{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

Hvorfor den opdrætter / kennel??? {{forumTopicSubject}}

<b>1.&nbsp; Hvad fik dig til at anskaffe hund netop fra den opdrætter /
kennel???</b>

<b>2. Hvilken tanker gjorde du dig, ind du indgik en købsaftale med
opdrætteren????</b>

<b>3. Hvorfor valgte du netop den hund, som du har???</b>

<b>4. Hvad forudsætninger har du med den hund du har anskaffet dig???</b>

<b>5. Har du forberedt dig grundig og sat dig ind i racen du har anskaffet
dig???</b>

<b>6. har du nogensinde fortrudt, at du har anskaffede dig denne hund???</b>

<b>7. har du fået hjælp fra opdrætter, til at få løst et evt. problem???</b>

<b>8. Er du tilfreds med den information du fik fra opdrætteren???</b>


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor den opdrætter / kennel???
  • #1   30. mar 2006 1. Opdrætter mente, hun havde en hund der passede til vores behov. Efter lang tids snak over tlf, tog vi op, og så på vidunderet. Vi tog Lasse med, for at se, om hvalpen viste interesse for ham, og det gjorde den. Mødte nogle søde, rare og ikke mindst hudløst ærlige mennesker. Tog hjem, snakkede om det, tog derop igen, igen med Lasse. Hvalpen tog med det samme kontakt til Lasse, og vi blev enige om, at det måtte være den hvalp, der passede bedst til os. Hvalpe fra andre kenneler, som vi havde kontakt til, var ikke lige så "rigtige" som denne her.
    2. Jeg ville have en kontrakt, der tilgodeså både os, opdrætteren og ikke mindst hunden. Og det har vi fået.
    3. Fordi den udviste nogle egenskaber,vi kunne bruge i forbindelse med vores handikappede datter. Luna var med på den værste, men samtidig enormt nem at få til at falde til ro.
    4. Er ikke helt med på, hvad du mener?
    5. Ja, det vil jeg da mene, at jeg har. Men jeg lærer stadigvæk nyt hele tiden *gg*.
    6. NEJ ALDRIG!!!!!!!!!!!
    7. Jep, opdrætter er altid klar til at hjælpe, hvis vi har problemer.
    8. Ja, ihvertfald!


  • #2   30. mar 2006 4. Hvad forudsætninger har du med den hund du har anskaffet dig???

    Her tænker jeg på om du evt vil træne, dyrke hundesporten, eller bare som familiehund......


  • #3   30. mar 2006 Oki.
    Vi træner meget med Luna. I starten var det bare den almindelige lydighed, men sådan noget kan jo godt gribe om sig*gg*. Vi er blevet " bidt" af det, så derfor lægger vi meget arbejde i sporet også, og er lige begyndt på lidt c- arbejde. Foreløbig er målet skue d. 25. maj, samt nogle prøver.
    Men vigtigst af alt, og det er det stadigvæk, er det, at Luna forbliver den kanon familiehund, hun er nu!
    Hun er også terapihund for Sofie, selvlært, vel at mærke! Hun giver Sofie så meget i hverdagen, så hendes udvikling har taget fart! Uden at vi har gjort noget for det.


  • #4   30. mar 2006 Spændende spørgsmål. Jeg bruger købet af min border collie, når jeg svarer. Det forholdt sig en smule anderledes med de to små.

    1. Jeg havde egentlig valgt en helt anden opdrætter, men da tæven gik tom, og der var lang tid til næste kuld, fandt jeg en anden. Jeg gik nok en smule på kompromis, i det jeg ikke kom til at følge hvalpen fra fødsel, og opdrætteren prægede måske ikke hvalpene helt som jeg ønskede, meeeen de havde gode gener og var efter en rigtig lækker hanhund og tæve, så derfor blev det der alligevel. Deruodver var opdrætteren rigtig sød og interesseret i at finde gode hjem til hvalpene.

