{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.458 visninger | Oprettet:

Boerboel {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Er der nogen HER inde som bor i Københavns området
og har en Boerboel?
Jeg har læst meget om racen og har set en masse billeder
og synes det virker som en fantastisk hund.
Men jeg har aldrig mødt en i virkeligheden og kunne utrolig
godt tænke mig at opleve en i virkeligheden.
Så ville hører om der skulle være èn eller anden venlig sjæl,
som skulle eje sådan èn, om jeg eventuelt måtte dukke op
hvor de lufter den.

Ps. Jeg er IKKE interesseret i at hører om hundeloven, regler osv. Jeg VED godt at denne race desværre OGSÅ er på listen over Uønskede hunde i vores danske land.
Men det forhindre mig ikke i at være faldet pladask for racen.

Men ud over det, må i alle have en fortsat dejlig dag.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boerboel
  • #1   2. mar 2013 Måske er vi så heldige at hundeloven bliver ændret igen i år.
    Hvad er det ved racen du er faldet for ?

• #3   2. mar 2013 De eksemplarer jeg har mødt af boer boel har været ekstremt vagtsomme og har ikke haft det mest indbydende sind... Mine molosser har ikke tilnærmelsesvis samme vagtsomhed og reserverede/tilbageholdende sind smiley

• #4   2. mar 2013 Ja det håber jeg VIRKELIG også...

Jeg er faldet for deres sind, udseende og deres vagt egenskaber...

• #5   2. mar 2013 Okaay...

Det lyder lidt skræmmende...

Jeg har bare set så mange videoer, fra rundt omkring i verdenen med dem
    og der ser de så rolige og dejlige ud, samtidig med at ejere og racebeskrivelser
    beskriver dem som gode vagthunde.

• #7   2. mar 2013 Hvordan bor du ?
    Jeg kender én, herindefra, som har en nabo der har boerboel. De er IKKE for sjov !!
    De har hegn, plader op OG elektrisk tråd, for at de ikke løber ind til hendes hunde.
    Ejerne er selv bekymret for hvad der kan ske hvis de kommer ind på den anden side.

• #9   2. mar 2013 Birgitta L...

Hvad jeg håber på?

Jeg forestillede mig en god og dejlig familiehund, som samtidig kunne passe på vores hus og have.

• #10   2. mar 2013 Jeg bor på Vestamager.
    Tæt på skov og strand...
    Men med naboer...

• #11   2. mar 2013 Bella...

Okay... Det lyder voldsomt. :o/

• #12   2. mar 2013 Det ER voldsomt Stella. Der er andre racer, der har vagtegenskaber, der er mindre voldsomme

• #14   2. mar 2013 Stella:

Mit indtryk er at du får hvad du ønsker... en god familiehund der passer godt på hus og have.
    Der er bare, som jeg har oplevet det, en risiko for at den passer så godt på hus og have at den skal lukke væk hvis der er gæster, at børnene ikke kan have legetkammerater med hjem og at der skal hegnes ekstra godt ind..
    Det er da muligt at de ikke alle er sådan men sådan har det været med de eksemplarer jeg har mødt!

• #15   2. mar 2013 Jeg har en veninde hvor de har en Boerbol i familien.
    Den er meget som de andre også har beskrevet. Den er overdrevet vagtsom. Det er ikke en hund fremmede på nogen måde kan gå ind til, ikke engang os der kommer jævnligt. Når man er hjemme hos dem skal man konstant ignorere den, for kigger man på den bliver den gal. De stoler ikke selv på den, og de vil ihvertfald ikke have sådan en igen. Det er kun dem selv der kan kæle med dem.
    - En hel anden ting er det jo er en gude smuk hund. Jeg har også selv været helt forgabt i den. Men jeg vil ikke risikere at have en hund jeg skal være bange for spiser folk, hvis ikke den er lukket væk. Tænker også det kan være et problem hvis man har børn og de for legekamerater på besøg?
    Vi har i dag den skønneste mastiff (blanding af 3 forskellige typer). Han vagtsom jo, men lææænge ikke på samme måde. Han er glad for både mennesker og dyr og til at stole på smiley

• #17   2. mar 2013 Okay...

Tak for jeres svar...

Men nu ønskede jeg bare at MØDE sådan en hund i virkeligheden, så jeg kan
    danne mit eget indtryk.
    Det er jo lidt svært at danne sig noget som helst indtryk, kun igennem nettet.
    Og læsning.

For ca. 12 år siden købte jeg min første Amstaff.
    Havde læst en del om dem og havde forelsket mig meget i racen.
    Efter jeg så havde BESTILT en og gik og ventede på at kunne hente hende,
    eksploderede det nærmest i pressen om hvor SINDSYG den race var og jeg blev
    VILDT nervøs for hvad jeg havde rodet mig ud i.
    (Det skal lige siges, at jeg har levet med hunde hele mit liv.)
    Men jeg hentede min lille prinsesse og fik simpelthen de BEDSTE vovser og
    har stadig en hanhund efter hende.
    Han er nu 8 år. smiley
    Så ikke for at negligerer det i skriver, men vil bare meget gerne danne mig mit eget indtryk.
    Tusinde tak for jeres respons.

