8.101 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Specific hundefoder? Specific hundefoder?
Hej med jer.
Helt kort - Er der nogle her der fodrer med Specific? Eller har fodret med det og skiftet til noget andet?
Hvad synes/syntes i om det? godt eller dårligt.
På forhånd tak
0 synes godt om
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
tror jeg kan få det samme hos Olivers til en anden pris.
nov 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 516
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 56
jack var meget glad for det i starten, men han bliver hurtigt træt af sit foder,
så vi er skiftet over til hills..
men han pels er flot, og hans mave fungeret rigtig godt på specifik..
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.456
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 347
jan 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 56
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
dec 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
Vi har nemlig lige fået en prøve fra dyrlægen til vores 6 mdr. hvalp. Først havde vi købt en sæk fra Iams (Eukanuba) og det er ikke fordi han ikke vil spise det, men han interesserer sig bare ikke så meget for sin mad. Han får dog spist så han stadig ser pæn ud osv.
Men vi har så prøvet det fra Specific de sidste par dage, og interessen er desværre den samme. Men en ting vi har lagt mærke til er at hvor han før pøllede tre gange om dagen (morgen-eftermiddag-aften) og gerne meget hurtigt på lufteturen, så har han nu kun skidt to gange om dagen!
Det må vel betyde at foderet er bedre for han mave, eller??
Hvor meget koster Specific?
På forhånd tak
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 679
Skiftede selv fra Olivers fordi min hund tog på af maden - det skal også siges at han er kastreret.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Den lille er meget kræsen og vil hellere have RC, så det får hund og fungerer fint.
Kan i øvrigt ikke forstå, hvorfor du vil skite foder, når du har noget, der virker. Jeg ser ikke så meget på foderanalyser, men bruger de mærker jeg (eller bekendte) har erfaring med og bruger det, der virker for den enkelte hund.
dec 2009
Hvis du læser er det jo heller ikke derfor, det er fordi han ikke interesserede sig så meget for sit foder, så vi ville prøve om han bedre kunne lide noget andet, og ved en gratis prøve fra dyrlægen var det jo et forsøg værd.
Nu overvejer jeg dog stærkt at skifte tilbage til det "gamle" igen.
Jeg har lige været ude på dagens sidste tur, og han besørgede ikke! Dvs. han kun har besørget én gang idag. Ved middagstid. Det kan da ikke være normalt? Når han før besørgede tre gange om dagen.
Jeg er godt nok nervøs for der ligger en gave til os på gulvet imorgen, selvom han ellers er renlig
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Vil lige tilføje, at det ikke nødvendigvis er en katastrofe, at en hund ikke er så madglad. En sund og rask hund spiser, hvad den har brug for.
Man kan let blive lidt "snydt" af en knap så madglad hund og købe sig igennem 5-10 forskellige fodertyper uden held. Hunden er måske interesseret de første par dage, men så er det det samme igen. Frustrerende!
Hvor mange gange om dagen spiser hunden? Hvis den kun spiser en gang dagligt, kan det godt passe, at den kun skal af med noget én gang på Specific. Det skal min hanhund også... det sker dog, at der kommer noget 2 gange.
dec 2009
Han får mad to gange dagligt.
Der lå ingen gave til os på gulvet her til morgen, og på morgenturen gik der ikke ret lang tid inden han besørgede. Så det kan godt være vi skal til og vænne os til det, hvis vi skifter til det foder. Om ikke andet, så må hans mave da optage det foder super godt!
Specific hundefoder?