2.546 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Back-on-track vs. Hurtta? Back-on-track vs. Hurtta?

Kære hunde ejere

Er der nogle af jer som har erfaringer med de såkaldte Back-on-Track eller Hurtta dækner?

Jeg er startet op til hundetræning, som vi bare elsker. Jeg må erkende at bandithunden fryser især når der er ventetid og har brug for et dækken i det kolde frostvejr smiley

Jeg har kigget på Back-on-track og Hurtta, men er i tvivl om hvilket er bedst..? Fordele og ulemper? Til en Chihuahua? Andre?

Mit krav er at det skal være behageligt og ikke hæmme hundens bevægelser (i så fald mindst muligt) og selvfølgelig have egenskaber som isolerende mod vind og vand smiley

Mvh.Sanne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Back-on-track vs. Hurtta?
  • #1   16. jan 2010 Jeg har et Hurtta dækken til min cavalier og synes kvaliteten er super lækker, men det sidder for at sige det rent ud af helved til på ham... Ville også have haft et til min tæve men igen det kunne heller ikke sidde ordenligt på hende, så der har jeg syet et selv.. Jeg har i dag givet mit Hurtta dækken til min mors tæve til brug efter operation, og har købt et andet til min cavalier... Kender desværre ikke Back on track dækkener.

• #3   16. jan 2010 jeg kigger liog med da jeg også har svært med at vælge hvad for et jeg skal købe til bacardi smiley

• #4   16. jan 2010 har back on track til mine hunder og hurtta overall...

bruger back on track hver dag til min tæve da hun er blevet opereret og er til genoptræning , bruger overall under hvis det er meget koldt ( har været - 28 kuldegrader her i Norge )

synes godt om back on track da den dækker hoftene og går ned til knærne og er også bag om numsen... halen er det hul til--- bruger også back on track inden dørs pag genoptræning da det varmer musklene...

ellers synes jeg godt om greshoppa dekken , har kun til hanhunden nu , og bruger det tit om vinteren...

tængte at købe hurrta varmedekken , men da det var så " kort " ned ved numsen og lårene ville jeg ikke købe det ( pag korsbånd operationen til min tæve og hun trænger varme til musklene)

Det beste er at dra og prøve dekkenet og se hvordan det passer til din hund...og så kender du kvaltieten på produktet...

• #5   16. jan 2010 Nu kan du sle ikke sammenligne Hurtta og Back on Track. Back on Track har jo noget keramisk i dækkenet, som hjælper på ømme led.

Det gør Hurtta ikke. Det holder hunden varm, vil jeg tro. Kender det ikke. Jeg har selv back on track til Luna..

• #6   17. jan 2010 Tror Hurtta passer bedst til en hund med lidt fylde, jeg købte to til mine cockere, de svømmer i dem trods det er den størrelse de normalt bruger, de hæger og dasker omkring dem - øv

• #7   17. jan 2010 Jeg bruger Hurrta dækkenet til min Franske. Det sidder perfekt, og hun står afventende når vi skal ud, da man jo som en lille dame, nægter at gå ud i kulden, uden sit dækken smiley så det er fuldt ud accepteret..

BOT kender jeg ikke smiley

• #8   17. jan 2010 Har hurtta dækkenet til min lille pinscher- det sidder godt og varmer ham perfekt smiley Vi går gerne 1-2 timer om eftermiddagen uanset vejret og der er hurtta dækkenet perfekt smiley
    Min søsters bla af chi og pinscher på 3 kg har det også - og det sidder også perfekt på ham smiley

• #9   17. jan 2010 Jeg har hurtta til begge mine cockere og de sidder perfekt! kvaliteten er lækker og mine bliver ikke hæmmet i deres bevægelser af dem. Tror blot man er nød til at måle hunden inden man bestiller.

• #11   17. jan 2010 Tak for svar. Da jeg skrev dette indlæg var det med baggrund for brugen af de to forskellige dækner i praksis. Jeg kender godt BOT kemisk funktion og kender en del som bruger BOT.

Jeg søger mere viden om de forskellige modeller og til en Chihuahua. Jeg vil mene man godt kan sammenligne de to dækners pasform ift. hinanden.

Jeg havde egentlig bestemt mig for ent BOT dækken, netop pga. dæknet gik langt ned om bagen og deres gode funktion. Jeg fik snakket med en HUrtta forhandler og hun taler som sagt også godt for et af dæknerne, så derfor måtte jeg lige så lidt viden her på HG først:)

• #12   17. jan 2010 Jeanette - Kunne du ikke i stedet fortælle om dine erfaringer med dit BOT dækken, hvilken model du bruger? I hvilken sammenhæng du bruger dit dækken?

Det samme med jer andre, nu når de to dækner IKKE kan sammenlignes:)

fruit batten bomuldsfrø R - Hvad med dig?

