Hos dyrlægen Hos dyrlægen
Min bedre halvdel og jeg var ved dyrlægen den anden dag, da vores den yngste hund skulle hentes igen efter den var blevet kastreret.
I venteområdet mødte vi en lille familie der havde en ung Rottweiler, der simpelthen så så glad og venlig ud og som bare ville hen og hilse på os.
Damen i familien spurgte om den måtte hilse, og jeg sagde "selvfølgelig, vi har selv to hunde"
Det var så fordi hun tidligere havde stødt på folk der ikke kunne eller kan lide de muskelhunde racer, inkl Rottweileren.
Jeg sagde "Det er ikke racen, men ejerne" og jeg kunne se det lettede så meget på de to voksne i familien...de var åbenbart vandt til at støde på trælse fordomme.
Alt i alt en god møde hos dyrlægen!
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.247
Jeg oplever også en del, da min hund måske har et lidt specielt udseende, men jeg prøver nok bare at smile, og fortælle lidt om ham, og ja så charmerer han for resten, og elsker bare mennesker som vil hilse.
Jeg kigger nok mere på ejer end på hunden, da jeg ud fra det ofte kan se, hvad type det er...
dec 2009
Tror du har ret, det er nok egentlig vigtigere at finde ud af hvem/hvordan ejere er frem for hunden.... Det er bare ærgeligt når det skal gå ud over gode og kærlige hunde...
dec 2008
De dumme kommentarer man får må man bare smide ud til højre, og ja dem som har behov for at sige det er nok i forvejen ikke de klogeste.
Min forstår det jo ikke når folk siger, at han er grim eller dum.. han logrer bare og tænker at de er spændende... jeg derimod kan godt blive lidt skuffet... men ja det er hurtigt glemt igen
dec 2008
dec 2009
Ja man ved jo at mange er bange for rottweilere så det må man jo tage med. Og er nu heller ikke fordi jeg ikke acceptere, at folk kan være bange for dem, men det er det med, at man bevidst påstår, at ALLE rottweilere er farlige fx....
Hvis man ikke selv har hun kan jeg til dels forstå det, men hundeejere må da vide at selv den største rottweiler kan være blid som et lam, og at man ofte kan se det på hunden og ikke skal skære alle over én kam.
Og som du siger, så skal man respektere folks valg af race. Bare fordi man vælger en rottweiler eller amstaff m.m. er jo ikke ensbetydende med, at man er en farlig person, som ikke har styr på sin hund. Er nu mere den holdning mange har, som jeg ikke helt forstår...
dec 2009
Måske I bare har været heldige? Mine forældre bor i et sommerhusområde med mange ældre mennesker og de har ofte små hunde og er derfor bange for den store rottweiler for "man hører jo om alle de små hunde der bliver bidt ihjel af store rottweilere".... Kan godt være det er miljøet/alder m.m. der gør det... Ved det ikke, men vi har oplevet rigtig mange som er bange for mine forældres rotte...
dec 2009
Ja det er utroligt som folk tror at bestemte racer ALTID er farlige... Rottweilere er efter hvad jeg har hørt ofte rigtig gode til børn. Mine forældres hund er helt vild med børn... Er der børn i nærheden er hun fuldstændig ligeglad med andre hunde, mennesker og mad... Hun skal bare passe på børnene... Så uansvarligt vil jeg ikke kalde det at lade dem lege med børn... Tværtimod så er de nok ligeså gode til at passe på dem som alle andre hunde...
Karin:
Der er nu heller ikke nogle "farlige" typer med store hunde hos mine forældre, men som sagt mange af beboerne er ældre mennesker som tror at fordi én rottweiler overfalder en lille hund, så gør alle rottweilere det samme... Ærgeligt, men sådan er det desværre....
feb 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Svar: 15
Vi sad i venteværelset med Tazja, så kom der et ældre par rundt om hjørnet med deres lille hund i snor, da de ser Tazja, bliver den lille stakkels hund bare hevet tilbage i snoren, og de holder stooor afstand.
Tazja sad stille og roligt mellem os.
Sagde så til dem rigtigt pænt, at Tazja ikke var farlig. Men de ignorede os bare :-S
Der er også folk der skifter fortov osv... Det kan jeg kun grine af.
Rart at møde folk som syntes godt om rottweilere
aug 2009
Følger: 1 Emner: 40 Svar: 220
Hos dyrlægen