1.539 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Labrador - tøj på?? Labrador - tøj på??

Hej allesammen smiley

Jeg har en dejlig labrador på 1 år. Når hun er alene hjemme er hun ude i vores have - vi kan ikke have hende inde da vi har nogle vigtige ledninger, som ikke kan gemmes væk og hun elsker at gnave i ting, så de ville hurtigt blive ødelagt. Udenfor har hun selvfølgelig en hundekurv (vi havde også købt et hundehus, men hun gnavede i det/prøvede at ødelægge det, så det fjernede vi), men jeg er egentlig urolig for om hun fryser?

Hundekurven står på en stor terrasse med tag, men jeg synes stadig det er synd at hun er ude når der ligger sne.. Idag da vi kom hjem havde hun hevet hundekurven og tæpperne ud i sneen, så jeg kan ikke lade hver med at tænke at hun ikke fryser hvis hun "ødelægger" det som hun skal sove/varme sig i?

Tror I at hun fryser? Burde jeg købe en slags jakke til hende, eller hvad synes I? Vil meget gerne høre jeres meninger. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador - tøj på??
  • #1   13. dec 2012 Er hun ude uden nogen form for hundehus??

• #2   13. dec 2012 Jeg ville istedet træne alene hjemme træning! Det der er jo ikke holdbart

• #3   13. dec 2012 Der er en slags læ på terrassen - der kommer hverken sne eller regn derind.

Lille My: Hun kan sagtens være alene hjemme, altså hun gør ikke eller noget. Hun gnaver bare i ting, men vi har sprøjtet alt med sådan noget "gå væk hund" og det virker. Men vi kunne jo ikke sprøjte det på hendes hundehus, så ville det jo lugte og så ville hun ikke bruge det.. Men i hvert fald ødelagde hun hundehuset, så nu har hun kun sin kurv.

• #4   13. dec 2012 Enig med lille my

• #5   13. dec 2012 Lille My: Desuden, hvis vi begynder alene hjemme træning indenfor, og hun bare EN gang gnaver i en af de der ledninger, så virker vandet ikke og hele gulvet skal graves op...

• #6   13. dec 2012 Jeg ville få bygget en ordentlig hundegård til hunden med et isoleret hundehus, hun kan gå ind i.
    Hvis I ikke vil tage den sidste del af alene-hjemmetræningen med.

Det arrangement der synes jeg ikke lyder hensigtsmæssigt.

• #7   13. dec 2012 Jeg ville ikke turde lade min hund være i haven når jeg ikke var hjemme.. Har du ikke læst om alle de hunde der er blevet stjålet de sidste 14 dage??

Undskyld for OT smiley

• #8   13. dec 2012 Bur træne, med kæmpe bur, så hundi kan være indenfor.
    Alenehjemme træning om igen, luk af for de steder den ikke må være.
    Byg en ordentlig hundegård med tilhørende hundehus (isoleret og med vindtunnel).
    Lade det være og håbe hundi ikk er blevet til en snemand eller stjålet...

• #10   13. dec 2012 Kan dine forældre ikke lave noget som beskytter ledningerne?
    Er enig med lille My og CH og Linda.

• #11   13. dec 2012 CH: Problemet er bare at hun jo bare ødelægger hundehuset?

Christina: Det kan man ikke, vores køkken og stue er sådan sat sammen hvis du forstår, og der er ikke mulighed for at lukke af smiley

Krøll: Vi bor et sted hvor der næste aldrig kommet andre end os og vores naboer. Det ligger ret gemt, så tror altså ikke nogen ville tage hende..

• #12   13. dec 2012 Sådan noget skal bygges solidt - så betyder det ikke så meget, at hun gnaver lidt i det.
    Men - hvad er grunden til hun ødelægger?

En anden ting - at give den tøj på mens den er alene er en rigtig dårlig de - der er stropper og sager den kan komme frygtelig galt af afsted med. Og hvis den ødelægger det meste, så ødelægger den nok også det.