• #18   2. mar 2013 Søren...

Kan IKKE få øje på at det sku være en "ommer"...

Jeg skal slet ikke sidde her og forsvare mig selv, over for NOGEN
    at jeg godt kunne tænke mig at MØDE sådan en race i virkeligheden.

Jeg har de sidste 12 år levet med at hører på folk som dig, som skal fortælle mig hvad mine hunde er og IKKE er.
    Så hvis du vil ha en diskution igang, må du finde en anden.

• #24   2. mar 2013 Rikke
    Der er da ikke nogen der skal fortælle mig hvad der er ligegyldigt eller ej.
    Hvis JEG er interesseret i at møde en, er det da på INGEN måde noget DU skal bestemme om jeg må eller ikke må.

• #25   2. mar 2013 Lille solstråle...

Tak. :O)

• #26   2. mar 2013 Jeg er så hende, som "Bella med LP1 Belvedere" kender.

Vores nabo har 2 boerboels. Vi har det fint med naboen. Godt naboskab og kan fint snakke sammen. HELDIGVIS. For hans 2 hunde (en han og en tæve), ville give deres liv for at komme herind og æde vores 2 tæver. Specielt hannen er slem.

Der er sat op til flere hegn op. Der er sat meter høje brædder op. ALT forcerer han, hvis han får mulighed for det.

Og tænk dig at stå med 60-70 kg. vogterhund i snor der bare råber "FIS AF".

En gang mødte vi manden på tur med hundene. Jeg skyndte mig væk med tøserne, men det var for sent. De havde fået øje på os. Så de satte af, manden væltede og blev slæbt hen ad fortovet efter hundene, som fik fat i Lotus. Heldigvis skete der "kun" psykiske skader, for vi var begge over dem med det samme. Men dette gør at Lotus kan have problemer med hunde, der kommer hurtigt hen imod hende.

Det skal lige siges at jeg har aldrig været inde hos naboen. Jeg tør ganske enkelt ikke. Naboen har 2 børn og jeg ved at der er legekammerater, som ikke må komme derind, for forældrene stoler ikke på hundene.

• #28   2. mar 2013 Rikke...
    DU kan ikke vide om JEG eventuelt skulle gå med planer om at flytte til Malmø,
    hvor Boerboelen er LOVLIG.

Men som sagt... Så er det ikke DIG der skal styrer hvad der er ligegyldigt og væsentligt for MIG.
    Det var sådan set ikke det min tråd gik ud på.

• #29   2. mar 2013 Det prøver jeg tante Gurli... :o)

• #31   2. mar 2013 Tak tak... smiley

• #34   2. mar 2013 Hej Annette...
    Har faktisk kigget læænge på Broholmeren også. smiley
    Har osse kigget på forskellige andre Mastiff typer.
    Min søster havde engang en Engelsk Mastiff.
    Dejlig hund, men lige en "tand" for stor. smiley
    Og så har jeg bare oplevet så mange gange at hunde
    som jeg egentlig troede ville passe på hus og have egentlig slet ikke
    har passet på, hvis bare folk har talt sødt til dem.
    Jeg ved ikke om det bare er mig der har været "uheldig".
    Mine 2 Amstaff`s som jeg har haft de sidste 12 år, har altid ligget og sovet,
    selvom folk er kommet ind af døren.
    En gang var jeg ude for at der gik en halv time før min tæve opdagede at vi havde
    fået gæster. smiley
    Så næste gang ville jeg rigtig gerne have en jeg VED passer på.
    Skal bo i et hus, hvor der er lidt øde.
    Men har osse overvejet en Rottweiller.

• #36   2. mar 2013 Tror du får svært ved at "møde" en boerboel, for det er som regel ikke en race der lukker fremmede ind i sit hjem

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #42   2. mar 2013 Krumme.I den perfekte verden ville det også være plads til her hjemme.Men som du kan læse er der folk som skaffer sig de her hunde hvor de ikke hører hjemme.Så kan folk omkring dem leve i frygt.Håber godt nok at loven bliver som den er,for er ikke hunde jeg ønsker som nabo.

• #43   2. mar 2013 Boerboel er så en af de racer jeg absolut ikke har noget imod er på listen smiley

Hvis du ønsker familie hund og kan lide broholmeren, så er det en top lækker hund smiley
    Men det er der jo mange racer der er hvis man passer med sindet og har kendskab nok til at opdrage dem!

• #44   2. mar 2013 Hvis alle racer skal kunne fungere i den indre by, for at være velkommen i Danmark, får vi godt nok en laaang liste af forbudte racer.

• #47   2. mar 2013 Præcis Krumme . der er er masser af ekstrem vogtende racer i Danmark, og den øvrige verden, der lever uden at skabe frygt elle være til fare, fordi de bliver opdrættet af grupper af opdrættere, der værner om racens ry, ved at være omhyggelig med, hvem de sælger hvalpe til

• #48   2. mar 2013 Trist at der ikke bare var EN der havde haft nogle gode oplevelser med en Boerboel...