    2. Der skulle være garanti i forhold til HD og i forhold til øjnene, da kuldet ikke blev øjenspejlet. Derudover betød det noget, at hun ville have hvalpen tilbage, hvis den skulle omplaceres, det synes jeg, viser god interesse.

    3. Jeg ville have en hurtig og arbejdsivrig race til agility - her var border collien et oplagt valg. Jeg valgte Aya, fordi hun var en fornuftig midter hvalp i kuldet. Hun var interesseret i menneskelig kontakt, og når hun var tryg også i at undersøge omgivelserne. Andre af hvalpene, var meget selvstændige og søgte mindre kontakt til mennesker - en enkelt hvalp var sky og gemte sig under sofaen.

    4. Forstår ikke helt spørgsmålet, men mine forudsætninger for at få en border collie var grundig forberedelse, og træning gennem flere år med mine to små hunde.

    5. Det må jeg sige ja til. Jeg bruge over et år på at sætte mig ind i racen, og finde ud af hvlilken type jeg ønskede og hvilke hunde/linier, jeg mente var gode repræsentanter for racen.

    6. ALDRIG. Aya er min ener, hvis det holder at man kun en gang i sit liv får en hund man virkelig connecter med, så har jeg fået den i Aya. Hun er alt jeg håbede og ventede.

    7. Nej, men vi har holdt kontakt, og jeg har løbende sendt hende informationer om, hvordan det går. Har haft god hjælp fra min træner, så det har ikke været nødvendigt at få opdrætter på banen.

    8. Ja, hun havde gjort et stort stykke arbejde i at informere om hvalpene og racen, samt havde skrevet flere sider med gode råd til den første tid med hvalpen.


  • #5   30. mar 2006 Babett > hvorfor spørger du om alle de ting ?? Bare lige nysgerrig :o)


  • #6   30. mar 2006 1. der var et kuld hvalpe og dem er der ikke så mange af...

    2. Mest glad for at de krævede noget...

    3. Krav og behov opfyldt. Og elsker udseendet.

    4.Familiehund, træner til eget behov. og udstillingshund.

    5. Så meget nu kan med en bog.... Men hávde osse kimmet mange opdrættere ned.

    6. Aldrig

    7.Ja, og andre bullmastiffejere

    8. Ja.


  • #7   30. mar 2006 Martine L..

    Hvorfor jeg spørger...

    Bla. hvor grundigt folk har sat sig ind i de forskellige ting vedr. anskaffelse af hund mm..



  • #8   30. mar 2006 1. Fordi de selv er konkurrencehunde-førere og ved hvad deres hunde indeholder, da de har stillet dem til både DM & VM .. både moderen og faderen.

    2. Ingen - købsaftalen er reel, så der var ikke så meget at tænke over.

    3. Fordi Malinois er øverst på de fleste sejrs-skamler til samtlige konkurrencer :o)

    4. Jeg skal til DM & VM med ham. ( I IPO )

    5. Selvfølgelig ;o)

    6. NOPE

    7. Har ikke rigtigt haft nogle problemer med ham endnu ..

    8. Helt sikkert



  • #9   30. mar 2006 Babett - okay. Ville bare lige høre :o)


  • #10   30. mar 2006 Jeg siger tak for de svar... Jeg synes at det er flot at der er kommet 8 svar ud af 142 online,,,



  • #11   30. mar 2006 1. Tilfældigt, vi ledte efter en hund og fandt opdrætteren smiley

    2. Jeg tænkte på hvad vi fik med hunden (sundhedsattest osv.) og sørgede for at tjekke om det var normalpris for hunden og..

    3. Fordi han virkede som den rette for os, virkede meget rolig smiley

    4. Det må vel være at man skal have tid for at have en hund, vi lavede en liste for at se om vi havde tid samt overskud til en ny i familien..

