7.561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Camilla T
Camilla T
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Kæmpe Schnauzer (Riesenschnauzer) Kæmpe Schnauzer (Riesenschnauzer)

Nu ville vi jo egentlig gerne have en Bullmastiff, men da vi bor til leje, og den er forbudt stort set alle de steder, man må have hund, har vi prøvet at finde en anden race, der passer til OG som vi faktisk gerne må have.
Efter MEGEN søgen på nettet og biblioteket, er jeg faldet over Kæmpe Schnauzeren, en race jeg faktisk ikke anede eksisterede og jeg er forelsket! Nu kan Bullmastiffen og Schnauzeren jo på ingen måde sammenlignes, det er jeg fuldt ud klar over (bare så der ikke er nogen misforståelse her)
Mit spørgsmål er egentlig bare, om der er nogen, der har et ca. bud på, hvor meget en Kæmpe Schnauzer koster? Da jeg ikke kan finde en eneste annonce på hvalpe, har jeg ikke rigtigt nogen pris at gå ud fra overhovedet smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpe Schnauzer (Riesenschnauzer)
  • #2   27. feb 2014 de hedder altså riesen schnauzer -osse på dansk smiley

Ang pris ville mit bud være omkring de 10.000 som så mange andre, men ved det ikke -er det ikke bare at spørge, når man alligevel ringer til opdrættere og forhører sig om race/kuld osv ?

• #3   27. feb 2014 dette må være en Riesen ... de har hvalpe født 20. januar

http://miku.dk/

• #4   27. feb 2014 her ventes hvalpe til marts:

http://www.zipsation.dk/side2.html

• #5   27. feb 2014 En riesen er dælme ikke en hund for alle og enhver... Jeg ville tænke mig gevummerligt om om jeg nu var "udstyret" godt nok (erfaringsmæssigt) til at håndtere sådan en størrelse.

• #8   27. feb 2014 Det er en fantastisk hund - men man skal stå tidligt op og huske at tage sine vitaminer, for det er edderhylme en selvstændig hund med hjerne.
    Min veninde og hendes mand bruger dem i deres vagtfirma.
    Selv har jeg haft en "halv" riesenschnauzer, men indvendigt var hun nok mere end halv smiley
    Skøn hund for mig - men vi talte mangen en gang om herhjemme, at i mange andre hjem ville hun være endt som 'ustyrlig' og sikkert aflivet, for hun var dælme ikke for begyndere eller svæklinge.

• #11   28. feb 2014 Møglækker hund i de rette hænder, wow... Og så afsindig smuk i mine øjne !
    absolut ikke en alle-mands-klappe-kage-hund.

• #12   28. feb 2014 Skøn hund, men træningsmæssigt forestil dig en brugsschæfer der har damp

• #13   28. feb 2014 Jeg har i mange år trænet med terriers og har kendt et par riesenschnauzere fra træningspladserne. De er en smule mere pleasende end mine terriers, men kun en smule smiley Jeg vil hævde at man skal have mange års erfaring med vanskelige hunde før man vil kunne få glæde af en riesen.
    Måske du hellere skulle kigge på Riesenschnauzerens mindre fætre; Schnauzer og Dværgschnauzer ? I de to racer får du temmelig 'meget hund' selvom de selvfølgelig ikke er så imposante som en riesen smiley
    En Riesen er en skøn hund for den rette ejer. Rette ejer er en der kan tackle en stor og temmelig selvstændigt tænkende hund med et ret højt aktivitetsniveau. Det er en hund, der kræver at blive brugt til noget hvor den skal både tænke og bruge sin fysik. Og så skal man jo altså være forberedt på at pelsplejen godt kan komme til at fylde meget. Det er hårdt arbejde at trimme så stor en hund og kan/vil man ikke selv så er det dyrt at få gjort.
    Jeg tror ikke du kan få fat i en riesen uden den har stambog og prislejet er formegentligt fuldstændigt som for andre brugshunde med stamtavle ca 8000-10000kr. Prisen er altså den mindste bekymring når man køber den slags hund smiley Og derudover så er indkøbsprisen langt den mindste udgift når man køber en hvalp.
    TS: Kontakt nogle opdrættere og snak med dem om hvad det er for en hund og hvad du vil være for en hundeejer. Og hør ad om de tror du matcher sådan en fætter. Mit umiddelbare indtryk er at når man har ment at en Bullmastiff var den perfekte hund, så passer man ikke til en riesen.

