hævet pote hævet pote
Da vi stod op igår morges, ville Elton ikke ud.. hvilket absolut ikke ligner ham, han plejer at stå klar ved døren 10 min. før vi går i skole
Jeg så hans ene pote var hævet, ikke voldsomt, men nok til han ikke rigtigt ville støtte på den, der var ikke andet for, end en tur til dyrlægen.
Der var umiddelbart intet at se, ingen punktering, neglene så fine ud, han støttede lidt ned på den, så dyrlægen mente heller ikke den var brækket, hun sammenlignede den hævede pote, med en bulden finger, han fik et ordentligt skud penicillin og noget smertestillende. Og kur med hjem.
Her til morgen ligner poten så en ballon, den er ENORM, alle neglene og trædepuderne stritter ud til underlige sider og den er begyndt at væske en del, jeg kan slet ikke li' det..
Så det er afsted til dyrlægen igen, vi har en tid kl. 13, men jeg er godt nok nervøs.. det ser slet ikke godt ud. Min stakkels lille dreng
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.458
Han ville overhovedet ikke støtte på poten, var meget hævet og trædepuderne strittede ud.
Jeg kan ikke huske hvad dyrlægen kaldte det..............men hunden fik en antibiotika sprøjte, antibiotika til 10 dage og smertestillende. Allerede dagen efter var det knap så hævet.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.318
@anette, -min dyrlæge kaldte det også noget, et-eller-andet, som kunne sammenlignes med en bulden finger, men hun var ikke sikker, da vi ikke tog røntgen af poten igår, det skal vi så nok idag, da det er blevet meget værre, øv. Det havde ellers været rart hvis penicillinen havde udført mirakler natten over
jan 2006
Jeg ved Jette skulle bade hans pote i sæbevand 1 gang om dagen. Når han er ude, får han en strømpe på. Men han har det hedigvis meget bedre.
God bedring med Krumme.
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
Håber det bare er en lille rift og en lille ubetydelig infektion som går over i løbet af natten. Tænk på hvor syg og dårlig en buller skal være for at sige AV !! Det er altid det der får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig..
Rigtig god bedring.
jan 2006
jul 2009
@anette,
dec 2006
jan 2006
Har lige snakket med Jette ( blev nødt til at vide, hvad dyrlægen kaldte det ) ......................klovoldsbetændelse. Det antibiotika Jette har fået med hjem er - Clinacin.
jul 2009
@anette, -tak for tippet, jeg vil lige prøve at google det, Elton´s penicillin hedder enrofloxacin, men det skulle være noget bred spectret noget
dec 2006
Håber alt er vel..
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.252
hævet pote