1.895 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
20 Svar

5. dec 2008 Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Hundebure i supermarkeder - Hundebure i supermarkeder -
God eller dårlig idé -
http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=300181847225&ref=nf
Linket kan muligvis kun benyttes hvis du i forvejen er på facebook.
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.793
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Ville personligt ALDRIG sætte en hund ude på krogen, men bor også i KBH NV (men tror nu egentligt heller aldrig jeg ville bruge et bur, for handler som oftest stort ind i bil hver gang) :')
- Kan på ingen måde se hvorfor folk skulle være imod dén idé, dem der ikke ønsker at benytte burene kan jo bare lade være??
Synes det er et super tiltag hvis det kan fungere, og hundene kan være et sted uden for meget kontakt til selve supermarkedet og for mange stressende omgivelser - For sådanne en stor hund kan jo gø alle ud af et supermarked
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
NEJ TAK! det er jo absurd?
jul 2009
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 2.275
Men kan sagtens se idéen med det, specielt her i Kbh...
- Men nej, ville ikke selv benytte mig af det. Så vil jeg hellere gå en ekstra gang...
jan 2005
Men som der bliver nævnt, så tror jeg at bure tæt på hinanden og fremmede hunde så tæt på, vil gå galt. Og så sidder der en og hyler og gøer, og smitter de andre.. nej tak..
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.778
Men kunne forstille mig at nogen mennesker ville bruge det som længerevarende opbevaring for den forbenede, imens de render på café og andre ting der tager flere timer..
Der ville ikke være forskel for mig om min hund sad i snor i hundekrogen eller i et bur i 5 minutter mens jeg handler ind, men igen - så tror jeg ikke at alle ville kunne holde sig til dén måde...
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Så skal vi gøre de bure rene? og høre på hylende og gøende hunde?
Og hvor går grænsen for hvor længe en hund må sidde?
Og om aftenen når vi lukker, hvem henter så de "glemte" hunde..
Det er en skidt ide..
og folk overlever jo nok at lade hunden bliver hjemme..
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
Men, tror med garanti der skal være en del ''almindelig'' mennesker der lige skal handle hurtigt ind, som ville benytte det? Så er det jo 2 fluer med ét smæk - Handle og hundeluftning..
Men med min Shika's nervøse væsen ville jeg aldrig aldrig sætte mine hunde sådanne et sted + Der jo skal total rengøres hver gang der er skift i burene.
Man ved aldrig hvad andre hunde kan fejle jo - Fx alle de hjemløses hunde (som nok kan ende med en lang opbevaringstid?)?
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 22 Hunde: 7 Svar: 543
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.805
Og jeg ville så heller ikke selv bruge et bur til nogen af vores - så må de hellere blive hjemme.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Når jeg sætter hundene af udenfor supermarkedet, tænker jeg altid på om en eller anden dum mor skal komme med sine snotunger og begynde at pille ved mine hunde.
Hvis min hund bider hendes barn, står jeg med et problem, som kunne være undgået hvis der havde været et bur.
Alt andet lige, må det også give mere sikkerhed mod at hunde bliver stjålet, eller sparket for den sags skyld.
Rengøring? Hvis en hund skal lægge en kongedej, gør den det vel uanset om den er hægtet på en krog eller sidder i et bur?
Monter en vandslange ved siden af burene. Når flaskeknægten er ude at låse indkøbsvognene fast til fyraften spuler han lige i 2 minutter. Hvor svært kan det være.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 606
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 241
Det med at hundene ikke skal sidde der i timevis. Hvor mange bruger timer på at handle dagligvareindkøb? Hvis man gør det, er man nok i bil alligevel og så det problem ikke eksisterende.
Begge mine hunde tager det som noget helt naturlig at blive bundet af foran Shell eller Brugsen. Når vi nærmer os, begynder de at trække hen imod krogen, fordi de ved at så får de deres godbid.
Så sidder de der og venter stille og roligt. Når de ser deres fantastiske far komme ud fra butikken, begynder de at logre. De ved de har været dygtige og får en godbid, når deres flotte og kloge far kommer hen til dem.
Jeg synes mange hundeejere er alt for pyldrede om deres hunde. Det er ikke børn, men hunde. De har en pels som gør at de kan holde varmen. Også i urimelige 10 minutter...
