{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Hjælp ang dagpenge beregning {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen herinde kan svare på....
Min mand arbejder i skovene, og er på ren akkord...
Ud af han løn,laver mester et beløb om dagen om til skattefri godtgørelse(lige som man gør ved lastbil chaffører)....
Hvis nu min mand bliver fyret, hvordan finder man så ud af hvad han er berettiget til i dagpenge???
har læst og læst, men der står ingenting om dette..
det er jo ud af hans bruttoløn godgørelsen laves, og ikke noget han får oveni..
Det er jo ca 19300 om mdr han skal tjene for at få højeste dagpenge, men hvad med det beløb der bliver lavet om til skattefri godtgørelse??? regnes det så med i beløbet,når det er hans egen bruttoløn det bliver udbetalt fra???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang dagpenge beregning
  • #1   6. feb 2010 Hvad får han den skattefri godtgørelse for?

    Eksempelvis bliver godtgørelse for kørsel tages ikke med i beregningen.


  • #2   6. feb 2010 det er fordi han kun er hjemme 2-3 weekender om mdr.. mesteren betaler ikke diæter, men laver som sagt skattefri godtgørelse ud af noget af min mands bruttoindtægt.
    Dette gør han for at min mand kan bo et sted og få mad osv...
    Så egentlig er det min mand selv der tjener pengene, men han får bare nogen af dem udbetalt skattefrit pga alle de udgifter han har ved at være rejsearbejder


  • #3   6. feb 2010 han vil jo ligge over de 19300 om mdr, men da der bliver lavet skattefri godtgørelse af noget af lønnen ligger han pludselig en del under....

  • #4   6. feb 2010 hanne ved godt hvad fuld takst er, men spørgsmålet lyder på, hvad fagforeningerne går ud fra... gælder det beløb min mands mester laver om til skattefri godtgørelse med i beregningen???

  • #5   6. feb 2010 Prøv at spørge fagforeningen smiley

  • #6   6. feb 2010 nicolaj.. det vil vi selvfølgelig også, men er bare så konfus lige nu,da vi lige er kommet i tanke om det... så håbede nogen herinde måske vidste noget..

  • #7   6. feb 2010 nej det var heller ikke fordi han skal ha ekstra hvis han bliver fyret.
    Men hans bruttoløn er jo over grænsen på de 16300,hvis ikke han fik noget af det udbetalt som skattefri godtgørelse....men nu er den et godt stykke under...
    Spørgsmålet er om fagforeningen tager både det beløb der er udbetalt som skattefrit plus det beløb der skal trækkes skat af, og lægger sammen før beregningen.
    Min mand får intet udover hvad han selv tjener via akkord... den eneste gode han har, er som sagt, at han får nogle af pengene skattefrit pga han er uderejsende


  • #8   6. feb 2010 hvis man lægger det han får udbetalt skattefrit sammen med det han skal betale skat af sammen, ja så er han berettiget til højeste understøttelse..... men er det sådan de gør??

  • #9   6. feb 2010 hanne.. jeg har ledt og ledt på nettet...jeg mener jo også at de burde regne begge beløbene med, når det er hans egen løn der laves skattefri godtgørelse ud fra.. men kan bare ikke finde noget om det nogen steder

  • #10   6. feb 2010 han skal have hvad der svare til mindst 123 kr i timen, det ved jeg pga. jeg lige har fået brev om det, fra min fagforening

  • #11   6. feb 2010 marianne, det har han også hvis man lægger de 2 beløb sammen... men men.... er det sådan de gør....og det er jo nogengange svært at sætte en fast timeløn når man arbejder ren akkord

  • #12   7. feb 2010 der står jo på hans løn sedel hvad hans brutto indkomst er, så er det jo bare og se der, det er meget nemt bruto indkomsten er brutto indkomsten lige meget, hvor meget eller lidt der bliver lavet skatte frit..
    jo mere skatte frit der jo jo større netto indkomst har han, men brutto indkomsten vil stadig være den samme.
    hvis du med skate frit mener noget han få uden om sin løndsedel af mester altså uden om sin brutto indkomst ja så regnes den jo ikke med..

    men igen kig på hans løndsedel der står hvad hans b rutto indkost er (indkost før skat)


  • #13   7. feb 2010 martin.. det er fordi hans mester ikke skriver nogen brutto indkomst.. han trækker beløbet der bliver lavet om til skattefrit fra, før han skriver bruttoløn.... dvs at så er bruttolønnen jo meget lille.... men tak for svaret.. må håbe hans mester vil skrive hele beløbet som brutto indkomst før han trækker skattefritgodtgørelse fra.....

Kommentér på:
Hjælp ang dagpenge beregning

Annonce