7.819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

kombi BARF og tørfoder ??? kombi BARF og tørfoder ???

Kan man kombinere BARF og tørfoder sådan at man giver et måltid hvor hun kun får BARF og et hvor hun kun får tørfoder?? Hun bliver jo stadig fodret 2 gange om dagen. Men hvad gør man så når hun går ned til at blive fodret 1 gang om dagen??

HJar I andre forslag til hvordan man kan kombinere det ?? Så skriv endenlig. også gerne jeres erfaringer onkring at kombinere det.

Hilsen Tina

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kombi BARF og tørfoder ???
  • #1   7. feb 2010 jeg foderet på et tidspunkt med barf og der fik jeg at vide det var strang forbudt at foder med barf og tørrefoder det var noget med tilvending af det og maven og de ting der er i tørrefoder men jeg er bestemt ikke ekspert i det kun hvad barf forhandleren sagde

vi bøvlede rigtig meget med to af vores hunde de tabte sig for vildt af barf og kastede det hele op hver gang de spiste

å vidt jeg huske startde vi med kalun i 14 dage og når maven havde vent sig til det hed det alle de andre lækker ting men tørrefodet var bandlyst jeg skiftede efter en mdr til tørre foder igen fra rc da det slet ikke gik for de to af dem

ved at mange er super glad for barf de kan nok bedre fortælle dig hvordan det er da jeg opgav det

kh sanne

• #3   7. feb 2010 Krumme hvad betyder det at det er koldt presset og hvilken forskel gør det??

• #4   7. feb 2010 Jeg giver en håndfuld barf oven på tørfoderet som appetitvækker, og det er der ingen problemer ved. Jeg fodrer to gange om dagen, det giver stor glæde to gange samt forebygger mavedrejning.

• #5   7. feb 2010 Ja det kan man godt hvis tørfoderet er beregnet til det. Jeg fodrer med Gourmix som er pille foder. De er beregnet til at man barfer ved siden af. Hvor meget bestemmer man selv...

Men jeg tager barf op sådan ca. 3-4 gange om ugen. resten af tiden har de gourmixen stående, og mine hunde elsker det..

• #6   7. feb 2010 Anne-Lise A - måske misforstår jeg så vil lige være sikker på hvad du mener når du skriver samtidig forebygger det mavedrejning??

• #7   7. feb 2010 Du kan sagtens kombinere det. Så længe det bare ikke er samme måltid. Så du kan give tørfoder morgen og råt aften.. eller omvendt.

• #8   7. feb 2010 Foderet behøver ikke være beregnet til det :o)

Jeg kender 2, der fodrer/har fodret med halvt Olivers og halvt råt

• #9   7. feb 2010 Jeanette: hmm nej det er nu ikke helt rigtig. Hvis mine hunde kun får en kyllingehals om aftenen spiser de også lidt af gourmixen

• #10   7. feb 2010 Det er jo så fordi du har det stående fremme. Og Gourmix er som du selv siger beregnet til det OG gourmix er ikke hvad jeg betegner som almindelig tørfoder (jep har selv fodret med det i over et halvt år på et tidspunkt)

• #11   7. feb 2010 Nej Gourmix er ikke et almindeligt foder, men hvis man fodrer med barf og tørfoder, må der ikke være for meget korn i foderet. Du kan f. eks ikke fodre med Royal Canine og barfe ved siden af.. Eller det er ihvertfald ikke optimalt for hunden..

• #12   7. feb 2010 Mine hunde trives så helt fint,når de RC og råt samtidig

• #13   7. feb 2010 Mine får BARF, men de kan godt få Ziwipeak som et måltid, hvis BARF ej er mulig i situationen..

• #14   7. feb 2010 Mine får også Royal canin om morgenen og råt om aftenen og har fungeret godt på det i mange år efterhånden.

• #15   7. feb 2010 Mht forebyggelse af mavedrejning, så må det der menes være, at det er godt, at fodre 2 gange dagligt istedet for 1 gang.

Det er bedre, at dele foderrationen op i 2 mindre portioner end 1 stor:)

Jeg barfer - men er nået til den erkendelse, at det simpelthen tager for lang tid og er for bøvlet for mig i lænden.
    Jeg skærer så også alt ud selv og henter ved slagteren jævnligt, da jeg ikke har pladsen til en ekstra fryser.
    Og da jeg har to DdB er der nok der skal laves, da de spiser omkring 2,5 kg om dagen tilsammen.

Jeg har nu valgt, at prøve et tørfoder med et højt proteinindhold (kød), men hvor der også er kornprodukter i (Eukanuba Performance)
    Grundet fleres gode erfaringer - også i forhold til avl/forebyggelse af HD og AA med dette foder, har jeg valgt, at kombinere dette med Barf.

• #17   7. feb 2010 michelle- Du skriver at der ikke må være for meget korn i foderet. Hvordan hænger det sammen med, at majs er andeningrediens i gourmix morgenmix og førsteingrediens i aftenmixen?
    Jeg spørger bare fordi den udtalelse undrer mig en del:)

• #18   7. feb 2010 DFFD -der er ingen dokumentation for at tørt er længere tid om at fordøjes end råt. Det nærmeste jeg har kunnet komme af dokumentation, viser faktisk at det er omvendt, omend forskellen er ret ubetydelig.

Michelle -hvad skulle problemet med korn være i forhold til BARF?

• #20   7. feb 2010 Stjæler lige tråden lidt:-)
    Kan man barfe og give tørfoder til hvalpe også, og i så fald, i hvilke mængder, eller må det først ske når de er 1-1½ år?

• #21   7. feb 2010 Camilla - Præcis! Derfor er vi også skiftet fra Gourmix, selvom vi har været glad for Gourmix smiley smiley

• #22   7. feb 2010 Slet ingen der har erfaring med tørfoder og barf til hvalpe?

• #23   7. feb 2010 Ingen erfaring med at blande de to fodermetoder hos hvalpe. Men min umiddelbare tanke er at havde JEG en hvalp, ville jeg holde mig til et godt tørfoder, for at sikre mig at hunden får det den skal mens den vokser, og i rette forhold.

-men det ville jo så osse gælde for råfodring generelt, så der er jo nok mange der er uenige;o)

• #24   8. feb 2010 Ok. Jeg har undersøgt det lidt i dag på forskellige hjemmesider, og flere mener man godt kan delvis barfe, så 1 ud af hvalpens fx 3 måltider bliver råt.

• #25   11. feb 2014 GT får Acana-tør foder (60% kød/40% grøntsager og frugt) om morgenen, og sent eftermiddag tidlig aften får han BARF.

Jeg havde ham til 12 ugers check i fredags og dyrelægen var meget tilfreds med ham/hans sundhedstilstand.
    Og jeg fortalte hende at han blev BARFet og det syntes hun kun var godt.

Så der skulle ikke være nogen problemer med at BARFe hvalpe!

• #26   16. apr 2017 En gammel tråd men har samme spørgsmål
    Og ud fra svarende i tråden kan jeg så godt give orijen puppy og ind i mellem erstatte et måltid med kyllinge halse eller andet råt barf produkt ??

Kommentér på:
kombi BARF og tørfoder ???

Annonce