{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.797 visninger | Oprettet:

revet en negle af... Spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hejsa alle sammen... håber har det godt...

i får altså hele i historien, det er letter

når det handler om min Chester drneg som den 21 januar rev halv del af sin negl af og var til dyrlæge og fik fejet den andet halvdel så der kunne vokse ny og frisk ud. han fik lagt en forbinding som han skulle have på i nogen dag, og den pille vi så af og der var så betændesle i den plus i ulvneglen. derfor valgt dyrlæge at han skulle forsætte 5 dage mere på smerte stillen og piller mod betændeslen. og have poten i sæbe vand 1 gang dagligt. , men den så stadig ikke bedre ud, så han skulle have sæbe 2 gang dagligt. og så var afsted i mandags for den så stadig ikke godt ud og begyndte at bløde hver gang han var ude går påtroes at han har sok på. så dyrlæge lade en ny forbinding på ham, og den skull han på til torsdag i denne ude men den rø af og jeg lade selv ny om aften, så var ude i går med ham forbind faldt af igen og den blødte voldsomt, vi kommer op, og vil put den sæbevand for pljere stoppe det, men det vil han slette ikke da han have så ondt af smerte, og ringer til dyrlægen og afsted med os,... dyrlæge vælger lægge en ny forbinding igen som skulle holde til lidt mere. og siger han skal være på smertestillen i 7 dage mere plus smerte stillen, han var ikke enige i om min hund have ondt, hvor sagde det har han,det kan se på ham.
vi skal så til kontrol her i næste uge på onsdag og der sagde hvis ikke det så bedre ud villede beholde ham.

og gør noget andet.
det siger han ikke været los overhovedet for passe på ham...

er andre prøvet det, hvor lang tid gik før det bedre, ???
dyrlægen sagde der går flere mdr før negl er vokse ud, og derfor kan der bløde, men hvor er græse synes i??
nu sagde hvis det ikke blev bedre vil de gøre noget andet ?? hvad kan det være ???

i mores kaste op, kan godt begynd at kaste op af smetestillen lige pludselig??? når ikke gjort det før.???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  revet en negle af... Spørgsmål
  • #1   3. feb 2010 Vi har prøvet det én gang med Punktum. Hun havde fået hevet hele neglen af, så nerven var blotlagt. Hun fik forbinding på i 7 dage, hvor hun fik smertestillende og antibiotika mod betændelse. Og derefter kunne forbindingen tages af, og hun havde det fint - selvom neglen selvfølgelig var længe om at vokse ud. Så det var helt udramatisk.

• #2   3. feb 2010 Hvilken smertestillende medicin er han på? Du kan gå ind på medicin.dk og søge på bivirkninger o.l. i forhold til opkastning, da maveslimhinden måske er irriteret af det smertestillende eller af antibiotikaen.

• #3   3. feb 2010 han får clavubactin mod betændelsen og metacam mod smerter

• #4   3. feb 2010 Metacam: Hos hunde og katte er de bivirkninger, der undertiden ses med Metacam, dem der normalt ses med NSAID'er såsom nedsat appetit, opkastning, diaré, blod i afføringen og apati (mangel på vitalitet). Hos hunde opstår disse bivirkninger som regel inden for den første uge af behandlingen og er generelt forbigående (midlertidige). De forsvinder, så snart behandlingen afbrydes. I meget sjældne tilfælde kan de være alvorlige eller dødelige.

Clavubactin: Milde gastrointestinale symptomer som diarré, kvalme og opkastning kan forekomme efter indgift af lægemidlet.

Så begge præparater kan forårsage opkastning.

Hvis det er det samme antibiotika der er givet under hele forløbet kunne det godt tyde på, at bakterierne er resistente overfor pågældende præparat?

• #5   3. feb 2010 oki....jamen det er det sammen har fået hele vejen

• #6   3. feb 2010 jeg tænker også at hunde har jo ikke godt af medcin i for lang tid vel, jeg tænker lever og nyrer, ovs.... og ved metacam er noget stærkt noget og da han fået det før

• #7   3. feb 2010 Hvis der ingen bedring er, trods antibiotika og fodbade 2 x dagligt, og hunden har fået det samme præparat i 2 uger, så må man formode at præparatet ikke virker - spørg dyrlægen og ikke det er tid at overveje andet antibiotika?

• #8   3. feb 2010 okay... jeg var der i går aftes og der fik han ny forbinding på, som jeg skla tag af lørdag, så må jeg se hvordan det ser ud.... men synes også lidt at det svært for dyrlæge siger det ser pæner ud og jeg synes det modsatte.der i mandag. men så går kunne han godt se den var helt gla igen.
    men der var han ikke eninge om chester have ondt, det var kun fordi jeg blev ved med siger at det har han, for jeg kender ham og når han først piver så har han ondt

• #9   3. feb 2010 Man har jo lov til at få en anden dyrlæge til at kigge på tingene..

ikke alle smertestillende midler,virker på alle hunde og kaster din hund op gentagende gange,skal du stoppe med at gi det.. Samme hvis den får dårlig mave

• #10   3. feb 2010 Hvis han kaster op gentagne gange skal du i samråd med dyrlæge ændre behandling.

• #11   3. feb 2010 okay han ku kaste op en gang... ind til videre

• #12   3. feb 2010 God bedring med både fod og mave smiley

• #13   3. feb 2010 jo tak,og tusind tak for hjælpen

Kommentér på:
revet en negle af... Spørgsmål

Annonce