• #50   2. mar 2013 Krumme...

Jeg har osse kigget en del på Tosaèn...
    Men den og Filaèn er da osse nogle der kræver en del, er det ikk?

• #52   2. mar 2013 Okay... smiley

• #53   2. mar 2013 Nej legekamerater eller en teenagers fulde venner, skal man være på vagt overfor med den slags racer.

• #55   2. mar 2013 Undskyld ts stiller lige et spørgsmål til de meget kyndige smiley

Er der nogen der ved hvor Briarden er på skalaen over vogtende racer, altså hvor vagtsom er den?

Vi havde en i mit barndoms hjem, hun var vogtende og nok heller ikke særlig interesseret i fremmede mennesker..

• #57   2. mar 2013 Umidelbart forbinder jeg briarden med en "hyrdes hjælpehund" som schæfer, malle og lign. Og ikke som en desideret vogtende race.
    Men prøv at starte en tråd, der er nok nogen der kender racen bedre.

• #58   2. mar 2013 Vores var en skøn skøn hund, men ja meget vogtende.

Kender ikke så meget til andre af de vogtende racer, og kender hverken Bullmastiff eller Fila.

Min drøm er selv at få en Briard engang, men det bliver ikke før børnene er store begge to.

Tak for svar Krumme smiley

• #59   2. mar 2013 Det har jeg prøvet Housebuster, fik desværre ikke mange svar smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#60   2. mar 2013 Fordi at folk ikke har realitetssans nok til ikke at anskaffe sig en ekstrem vogter,så skal man da ikke forbyde racer.

Det syntes jeg ellers er en rigtig god grund.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#62   2. mar 2013 Krumme.Jeg er ikke enig.Jeg syntes at det har hjulpet rigtig meget.Jeg møder i forhold til før langt mindre muskel hunde uden kontrol en tidligere.Der er videre længere imellem de store overskrifter.

Der ud over kan de hunde du nævner blive aflivet hvis de bliver opdaget.Nu kan man rent faktisk gøre noget.Det er jo ikke nok at have styr på opdrætterne hvis de bliver lovlige at have.Så kan alle jo lave et kuld og sælge til hvem de vil.

• #63   2. mar 2013 At udstille racer som så farlige at de bør være ulovlige, gør at disse racer tiltrækker folk der finder farlige og ulovlige ting/dyr spændende. Og samtidigt gør det at lovlydige ansvarlige opdrætter overholder loven, og stopper deres opdræt.
    Hvor mange pitbulls var der i Danmark før 1991?
    Og gav de problemer?

• #64   2. mar 2013 Har 2 broholmere. De er begge meget vagtsomme, men uden den skarphed og reserverede sind som boerboelen har. Selv min tævehvalp på 5 måneder er vagtsom, og bare deres størrelse og dybe røst holder fremmede væk.

Hvad ingen kan de er at de er noget af de mest kærlige og godmodige hunde der findes. Bedre vagthund kombineret med familiehund skak man lede længe efter...

• #71   3. mar 2013 "Det smarte ved at have en vogtende hund er jo når den kan skelne mellem skidt og kanel. Børn og gæster på besøg osv. Kan den ikke det, er den imo en dårlig vogter. Og en hund med et problematisk sind. Uanset hvor smuk den er "

Jeg er fuldstændig enig

• #72   3. mar 2013 Og jeg må også erklære mig enig med Allergisk... smiley

• #76   18. jul 2013 Hej Stella
    Magtede ikk at læse det hele, men hvor er det trist at folk har haft sådanne dårlige oplevelser med boerboel. Jeg har haft 6 boerboel og dem har alle mennesker kunne snakke med. De var også vagthunde ja, men ingen af dem var aggresive. Der findes desværre mange "ikke så heldige" avlere i Danmark, som ikke har deres boerboel som kæledyr og som avler på dårligt temperament og fysiske lidelser/sygdomme, hvilket er meget uheldigt for racen.
    Denne race er utrolig hengiven, underdanig og behagsyg. Var det ikke for den latterlige hundelov, så skulle jeg have boerboel igen, for det er virkelig de bedste hunde jeg har haft. Eneste minus ved boerboelen er, at ikke alle er gode til andre hunde af samme køn, når de bliver kønsmodne. Men træner man lidt lydighed med dem, så er det jo intet problem. En boerboel bør ikke være spærret inde bag hegn, som mange skriver. Den er teritorial og render ingen steder. Hvis du ønsker at se nogle gode boerboel, så tag til Sverige. Tror dem her bor nær Malmø http://www.abelleboerboel.se/41617764 . De er danske, så du kan fint snakke med dem, hvis du kontakter dem og de kan nok også anbefale andre, måske tættere på dig. Håber du oplever en rigtig boerboel smiley

• #78   19. jul 2013 Jeg er edderluskeme glad for at vi har hegn ind til naboen!!

Kommentér på:
Boerboel

Annonce