Min hund har ingen led/muskel problem og skal bruges i træningssituationer bl.a. i det her kolde frost vejr og specielt i ventetiden. Så det skal sidde godt i bevægelse smiley

• #13   17. jan 2010 Jo da. BoT dækkener har som sagt noget keramisk indbygget, som gør at ømme muskler holdes i gang. Tine har lagt et link, hvor I kan læse mere om virkningen smiley

Jeg har 2 til Luna.. Det ene bruger vi, når vi skal nogle steder i en kold bil. Feks kører vi nogle gange ind til Herlev og går tur og i disse dage er bilen møgkold, og vi bruger det også, hvis Luna har været til massør. Og det andet bruger vi herhjemme, når vi har været på en lang trættende gåtur. Pt går vi i skoven næsten hver morgen. Det er en tur på ca 2 timer i ujævnt terræn meget af vejen.

Hvis jeg kan se, at Luna virker meget træt i kroppen, når vi kommer hjem, så får hun sit dækken på. Så når musklerne ikke at stivne og blive endnu mere ømme.

Hurtta er "bare" (og bare er i gåseøjne, fordi det ikke er for at bagatelisere), et dækken, der holder hunden varm og tør på tur. Hvor BoT yder noget mere hjælp.

Hvis du læser på siden, kan du se, at der er flere med arbejdende hunde (hyrdehunde, jagt hunde etc) der bruger det.

Jeg kan ikke forklare det tekniske, der må du ind på hjemmesiden smiley

Var det fordi min hund ikke havde underuld og dermed frøs på turen og ellers ikke havde led/muskelproblemer, ville jeg blot købe et "almindeligt" dækken såsom Hurtta.

• #14   2. feb 2010 Hej alle

Vil blot fortælle mine historier om Back On Track og min research om de forskellige produkter der giver sig ud for at kunne det samme. Min pony satte sig på bagparten og fik en skade i krydset, normalt er dette en skade som kun ganske få procent kommer sig over. Jeg startede selvfølgelig med en dyrlæge, kom så over til en kiropraktor og sluttede med Kranio Sakral Terapi ( KST ). KST´en fik han 2 gange ugentligt til at starte med og den hjalp ham en hel del, men han havde så mange smerter at på 2 dagen uden behandling spændte han helt op i gen og hun kunne starte forfra. Min veninde fortalt emig om Back On Track (BOT) og jeg gik i gang med min research om produkterne. Efter 2 uger på nettet og div opringninger til gud og hver man som kender til skader, besluttede jeg mig for at købe mit første BOT produkt, et dækken. 5 dage efter at han havde fået det på, fik KST hans korsben på plads og det er blevet på plads, han er nu rengående og uden smerter. Vi bruger stadig BOT dækkenet på ham fra tid til anden og hans muskler er meget nemmere at masserer når han har haft det på. Alle der har været en del af hans behandling er enige om at BOT har største del af æren for at han i dag er helt klar og uden mén. Siden har jeg BOT til min svigerfar som har gigt i knæene, han kan for først egang i 10 år gå i knæ, være uden smerter og vandet i dem er også forsvundet. Jeg har selv i 6 år lidt af en øm skulder som jeg har gået til kiopraktor, fysioterapi og div. smertestillende alle uden det store held. Efter jeg begyndte på BOT er smerterne forsvundet og min Fys, kan komme igennem med sin behandling. Som i alle sikker kan læse, er jeg varm fortaler for Back on Track, men kender også en del der er hoppet på diverse billigere efterligninger, dette kan ikke anbefales. Back On Track er ikke dyre end så mange andre ting vi køber til os selv eller vores dyr og så er der mange der kan fortælle at det hjælper, så pengene er givet godt ud.
    Held og lykke med din lille Chihuahua

Hilsen Heidi & Kenzo

• #15   3. feb 2010 Heidi H:

Ved du om BOT har effekt på hunde med gigt, og ikke kun mennesker? For vil helt bestemt anbefale det til min far, der snart står i den kedelige og sørgelige situation, han nok snart må aflive sin gamle RR på 10 år, grundet gigten. Han får piller tre gange om dagen, for at holde ham gående og smertefri. De har haft virket rigtig godt i mange år, men nu er det som om, gigten er blevet smertefuld igen, og han er begyndt at være stiv i forbenene også. Dyrlægen siger han ikke kan medicineres højere, da han allerede nu får den højeste dosis, og det ellers vil påvirke han indre organer. Denne hund er min fars livslys, og ved han vil gøre ALT for han kan få nogle gode år endnu smertefri. Vil BOT have positiv virkning her? må da lige igang med at søge info om BOT, kender det nemlig slet ikke smiley

• #16   3. feb 2010 Heidi H:

Er det ok jeg kopierer dit indlæg til en email, og sender den til min far? Han skal altid lige have et skub, inden han overbevises om, han skal researche på nettet :-))

• #17   3. feb 2010 Tak Tine Det vil jeg bestemt gøre.
    Har lige haft ringet til den gamle, og han lyste helt op i stemmen :-)) Så der vil bestemt blive ringet...
    Takker smiley

• #18   3. feb 2010 har lige bestilt t-shirt og genser og ryggstøtte/bælte til mig selv ... mine hunder har dækken og min tæve får skryt af hundefysioterapauten ...

så nu glæder jeg til jeg får mine produkter hjem , har fået prolaps i ryggen som ikke er god og nakkeskade pag biluheld , så nu håper jeg at jeg kommer hurtig tilbage til arbeid smiley

• #19   2. nov 2015 Jeanette hvilken model bruger du?

Kommentér på:
Back-on-track vs. Hurtta?

Annonce