{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

En udvokset hund? Belastning og skader {{forumTopicSubject}}

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=49765

Jeg har sammensat et billede af Kaoz for at vise hvor lidt man egentlig ved om blandingers udvikling.

Han er blandet af labrador, flatcoated og boxer - vokser op og bliver lidt af et skrummel på 40 kg.

Da han var 1 år fik jeg ham røntgenundersøgt, han har svær HD - så han bliver ikke overbelastet.

Hvis hans hofter var fine, var jeg som 1 årig påbegyndt med soft agility - som 2 årig rigtig i gang.. Jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor meget han kunne have været ødelagt med den belastning da han tydeligvis ikke var færdig med at vokse overhovedet.

Når hunden vokser er knoglerne bløde og skrøbelige, muskulatuer er under udvikling og er derved modtagelige for varige skader ved en grim ulykke.

Jeg tænker tit på de eventuelle skader ejere velvilligt udsætter deres hunde for ved at springe, klatre, overmotionere og hvad har vi.

Det eneste jeg vil er - tænk jer om mht aktiviteter med jeres hunde, det KAN gå galt, selv med den bedste vilje.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En udvokset hund? Belastning og skader
  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #1   22. jan 2010 Hehe, utroligt at det er samme hund smiley

    Men ja, har selv to blandings hunde og man ved jo i virkeligheden aldrig rigtig hvad man får. Hvilket faktisk både er skræmmende og lidt spændende. I begge tilfælde har jeg dog set begge forældre og mine hunde har ikke udviklet sig meget fra hvad jeg regnede med.

    Men ja, man skal sq tænke sig om.


  • #2   22. jan 2010 Anne - *huske huske*

    Han vejer nu 40 kg og er 67 cm høj.

    Da vi fik ham som 11 måneders vejede han lige omkring 25 kg og var 56 cm.
    - Vægten gik stødt, muskulatur blev udviklet og som 2 årig var han 60 cm og ejede 32 kg. - så vidt jeg husker =)

    Kaoz er ikke tyk (som kunne forklare vægtstigningen), men han har til gængæld fået noget af en brystkasse, den har helt slugt hans hals *GG*


  • #3   22. jan 2010 klokken er ALT for stor når man skal være oppe og klar kl 8..

    Må hellere luske ud med hunden og på hovedet i seng ; )


  • #4   22. jan 2010 Jeg har gået til svømning med Ally siden hun var 9 uger, og det er en god og sund motion for hunden smiley

  • Geronimo
    Geronimo Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 40 Svar: 223
    #5   22. jan 2010 Svømning er så utrolig godt for hunde, rigtig god motion. smiley

  • #6   22. jan 2010 Ja god og skånsom
    Og min hund ELSKER det!!!


Kommentér på:
En udvokset hund? Belastning og skader

Annonce