    5. Ja bestemt, vi kender begge racen fra vores opvækst og var ikke i tvivl smiley

    6.Overhovedet ikke smiley

    7. Nej, har endnu ikke haft nogen grund til det

    8. Ja det er jeg, og er velkommen hvis det er jeg har spørgsmål. Kunne nok godt have savnet at få billeder fra deres opvækst men det er ikke alle opdrættere der kan eller vil gøre det..


  • #12   30. mar 2006 1. vi var ude og se en anden opdrætter først og valget var helt klart at det skulle være den sidst besøgte opdrætter. Vi var oppe og se begge inden de havde hvalpe..
    2.De samme overvejelser som da vi valgte opdrætter

    3. opdrætter valgte for os

    4. har haft med dyr at gøre hele mit liv, har tilredet og trænet islændere i mange år, men ønskede mig enanden træningspartner
    5. ja så godt som jeg kunne i og med at der ikke er så mange af dem i DK
    6. ikke fortrudt, da jeg holder meget af ham, men vil ikke anbefale racen til andre første gangs hundejere. Det er en MEGET svær hund der kræver en masse energi. Og det er alt andet end motion
    7.ja meget tusind tak for det Gitte
    8. hun kunne nok ikke give mig mere, for så godt kommer man heller ikke til at kende hinanden inden køb, selvom man prøver. Hun har gjort hvad hun kunne


  • #13   30. mar 2006 1. Han havde sorte whippets som den eneste på det tidspunkt, og så var han tættest på.

    2. Har ingen købsaftale.

    3. Jeg søgte på nettet og udfyldte spørgeskemaer for at finde den race der passede til mig.

    4. Familiens lille prinsesse... hvis det er det der menes.

    5. joo deeet... læste alt hvad jeg kunne finde på nettet både om whippets og opdragelse i det hele taget, ringet til flere opdrættere + ringet til DKK og myndeklubben.

    6. ALDRIG

    7. Alle spørgsmål jeg har haft har opdrætter besvaret bedst muligt.

    8. Ja


  • #14   30. mar 2006 1. Helt uden sammenligning den kennel i Danmark, der har avlet de mest succesfulde hunde indenfor racen. Desuden kunne jeg vældig godt lide personerne, der har nogenlunde samme indstilling til hunde og træning som jeg selv har :o)


    2. Undersøgte en hel del vedrørende tidligere hvalpe fra sammen kennel - ellers stolede jeg på opdrætterne...


    3. Opdrætterne valgte hvalpen til mig - jeg havde faktisk bestilt en hanhund, men endte med at få den mindste tæve i kuldet :o)


    4. Havde trænet i DcH med min tidligere hund.


    5. Det vil jeg bestemt mene ;o)


    6. NEJ DA !!! *GGG*


    7. Ja...


    8. Bestemt :o)


  • #18   31. mar 2006 1. Med vores første var det lidt et tilfælde...de efterfølgende blev nøje udvalgt udfra deres erfaringer, seriøsitet og holdninger.

    2. Med vores første fulgte ingen købsaftale. Effterfølgende var det vigtigt for os, at aftalen handlede om, at sikre hvalpen og dens velfæd og stillede krav til såvel opdrætter som os.

    3. Har altid være fascineret af Schæfere. Det er skønne, venlige, loyale, intelligente og kærlige hunde, som er helt fantastiske at træne og pragtfulde at dele hjem med.

    4. En all-round hund, som både er en god familiehund og har egenskaber i forhold til træning og opdræt.

    5. Vi havde haft hunde før og vidste en del om hundeadfærd og hundehold og suger al den viden til os, vi overhovedet kan. Schæferen var en ønskehund og derfor også en race, som vi havde interesseret os for at få så megen viden om, som muligt.