Hvis ens hund går i panik fordi man binder den af og går væk fra den, er det fordi man har et indlæringsproblem. Det kan man arbejde med.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
jan 2005
mar 2016
Følger: 6 Svar: 1
Hunde bliver stjålet på få minutter, og i et tilfælde kom en bil, og en person steg ud af bilen og stjal en hund, der stod bundet foran en Rema1000 forretning. Kun fordi en person opdagede det, og råbte op, slap de hunden og kørte væk.
Nogle gange er det for pengenes skyld, eller det kan være forhutlede personer, men det kan også være unge eller ikke-danskere i landet, så der er mange muligheder for at miste sin hund.
Det er både små hunde og store hunde, der stjæles. Det kan lige så godt ske på Frederiksberg som på Nørrebro.
Det ville være meget relevant, hvis et supermarked gav kunderne en reel mulighed for at sikre, at hunden ikke stjæles. Det kan næppe ske på anden måde end ved hjælp af et bur.
Hvis man har en hund, som ikke kan lide at stå i et bur, må man jo lade være med at bruge det. Det er vel ikke så svært. At forestille sig at folk vil gå på cafe osv. og lade hunden stå i buret er langt ude. Hvis der er sådanne problemer, kan forretningen jo bare bede folk oplyse navn og telefon, og så håndtere det derfra. Men det er altså et hypotetisk problem.
Rengøring kan vel håndteres. Efter sigende (se nedenfor) er det ikke noget problem. Man skyller en plastlag, som hunden står på. Men man kunne måske også bruge et underlag i buret, som kunne udskiftes / lægges oven på - og som f.eks. kunne være af pap, og som man får udleveret eller selv medbringer? Jeg kan i øvrigt ikke se problemet.
Hvis man har en syg hund, skal den naturligvis ikke stå i et sådant bur. Hvis man er bange for at ens hund bliver syg af det, vil man jo heller ikke bruge det. Men hunde går jo rundt mellem hinanden, og fordi de står nogle minutter i et bur, bliver de vel ikke syge.
Hvorfor ikke bare prøve det? Nogle forretninger vil måske få flere kunder af at have en sådan service.
Hvis nogen ved, om der holdes statistik over, hvor mange hunde, der stjæles, og hvor, og hvor mange som så genfindes igen, så oplys gerne herom.
Jeg kender et tilfælde, hvor en person fik sin hund igen i løbet af 3 dage, men kun på grund af meget intens Facebook-kampagne. En anden fik for nylig sin hund igen efter 2 dage, igen efter stor eftersøgning.
På siden her: http://www.tveast.dk/artikler/kan-man-lade-sin-hund-staa-foran-supermarkedet kan man læse: " Udviklingen er desværre sådan, at vi ser flere og flere eksempler på hunde, der bliver stjålet. Vi opfordrer derfor hundeejere til ikke at efterlade deres hunde uden opsyn, fortæller Lise Lotte Christensen, adfærdskonsulent hos Dansk Kennel Klub. - De seneste ti år har der været en stigende tendens til, at hunde bliver stjålet. Tidligere var det hovedsageligt de små attraktive og nemme hvalpe, men den seneste tid er det alle hunde. Store som små. Gamle som unge".
I artiklen her: https://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/tyve-stjaeler-hunde-saelge-dem-videre kan man læse: "Vibeke Knudsen, kommunikationskonsulent hos Dansk Kennel Klub, fortæller, at de oplever en stigning i tilfælde af hunde, der er blevet stjålet. - For 10-12 år siden hørte vi stort set aldrig om det. Men de sidste 5-6 år har vi desværre hørt om det med jævne mellemrum. Og det er en rigtig kedelig tendens. Det er især små selskabshunde af racen chihuahua og mops, som er ofre for tyvenes lange fingre. Hun kender desuden til tyverier af hunde ved indbrud, hvor hele kuld, der er sat til salg, bliver stjålet. Tyvene finder tit inspiration i annoncer for hunde, der er til salg, for at finde dem, der kan give det største udbytte. Videresalg er nemlig tit motivet for tyveriet."
