Rottveiler og fransk bulldog sammen? {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der har erfaring med de to racer sammen? Jeg har en 2 år gammel rottweiler hanhund som rigtigt godt kunne bruge en legekammerat i hverdagen, og min kæreste er vild med franske bulldog.
Han er dog bekymret for at have sådan en stor hund sammen med en lille hundehvalp så han er ikke overbevist om at det kan gå.
Er der nogen der har nogle meninger om dette?
Hvorfor jeg tror det kunne være muligt, er at vi selvfølgeligt vil få en tæve. Så kan vi eventuelt få rottweileren kastreret inden tævenshvalpens første løbetid.
Den franske bulldog er en bestemt lille race, en hvalp vil være aktiv og glad, min hund elsker at lege men han kan ikke blive ved hele dagen.
Jeg har en stor have hvor der er masser af plads til to hunde kan tumle.
Jeg har den opfattelse at de to racer passer godt sammen i temperament?
Min hanhund er vant til f.eks. katte. Han elsker f.eks mine forældres kat.
Hvad mener i?
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.921
http://hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=49855
Hvis blot man tager sine forholdregler, så som at adskille dem når de er alene, og ellers holde et vågent øje på dem, så er jeg sikker på det sagtens kan fungere :O)
Som du selv er inde på er den franske en lille robust hund, og den elsker at lege med andre - mine piger er især vild med større hunde der gider tumle med dem :O) Men den er trods alt meget mindre, så det kan gå galt..... Og derfor er de nødt til at lære at omgås hinanden :O)
Der er forresten og Sabina - hun har en dogue de bordeaux og en fransk... Det er jo samme størrelse :O)
http://hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=1236
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
Den store fyr af vores har et meget tungere kropssprog end den lille, så selvom han er fræk :-), så går vi nogen gange ind og gearer dem lidt ned og det er de blevet rigtige gode til at forstå.
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 91
men selvfølgelig alt efter hundens sind..
nov 2007
Følger: 76 Følgere: 111 Hunde: 6 Emner: 552 Svar: 4.179
Du kan roligt anskaffe dig en buller, det er simpelthen det bedste vi nogensinde har gjort :O)) Men huske at når man først forelsker sig i dem, så er én buller i huset ikk nok, og det er der sikkert andre bullerejere, der vil gi mig ret i :O)
Da vi fik Charlie - min første buller, havde vi 2 weilere. De var under opsyn i starten når de var samme, da han var jo meget lille. Men de fandt hurtigt ud af, at han var en baby og behandlede ham derefter.
De var adskilt når vi ikk var hjemme. Rotterne i køkken og på repos og Charlie på badeværelse.
Det er faktisk først efter at vi kom af med Kira, min ene rotte, at bullerne og rotten er sammen i hele huset når de er alene. På det tidspunkt var bullerne 1½ år.
For et par måneder siden fik vi osse en kat, som både buller og rotte har accepteret.
Men skriv endelig hvis du har flere spørgsmål
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 5 Emner: 14 Svar: 638
Ja eller Lykke, hun opdrætter begge dele;0))
nov 2007
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Emner: 3 Svar: 183
apr 2006
Michelle - tror især magkampene kommer til udtryk når man har to tæver - de ka være nogle sataner ;O) Kender en tidligere opdrætter af fransk bulldog der havde en moloss af en art - der var ingen tvivl om at hendes franske prinsesse styrede showet, men her var også tale om en han... Og alle ved jo at tæverne bestemmer ;O)
nov 2007
apr 2006
Rottveiler og fransk bulldog sammen?