• #13   13. dec 2012 CH: Vi byggede ikke et, vi købte et - det var åbenbart dårlig kvalitet.... Jeg aner ikke hvorfor hun ødelægger, hun gør det også med legetøj. Når vi ikke er der kan vi jo ikke sige til hende, at hun ikke må gnave i dit og dat. smiley

• #14   13. dec 2012 Jeg ville ikke turde alligevel.. Lige pludselig er der noget der finder ud af at hun går derude...

Men siger også bare: JEG tør ikke smiley

• #16   13. dec 2012 Har også overvejet at købe nogle "hundesko" for at beskytte hendes poter, men tror ærligtalt hun ville bide dem af.

• #17   13. dec 2012 Hvis der er et godt sted at stjæle, så er det lige præcis der, hvor der næsten ikke kommer nogen mennesker...

I ville gøre hunden en tjeneste ved at dykke ned årsagen til, at hun laver ulykker. Hun kan have det ret ubehageligt, når hun er alene, og som hundeejer ville jeg mene det vigtigste er, at hunden har det godt.

• #19   13. dec 2012 Det er ikke bare poterne, de er det mindste problem. Blærebetændelse, livmoderbetændelse... Det er ikke sundt for en hund ikke at kunne ligge afskærmet.

• #20   13. dec 2012 Nicole: Problemet er bare, at vi har lært hende at være alene hjemme! Vi gjorde det helt fra bunden, med at forlade hende i 1 minut, så 5, så 10, så 15 osv.. Sådan helt langsomt/gradvist.. Ved ikke hvordan vi ellers skulle have gjord? Vi har også købt bolde til foder, men hun er jo trodsalt en labrador, så maden er hurtigt væk...

• #21   13. dec 2012 Nej, hun har jo ikke lært det smiley

I har måske gået for hurtigt frem, hvem ved? Det kan også handle om hundens aktivitetsniveau og graden og kvaliteten af stimulans i dens hverdag.
    Den kan have seperationsangst... Der kan være mange ting.

• #22   13. dec 2012 ?

• #26   13. dec 2012 Nicole: Jeg vil prøve at snakke med min far om det, men han gider nok ikke lytte, han er overbevist om at hun har lært det osv.. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre? Vil også gerne have hende ind i varmen, men så skal hele stuen hundesikres, desuden er vores hus virkelig lille, så hun ville ikke have meget plads. smiley

• #27   13. dec 2012 Tror I første omgang at vi vil gå i gang med at bygge et ordentligt hundehus, med isolering og det hele, og sørge for at hun ikke kan gnave det i stykker..

• #30   13. dec 2012 Man kunne også lukke af 1 meter væk fra terrassen, så hun kun ville være på terrassen. Ud fra terrassen har vi 1 meter med fliser, og der stod hendes sidste hundehus, så det kunne stå der igen...

• #31   13. dec 2012 Jeg vil ikke mene, at en lab kan være ude i mange mange timer (nu ved jeg ikke hvor længe I er væk?) uden tøj... Synes heller ikke den skal have tøj på alene - som der bliver nævnt, er der stropper og andet, der er i vejen, og derfor skal hunden ikke være uden opsyn.

Ser ikke et problem i, at hunden er ude normalvis, men når det er så koldt som nu, så gør jeg.

Alt indvendigt kan afskærmes. Ledninger kan sammenkobles af massive plasticruller, der holder fast på ledningerne, og ledningerne kan sagtens forlænges og lægges og sømmes fast langs væggene... - ellers må man hive stikke ud, når man ikke er hjemme, så vovsen ikke kommer til skade.

Har stået med en lab - blanding, der har ødelagt alt fra vægge og gulve til døre og dørkarme - en vovse, der med glæde bed i ledninger og ALT, hvad der kunne bides i....

I 1/2 år var ALT - og jeg mener ALT afskærmet, når hun var alene. Hun lærete at forstå ordet "NEJ", når vi var hjemme, og begge dele har - efter min overbevisning - lært hende, at det må ´hun ikke. Det har taget over 1/2 år at lære hende, men det er lykkedes, selvom det var et helvedes arbejde...

