{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

hd! ikke godt {{forumTopicSubject}}

har været ved dyrlægen med nemo i dag! fik taget røngen billeder a hendes hofterhøjre hofte var der galt med.
det er den D hofte! ikke godt nu skal hun være på smertestillende i 10 dage og får j/d hills foder. og vi skal så se hvordan det går efterfølgene!

nogle der har afaringer med og få galt guld ind?

puha er helt ude a mig selv suk!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hd! ikke godt
  • #1   3. apr 2006 Det gør mig ondt at det er slem HD... Kender desværre ikke noget til guldet....

Men bliver nød til at spørge, er det slemt for bordere med HD, synes jeg har læst det nogle gange efterhånden????

• #2   3. apr 2006 Det må du ik sige Mette P :o(
    Snøft

Det gør mig rigtig ondt Mette! :o(

• #3   3. apr 2006 Kunne være jeg skulle få tjekket Daisys hofter....

• #4   3. apr 2006 Mette: Nej, HD er ikke slemt i bordere - men der er selvfølgelig nogen. Der er nogle bestemte linier, hvor HDen er fremtrædende, og undgår man disse er man næsten sikker på, at undgå det. Jeg synes generelt, at opdrætterne gør et stort stykke arbejde for at komme HD'en til livs. Desværre er arvegangen ikke sådan lige at få styr på. Se evt. oversigt over border colliernes hofter på www.bordercollieklubben.dk

• #5   3. apr 2006 Aiii.. Øv hvor jeg føler med jer og ved hvad i gennemgår =(

håber det bedste for den lille hund

• #6   3. apr 2006 Mette: Hvor gør det mig ondt, at din hund har dårlige hofter. Det må være helt forfærdeligt. JEg kan trøste dig lidt med, at der er mange border collier med D/E hofter, som lever et godt liv og også dyrker både agility og lydighed. Det hænger sammen med, at border collien er en letbygget hund. Sørg for at få bygget hendes muskler godt op ved en ikke belastende træning - f.eks. svømning.

• #7   3. apr 2006 dorthe! oki men tror jeg vil prøve det hvis det ikke kommer til og virke det andet! det er virkelig detværreste der er sket for mig hun skulle få hd!

mette p! det er bare det værreste er helt ude a mig selv virkelig!
    kender et par border der har det!

og hvor er det bare skide svært for hun skal ikke have ondt for min skyld hvis i forstår!
    men nej det er hårdt!

• #8   3. apr 2006 Anita- det var fordi jeg ikke vidste det.....;o))

Helle- det ser rimligt ud, men der er da alligevel nogle stykker med E, det troede jeg ikke:o((

• #9   3. apr 2006 Mette - måske skulle i også overveje Artoflex - et kost tilskud med led relevante stoffer som det hedder - men glucosamin og andre gode ting.

Da Nelly havde nogle problemer med sit ben så hjalp det - selvfølgelig ikke over night men efter et par måneder var der en klar bedring!

Det kan måske hjælpe lidt?

Det kan købes ved dyrlægen

Held og lykke med det

• #10   3. apr 2006 helle j! det er det værreste jeg har prøvet! oki så burde hun have muliheder foran sig! har dog bestemt hun ikke skal lave agility vil ikke løbe nogle risiko for at gøre det værre! men lydighed vil vi blive ved med! og håbe vi kan nå langt der!
    skal starte til hundesvømning i vejle!

• #11   3. apr 2006 Ja, der er faktisk en del E og D - hofter. Traditionelt har racen været meget sund - fordi hyrderne kun kunne bruge 100 % raske hunde - var de ikke det, blev de aflivet/solgt - og i hvert fald ikke sat i avl. Det der er sket for racen er, at man er begyndt at avle på andre egenskaber end hyrdeinstinkt. Det har desværre betydet at nogle ikke sunde hunde er gået i avl - måske fordi de havde pæn pels eller hvad ved jeg.

• #12   3. apr 2006 Nicola! det kan være det var det dyrlægen også forslog? kan ikke huske det! men først skulle vi lige se tiden an på det foder!

tak for medfølesen alle!

• #13   3. apr 2006 Mette: Det er nemlig meget vigtigt at holde hende aktiv, sådan at hun bliver ved med at have en god muskelmasse som kan støtte den dårlig hofte. Mange begår den fejl at skåne hunden fuldstændig - med det resultat at musklerne svinder ind, og hunden får endnu mere ondt.

Hvordan så den anden hofte ud??

• #14   3. apr 2006 helle den anden hofte var en ren a er! albuer 00 og ryggen helt fin!

ja dyrlægen sagde også jeg skulle hende igang self ikke over belaste hende! men så meget hun nu kunne klare!

men helt sikker min næste border bliver med dkk stamtavle!

• #15   3. apr 2006 svømning er super godt - til stor glæde for hunden og super til at opbygge muskler - for hvis han får en dejlig stærk muskulatur rundt om hoften, så er han godt stillet

Jeg ville starte med Artoflexen med det samme - jo hurtigere jo bedre da det jo er et par måneder om at virke!

• #16   3. apr 2006 her kan det købes

(link fjernet)

Kommentér på:
hd! ikke godt

Annonce