8.656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

allergivenlige racer allergivenlige racer

nogle der kender andre allergivenlige racer end dem på denne liste:

Affenpinscher
Airedale terrier
Australian silky terrier
Australsk terrier
Basenji
Bedlington terrier
Belgisk lakenois
Bichon frisé
Bichon havanais
Bolognese
Border terrier
Bovier des flandres
Cairn terrier
Cane corso italiano
Cane da pastore bergamasco
Cesky terrier
Chinese crested
Chinese crested - powder puff
Coton de tuléar
Dandie dinmont terrier
Dværgschnauzer
Foxterrier - ruhåret
Grand basset griffon vendéen
Gravhund - ruhåret
Griffon belge
Griffon bruxellois
Hollandsk smoushond
Irish glen of imaal terrier
Irish soft coated wheaten terrier
Irish water spaniel
Irsk terrier
Italiensk mynde
Kerry blue terrier
Komodor
Lagotto romagnolo
Lakeland terrier
Löwchen
Malteser
Mexikansk hårløs
Norfolk terrier
Norwich terrier
Petit basset griffon vendéen
Picard
Portugisisk vandhund
pudel - stor
pudel - mellem
pudel - dværg
pudel - toy
Puli
Pumi
Redbone coonhound
Rhodesian ridgeback
Schnauzer
Sealyham terrier
Shih tzu
Silky terrier
Skotsk terrier
Tibetansk terrier
Welsh terrier
West high land white terrier
Yorkshire terrier

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  allergivenlige racer
  • #1   3. feb 2010 Xolo'en er vist også yderst allergivenlig.

Men hvorfor er alle ruhårsracerne med på listen?

• #2   3. feb 2010 Sorry, det er den du har stående som mexikansk hårløs.

Curly coated retriever har heller ingen underuld...

• #3   3. feb 2010 Det kommer helt an på, om det er pels eller hundens "skæl" man er allergisk overfor. Hvis det er skæl kan man som regel godt tåle en siberian husky smiley

• #4   3. feb 2010 labradoodle har jeg hørt er meget allergi venlig

• #5   3. feb 2010 Hmm.. Jeg har en veninde, hvis kæreste er allergisk overfor noget der er i deres spyt?
    Så tror det kommer meget an på hvilken form for allergi man har? : )

• #6   3. feb 2010 Jeg syntes man skal passe meget på, med at kalde racer for allergi venlige.
    Allergi er jo ikke kun en ting.
    Jeg har selv opdrættet trimme racer de sidste 18 år......................men at kalde dem allergivenlige, ville jeg aldrig turde. Nogle med allergi kan tåle trimme racerne - men absout ikke alle.
    Jeg har rigtig gode bekendte som har allergi, de kan TÅLE at være sammen med mine - nogle få timer. Men de ville adrig kunne leve sammen med dem.

• #7   3. feb 2010 Min veninde og hendes kæreste har faktisk både været ude ved en Coton de tuléar opdrætter og en opdrætter af de hårløse katte (kan ikke lige huske racenavnet) - Men han kunne ikke tåle nogle af delene..
    Så igen - Det er afhængig af hvilken allergi man har, hvilken race der er allergivenlig smiley
    - Der er godt nok nogle af de racer der er listet op, som jeg ikke forbinder med allergivenlige?

• #8   3. feb 2010 Hunde er ikke allergivenlige... sorry... det er enzymerne i spyttet og huden, man er allergisk overfor, så det gør ikke rigtigt den store forskel... hvis jeg er blevet slikket af en hund, slår jeg ud over det hele og det klør som ind i hede hule h..... Og vejrtrækningen driller - og det uanset racen :o/

Med de langhårede og krølhårede hunde skulle det faktisk være bedre, da de døde hudceller ikke så nemt bliver frigivet som på en korthåret hund eller en hund helt uden pels. Men allergiVENLIGE er de alligevel ikke :o)

• #9   3. feb 2010 Therese - Ja dét lyder jo fuldstændig som min venindes kæreste.
    Er der nogle hunderacer du kan ''tåle'' at bo sammen med, på et behageligt plan? smiley
    De vil nemlig så gerne have enten hund eller kat, men de er så småt ved at opgive jagten.

• #11   3. feb 2010 hvis man ringer til astma og allergiforbundet og spørger om hvilke hunderacer der er allergivenlige siger de at Cotonen er den eneste, Men ja det er heller ikke alle der kan tåle dem..

• #12   3. feb 2010 Hold da helt op jeg vidste ikke der var så mange der betegnes som allergivenlig. Men som sagt det kommer meget an på hvad det er man er allergisk over for om det evt er deres hår, skæl, spyt eller noget helt fjerde??
    Ann-Sophie. Jeg er også allergisk overfor deres spyt.

• #13   3. feb 2010 Line S - Er der så nogle racer du kan leve med? Eller er alle racer for allergifremkaldende?
    Spørger af hensyn til min veninde og hendes kæreste, da de jo meget gerne vi have hund/kat.. smiley

• #14   3. feb 2010 Ann-Sophie; jeg har fået at vide af speciallægen, at jeg aldrig må få hund, da det kan gå hen og blive farligt for mig - hvilket helt har slået mig ud, da jeg sådan ønsker mig min egen hund! Puk og Pingo er min mors hunde ;o)

Jeg har desværre endnu ikke mødt en hund, som jeg ikke reagerer overfor, men jeg har også kun været allergisk i nogle få år :o)

Skal jeg være i et hjem med hund, som f.eks. hos min mor i julen, er jeg nødt til at tage antihistaminer for at være til - og dem bliver man træt af, så det er ikke noget, der fungerer i længden... Og risikoen er også, at allergien kan blive forværret, ligeså stille og roligt, indtil ens lungefunktion er væsentligt forværret (hvad der skete for mig med diverse allergier) og til ens krop ikke kan klare det mere - og så kan det gå hen og blive farligt!

Jeg har dog ikke givet op - jeg vil have fat i ham kinesiologen, som kurerede Annette Heicks høfeber i fjernsynet! Jeg er ligeglad, hvad det kommer til at tage, for jeg kan ikke forestille mig en fremtid uden at have hund! :o)

• #15   3. feb 2010 Lhasa Apso

• #16   3. feb 2010 Hello hva med lhasa apso. Den er ihvertfald..

• Jeannette A
    Jeannette A Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #17   9. nov 2015 Golden retriever er også allergi venlig smiley
    Men hvordan ved man om det skællet eller pelsen man er allergisk overfor smiley har været ved hudløse og har fået lavet en prik test. Hvor jeg slog ud på hund. Og der sagde hun selv Golden retriever.
    Men jeg fandt aldrig ud af om det skællet eller pelsen fra Golden retrieveren jeg kan tåle smiley

• #19   6. aug 2017 Det kommer helt anpå hvad man er allergisk over..

Hvis det er spyttet kan hunden være nok så hårløs og man reagere stadig

• #21   6. aug 2017 Min kæreste er også allergisk overfor hund.
    Han kan på ingen måde tåle sin søsters dansk svenske gårdhund eller sin mosters cairn terrier.

Men vores egen welsh Corgi cardigan er der ingen problemer med, ej heller når vi besøger vores opdrætter.

Kommentér på:
allergivenlige racer

Annonce