• #15   28. feb 2014 PS. Du kan finde opdrættere på Dansk Schnauzer-Pincher klubs hjemmeside: http://www.dspk.dk/

• #17   28. feb 2014 @ Jakob ... var også i tvivl, men synes nu alligevel de så store ud deres voksne hunde .....

Så er der ingen opdrættere af Riesen reg. i DKK .. der er i hvert fald ingen på deres opdrætter liste ....

@ TS man kan også kigge udenfor DK ...

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#19   28. feb 2014 Tak for jeres råd smiley syntes ellers jeg havde skrevet rimelig klart, at jeg er helt med på, at de to racer ikke kan sammenlignes smiley jeg har også kommenteret på min anden tråd, at jeg nok havde udtrykt mig lidt forkert da jeg startede tråden, da jeg jo gerne vil aktivere hunden smiley vi er også kun i gang med at kigge på racen, og tænkte så på hvad den må koste sådan ca, vi skal hellere ikke have hund lige pt, men er meget nysgerrige omkring racen.. Det er dog rimelig svært at finde Info om den, men har lige lånt en bog på biblioteket om den smiley umiddelbart er jeg hoppet lidt på mellemschnauzeren hellere, men kæresten er mere forelsket i kæmpen.. Jeg vil gerne bruge den til sport, feks agility og så udstilling - hvad jeg kan læse er den en god familiehund, så længe den får dækket sine behov med motion og aktivering? smiley men som sagt, det er kun snak endnu, og tager gerne imod råd, da det jo handler om at være realistisk i sit valg smiley

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#20   28. feb 2014 Er lidt bange for, at kæresten mest er forelsket i størrelsen af kæmpen, selv om han lover, at det ikke er derfor smiley

• #22   28. feb 2014 jo der er ihvertfald en i danmark.. min veninde har hentet sine i jylland.. sønderjylland mener jeg. Jeg er rimeligt sikker på at de er med tavle.

Skal jeg spørge hende hvad kennelen hedder?

• #23   28. feb 2014 Vi har et par standardschnauzerer på vores træningsplads. Der er faktisk ikke så små endda smiley Det er faktisk et par rigtig dejlige hunde og de er bestemt ikke dumme at træne med smiley

• #25   28. feb 2014 Jeg træner sammen med to riesen schnauzere i politihundeforeningen, begge er absolut skønne hunde, men de har ofte deres egen mening om tingene. Men de er begge meget glade for at arbejde. Jeg har ikke indtrykket af at de på nogen måde er aggressive, men jeg har selvfølgelig ikke mødt dem derhjemme. Begge er fra en kennel i Nordjylland, men jeg kan ikke huske navnet. Men tag ud og besøg nogle kenneler eller tag evt. fordi nogle steder, hvor de træner eller mød dem evt. på udstilling. Det er uanset bedst at se dem live. smiley

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#26   28. feb 2014 I den bog jeg har om dem, står der ellers at den egner sig godt til agility og som familiehund og den er ellers skrevet af avlere af racen? smiley og vi sætter os selvfølgelig ind i alt om racen, før den den fremtidige hund bliver købt smiley

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#27   28. feb 2014 Efter hvad jeg har læst findes der to slags linjer af racen, udstillings og brugslinjen smiley de fleste opdrættere af racen er i Tyskland smiley

• #28   28. feb 2014 Ja jeg er opvokset med racen og den er svær at danse med. Og rigtig mange hunde betaler den dyreste pris fordi folk ikke erkender at bare fordi en hund er pæn så er det ikke nødvendigvis en race man skal eje.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#29   28. feb 2014 Jeg kunne heller aldrig drømme om at købe en hund kun fordi den er køn smiley

