710 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hormon behandling ved fældning ?? Hormon behandling ved fældning ??

Jeg sad og snakkede med en dyrlæge igår ( i mødregruppe, så ikke noget med dyr som sådan )om at vores hund fælder voldsomt efter at være blevet steriliseret. Der er en overdreven produktion af underuld.

Hun har ikke speciale i smådyr, men foreslog at man måske kunne prøve med en hormon behandling uden hun i øvrigt rigtig var sikker på om man kunne ( hun kører kun til landbrugsdyr)

Så mit spørgsmål er så.. Har nogen prøvet det eller bare hørt om det ??
Erfaringer er meget velkomne

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hormon behandling ved fældning ??
  • #2   16. feb 2010 Ja jeg har siden hen fundet ud af at det er ret almindeligt..
    Men det er helt vildt... En lille affaldspose kan børstes af om ugen + alt det der lander rundt omkring i huset...
    Det er ikke til at holde ud

• #4   16. feb 2010 Det var også planen når hun skal vaccineres til maj.. Men hvis nogen ved lidt om det så vil jeg gerne have lavet lidt "hjemmearbejde" først

• #5   16. feb 2010 jeg har hørt at flere hunde når de får hvalpe taber hårene, og så får de en hormon sprøjte for at ungå at de taber for mange,

• #6   16. feb 2010 Tror du ikke det er for at kompensere for fjernede kønshormoner fra æggestokkene? Det er umiddelbart sådan jeg synes det kan give mening..
    (Har i øvrigt aldrig hørt om det..)

• #7   16. feb 2010 Ginne: Jo det er også det jeg er kommet frem til det må være

• #8   16. feb 2010 Har tit hørt om langhårede racer med underuld - får trælse pelse efter sterilisering.. Men hvad det skyldes og hvad man kan gøre ved det - aner det ikke..??

• #9   16. feb 2010 Bassen fælder også altid, og jeg tror det skyldes sterilisationen. Hun er så heldigvis korthåret, så det er til at leve med..

Jeg ville også gætte på at det er for at kompensere for de manglende hormoner som hunden naturligt ville producere.

Min tanke er at det er dyrt, og at hunden muligvis ikke har godt af hormoner i længden. Du ville vel også fravælge at give den andre hormonprodukter resten af livet?

• #10   16. feb 2010 Steen: Hvis det var periodevis fældning, så fred være med det...
    Det er året rundt 365 dage om året..

Det er så slemt at pelsen filtrer og jeg må klippe det af selv om jeg børster 1 gang om ugen

Jeg tænker heller ikke at livslang hormon behandling er sundt for hunden..
    Men som det er nu har jeg ikke lyst til at lade min datter være på gulvet pga alt det hundehår ( hun er 3 mdr. )
    Jeg gruer for den dag hvor hun skal være på gulvet for at lære at kravle osv.

Kommentér på:
Hormon behandling ved fældning ??

Annonce