{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Rosa`s hvalpe solgt på 4 dage! {{forumTopicSubject}}

Efter en hård kritik herinde af min måde, at have hvalpe på, trods jeg har været avler i 10 år, så er Rosa`s 7 hvalpe solgt til fantastiske familier på 4 dage. Og vi har "lånt" den ene i en uge, for Rosa`s skyld.
Alle har været begejstret for deres Tut, de er velfungerende, og kvikke.
Hvad er det værd for jer, der absolut skal være belærende og bruge janteloven overfor andre?
Hvalpekøbere mener åbenbart noget andet.
mvh Rosa og Merete


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rosa`s hvalpe solgt på 4 dage!
  • #1   10. feb 2010 Det er da flot, ikke helt nemt at sælge hvalpe i disse tider...
    Dejligt du har fundet gode hjem til dem alle


  • #2   10. feb 2010 Øhhh ja jeg ved ikke helt, hvad du hentyder til... men ja det er jo et forum herinde.. og alle er ikke enige, så man må vel være klar på lidt kritik....

    Tillykke med salg af hvalpe..


  • #3   10. feb 2010 At folk er uenig i din måde at have hvalpe på har vel ikke noget med jante at gør?. I det hele taget forstår jeg ikke helt hvad du vil med dette tøsesure indlæg.

  • #4   10. feb 2010 Det kommer af en tråd, hvor jeg sagde, at man bliver træt af dumme spørgsmål fra købere, der alligevel ikke kommer/ eller vil andet end gøre sig interesante. Det drejede sig også lidt om moralen herhjemme, jeg syns tiderne og tonerne er blevet hårde i de seneste årti, og jeg har ind imellem været i tvivl om det drejede sig om en hvalp, og ikke en bil!

    Det startede tråden med, men fik en drejning, min hjemmeside blev rakket ned, alt var galt, og jeg var bare trist og modløs bagefter.Blev kaldt useriøs, dårlig avler og jeg skulle stoppe med det skidt til bl. hunde. Rosa`s kuld var en smutter, ellers gårdhunde avl.




  • #5   10. feb 2010 Altså at man har en kennel, som nogle her ikke bryder sig om, har ikke noget med hvalpekøbernes tilfredshed at gøre. De synes jo om dit opdræt, ellres købte de ikke dine varer.
    Den kennel jeg købte min Villy Rap fra, har et dårligt ry, og kører på 25 år. I bedste velgående. Og min hund var frisk i alle 14 år.


  • #6   10. feb 2010 Det er underligt, at visse mennesker altid sætter regler for andre!
    Et sidespring; Hundefoder, min gamle sindi 15 år i sep. 09 har altid fået alm. hundetørkost fra de steder man nu handler, tilbud eller det billige. Hun ser, løber og er frisk endnu, bl. af rottweiler/ labrador.


  • #7   10. feb 2010 Merete, har du et link til din hjemmeside, den på din profil virker ikke.

    Du skriver at folk rakkede din hjemmeside ned, så ville da se hvorfor :o)


  • #8   10. feb 2010 Et spørgsmål til dit sidespring: Fodrer du så også hvalpene med det "foder"?


  • #10   10. feb 2010 Jeg har brugt otimal ( Brugsen/Kvikly) kender det og syns hvalpene har fine maver med det, vokser godt som de skal. Kender det fra Løvens kemiske (forsøgshunde)
    Ja, da! www.123hjemmeside.dk/knoppen


  • #11   10. feb 2010 Hatten af for du har kunne vurdere 7 kommende hundefamilier/ejere på 4 dage - der må have været gang i kaffemaskinen smiley
    Tillykke med salget!


  • #12   10. feb 2010 2 af familierne havde reserveret fra de var 3 uger, Molly gik til min moster, 2 til mor og datter, vi skal have træf, når foråret kommer, og Silke er blevet feriebarn, vi skrives dagligt. de 2 drenge har jeg også fået sjove og søde smsèr fra. 2 er blevet "smidt ud" Rosa blev tosset, da de kom, og nærmere "undersøgelse" blev de frasorteret. Far Å er menneske kender og har været med hver gang.

