Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp fra udlandet
  • #1   18. feb 2010 (link fjernet) Og ½ års karantæne hvis det er fra UK

• #2   18. feb 2010 det kommer an på fra hvilke lande..
    Min tyske hund skulle ikke. Det var ikke anderledes end når man køber dansk hvalp. De skal bare have pas..

• #3   18. feb 2010 Som MIchelle Skriver, så kommer det an på hvor den er fra, og om reglerne er overholdt..en hund, der kommer fra f.eks Serbien, og ikke har blodprøven i orden, vil ryge i karantæne.

• #4   18. feb 2010 Hvis hvalpen er under 3 mdr. skal man søge fødevarestyrelsen om at indføre hvalpen. Den tilladelse man så får skal sendes med ind når man tilmelder den til Dansk hunderegister. Er hvalpen over 3 mdr. og rabiesvaccineret skal den bare have pas.

• #5   19. feb 2010 Jeg har nu importeret 3 hvalpe fra udlandet. Med import tilladelse fra fødevarestyrelsen. Da de alle vare under 3 måneder. Og ingen af dem har jeg måtte sende import papirerne med for registrering i Dansk Hunde Register. Jeg har importeret så sent som for en uge siden.

Jeg kan varmt anbefale det, hvis eller du kender din opdrætter godt osv. Selve processen omkring importen er nem og lige til. Det er ikke spor besværligt. Så længe du læser vejledningen ordentligt igennem. Husk at "opdrætter erklæringen skal underskrives i en anden farve en det skrevne" Ellers godtager de den ikke.

Hvis du har brug for ydereligere hjælp så siger du bare til.

Held og lykke

• #6   19. feb 2010 hmm - har fået at vide, at hvis hvalpen er rabisvaccineret 21 dage inden afrejse og har pas, så skal man ikke søge om det

• #7   20. feb 2010 Platugler: det er også rigtigt. Hvis hvalpen ikke er rabies vaccineret og er under 3 mdr, så skal man søge:-) Så i princippet kan du vaccinere hvalpen, når den er 8 uger gammel, og tage den hjem, når den er 11- 12 uger, så er det ok.

• #8   20. feb 2010 fik at vide at vi måtte vaccinere, når det passede os - bare vacciene er 21 dage gammel, når hvalpen rejser. Men det lyder til at vi har fået rigtig besked

• #9   20. feb 2010 Platugler: det kommer vist også lidt an på hvad land den er fra, for nogle lande uden for EU skal vaccinen være 30 dage...så vidt jeg ved.

• #10   20. feb 2010 Det er vist rigtig - det er et EU land og her er der vist også forskelle. De er vist delt op i to grupper

• #11   20. feb 2010 ja, nogle er vist nemmere at få hund fra end andre, tror dog at inden for EU er det de 21 dage, uanset hvilket land det er fra. Men fra sverige kan man f.eks frit tage en hvalp ind i landet uden ansøgning.

• #12   20. feb 2010 og rabies vacc...glemte jeg:-)

Kommentér på:
hvalp fra udlandet

Annonce