På siden her http://www.dogsafe.mono.net/8944/G%C3%A6stebog kan man læse om DOG-SAFE HUNDEPARKERING. En person skriver herom: "Hvor ville jeg dog ønske, at alle supermarkeder fik øjnene op for Dog-Safe. Personligt ville jeg være villig til at gå længere efter at handle, hvis jeg dermed kunne handle et sted, hvor jeg vidste min hund stod i sikkerhed, mens jeg handlede. Ja, jeg ville måske nok endda være villig til at betale mere for mine varer. Når jeg har min hund med ud og handle er det jo kun for at slå to fluer med et smæk. Hunden får motion og jeg får købt det, jeg lige mangler. Som det er i dag, hvor der er hunde, der bliver hugget foran butikker, tør man jo ikke andet end at få det hurtigt overstået, når man har sin hund med. Butikkerne ville klart vinde på at få et DogSafe, da mange hundeejere ville vælge deres butik OG ville blive i butikken længere (og dermed blive fristet mere)."
En anden person skriver: "Kan ikke forstå hvorfor alle butikker ikke for længe siden har anskaffet sig et Dog-Safe hundehus. Supersmart og meget mere sikkert for hunden ".
En tredie person skriver om ideen: "Verdens bedste koncept ! Ville klart foretrække at handle et sted med Dog-Safe hundebur ".
Endnu en person skriver: "Ideen er bare så super god :-). Jeg har kontaktet Kiwi minipris, og foreslået, at de skal opsætte Dog-safe huse ved alle deres butikker. Håber virkeligt at det bliver gjort".
Endnu en person skriver: "Jeg kan ikke få armene ned. - Var forbi Irma i Hillerød i dag og så for første gang Dog-safe, og sikken en begejstring. I disse tider, hvor alle er fokuseret på hunde som løber løs, bider, bliver skudt og muskelhunde. Jeg bliver nødt til at komme med ros til jer som står bag dette koncept. Kan vi så få sat nogle flere op!!! :o) ".
Endnu en skriver "Genial ide med Dog-Safe. Glæder mig til at benytte den".
I en diskussion om risikoen for lopper skriver en: "Loppen vil sandsynligvis ikke slippe hunden, da et koldt gummiunderlag i dagslys ikke er et optimalt sted for loppen at overleve. Altså er der langt større chance for at hente lopper hos en anden hund, i skoven, på besøg hos venner med dyr osv. De seneste år har der været særdeles mange lopper. Derfor er det altid en god idé at have hunden behandlet for lopper, og skulle der alligevel, mod forventning, være én eller to lopper i buret, vil de ikke kunne angribe behandlede hunde. "
Om tryghed skriver en: "Da Dog-Safe kom til Svendborg skulle vi da lige prøve det, så uden de store forventninger til succes puttede vi vores hunde ind i det store rum, - og til vores store overraskelse lagde de sig stille og roligt ned og sagde ingenting - sådan lå de i ca. 10 min og da vi åbnede for dem havde de bestemt ikke travlt med at komme ud. Vi håber virkelig at Dog Safe bliver fremtidens hundekrog, det ville give meget større tryghed til både to- og firebenede".
På spørgsmålet om tis skriver en: "Vi har heller ikke oplevet, at nogen har tisset der, hvilket de heller ikke gør, når de er bundet i snor; hunde er jo renlige dyr".
På spørgsmålet om, hvem der rengør buret, skriver en: "Det gør butikken. De efterser den også jævnligt, og jeg er personligt forbi ofte, og har indtil nu ikke oplevet problemer. Vi har en rillet gummimåtte i bunden af buret, så hunden er på et rart sted".
Endnu en bruger skriver: "Efter at have læst om Dog-Safe på nettet/facebook og set hvordan det virker i praksis er jeg meget positiv overrasket. Hundene havde det tydeligvis godt, og indkøbet kunne foretages uden at være nervøs for hunden ".
Man kan (hvis man har adgang til Facebook) bl.a. læse om efterlyste hunde (dog ofte hunde der bare er løbet væk) på siden her https://www.facebook.com/Hunde.Efterlysning
Jeg ved ikke, om der findes en side, som KUN efterlyser hunde, der er stjålet uden for en butik.
Forretninger kan henvende sig til "Dog-Safe Hundeparkering" - v/Mick Feddersen, Rønnekrogen 2, 3400 Hilerød, Tlf: 3133 3403, Mail: mick.dogsafe@gmail.com
(Jeg har ikke noget med firmaet at gøre, men synes at det lyder som en glimrende idé; mvh Ole Terney, 21729908).
Hundebure i supermarkeder -