15.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hun slikker gulvet. Hun slikker gulvet.

Min hund går nogen gange og slikker gulvet, og hun virker fjern i blikket og vil ikke stoppe før der er gået noget tid, jeg ved virkelig ikke hvorfor hun gør det, har i oplevet det med nogen af jeres hunde ?? Og det er ikke mad rester hun slikker efter på gulvet.

Knus fra Lotte.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun slikker gulvet.
  • #2   17. feb 2010 hvis hun virker fjern i blikket, kan det være en 'tvangshandling', så er det med at stoppe hende, og vende opmærksomheden på noget andet. Det kan være hun 'keder' sig og trænger til nogle udfordringer, men kan selvfølgelig være en træls vane. Fimze havde meget med at slikke poter eller på sofaen, efter vi fik Carlo, tror det var for at få opmærksomhed når vi snakkede med den anden:-)

• #3   17. feb 2010 Hun virker fjern som om hun går rundt i sin egen verden, og slikker gulvet og helst hele vejen langs vægene, jeg har prøvet at tage hende op og snakke med hende , men hun virker urolig og når jeg lader hende gå igen starter hun med at slikke igen, hun er 3 år og har aldrig gjord sådan noget før, men de sidste par uger har hun muske gjord det 4-6 gange, det undre mig bare hvorfor hun gør det.

• #4   17. feb 2010 Det kunne godt tyde på tvangshandlinger. Hvis det er det, er det med at få det stoppet med det samme, så det ikke udvikler sig...
    Den bedste måde er, at distrahere hende, og få hende til at tænke på noget andet.
    Men jeg er selvfølgelig ikke adfærdsterapeut, så jeg er ikke sikker...

• #5   17. feb 2010 Bine led af tvangshandlinger for et års tid siden, hvor hun tog snuden ned i gulvet, gøede som en sindsyg, og var fuldstændig væk fra omverdenen.
    Hendes tvangshandlinger skyldtes understimulering og usikkerhed.
    Nu et år efter er det nogenlunde væk, men der sidder dog stadig lidt "tilbage" i hende endnu.
    Men nu ved vi helsigvis hvad grunden er, så når det begynder at blive selmt igen (1-2gange om ugen) så ved vi den er ved at være gal igen, og vi må igang med mere træning.
    Glæder mig til sommer, hvor det bliver lettere at aktivere hende.

• #6   17. feb 2010 selmt = slemt

• #7   17. feb 2010 Jeg tror helt bestemt i har ret, så jeg vil arb lidt mere med hende, og fjerne hende hvis hun begynder igen, det undre mig bare at hun i en alder af 3 år pludselig begynder på det, hun er ellers en glad og dejlig hund som jeg elsker meget højt. Tusinde tak for jeres hjælp.

Knus fra Lotte

Kommentér på:
Hun slikker gulvet.

Annonce