617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

En chihuahua s tænder? En chihuahua s tænder?

Hej med jer..

Håber i lige kan hjælpe mig.. Jeg har lige købt en 4 måneders chihuahua hvalp, og får så kigget på hans tænder.. Jeg sys de stritter en del til højre og venstre, og derfor ville jeg høre om der er nogen herinde der har billeder af en chihuahuas tænder som de skal se ud, eller kan forklare hvordan og hvorledes?

Mange tak på forhånd smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En chihuahua s tænder?
  • #1   12. apr 2008 nu så jeg også din anden tråd andgående foder od vand.. hmm tror du ikke du skal dampe en tur ned til din dyrelæge.. Der kan du få svarpå dine spørgsmål... må ærlig indrømme at jeg er en smule stødt.. hvorofr har du ikke undersøgt sådan noget inden du købte hund...?

han er 4 måneder er han begyndt at skifte tænder... hvis han har skiftet kan det godt blive et problem hvis tænderene ikke sider korekt. men under alle omstændighedder er det noget en dyrelæge skal kigge på og ikke alm mennesker der sider foran en com.

• #2   12. apr 2008 På min hund Pequeño profil kan du se hendes tænder i det hun smiler meget. De skal ikke stritte til højre og venstre.

Dog kan du godt forvente, når han, om en måneds tid, begynder at skifte tænder, at han får dobbelt tænder, altså at der kommer nye tænder men mælketænderne falder ikke ud og de skal derfor rives ud ud dyrlægen.

• #3   12. apr 2008 Betina G, hva bileder du dig ind?!
    Jeg spørger jo netop fordi jeg gerne vil blive klogere på disse ting, jeg er da ikke helt tabt bag en vogn, men sys hans tænder sidder lidt sjovt, og det har dyrlægen ikke kommenteret.

• #4   12. apr 2008 Pink.

Nu må du forstå at jeg mente det som en lille løftet pegefinger, for du kan vel give mig rat i at netop den med hvor meget din hund skal have at spise og drikke skulle have været på plads inden hunden blev andskaffet..
    nu er dette så ikke tilfældet.. så mit bedste råd var at gå til din dyrelæge, for han/hun kan både mærke hunden, se hunden, plus han/hun har altså en uddannelse der gør at netop du kan komme og få den helt rette info... med hensyn til hans tænder, måske du skulle spørge din dyrelæge direkte om hvordan hans tænder ser ud fordi du ikke syntes de sider som de skal, måske det bare er en lille skønheds fejl som ikke betyder noget, men det kan jo også være noget der giver problemer senere hen...

et andet godt råd, stol altid på dine fornemmelser.. kan du fornemme at noget ikk er som det skal være så ring til din dyrelæge.. heller en gang for meget end en gang for lidt (min dyrelæges egne ord)

• #5   12. apr 2008 Betina G - Jeg spurgte da overhovedet ikke om HVOR MEGET jeg skulle give min hund, jeg spurgte om hvad en chihuahua i gennemsnit indtager af mad og væske på en dag - det er altså to vidt forskellige spørgsmål !

Du kan da ikke bare antage at det er fordi jeg ikke har sat mig nok ind i tingene, det er spørgsmål baseret på ren nysgerrighed !

• #6   12. apr 2008 Men ja, tak for rådene smiley

• #7   12. apr 2008 var så lidt.. men kan altså ikke se forskellen mellem gennemsnittet og hvor meget... hvis jeg spørger hvad en amrikansk bulldog skal have på en dag. ville jeg da få et gennemsnits svar. men ja af nysgerighed ville jeg gætte på at en chi ikke drikker eller spiser særlig meget..

vores den store får feks 300 g tørkost om dagen.. det syntes jeg ikke er meget til sådan en stor hund.. men om det er gennemsnittet tja der står på pakken at hun skal have 375 g (så vidt jeg husker) men så bliver hun sku for fed hehe..

tror faktisk at det står på pakkerne hvad gennemsnittet er.. for de skriver jo altid at det kun er vejledende at hvis din hund vejer så meget så skal den have så meget.. men det svinger jo fra hund til hund.. så ved ikk rigtig..

og grunden til at jeg antager at du ikke har undersøgt sagerne er at man ser det gentagende gange her inde.. til sidst så bliver man bare mindre tolerant, og dit spørgsmål kan meget nemt misforstås af mange.. men selvf kan du jo ikk gøre for..

Kommentér på:
En chihuahua s tænder?

Annonce