{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

Sneen ødelægger meget for tiden... {{forumTopicSubject}}

Nu må det godt til at blive lidt mere mildt i vejret, så sneen kan smelte og komme væk.

I dag blev 5 hunde skaldet af sneen og is, poter blev skåret op til blods, det var trædepuderne det gik ud over, det er bare så trist, at få en skadet hund, men det er der ikke noget at gøre ved,

Men nu er man træt af alt det møjvejr, så man igen kan komme til at træne normalt, det er lidt svært at rende rundt i en ½ m. sne, ikke for hundene men for de to-benede..

Konkurrencer er blevet aflyst, pga. sne..

så det er ikke andet en små gå ture lidt leg som kommer ud af træningen..

Hvordan har du det med alt de sne og is..????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sneen ødelægger meget for tiden...
  • #1   21. feb 2010 Synes det er ved at være smadder træls. Vi kan ikke træne agility udenfor, det er alt for farligt. Vores forhindringer er bundfrosne og skal have det årlige vedligehold. Det kan vi heller ikke komme til. Det er meningen vi skal holde AG konkurrence den 11.04.10, men vi aner ikke om det kan lade sig gøre. Så jeg er skide træt af den sne og frost nu.

• #2   21. feb 2010 Er træt af træningen er aflyst pga det....Jeg elsker sne, men det er ved at være for meget selv for en sne-elsker som mig smiley

• #3   21. feb 2010 Jeg har købt sko til Lia, for hun skal ud at løbe krudt af for ikke at kravle på væggene indenfor. For mig selv, så har jeg efterhånden trampet en lille sti gennem alt sneen, men for hulen den kan være glat nogle gange.

• #4   21. feb 2010 Vi trænger også bare til at kunne komme ud og træne ordentlig. Synes alting bliver sværere når der ligger så meget sne. Jeg elsker også sne, men må indrømme at det bare er lidt træls når man har hund, selvom hun elsker det.

• #5   21. feb 2010 Er også ved at være pænt træt af det.. Dog har vi ikke haft problemer med hunden pga. det.

Men hvor er jeg træt af at rydde fortov - Skide hjørnegrund !! Og lige så snart sneploven har været der, ja så kan man begynde forfra...
    I går blev fortovet ryddet 3 gange, og lige nu, ja der sneer det !!

Forår JA TAK

• #8   21. feb 2010 synes det er ingen problem med sne smiley
    hundene får sine normale gå ture aligevel , de får bare sokker på så er det problemet løst..

og hundene ælsker sne smiley

med at gå i dyp sne , blever det bare mere træning til mig også og hundene selfølgelig , synes det er godt at komme hjem efter en tur og man kan mærke at kroppen er brugt . er sundt det smiley

nu bor jeg ogsså på landet og vejene/ stiene jeg går er kun opptrådt af heste , så er en dejligt udfordring det at gå smiley

nu hvor det er sne kan jeg se hvor bæverne har markert og der skal jo hundene også markere over hihi

• #9   21. feb 2010 elsker sne kan ikke få nok af den ,

og hunde elsker at lege i den med ders ny bold der er æggeformet ,så den ryger ikke lige den vej de vil have det , og de små hunde jeg har vil ud hele tiden for at lege ,

men er det regn og vandpytter kan de holde sig i flere dage vis det stod til dem ....
    i dag har vi lige haft chihuahua mini traf i haven ...

• #10   21. feb 2010 Jeg synes det er drønirriterende, at vi ikke kan komme ordentligt i gang med træningen.

Især sportræningen halter bagefter - både lydighed og forsvarsarbejde kan i en snæver vending gøres lidt ved i en ridehal, men spor er umuligt at gøre noget ved nu.

Så jeg vil gerne have forår nu - så vi kan komme videre.

• #11   21. feb 2010 Elsker vinteren... Og Bella er helt syg med sneen. Bryder mig dog ikke om når det begynder at tø, forfærdeligt sjap...

• #12   21. feb 2010 Jeg elsker sne - og det gør mine 2 hunde også.

• #13   21. feb 2010 Jeg er ved at være træt af sne, men det afholder mig nu altså ikke fra at gå vores lange ture alligevel. I dag slæbte vi min mor med på tur i skoven. Der er altså smukt derovre med al den sne.

Det der er mest træls, er når de salter. Her i bebyggelsen overdriver de altid, så der er hvidt af salt på stier.

• #15   21. feb 2010 Hader generelt sne men synes dog ikke den er et problem i forhold til hunden.. Vi træner stadig selvom det er ret hårdt for knæ osv og i dag var hundebassen med ude i ca 2½ time da jeg red tur.. hun elsker at tosse rundt i sne til maven!

Det der irriterer mig mest er kulden, alt det tøj man skal have på, at man ikke kan cykle og at det er så hårdt at gå i ½ meter sne!