• #33   13. dec 2012 Altså jeg har haft min hund i 4½ måned (hun er 3 år gammel) og hun lærte rigtig hurtigt at være alene hjemme, men her på det sidste er det gået galt.. Hun tygger også i ting når hun er alene hjemme..

Jeg har så lokaliseret problemet (der står en hund og gør dagen lang som gør hende utryg), men sagen er den at det pludseligt godt kan vende og så er det forfra i træningen...

• #38   13. dec 2012 vores lab. blanding er i bur hvis vi er væk herfra nogle timer ligger bare og sover er så nem og vandt til det er nu 7år gammel. (ompladseringshund)

• #39   14. dec 2012 Vi har en hvalpegård til Reggae, og det er en af de bedste ting vi har købt! Hun har sin kurv, mad, vand og legetøj derinde. Gården er hendes sted og den er altid oppe smiley

http://www.dogsfirst.dk/shop/hvalpegaard-messing-282p.html

• #40   14. dec 2012 Selv om de fleste Labber har underuld, så ville jeg absolut ikke efterlade nogen af mine udenfor på den måde - ikke engang med en frakke på.
    Jeg ville enten lære hende at være i et bur, når hun var alene hjemme (nogle gange kan alt for meget plads gøre hunden utryg = destruktiv) eller bygge en hundegård med masser af læ og et godt isoleret hundehus. Især hvis I ikke ønsker at træne mere med hende, så hun kan være alene indenfor uden at ødelægge noget.

• #41   14. dec 2012 For mig lyder det som om hunden understimuleret(mentalt) fordi problemet med at den bider i alting også er tilstede når I er hjemme, hunden keder sig bragt. Plus at den ikke er tryk ved at være alene hjemme.
    Som andre skriver behøver hunden ikke have meget plads når den er alene, et bryggers, gang eller badeværelse er fint. Forstår nu bare ikke hvorfor de ledninger ikke kan gemmes væk eller der kan bygges en kasse til dem.
    Jeg ville aldrig lade min hund være alene udenfor i flere timer uden nogle former for isoleret hundehus og sted at være. Undskyld mig men syntes virkelig at det er synd for hunden og specielt i dette vejr.

• #43   14. dec 2012 Jeg er mundlam!
    Man anskaffer sig en hund og vil ikke have den i huset fordi den kunne bide noget i stykker.!
    Så hav den i dit soveværelse. Eller i et bur, selvom jeg ikke er foretaler for det!

En lab er ikke bygget til at ligge ude i sneen hele dagen mens i passer jeres ting! Det kræver som min. Et ekstremt godt hundehus. Jeg kender en blandingshund der lever udendørs som vagthund(den er aldrig inde) og den har oven i købet en varmelampe den kan ligge sig under!

Det er sjældent jeg bliver så harm, men stakkels hund!
    Hvor længe er den alene?

• #44   14. dec 2012 Og hvad laver i med den når i er hjemme?

• #45   14. dec 2012 Jeg er i chok. Ærlig talt smiley

• #46   14. dec 2012 I skulle overveje at finde et andet hjem til hunden, de forhold i har at tilbyde er ikke rimelige.

• #47   15. dec 2012 Kan slet ikke forstå at man kan komme i tanker om at lade en hund opholde sig mange timer om dagen udenfor, uden adgang til tørt leje, læ for vind og vejr osv,

Som Maj-Britt skriver, er det i strid med dyreværnsloven, og jeg synes helt ærligt i burde se jer om efter et andet hjem til hunden. Hvis ikke i gider/kan sørge for ordentlige forhold til hunden når den skal være alene, så skal i ikke have hund

• #48   15. dec 2012 Vi har intet bryggers, vores hus er utrolig lille, og toiletter er altså for småt. Mit værelse kunne måske gå, men det er altså også virkelig småt.

