893 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Chihuahuas tænder? Chihuahuas tænder?

Nu bliver min lille Nala 6 måneder på torsdag, og hun har endnu ikke tabt nogle tænder.

Mit spørgsmål er om i synes at jeg skal vente en måned endnu, til hun er 7 måneder med at ringe til dyrlægen, hvis hun ikke har tabt nogle tænder, eller om jeg skal gøre det nu?

Hun er min første chihuahua, så jeg har ikke meget erfaring med deres tandskifte, kun at nogle desværre ikke kan skifte tænder selv.

Venlig hilsen Nala og Nanna.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahuas tænder?
  • #1   5. feb 2010 de kan sagtens nå at falde ud endnu. Min Xenias tænder startede også sent med at fald ud, men lige pludselig var de alle skiftet.. Men hvis de ikke er faldet ud når hun er 8 måneder skal du nok ringe til dyrlægen..

• #3   5. feb 2010 Malou er 8 måneder nu og har stadig tænder der ik er tabt endnu....

Men alle vores har endt med at få hevet tænder ud, men vi har ventet til de var "gamle" nok til at vi har følt det var ansvarligt at lægge dem i narkose *ss*

• #4   5. feb 2010 Okay, det gør jeg.
    Håber hun selv kan skifte dem. smiley

• #5   5. feb 2010 Geser

Det gør jeg også, hun har noget at tygge i hele tiden, både tygge ben og legetøj, og hun tygger med glæde, Hendes yndlings er at tykke i gulerødder smiley

• #6   5. feb 2010 Mins søsters Chi har lige fået hevet 6 tænder ud i narkose- han er 6 måneder og de voksede ovenpå hinanden. Det er vigtigt at få tjekket smiley

• #7   5. feb 2010 I love my Miniature Pinscher

Jeg holder øje med hendes tænder hver dag, og alt ser fint ud nu smiley

• #8   5. feb 2010 Hmm.. min chihuahuas hjørne-tand faldt altså først ud da han var 10 mdr. .. og der voksede en ny ud med det samme.. dagen efter ..
    Synes bare du skal holde øje.. smiley

• #9   5. feb 2010 Lui tabte også først sine tænder da han varomkring 7-8 måneder.
    Det er helt normalt for dem at de skifter sent. smiley
    De skal kun trækkes ud, hvis du kan se de blivende tænder er frembrudt og mælketænderne stadig sidder der uden at være løse. smiley
    Så bare tag den med ro.
    Lui fik for 2 uger siden han er 10 måneder idag, revet 2 hjørnetænder ud da de ikke gad ryge ud selv, håber det hjælper dig. smiley

• #10   5. feb 2010 Nanna - Jeg ville også vente, hun er jo ikke så gammel endnu..
    Jeg fik fjernet 11 tænder fra Shika da hun var 1 år - Og det gik smertefrit.
    Du kan tro jeg havde trukket det i langdrag fordi jeg var så urolig for nakosen!
    Skal hun bruges til udstillinger?
    - For synes jeg har læst noget om at så skal de ud ved omkring 10 mdr senest? Kan dét ikke passe (udstillere, ret mig endelig)?
    Man kunne ihvertfald ikke have en hund på 1 år fx med for mange tænder, når man tog til udstilling..

• #11   8. feb 2010 Ann-Sophie P

Nej det skal hun ikke. Men problemet er bare at bag de bagerste tænder er der begyndt at komme små tænder ud, men jeg skal til dyrlæge med hende på fredag for at få det tjekket, selv om jeg synes det er lidt tidligt at de nye tænder kommer ud, men må hellere få hende tjekket på en sikkerheds skyld.

Kommentér på:
Chihuahuas tænder?

Annonce