16. jan 2010 køb kun cavalierer fra hjertescannede og øjenlyste forældre

• #6   16. jan 2010 Hvilken øjensygdom er de disponerede for??

Doggymom - jeg har godt hørt om det med den for lille hjerneskal (i bbc programmet om den engelsk kennelklub....).... Ka man tjekke for det??

• #7   16. jan 2010 Cavalieren er en sjov og dejlig lille hund. Den er ekstrem lærenem og nem at have med at gøre. De elsker at være i deres menneskers nærvær og at putte i sofaen sammen er skønt ;0)

Forældredyrene skal være tjekket for Patella, hjertescannet og være fundet fri.
    Godt råd er at købe den med DKK tavle da de er mere strenge med deres avlsrestrektioner på Cavalieren i forhold til andre klubber.

Men alt i alt en super dejlig, sjov og nem lille hund, den kan absolut anbefales :0)

Kommentér på:
Cavalier king charles spaniel

Annonce