Kaj, Rullepølsen og Jeg: Når vi kommer hjem og hun kommer ind ligger hun sig altid til at sove. Når hun har hvilet går vi så tur med hende, også endnu en tur om aftnen.

• #49   15. dec 2012 Til jer der siger hun kan være i bur, synes ærligtalt at det er skide synd at lade en hund sidde i et bur i 5 timer om dagen. Det er ikke fair, når hun er ude kan hun i det mindste løbe rundt og grave i jord osv.

• #50   15. dec 2012 Jeg er normalrt ellers alt andet end fortaler for at lade hunden sidde i bur når den er alene, men i dette tilfælde ville jeg mene det er klart at foretrække. Det er simpelthen ikke ok at lade hunden være ude i flere timer (uanset race) uden at den har et ordentligt (isoleret) hundehus på denne årstid.

Og to gåture om dagen er ikke holdbart -der skal altså noget træning, aktivering e.l. til. Det er ikke usandsynligt at passende aktivering, sammen med fornuftig alene-hjemmetræning kunne lære vapsen at være alene hjemme.

Udover at mange her i tråden synes det er synd for hunden at i holder den som i gør, så er det altså osse i strid med dyreværnsloven -så hvis ikke i kan eller vil give den ordentlige forhold, bør i slet ikke have den

• #51   15. dec 2012 Michelle: Hun ødelagde sit sidste hundehus og sin nye kurv, så vi har da i det mindste købt noget til hende!! Vi kunne jo ikke forhindre hende i at gnave i det når vi ikke er der?

Vi går normalt 2 gåture, hvor den ene er en tur i en stor park hvor hun går løs og leger med andre hunde. Om aftnen går vi bare en almindelig tur på gaden. Hun har ikke gået løs i lang tid pga. løbetid, så måske er det derfor hun har været ret vild og ødelagt den ene kurv osv? Hvem ved.. Desuden træner vi da også med hende op til flere gange om dagen, og hun får sin mad smidt på græsplænen så hun selv kan snuse sig frem til det + noget andet mad i en bold med et hul.

• #53   15. dec 2012 Hun ødelægger jo sandsynligvis ting fordi hun er utryg ved at være alene. Det er hun osse selvom hun er alene udenfor. Så et eller andet er i altså nødt til at gøre,

Og en kurv beskytter ikke mod kulden, så selvom tanken da er ok, så er det bare ikke godt nok.

Og du skriver selv, at du/i ikke er villige til at have hende indenfor, og fordi hun ødelægger tingene, har i heller ikke noget til hende udenfor. Sådan kan man altså ikke have hund.
    Jeg er såmænd ikke imod at man har hunden i hundegård e.l. men det kræver altså at forholdene er i orden, og det indebærer, på denne årstid, at hunden har adgang til et isoleret hundehus/opholdsrum. En overdækket terasse er ikke nok, og da slet ikke når der ikke er tale om en hund der er lavet til sådanne forhold (polarhunde).

Så medmindre i kan og vil gøre noget ved det NU, så dur det altså ikke.

Jeg skriver det ikke for at være strid, men simpelthen fordi det er synd for hunden at den skalleve under de forhold.
    Prøv selv at opholde dig udenfor i denne tid, uden tilstrækkeligt ly for vind og vejr.

• #54   15. dec 2012 KIG HER, ALLESAMMEN!

Min far og jeg har snakket sammen og vi er begge enige om at det er synd for Dina at være ude, så vi har besluttet at dele haven op, så hun kun har terrassen og et lille stykke af græsplænen at rende rundt på. Så laver vi et hundehus med isolering, som bliver lavet så hun ikke kan ødelægge det.

• #55   15. dec 2012 Og skulle i ende med at vælge bur som løsning, så husk lige på at hunden osse skal lære at være alene i sådan et. Ellers er der ret stor risiko for at den splitter sig selv eller buret ad når den efterlades

• #56   15. dec 2012 jeg håber virkelig I prøver nogle af de mange alternativer der bliver givet her i tråden, for jeg er enig med dem som skriver, at det ikke er iorden at lade hunden være ude i så lang tid uden varme og læ!

