{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  riesenschnauzer
  • #1   8. feb 2010 http://www.gipote.dk/racehunde/Riesenschnauzer der kan du læse lidt

• #2   8. feb 2010 BRUGSHUND så det basker smiley

• #3   8. feb 2010 Absolut ikke en begynderhund.

Meget selvstændig og har absolut sine meninger om tingene.

• #4   8. feb 2010 Mener også at hannerne har tendens til at være kønsaggressive... ?

• #5   8. feb 2010 det er ikke en første gangshund... hun har haft briard før, minder de ikke lidt om hinanden af sind eller?

• #6   8. feb 2010 min frisør havde sådan en han og tæve som så fik hvalpe....de beholdte en tæve de havde så meget ballade og slås kampe at jeg kan huske jeg blev skræmt fra vid og sans...

• #8   8. feb 2010 Ved I om den kan være alene hjemme, når der ikke er flere hunde i hjemmet, eller er den for aktiv til det?

• #9   8. feb 2010 Danni:
    Hun er lidt ældre, men har haft hund selv siden hun flyttede hjemmefra som 16 årige... så hun er ret erfaren på det punkt.
    Hun er bare meget intresseret i at få så meget af vide om racen så muligt, inden hun bestemmer sig.

• #10   8. feb 2010 Jeg ville sætte mig i forbindelse med hende her http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=36633

hun ved hvad hun taler om. Udfra det der bliver skrevet, kan jeg se at det bestemt ikke er tilfældet med de fleste brugere på denne her tråd.

Danni J - "skarpe brugshunde" ???
    Gælder det også de 3 af slagsen der går til træning i "min" klub, som ikke tør hverken bide eller noget som helst ?
    Et godt råd - lær at skelne mellem brugs- og udstillingssiden i den race. Der er STOR forskel !!!

• #11   8. feb 2010 Danni J

Du kan med fordel henvende dig til en person der har forstand på linierne, og hvis der er stamtavle på hunden kan du få en masse ud af at læse den.

Derved behøver du ikke "antage" noget som helst - men kan få en temmelig god idé som sammenlagt med at se hunden irl kan give dig et billede af hvad det er for en hund du står med.

Du kunne ikke forestille dig at jeg har set mere end de 3 riesensnauzere ? Jeg fortæller dig bare, at de tre vi har pt på banen INTET harm ed en brugshund at gøre -. så det vrøvl du skriver her :

<b>Riesenschnauzeren er en brugshund og længere er den ikke.</b>

samt dette

<b>Politiet herhjemme bruger dem ikke fordi de er FOR skarpe</b>

må være et udtryk af fri fantasi - for det har INTET med virkeligheden at gøre !!

• #12   8. feb 2010 Så er jeg tilbage... Hunden har fine papir', den er hentet helt nede i sydtyskland... men pga. (åbenbart pludselig) skilsmisse, kan damen ikke varetage den længere. Så det er ikke bare en hul i hæk hund eller noget. Tak for link - jeg læser lige begge igennem.

• #13   8. feb 2010 Danni J -

Den eneste brugs-riesen i nyere tid, der gjorde sig godt internationalt er Akido von Elberfeld .. kender du den "personligt" ???
    Og hvad for riesen har du kendt ? Og i hvilke programmer har de vist sig som fantastiske brugshunde ?
    Jeg spørger, fordi jeg seriøst ikke har faldet over en af dem i "mit" program nemlig.

Mht politet .. jamen så må jeg jo så bare erkende at de strømere jeg kender og træner lidt sammen med har en anden mening end dem du kender .. jeg har aldrig hørt at det skulle være grunden til at de ikke brugte dem. Men tænker da mit, hvis det var en udstillingsmodel de fik fat i .. uha ..

Iøvrigt lidt morsomt med dine "skarpe" og "ikke skarpe" hundeeksempler. Vi har 5 hunde - 3 maller og to cane corso .. den ene af vores maller er ekstremt skarp, også for skarp efter min smag - de 2 andre skal man ikke komme på tværs af på en dårlig dag.
    Corso´erne derimod .. er noget af det mest omgængelige og i mine øjne kedelige udover alle grænser. Venlige og rare - men kedelige.

• #14   8. feb 2010 Danni J

Jamen fair nok. Fremover skal jeg hoppe over dine indlæg, også selvom jeg kan se at det IKKE er i korrekt, det du skriver. Jeg troede det var formålet med boardet her - at vi skulle dele ud af den viden vi hver især besidder - men jeg kan se at jeg tager fejl.

Herregud da ....

Men du må også ha en god aften

• #15   8. feb 2010 Skal ærligt indrømme at jeg ikke kender meget til racen, men vil da komme med et lille pip alligevel. Da jeg boede hjemme havde vi naboer de rhavde riesen, og disse var "bare" familiehunde. Aktive var de, men hveren skarpe eller på anden vis problematiske hunde.

Jeg har efter jeg selv har fået hund, gået til træning med et par stykker der havde riesen. Osse disse var "bare" aktive familiehunde, og heller ikke skarpe eller vanskelige.

Mit indtryk var at det var lidt selvstændige hunde med en god portion egen mening om tingene, men ellers super træningsmakkere. De kunne ikke med andre hunde af samme køn, men var venlige og imødekommende overfor både børn og voksne.
    -så kan Dina nok fortælle om det er et helt forkert indtryk af racen;o)

Må hellere tilføje at de riesen jeg omtaler, var danskavlede og ikke brugslinier

• #16   8. feb 2010 Scnautser= charme, selvtillid og strid pels. smiley

Men om det er en førstegangs hund kommer nok temmelig meget an på hvilke linier der ligger i hvis man spørger mig.

• #17   8. feb 2010 Nico - HMM hos riesen skal du lede lidt efter den stride pels smiley

Riesen er ikke en brugshund hvis den er avlet herhjemme, motoinskrævende.. tja måske... dog ikke i omegnen af en mellemschnauzer.

Selvfølgelig er alt med modifikationer og du kan falde over end ligner den gamle model... som dina siger så er der dog langt imellem !

• #18   9. feb 2010 Bare lige et lille sidespørgsmål -hvad er en riesen egentlig oprindeligt lavet til?

• #19   9. feb 2010 ok, tak:o)

• #20   11. feb 2010 hmm. ja hvad skal man mene.....? ja er nu ejer af nr 5 schnauzer. alle er blevet mental beskrevet. og ingen var ens. desværre....man skulle jo gerne avle efter en race typisk hund. når men hvad vil hunde bruge den til ? jeg har både haft sofa riesen og har nu en raket. som bliver brugt til det han er avlet og født til....at arbejde og han kræver meget.men det er jo den energi jeg benytter mig af i min træning. hunden købte jeg som omplacerings hund da de ikke kunne styre ham. her har aldrig været problemer men nu bliver han jo også stimuleret. så undersøg linjer og ikke mindst hvad skal hun med en riesen ? det er ikke en race man bare får i huset uden af skulle yde.. har selv været første gangs hunde ejer med en schnauzer og det er gået rigtigt godt.

Kommentér på:
riesenschnauzer

Annonce