Labrador - tøj på?? Labrador - tøj på??
Hej allesammen
Jeg har en dejlig labrador på 1 år. Når hun er alene hjemme er hun ude i vores have - vi kan ikke have hende inde da vi har nogle vigtige ledninger, som ikke kan gemmes væk og hun elsker at gnave i ting, så de ville hurtigt blive ødelagt. Udenfor har hun selvfølgelig en hundekurv (vi havde også købt et hundehus, men hun gnavede i det/prøvede at ødelægge det, så det fjernede vi), men jeg er egentlig urolig for om hun fryser?
Hundekurven står på en stor terrasse med tag, men jeg synes stadig det er synd at hun er ude når der ligger sne.. Idag da vi kom hjem havde hun hevet hundekurven og tæpperne ud i sneen, så jeg kan ikke lade hver med at tænke at hun ikke fryser hvis hun "ødelægger" det som hun skal sove/varme sig i?
Tror I at hun fryser? Burde jeg købe en slags jakke til hende, eller hvad synes I? Vil meget gerne høre jeres meninger.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.313
okt 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 107
Lille My: Hun kan sagtens være alene hjemme, altså hun gør ikke eller noget. Hun gnaver bare i ting, men vi har sprøjtet alt med sådan noget "gå væk hund" og det virker. Men vi kunne jo ikke sprøjte det på hendes hundehus, så ville det jo lugte og så ville hun ikke bruge det.. Men i hvert fald ødelagde hun hundehuset, så nu har hun kun sin kurv.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
okt 2012
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Hvis I ikke vil tage den sidste del af alene-hjemmetræningen med.
Det arrangement der synes jeg ikke lyder hensigtsmæssigt.
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Undskyld for OT
sep 2005
Følger: 62 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 137 Svar: 1.387
Alenehjemme træning om igen, luk af for de steder den ikke må være.
Byg en ordentlig hundegård med tilhørende hundehus (isoleret og med vindtunnel).
Lade det være og håbe hundi ikk er blevet til en snemand eller stjålet...
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
Er enig med lille My og CH og Linda.
okt 2012
Christina: Det kan man ikke, vores køkken og stue er sådan sat sammen hvis du forstår, og der er ikke mulighed for at lukke af
Krøll: Vi bor et sted hvor der næste aldrig kommet andre end os og vores naboer. Det ligger ret gemt, så tror altså ikke nogen ville tage hende..
aug 2006
Men - hvad er grunden til hun ødelægger?
En anden ting - at give den tøj på mens den er alene er en rigtig dårlig de - der er stropper og sager den kan komme frygtelig galt af afsted med. Og hvis den ødelægger det meste, så ødelægger den nok også det.
okt 2012
jun 2012
Men siger også bare: JEG tør ikke
okt 2012
aug 2006
I ville gøre hunden en tjeneste ved at dykke ned årsagen til, at hun laver ulykker. Hun kan have det ret ubehageligt, når hun er alene, og som hundeejer ville jeg mene det vigtigste er, at hunden har det godt.
aug 2006
okt 2012
aug 2006
I har måske gået for hurtigt frem, hvem ved? Det kan også handle om hundens aktivitetsniveau og graden og kvaliteten af stimulans i dens hverdag.
Den kan have seperationsangst... Der kan være mange ting.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.869
okt 2012
okt 2012
okt 2012
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.418
Ser ikke et problem i, at hunden er ude normalvis, men når det er så koldt som nu, så gør jeg.
Alt indvendigt kan afskærmes. Ledninger kan sammenkobles af massive plasticruller, der holder fast på ledningerne, og ledningerne kan sagtens forlænges og lægges og sømmes fast langs væggene... - ellers må man hive stikke ud, når man ikke er hjemme, så vovsen ikke kommer til skade.
Har stået med en lab - blanding, der har ødelagt alt fra vægge og gulve til døre og dørkarme - en vovse, der med glæde bed i ledninger og ALT, hvad der kunne bides i....
I 1/2 år var ALT - og jeg mener ALT afskærmet, når hun var alene. Hun lærete at forstå ordet "NEJ", når vi var hjemme, og begge dele har - efter min overbevisning - lært hende, at det må ´hun ikke. Det har taget over 1/2 år at lære hende, men det er lykkedes, selvom det var et helvedes arbejde...
jun 2012
Jeg har så lokaliseret problemet (der står en hund og gør dagen lang som gør hende utryg), men sagen er den at det pludseligt godt kan vende og så er det forfra i træningen...
jun 2009
Følger: 231 Følgere: 102 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 140 Svar: 3.003
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 56
http://www.dogsfirst.dk/shop/hvalpegaard-messing-282p.html
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 42 Hunde: 3 Emner: 67 Svar: 3.356
Jeg ville enten lære hende at være i et bur, når hun var alene hjemme (nogle gange kan alt for meget plads gøre hunden utryg = destruktiv) eller bygge en hundegård med masser af læ og et godt isoleret hundehus. Især hvis I ikke ønsker at træne mere med hende, så hun kan være alene indenfor uden at ødelægge noget.
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
Som andre skriver behøver hunden ikke have meget plads når den er alene, et bryggers, gang eller badeværelse er fint. Forstår nu bare ikke hvorfor de ledninger ikke kan gemmes væk eller der kan bygges en kasse til dem.
Jeg ville aldrig lade min hund være alene udenfor i flere timer uden nogle former for isoleret hundehus og sted at være. Undskyld mig men syntes virkelig at det er synd for hunden og specielt i dette vejr.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
Man anskaffer sig en hund og vil ikke have den i huset fordi den kunne bide noget i stykker.!
Så hav den i dit soveværelse. Eller i et bur, selvom jeg ikke er foretaler for det!