• #30   28. feb 2014 Mange hundebøger har det altså med at sige at påstå at alle racer er godt til alt muligt smiley Men glemmer lidt at der er forskel på at man kan med hiv og sving gøre det med racen og så at det er noget der falder den let og som passer til den.
    En riesen vil skulle 'pakke sig meget sammen' for at kunne bevæge sig rundt på en ag-bane. Min LILLE dobertæve er meget stor at få gennem en slalom og i tunnelen skal hun nærmest folde benene sammen tre gange. Hjulet ville jeg slet ikke turde udsætte hende for. Desuden er der mange snævre vendinger som er rigtig hårde for en stor hund med lange ben og et højt tyngdepunkt. Hun elsker farten og at springe og den slags, men agility er og bliver kun noget vi kun hygger lidt med hjemme i haven for at lave lidt adspredelse fra lydighedsarbejdet fordi hun bygningsmæssigt ikke rigtig passer til det smiley . De hunde der er bedst til agility er ofte forholdsvist små, hurtige og gesvindte.
    Det bedste indtryk af racen får du ved at møde dem og se dem i mange situationer både på træningspladsen og i hjemmet og ved at snakke med ejere og opdrættere af dem.

• #31   28. feb 2014 Det er da det det lyder til du gør når du kan gå fra bullmastif til Riesen..Der er edderbankemig en stor forskel på de 2.

• #32   28. feb 2014 Schnauzere er bare dejlige i alle tre størrelser ??
    Det kunne være en ide for jer at tage på en special klub udstilling og møde hundene og deres mennesker. Schnauzer klubben holder udstilling sammen med dværgschnauzer klubben. Der kan du se og møde alle tre størrelser.

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#33   28. feb 2014 Jeg ved godt hvad det vil sige at have hund, og jeg ville aldrig købe en pga udseende Sarah,jeg ved hvordan jeg selv har det, så må du jo have lov at tro dig smiley synes da man skal have lov til at spørge sig for om forskellige racer uden at blive beskyldt for at ville have den pga udseende smiley

Mette, okay, den havde jeg ikke lige tænkt over, der stod jo bare, at den ville egnes til det - det er ikke et krav for mig , at den SKAL gå til det, man kan helt sikkert finde måder at aktivere den på, hvis det kommer dertil, men alt sådan noget vil jeg selvfølgelig tage i betragtning, nu har jeg jo stadig kun kig på racen, og der er masser der stadig skal undersøges - der bliver intet impuls køb her og skal hvertfald ikke have hund lige nu, da vi skal til at flytte snart og der er en masse der skal på plads før der kan komme en evt. hund smiley Er i gang med at opsnuse opdrættere af mellem og kæmpen og høre om man evt kan komme ud til en race snak og få mødt forskellige hunde af racen smiley

• #34   28. feb 2014 Racen hedder Riesenschnauzer smiley ikke kæmpe smiley
    Det er et race navn ikke bare et udtryk smiley
    Og nej det er ikke en race man bare køber fordi den ser sød ud;) det er en race man køber fordi man brænder for at træne brugshunde;) det er ikke en agility hund;) det er en hund til meget mere brugshunde orienteret træning, fx ph, ipo eller dch

• #35   28. feb 2014 Hvis hun ville have den pga. udseendet havde hun nok allerede købt den, uden at læse bøger og spørge herinde smiley

• #36   28. feb 2014 Før Alvin døde, ledte jeg efter en makker til ham, i en god størrelse. En anden GD var selvfølgelig oplagt, men jeg kiggede også andre store racer, bland andet Riesen schnauzeren!
    Super lækker hund, men jeg fik hurtigt indtrykket af, at det bestemt ikke var en hund for mig!
    Men jeg er slet ikke i tvivl om, at hvis man kan opfylde dens "krav" så er det en rigtig lækker hund, og en fantastisk makker!

• Camilla T
    Camilla T Tilmeldt:
    feb 2014

#37   2. mar 2014 Af nysgerrighed, hvad var det så, der gjorde, at I valgte den fra?

• #38   2. mar 2014 Jeg kunne ganske enkelt ikke leve op til de behov den har smiley

Kommentér på:
Kæmpe Schnauzer (Riesenschnauzer)

Annonce