Chihuahuas tænder? Chihuahuas tænder?
Nu bliver min lille Nala 6 måneder på torsdag, og hun har endnu ikke tabt nogle tænder.
Mit spørgsmål er om i synes at jeg skal vente en måned endnu, til hun er 7 måneder med at ringe til dyrlægen, hvis hun ikke har tabt nogle tænder, eller om jeg skal gøre det nu?
Hun er min første chihuahua, så jeg har ikke meget erfaring med deres tandskifte, kun at nogle desværre ikke kan skifte tænder selv.
Venlig hilsen Nala og Nanna.
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
Men alle vores har endt med at få hevet tænder ud, men vi har ventet til de var "gamle" nok til at vi har følt det var ansvarligt at lægge dem i narkose *ss*
okt 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 31
Håber hun selv kan skifte dem.
okt 2007
Det gør jeg også, hun har noget at tygge i hele tiden, både tygge ben og legetøj, og hun tygger med glæde, Hendes yndlings er at tykke i gulerødder
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
okt 2007
Jeg holder øje med hendes tænder hver dag, og alt ser fint ud nu
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Synes bare du skal holde øje..
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 98
Det er helt normalt for dem at de skifter sent.
De skal kun trækkes ud, hvis du kan se de blivende tænder er frembrudt og mælketænderne stadig sidder der uden at være løse.
Så bare tag den med ro.
Lui fik for 2 uger siden han er 10 måneder idag, revet 2 hjørnetænder ud da de ikke gad ryge ud selv, håber det hjælper dig.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Jeg fik fjernet 11 tænder fra Shika da hun var 1 år - Og det gik smertefrit.
Du kan tro jeg havde trukket det i langdrag fordi jeg var så urolig for nakosen!
Skal hun bruges til udstillinger?
- For synes jeg har læst noget om at så skal de ud ved omkring 10 mdr senest? Kan dét ikke passe (udstillere, ret mig endelig)?
Man kunne ihvertfald ikke have en hund på 1 år fx med for mange tænder, når man tog til udstilling..
okt 2007
Nej det skal hun ikke. Men problemet er bare at bag de bagerste tænder er der begyndt at komme små tænder ud, men jeg skal til dyrlæge med hende på fredag for at få det tjekket, selv om jeg synes det er lidt tidligt at de nye tænder kommer ud, men må hellere få hende tjekket på en sikkerheds skyld.
Chihuahuas tænder?