• #17   21. feb 2010 Ja, indtil videre har det ikke gjort mig noget..

Men har lige været i skoven med hunden og vennerne og deres hunde. Og den tur måtte vi hurtigt stoppe, da alle Basses poter samt bagbenene var helt røde og blodige.. Dumme sne og is!...
    Måtte bære hende ud af skoven og tilbage til bilen, og så står den da vist på sokker og plasticposer de næste par dage..

Øv øv, det er virkelig ærgerligt sådan noget :S

• #18   21. feb 2010 Steen - det er nu ikke hvad historien fortæller.

Vi har haft - så vidt jeg husker - to årtier, hvor der var rigtig meget vinter, men ud over det, så har vintre som denne kun forekommet hvert 15-16 år siden den lille istid, der sluttede i 1800 tallet.

Jeg tror mange har en tendens til at overromantisere de vintre der ;o)

• #19   21. feb 2010 jeg elsker det her vejr. Vi skraber gårdspladsen og så kan der trænes der, samt lægges feltsøg i skoven. Dreveren går stadig blodspor, selv om han forsvinder helt i snedybden. Vi går i sne til midt på lårene her i Skåne. Ingen skårne poter på nogle af de 5. Hestene er rene når de kommer ind, ingen mudderben, skøøøønt!

• #20   21. feb 2010 Jeg kan også huske mange andre vintre end denne, hvor det var normalt at det frød 15 grader om dagen og nogle og tyve om natten. Sneen og frosten startede i begyndelsen af december og fortsatte til marts.
    Jeg husker dem særdeles tydeligt, fordi mine børn var små, og vi gik hver dag 1.5 km for at de kunne komme i børnehave. Den ene havde f.eks. fødslesdag d. 20.dec. og da frøs det så meget, at de flødeboller vi havde taget med til børnehaven, var fuldstændig stivfrosne da vi nåede frem.
    Vores bil en af vintrene var en disel bil, og der frøs brændstoffet af at den stod natten over.

• #21   21. feb 2010 Det er dælme mange år siden, vi har haft så meget sne, så længe. Det har jo ligget siden før jul

• #22   21. feb 2010 Til alle jer sne elskere, bor I i lejlighed eller hvad sker der lige...

Bor i Nordjylland, har en hjørngrund, så jeg er pæn træt af det...

Nu har vi haft sneen her siden sidst i december, så nu kan det altså snart være nok...

Ja var vi vant til dette vejr, jamen så var det ikke noget problem, men nu er det jo ikke hvert år vi har sådan en vinter.

• #23   21. feb 2010 Jeg bor i lejlighed, ja. Men det gør så også at her bliver saltet så stierne er hvide.. Der ville jeg jo nok vælge noget andet, hvis det var mig selv, der stod for det

• #24   21. feb 2010 Maria: der røg da en markise til, men der var så spærret af, så der ikke var flere, der kom til skade

• #25   21. feb 2010 Jeanette - Ja det er noget L... det salt, så det er strengt forbudt her i huset.. Vi nøjes med sand og aske.

Men kommer da også forbi nogle boligblokke - Og ja de er ski heller ikke nærige med salten - Desværre ;-(

• #26   21. feb 2010 jeg bor på en gård og i Norge . synes det er dejligt at ikke måtte skylle hundene efter hver tur somjeg må i forråret og efteråret da er jo hundene totalt mudret efter hver tur..

den koldeste dagen nåede det på -31 kuldegrader , det syntes ikke jeg eller hundene var sjovt da det var for koldt til at gå tur tross alt deres overall og dekken på , jeg fikk også smerter i brystet af den kolde luft... men det er heldigvis kun i perioder...

• #27   21. feb 2010 jeg bor på en gård i Skåne, langt ude i skoven, uden salt - her er er superflot, og endnu mere stille end når sneen ikke ligger.

• #28   21. feb 2010 esbjerg - i hus med fortov - hvor komunen ikke kommer og fjerner noget på vejen ,så vi har selv måtte tømme skrallespanden her for 14 dage siden ,på grund af islag på vejen ,så i går hvor der var tø ,var vi flere husejer der var ude og hakke is væk fra randestenen så vanden ku løbe væk ...
    min mand køre på landevej ca 1 time på arbejde ,og han siger esbjerg er værst til at fjerne sne de kan ikke komme ud om morgen ,når han kommer til varde komunen er der ryttet selv meget tidligt om morgen ...

og ja som beanmor : er hunde rene når de kommer ind , skønt at man ikke skal stå med 2 eller 4 hunde og gøre rene , 2 små er lidt nem , men 2 schæfer der er våde- snavset fra top til tå det giver sved på panden ..

Kommentér på:
Sneen ødelægger meget for tiden...

Annonce