2.838 visninger
|
Oprettet:
Boerboel på listen???? {{forumTopicSubject}}
Jeg gad godt vide, er der nogen der har hørt om en boerboel der har overfaldet? Jeg gør ikke og kender ikke nogen der har. Tit kender folk slet ikke racen, og man skal oplyse om den...Derfor fatter jeg ikke hvordan den er endt på listen, det er en vagthund, som er dejlig, og rolig, selvfølgelig som ejer skal man være konsekvent, men hvorfor forbud?
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 60
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Hvem ved hvad der forgår i hovedet på de mennesker der har lavet den delbetænkning
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Jeg indsætter lige link her til DKK - gå ind på det øverste link hos dem. Det er en rapport på over 100 sider, men meget sobert og meget nuanceret.
http://www.dansk-kennel-klub.dk/337
Det store spørgsmål er, hvad politikerne gør......Hvis de følger betænkningen, kan alle spare deres bekymringer!
okt 2009
okt 2009
aug 2008
Og mit link virker tilsyneladende ikke pt
Men jeg vil anbefale at slå koldt vand i blodet - ingen grund til panik - endnu i hvert fald!
mar 2007
Eftersom venstre konservative og DF har sagt at de er for et forbud samt at Brian Mikkelsen igen idag har sagt at der kommer et forbud.
Soc. dem Benny engelbrecht er også fremme i skoen og mener ikke at listen skal stoppe ved de 14 - men den skal udvides
mar 2007
Hvis forbuddet skal omfatte de hunde, som i almindelighed anses som kamp- eller muskelhunde, og som findes i Danmark, samt de hunde, der tilhører gruppen af hyrde- og vagthunde fra Syd- og Østeuropa samt Asien, og som kan forventes at blive næste generation af farlige hunde i Danmark, foreslår udvalget, at forbuddet ville kunne omfat-te følgende hunderacer og krydsninger, hvori disse racer indgår:
okt 2009
aug 2008
Flertallets anbefalinger går faktisk på at skærpe hundeloven en anelse, men ikke mindst at det bliver håndhævet. Men der er selvfølgelig flere modeller i betænkningen. Men det er bestemt ikke alle, der er flertal for - og slet ikke forbud og heller ikke særregler for de 14 racer - i øvrigt bliver der taget afstand til at SBT er med på listen.
mar 2007
Jeg er ved at klippe de vigtigste synspunkter ud - de der 139 sider er mange at forholde sig til
aug 2008
Uh, det er svært at referere, for det er en meget lang betænkning, men essensen er, hvis man ser på den med "muskelhundeøjne" - så er den meget positiv!! Og det er så her, jeg står helt af overfor journalisterne - for det er en mærkelig uddragning, de har fået ud af det....
mar 2007
mar 2007
Kørekort til hund anbefaler de så ikke (et lille sidespring :-))
aug 2008
mar 2007
Det er hunde på 80-90 kg
aug 2008
aug 2008
Men nej, Maria, man kan ikke kende alle hunde
aug 2008
Og nu SKAL jeg altså i seng! Sov godt!!!
mar 2007
mar 2007
Hvis forbuddet skal omfatte de hunde, som i almindelighed anses som kamp- eller muskelhunde, og som findes i Danmark, samt de hunde, der tilhører gruppen af hyrde- og vagthunde fra Syd- og Østeuropa samt Asien, og som kan forventes at blive næste generation af farlige hunde i Danmark, foreslår udvalget, at forbuddet ville kunne omfat-te følgende hunderacer og krydsninger, hvori disse racer indgår:
mar 2007
- Pitbull terrier
- Tosa inu
- Fila brasileiro
- Dogo argentino
- Amerikansk staffordshire terrier (amstaff)
- Boerboel
- Staffordshire bull terrier
- Amerikansk bulldog
- Kangal
- Centralasiatisk ovtcharka
- Kaukasisk ovtcharka
- Sydrussisk ovtcharka
- Tornjak
- Sarplaninac
Ja jeg har jo ikke lavet den liste - så det kan jeg ikke svare på
mar 2007
-men lad nu det ligge.
mar 2007
Men du kan jo læse den
(link fjernet)
mar 2007
Syntes det er en ok rapport efter jeg har læst den - de har jo bare gjort deres arbejde.