En lab er ikke bygget til at ligge ude i sneen hele dagen mens i passer jeres ting! Det kræver som min. Et ekstremt godt hundehus. Jeg kender en blandingshund der lever udendørs som vagthund(den er aldrig inde) og den har oven i købet en varmelampe den kan ligge sig under!
Det er sjældent jeg bliver så harm, men stakkels hund!
Hvor længe er den alene?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 2.346
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.022
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.955
Som Maj-Britt skriver, er det i strid med dyreværnsloven, og jeg synes helt ærligt i burde se jer om efter et andet hjem til hunden. Hvis ikke i gider/kan sørge for ordentlige forhold til hunden når den skal være alene, så skal i ikke have hund
okt 2012
Kaj, Rullepølsen og Jeg: Når vi kommer hjem og hun kommer ind ligger hun sig altid til at sove. Når hun har hvilet går vi så tur med hende, også endnu en tur om aftnen.
okt 2012
jan 2007
Og to gåture om dagen er ikke holdbart -der skal altså noget træning, aktivering e.l. til. Det er ikke usandsynligt at passende aktivering, sammen med fornuftig alene-hjemmetræning kunne lære vapsen at være alene hjemme.
Udover at mange her i tråden synes det er synd for hunden at i holder den som i gør, så er det altså osse i strid med dyreværnsloven -så hvis ikke i kan eller vil give den ordentlige forhold, bør i slet ikke have den
okt 2012
Vi går normalt 2 gåture, hvor den ene er en tur i en stor park hvor hun går løs og leger med andre hunde. Om aftnen går vi bare en almindelig tur på gaden. Hun har ikke gået løs i lang tid pga. løbetid, så måske er det derfor hun har været ret vild og ødelagt den ene kurv osv? Hvem ved.. Desuden træner vi da også med hende op til flere gange om dagen, og hun får sin mad smidt på græsplænen så hun selv kan snuse sig frem til det + noget andet mad i en bold med et hul.
jan 2007
Og en kurv beskytter ikke mod kulden, så selvom tanken da er ok, så er det bare ikke godt nok.
Og du skriver selv, at du/i ikke er villige til at have hende indenfor, og fordi hun ødelægger tingene, har i heller ikke noget til hende udenfor. Sådan kan man altså ikke have hund.
Jeg er såmænd ikke imod at man har hunden i hundegård e.l. men det kræver altså at forholdene er i orden, og det indebærer, på denne årstid, at hunden har adgang til et isoleret hundehus/opholdsrum. En overdækket terasse er ikke nok, og da slet ikke når der ikke er tale om en hund der er lavet til sådanne forhold (polarhunde).
Så medmindre i kan og vil gøre noget ved det NU, så dur det altså ikke.
Jeg skriver det ikke for at være strid, men simpelthen fordi det er synd for hunden at den skalleve under de forhold.
Prøv selv at opholde dig udenfor i denne tid, uden tilstrækkeligt ly for vind og vejr.
okt 2012
Min far og jeg har snakket sammen og vi er begge enige om at det er synd for Dina at være ude, så vi har besluttet at dele haven op, så hun kun har terrassen og et lille stykke af græsplænen at rende rundt på. Så laver vi et hundehus med isolering, som bliver lavet så hun ikke kan ødelægge det.
jan 2007
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
Og jeg håber I vil tage det til jer.
Jeg får det helt skidt på hundens vegne.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
okt 2012
okt 2012
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.139
http://www.stentaarne.dk/eksempler/mure.html
I det isoleret hundehus kan I med fordel anvende hø/halm som strøjelse istedet for et tæppe som ikke isolerere og som jeres hund kan slæbe ud/ødelægge. Husk at der skal være knæk på åbningen til hundehuset så vinden ikke kan blæse lige ind på hende og det heller ikke regner derind. Yderemere holder det også på høet. Det er også meget vigtig at hundehuset har en hævet isoleret bund, ligesom det andet(vægge og tag) er isoleret.
Jeg håber virkelig at I begynder at gå til noget træning med jeres hund så hun kan blive mentalt træt. Det er ikke nok at en hund "bare" får motion.
En anden ting er at eftersom hun lige har været i løbetid og været udenfor i mange timer uden varme, er det vigtig at I holder øje med om hun evt. kunne have fået blærebetændelse eller livmoderbetændelse, da tæver er ekstra sårbare for dette når de er i løbetid.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.022
Håber I finder en løsning for Dina.
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 649
Der var en udsendelse i radioen, hvor det blev oplyst at en stillestående/liggende schæfer ville fryse ved ca -5 grader, en labrador har ikke den tykke underuld og vil fryse før.
Ved denne årstid når vi hurtigt ned på de kuldegrader i dagtimerne, når vinden også er på.
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 174
I virker ikke særlig engageret i projektet ...
Og det lyder ikke som om i tænkte det igennem inden i fik hunden..
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 174
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 201
okt 2012
Gitte H: Tror ikke rigtig det ville virke, der er ikke rigtig nogle kanter og hjørner man kan sætte det fast på, hvis du forstår..
Lærke Liv O: Vi tænkte det skam igennem, og vi elsker hende virkelig højt. Du kender os jo ikke, du bedømmer kun ud fra alt det her? Tror du ikke vi hellere ville have hende inde, hvis vi kunne? Vi har prøvet at finde en løsning, men vi er blanke for idéer.. Vi vil have hende ude (MED HUNDEHUS, inden nogen flipper ud) men vi ved ikke om hun skal have hele haven eller en hundegård. Indtil vi har fundet ud af det er hun hos min farmor - INDENFOR - når vi ikke er hjemme.
Labrador - tøj på??