Og jeg håber I vil tage det til jer.

Jeg får det helt skidt på hundens vegne.

• #57   15. dec 2012 og imens det nye isoleret hundehus med masser af plads bliver lavet, så skal hun ind.

• #59   15. dec 2012 Der er en chance at vi ikke kan lave et stærkt nok hegn til at lukke haven af med, og hvis det er tilfældet for hun en hundegård med hundehus. (-;

profilbillede
  • #60   15. dec 2012 Karina: Hun vil blive passet hos min farmor indtil hundehuset er klar.

• #61   16. dec 2012 Hvis I mener at jeres hund absolut skal være udenfor, så kan I bygge en indhegning/hundegård i det materiale om man bruger til at bygge sten mure med.
    http://www.stentaarne.dk/eksempler/mure.html
    I det isoleret hundehus kan I med fordel anvende hø/halm som strøjelse istedet for et tæppe som ikke isolerere og som jeres hund kan slæbe ud/ødelægge. Husk at der skal være knæk på åbningen til hundehuset så vinden ikke kan blæse lige ind på hende og det heller ikke regner derind. Yderemere holder det også på høet. Det er også meget vigtig at hundehuset har en hævet isoleret bund, ligesom det andet(vægge og tag) er isoleret.
    Jeg håber virkelig at I begynder at gå til noget træning med jeres hund så hun kan blive mentalt træt. Det er ikke nok at en hund "bare" får motion.
    En anden ting er at eftersom hun lige har været i løbetid og været udenfor i mange timer uden varme, er det vigtig at I holder øje med om hun evt. kunne have fået blærebetændelse eller livmoderbetændelse, da tæver er ekstra sårbare for dette når de er i løbetid.

• #63   16. dec 2012 Jeg er heller ikke fortaler for bur, men i dette tilfælde ville jeg være det.

Håber I finder en løsning for Dina.

• #64   16. dec 2012 Ville et børnegitter være en løsning inde, så kan i "lukke" af til de områder hvor hun kan gøre skade, men være inde i læ og varme?

Der var en udsendelse i radioen, hvor det blev oplyst at en stillestående/liggende schæfer ville fryse ved ca -5 grader, en labrador har ikke den tykke underuld og vil fryse før.
    Ved denne årstid når vi hurtigt ned på de kuldegrader i dagtimerne, når vinden også er på.

• #65   16. dec 2012 Synes desværre ikke i er egnet til at have hund..
    I virker ikke særlig engageret i projektet ... smiley
    Og det lyder ikke som om i tænkte det igennem inden i fik hunden..

• #66   16. dec 2012 Får nærmest helt ondt i hjertet smiley og jeg ved godt du "kun" er 14, og det er dine forældres ansvar

• #67   16. dec 2012 Jeg får det helt dårligt ved at læse at nogen behandler sin hund på den måde. Og slet ikke fatter at hunden i den grad mistrives. ÆV

• #68   16. dec 2012 AboutMyDogs- M: Tak for rådene omkring hundehuset, og vil lige sige at vi går til træning med hende, og hvis du ser på hendes profil så kan hun altså også kan en helvedes masse tricks - vi bruger meget tid på at lære hende dette og træne med hende.

Gitte H: Tror ikke rigtig det ville virke, der er ikke rigtig nogle kanter og hjørner man kan sætte det fast på, hvis du forstår..

Lærke Liv O: Vi tænkte det skam igennem, og vi elsker hende virkelig højt. Du kender os jo ikke, du bedømmer kun ud fra alt det her? Tror du ikke vi hellere ville have hende inde, hvis vi kunne? Vi har prøvet at finde en løsning, men vi er blanke for idéer.. Vi vil have hende ude (MED HUNDEHUS, inden nogen flipper ud) men vi ved ikke om hun skal have hele haven eller en hundegård. Indtil vi har fundet ud af det er hun hos min farmor - INDENFOR - når vi ikke er hjemme.

Kommentér på:
Labrador - tøj på??

Annonce