  • #13   10. feb 2010 Merete, tak for linket til din hjemmeside..

    Jeg begynder at forstå hvor kritikken kommer fra.


  • #14   10. feb 2010 Nå! Det har jeg overhovedet ikke fået, tvært imod meget ros fra Tutternes nye familier.
    Så ,o)


  • #15   10. feb 2010 Er der nu også konkurrence om at sælge sine hvalpe hurtigst muligt....

    Jeg ville nu aldrig kunne sælge mine hvalpe på 4 dage, ville tage mig noget længere at sikre mig så godt jeg kan at det er til de rigtige hjem.....


  • #16   10. feb 2010 "Efter en hård kritik herinde af min måde, at have hvalpe på..."

    Synes du modsiger dig selv, Merete.....


  • #17   10. feb 2010 Kan man se folk længere end til tænderne? forudse allergi, skilsmisse, flytning, ulykker osv.?
    Nej, der er IKKE konkur med hvalpe salg, men bemærk hvor søde folk er!


  • #18   10. feb 2010 Hvornår modsiger jeg mig selv?

    Er det omkring bla. hvis man har ann. herinde, de underligste spørgsmål,det har jeg ikke haft med Tutterne, flere var jo allerede solgt.

    Vi har i de seneste år prøvet, hvor folk siger de kommer, men bliver væk, uden at give besked, syns mange "købere" er lidt stride, jeg har kigget lidt i ann. hvor der svares på spørgsmål. Jeg tror mange hvalpe avlere , som jeg også har prøvet, føler sig jokket på med den generelle tone . Det eneste vi fik denne gang var en sms; Jeg vil ha`en beige.
    Gad ikke svare.
    Uanset hvilken type avler/ køber man er, så er høflighed stadig gratis.


  • #19   10. feb 2010 Vi skrev og ringede sammen.
    Hvor meget blev i tjekket, da i købte hund? Og hvor tæt på ønsker I selv at blive undersøgt?


  • #20   10. feb 2010 Merete, jeg formoder at dit svar er til mig, men jeg aner simpelthen ikke hvad du svarer på..

    Du starter hele tråden med at skrive at du har fået hård kritik, men pludselig har du ikke fået kritik?
    DET er selvmodsigende, hvis du var i tvivl...


  • #21   10. feb 2010 Salg hurtigt.... He he - en af mine bekendte fik hvalpe natten mellem fredag og lørdag - blev kimet ned af folk på venteliste og søndag formiddag var de alle afsat... Og nej hun er ikke lemfældig, folk var sgi set an inden hun ville sælge hunde til dem. Hun vil være sikker på hundene får det godt. Så ja folkens, man kan godt komme af med sine hvalpe hurtigt - med et godt ry som hvalpesælger smiley

  • #22   10. feb 2010 Jeg fik kritik i en tråd for et stykke tid siden, tråden handlede bare om nogle personers opførsel, bla, hvad vi har prøvet i de senere år, det var anderledes, da jeg for mange år siden startede i hunde verden.
    Det andet, denne tråd er såmænd bare for, at sige at kritikken af Rosa`s og min metode var ubegrundet, og hvem har iøvrigt sat regler for hvad der er rigtig og forkert. Nogen herinde ved jo altid bedst, og jager alle andres holdninger/menninger væk.
    Det er vel menningen man skal støtte og hjælpe hinanden , ikke altid kritisere. Må slutte nu, aiko min hest venter på sin "dyne".