    6. ALDRIG - det er simpeltehen den perfekte race for os og vi vil gøre alt for vores hunde.

    7. Vi har i høj grad selv søgt de oplysninger, vi havde brug for hos de personer, vi mente havde ekspertisen.

    8. Vi kunne slet ikke lade være med at søge overalt efter mest mulig information, da vi fik den første :o)



  • #19   31. mar 2006

    1. Hvad fik dig til at anskaffe hund netop fra den opdrætter /
    kennel???

    Jeg søgte over nettet, Honey var hos en kennel med fransk bulldog og meksikansk hårløs. De kunne ikke have hende mere pga hendes høje aktivitets niveau.
    Hun var importeret fra tyskland for at være udstillings hund!
    De kom over og afleverede hende på sjælland, da de ville se hvor hun skulle bo!

    Jeg var nok bare heldig, for Honey er den dejligste staff i verden:)

    2. Hvilken tanker gjorde du dig, ind du indgik en købsaftale med
    opdrætteren????

    Ingen købs aftale, bare en underskrift på ejerskifte og hunderegisteret.


    3. Hvorfor valgte du netop den hund, som du har???

    Ja hun var næsten 7mdr, med stamtavle. Og den smukkeste røde farve. Hun var den eneste i DK på det tidspunkt der var til salg.

    4. Hvad forudsætninger har du med den hund du har anskaffet dig???

    Hun skulle være min indlærings psykologi i praksis hund:) Var under uddannelse til Dyreadfærdsterapeut på etologisk her skulle man have en hund.
    Selvom hund er Terrier -fik vi det højeste gennemsnit på årgangen:)

    5. Har du forberedt dig grundig og sat dig ind i racen du har anskaffet
    dig???

    Ja det vil jeg mene havde været hundelufter for en SBT i 4år før jeg fik Honey, vidste bare det var den eneste hund for mig!

    6. har du nogensinde fortrudt, at du har anskaffede dig denne hund???

    NEJ HUN ER VIDUNDERLIG.

    7. har du fået hjælp fra opdrætter, til at få løst et evt. problem???

    Nej.


    8. Er du tilfreds med den information du fik fra opdrætteren???

    Både ja og nej. har aldirg været skuffet eller manglet råd. Men idag ville jeg nok sige at man kunne ha forventet lidt mere.


  • #20   31. mar 2006 1. Det var tilfældigt .
    2. Vi har ikke nogen købsaftale.
    3. Vi valgte ikke selv , det gjore opdrætteren .
    4. Ingen ... Vi ville gerne udstille , men opdrætter ville ikke give udstillings garenti ( sælger alle hunde til kæl )
    5.Ja .. Har læst det der var af matriale om racen , gået til kurser om netop dens pelspleje .. mm
    6.Aldrig :))))
    7.Ja
    8.Ja , og ville købe der igen til hver en tid .



  • #21   31. mar 2006 1. Jeg havde forelsket mig i racen som 15 årig. Så var ikke i tvivl da jeg flyttede til DK igen at skulle jeg have en hund med stambog - skulle det være Weimaraner!

    2. Jeg havde ingen købsaftale med opdrætter - og har iøvrigt kun lavet en selv i min tid som opdrætter på en hund der havde overbid iflg råd fra DKK så de ikke senere kunne komme og klage over hunden.

    3. Jeg skulle slet ikke jave haft Benjamin! Hans bror derimod - da jeg kom var det igen Benjamin der kom ræsende - kravlede op til mig og hakkede efter de andre.......så var jeg solgt! Har haft samme linie siden - 1982..så det er eget opdræt med samme Benjamin temperament :o)

    4. Ja - det var en jagthund - jeg trænede ham til diverse apporterings situationer - gik på marktræning osv. havde gode venner der var jægere. Tog selv jagttegn få år efter Benjamin var flyttede ind.
    Og så havde jeg læst alt der var at opdrive om racen og dens behov.

    5. Er vist besvaret..

    6. NIX!!!!!!!! Verdens bedste hunderace? Det kan man da ikke fortryde!

    7. NEVER!!!!!!!! Han blev mit "forbilled" på om hvordan en opdrætter IKKE skulle være!

    8. Fik ingen informationer fra ham, såååee...



  • #22   31. mar 2006 1. Hvad fik dig til at anskaffe hund netop fra den drætter /kennel???

