{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.088 visninger | Oprettet:

Tæve humper bamse - Betydning? {{forumTopicSubject}}

Ja min 10måneder gamle Papillon Avalee humpede igår for første gang nogensinde en bamse.
Og nu vil hun bare humpe den hele tiden.
Siger fy og tager den fra hende osv. Men hun tager den i kurven igen og humper løs. Hun gør det kun med denne ene bamse, så overvejer at tage den fra hende. For det er helt vildt som hun humper den... Og bider lidt i den og slikker på den..

Hvad betyder denne humpning og skal jeg ikke forbyde denne opførelse ??

KH Christine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve humper bamse - Betydning?
  • #1   1. feb 2010 Har hun været i sin første løbetid??
    Umiddelbart kunne det godt være hormoner eller stress.
    Jeg ville fjerne bamsen, så er problemet løst :0)


  • #2   1. feb 2010 1. løbetid måske ??
    Men absolut uacceptabel adfærd, der skal stoppes ( efter min mening )


  • #3   1. feb 2010 Hun har været i 1. øbetid. Det var hun i december...

    Normalt når hun har haft det stresset løber hun frem og tilbage. Denne adfærd har hun dog ikke haft i 3 måneder.

    Tager bamsen fra hende !


  • #4   1. feb 2010 min tæve har også en enkelt bamse der skal humpes når hun er omkring løbetid - det er heldigvis kun denne ene, så hvis bamse er væk er afærden det også....

    jeg er en "sippe" - gider simpelthen ikke se på det - så jeg stopper det


  • #5   1. feb 2010 Min tæve gjorde det også før hun blev steriliseret ved en bestemt bamse. Det gad jeg ikke se på, så jeg fjernede bamsen og dermed var problemet løst i et par dage. De andre bamser gad hun ikke. Så en dag hører jeg katten klage sig og dælme om hun ikke var ved at humpe vores stakkels kat. Så vi måtte igang med, at hun skulle lærer at hun ikke måtte.


  • #7   1. feb 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=378998

    Kan være du kan bruge et af emnerne i denne artikel omkring "humpning"


  • #8   2. feb 2010 Hanne Margrethe L: Jeg håber virkelig at det er sagt som ironi.. Når et dyr humper en bamse eller andet er det altså ikke fordi den har et seksuelt behov. Det kan og skal slet ikke sammenlignes med hvis vi tog vores kæreste eller mand fra os.
    Undskyld men sådan noget jeg kan godt blive harm over..


  • #9   2. feb 2010 Hanne Margrethe L: Det viser sig jo så bare at det ikke har noget med hverken dominans eller leg at gøre.. De hunde jeg kender gør det når de er stressede eller urolig og laver derfo en overspringshandling der hedder at man humper en bamse..
    Men ja som du siger så har vi jo alle lov til at have vores meninger


  • Diana S
    Diana S Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 3
    #10   20. mar 2011 Har det nogen skadelig betydning at de gør det? Fordi min tæve på 3 måneder humper også sin bamse, hun har forsøgt at gøre det på min arm også, men jeg har sagt nej og skubbet hende væk.

  • #11   21. mar 2011 Ja ja.. alle har hver sin mening og det er fint

  • Belinda W
    Belinda W Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 2 Svar: 1
    #12   16. okt 2017 Hvorfor er det et problem at den humper en bamse? Det er jo bare et instinkt?????

  • #14   17. okt 2017 Belinda: NEJ det er ikke uproblematisk instinktadfærd. Det er stressadfærd. Her hormonstress. Det er uønsket adfærd, og kan medføre konflikter, hvis hun begynder på det pjat, over for andre hunde.

    Så som med al andet uønsket adfærd, så støtter man hunden i at holde op ...

    Og ja, det er en meget gammel tråd, men emnet er vel altid relevant ...? Hvilket Belindas spørgsmål tydeligvis viser smiley


  • Michelle M
    Michelle M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   11. feb 2018 Både tæver og hanner kan finde på at humpe, hos hvalpe og unghunde handler det som regel om, at de er kørt alt for højt op, eller er i en situation de slet ikke kan overskue.... så bruger de humperiet som en overspringshandling...

     

    Prøv at lægge mærke til hvornår hun gør det, det er sikkert oftest efter vild leg eller lign? eller måske efter at have gået en tur hvor i har set rigtigt mange ting?

     

    Jeg ville nok lave lidt tvangsro, eller ihvertfald som det mindste pille hende af. Jeg gider ikke se på den slags og det kan hurtigt blive en vane, som hunden så udfører hver gang den ikke lige ved hvad den ellers skal gøre i en situation...


  • #16   11. feb 2018 Michelle, tråden er 8 (!!!!) år gammel. Mon ikke hvalpen er vokset fra det? smiley

  • Michelle M
    Michelle M Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Svar: 2
    #17   11. feb 2018 Jeg har lige fået en hvalp på 3 mdr som havde samme problem ?? og Google mig frem til et svar og den her tråd lås øverst inde på Google.
    Så tænker bare at hvis jeg fandt den og mangler et svar kan det være at andre også ender i samme situation :):)


Kommentér på:
Tæve humper bamse - Betydning?

Annonce