  • #23   10. feb 2010 Natasja - just præsis - derfor folk stod på venteliste efter hun havde "godkendt" dem som egnede hvalpekøbere af hendes hvalpe

  • #24   10. feb 2010 Jeg er blevet tjekket og udspurgt meget af opdrætter, både om hundeviden, bopæl, forhold, Økonomi, hvem skal have hund ved skilsmisse sygdom osv........osv Jeg har ikke noget at skjule, og vil gerne have mulighed for hjælp hos opdrætter mange år frem, dette kræver ærlighed, og forståelse for at opdrætter vil sikre sig bedst muligt... For mig er det seriøsitet...

    Og hvis folk ikke vil have vi går tæt på, hvis de skulle købe hvalp her, så er svaret der allerede, så ville det ikke være hvalpekøbere for os....


  • #25   10. feb 2010 TAK ! Terese :O)

  • #26   10. feb 2010 mereteP - har luret din hp - og selvom du er til blandinger (og jeg til DKK-hunde), ser det for mig ud som om dine hvalpe bare får det bedste og så er jeg glad - tillykke med succesen.
    Kritik kan vi altid få - det må du falde op og ned på, så længe du kan se dig selv i øjnene i ft at behandle dine dyr godt


  • #27   10. feb 2010 M&R - Den der var jeg også igennem første gang.... Anden gang var opdrætteren sikker på det var ok med mig som køber... Han kender opdrætteren af min første hund....

  • #28   10. feb 2010 PS - har stadig kontakt til begge opdrættere af mine hunde- Og de elsker begge to at vide hvordan det går med vufferne smiley

  • #29   11. feb 2010 6000 kr for hvalpe der kun har fået ormekur og vac?? Tak skæbne der må blive råd til mange nye sofaer og samtalekøkkener derhjemme...
    Er forældrene så undersøgt for arvelige sygdomme eller er det heller ikke noget der hører under den pris??


  • #30   11. feb 2010 Vi får også julekort hver år, fra ca. 27 hvalpe ( 3 hedder Kvik :O)
    Og Rosa`s børn vil jeg mødes med 3 stk. jævnligt, kaffe og hundehygge.
    De andre ser vi på dyreskuet i Roskilde, de bor derinde omkring, Så mener jo uden direkte at have udspurgt , så fik vi snakket en del, og de fortalte selv om deres liv. Er SSH er og vant til at snakke!
    Mail, sms og hilsner på hp, mere kan man ikke ønske og forlange.
    ps. Rosa hygger og leger med de 2 vi har til søndag, men hun giver helst ikke mælk.
    Sov godt.


  • #31   11. feb 2010 NB ? Hvilke 6000,- for hvad?

  • #32   11. feb 2010 Jeg står stadig ved det jeg sagde i din anden tråd. Jeg synes det er dybt forkert at køberene ikke må komme og se hvalpene inden de kø'ber, og jeg synes det er dybt forkert at du ikke ser køberne an inden du sælger dine hvalpe. Og når de tre af hvalpene er solgt til familien er det jo nemt nok.

  • #33   11. feb 2010 KUN 1 er solgt til familie. de 2 du mener er fordi vi bor rimeligt tæt og aftalte at ses, flere fælles interesser.
    Nu kan I vist ikke køre den længere ud.
    Utroligt .


  • #34   11. feb 2010 Du har jo selv bedt om det Merete....

  • #35   11. feb 2010 "Molly gik til min moster, 2 til mor og datter," Det var dig selv der skrev sådan.

  • #36   11. feb 2010 Det er da ikke min mor og datter.
    Ikke mange holder sig til trådene, men I er gode til at hakke .


  • #37   11. feb 2010 Måske en måde at få bekræftigelse på. Altså at bede om den. At hvalpene er fine, er vel nok, vil jeg mene.

  • #38   11. feb 2010 Merete-- hvordan skulle jeg kunne vide det når du blot skriver som du gør? Dejligt at du har solgt dine hvalpe, håber de alle er kommet til gode hjem.

Kommentér på:
Rosa`s hvalpe solgt på 4 dage!

Annonce