    Det var et tilfælde da jeg blev ringet op at en ven der stod i Ishøj med en hvalp (5-6 mån) som skulle havde et nyt hjem igen igen..

    2. Hvilken tanker gjorde du dig, ind du indgik en købsaftale med
    opdrætteren????

    Jeg har igen aftaler.

    3. Hvorfor valgte du netop den hund, som du har???

    Jeg valgte en Schæferhund fordi vi havde en i forvejen uden stambog.
    Derfor var det meget naturligt at da jeg skulle havde min egen skulle det være en med bog på smiley
    Af skade bliver man klog men sjældent rig.

    4. Hvad forudsætninger har du med den hund du har anskaffet dig???

    Det skulle være en brugshund jeg kunne træne til prøver med.

    5. Har du forberedt dig grundig og sat dig ind i racen du har anskaffet dig???

    Ja jeg er opvokset med Schæferhund og har læst meget om deres sygdomme inden vi fik vores første.

    6. har du nogensinde fortrudt, at du har anskaffede dig denne hund???

    Nej aldrig jeg er bidt af en gal Schæferhund og får nok aldrig andet smiley

    7. har du fået hjælp fra opdrætter, til at få løst et evt. problem???

    Der har ikke været nogle problemer så det har jeg ikke.

    8. Er du tilfreds med den information du fik fra opdrætteren???

    Der var igen dajeg var den 5-6 der tog hunden.


  • #23   31. mar 2006 1. Begge vores Eurasier er fra den samme kennel, jeg købte hund hos hende fordi jeg var slet ikke i tvivl om det var det rigtige sted for mig. Hun sælger ikke en hund gennem en telefon, hun havde ligeså mange spørgsmål til mig som jeg havde til hende, de fik kun et kuld hvalpe engang imellem når hele familien var klar til det.
    Tæven har fået 4 kuld nu og er nu taget ud af avl.

    2. Ingen købsaftale

    3.Jeg var så heldig da vi skulle have hund nr 2 Duchessè
    at få lov til at være med til at vælge hvilken hanhund vi skulle bruge på tæven, vi fandt en stor flot han fra Sverige som kunne passe til Freja. Jeg fik også tilbudt at være med til fødslen, det var en kæmpe oplevelse.
    Jeg valgte den tæve som jeg syntes var bedst bygget og havde en temperment som passede til os. Det skulle også være en tæve der udstråler masser af selvtillid.
    Valget var meget svært da der var 4 pragtfulde tæver.
    Men vi har helt sikkert valgt den rigtige hund.
    Chanti vores første Eurasier havde et par fejl så de slog 4500 kr af i prisen på den næste hvalp ja selv uden købsaftale. Han er verdens bedste familie hund. Kan bare ikke bruges til avl.

    4. Det vigtigste en god familie hund, lydigstrænning ringtræning, udstilling og vi håber Duchessè er sygdomsfri så vi kan bruge hende til avl.

    5 Vi besøgte en kennel med to voksne Eurasier som ikke havde hvalpe for at se dem og snakke lidt om racen da vi slet ikke kendte den. Vi købte bogen Eurasier Heute som vi læste igennem og vi var solgt. Dernæst begyndte vi at lede efter den rigtige kennel, og det tog over et halvt år inden deres tæve skulle parres og heldigvis var der hvalpe i hende.

    6. NEJ

    7-8 De er i dag vores bedste venner og vi kan snakke med dem om alt.



  • #24   31. mar 2006 Carl Erik >

    > For et par år siden leverede "den kennel" SAMTLIGE
    > deltagere til det danske IPO-WM hold. Det er der visk
    > aldrig nogen det har præsteret før...

    Jeg kan så uddybe endnu mere - alle 5 hunde kom fra <b>forskellige</b> kuld !!! - så det var ikke bare et enkelt kuld, de lige var heldige med :o).

    IMPONERENDE ;o)


Kommentér på:
Hvorfor den opdrætter / kennel???

Annonce