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
feb 2008
det var også det spørgsmål jeg stilte her;
http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=376742
jul 2008
Følger: 77 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.283
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.644
''vi har kigget på nettet'' og ''læst nogle bøger''
Ja goddaw...
jul 2008
jul 2008
feb 2008
(link fjernet)
citat fra siden:
Temperament:
Boerboels are known for their fearless character, high intelligence and exceptional staying power and stamina.
The dog must show loyalty to its master and obedience to commands (even if given by a handler).
Boerboels are known for their threat perception and guarding instincts
Boerboels must accept children and not pose a threat to them or other persons that do not pose a threat to the dog, its owner or his property.
Boerboels must have an intelligent and trainable nature.
Temperament testing, as approved by the EBBASA Board, can be applied at any appraisal and dogs can be either referred for obedience training or disqualified as a result of aggression or disobedience
feb 2008
det tror jeg det svære ikke du skal se alt for meget frem til, man har lov til at være utrolig uviden og ignorant i dette land, uden at det for nogen konsekvenser, også selvom at man snakker som "ekspert"
sep 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 26 Svar: 375
Britta , kan du ikke lige svare os som ikke har en rigtig hund.
Kan ikke se hvad det skulle hjælpe at forbyde hunde hvis de ikke var i FCI ?? Fordi hundene kom i FCI ville det ikke ændre på hvordan de er?
Og igen skal man høre ævl fra Vibeke Knudsen !!!! suk!!!
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
http://www.tornjaks.dk/ på denne side er der også en pressemeddelse som hun har skrevet, omkring hendes modstand til at tornjakken er på forbudslisten
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
men tornjakken er lige her:
http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Tornjak.pdf
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 126
de er ret sjældne herhjemme og har aldrig, i modsætning til feks gravhunde og andre, stået bag overfald og bidskader
hvorfor skrider man ikke ind over for det reelle problem:
uegnede og umodne ejere i stedet for at chikanere og stigmatisere os andre der har styr på vores hunde, deres opdragelse og er vores ansvar bevidst?
i stedet for at gribe fat om problemets rod så fører man politik ud fra medie hetz og uvidenhed
det er sku så nosse og evne svagt som noget
nu skal jeg og min hund stigmatiseres med en synlig "jødestjerne" i form af en mundkurv så alle kan gå og pege fingre ad mig og min politisk ukorrekte hund, alt i mens umodne og uegnede hundejere fortsat skal have helt frit spil
ps
jeg undrer mig over at hvis det er måden man løser problemer på, så burde man vel også kunne løse andre langt alvorligere problemer ud fra samme metode
jeg ser frem til at begynder at tvangs kastrere voldtægts og knivstikkere, men hvis man gjorde det så ville politikkerne jo blive beskyldt for racisme, men indenfor hunde så er det helt tilladt, endda over for "racer" i stedet for det reelle problem med uegnede ejere
men hvis man skulle gøre noget reelt ved problemet skulle der måske en grundlovsændring til da kongehuset så nok ville være nogen af de første til at miste deres hunde.
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Svar: 126
vi bør hurtigst muligt få noget konkurrence på banen fra mere ansvarlige og knap så populistiske foreninger.
min plan var at jeg skulle have overført min FCI tavle til DKK og have ham udstillet så snart der var penge og tid til det, men uanset det permanente udfald af denne hetze kampagne jeg så ønsker jeg ikke at have mere med DKK at gøre i fremtiden pga deres uansvarlige og populistiske opførsel i denne sag hvor det er mere end tydeligt at enkelte racer og deres ejere "ofres" for at tilfredsstille en medie skabt folkehetz i stedet for at demonstrere lidt nosser og gå strømningen i mod ved at på pege at problemet ligger i den anden ende af hunde snoren
DKK, føj for satan
Boerboel på listen????