1.970 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Labrador med tøj på Labrador med tøj på

Vil lige høre om jeg er helt ude i hampen eller om der er lidt fornuft i denne tanke:

Jeg har bildt mig selv ind at min Labrador skal have et fleece dækken på, når vi er færdige med træning her om vinteren. Han kan komme til at sidde i en kold bil op til en time efter hver træning.

Derfor tænke jeg at det må da ikk være sundt at blive hurtigt afkølet når hans muskler er varme efter træningen..??

Håber nogen er klogere end mig.. Hehe :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Labrador med tøj på
  • #1   13. dec 2008 Jeg syntes det lyder meget fornuftigt :o)

• #2   13. dec 2008 Luna går da med dækken, når vi har været til svømning.

Og massøren siger også at det er en god ide, så kroppen ikke bliver kold, så jeg synes da ikke det lyder helt ude i hampen 'S*

• #3   13. dec 2008 Og så mener jeg ikke dækken er tøj..

Når jeg tænker tøj, så er det de der bluser, kjoler og andre underlige ting, folk propper deres hunde ned i

• #4   13. dec 2008 Er det nok med et tyndt fleece dækken, eller skal han have et rigtigt vinterdækken på??

• #5   13. dec 2008 Jeanette.. jeg skrev også kun tøj, for at få folk til at læse indlægget.. hæhææ

• #6   13. dec 2008 Og her var jeg lige på vej op i det røde felt........*GGGGGGGG*

• #7   13. dec 2008 Mette.... hehe.. Havde faktisk engang en kunde, som ville have et vinterdækken til sin Golden, fordi hun syntes at det var besværligt at skulle tørre den..
    Måske man så ikk skulle have valgt en hund med lang pels.. hehee

• #8   13. dec 2008 God idé! Og et fleecedækken lyder fornuftigt. En varm hund (hot dog - hi hi...), der får et for tykt tæppe på vil nok blive overophedet. Men et fleecedækken kan hunden køle af i et fornuftigt tempo.

• #9   13. dec 2008 Mette S.. Det var faktisk fra min tid som heste pige at jeg kom i tanke om det med dækken.. Barco kommer bestemt ikk til at gå med dækken, vil bare ikk risikere at hans muskler bliver stive og ømme fordi jeg ikk passer på ham efter træning..

• #10   13. dec 2008 Jeanette: Synes nu det er ok med et regndækken til langhårede hunde, så de ikke bliver så våde - lidt doven har man da lov at være og hunden er nok ligeglad. Men et vinterdækken til en golden - det tror jeg ikke ;o)

• #11   13. dec 2008 Maj-Britt... jeg har selvfølgeklig altid et håndklæde med han lige bliver tørret med, hvis det5 har regnet.. så er det sikkert nok med et fleece dækken..

• #12   13. dec 2008 Maj-Britt... regndækken er jeg helt med på til de hunde som har behov for det.. men et vinterdækken bare fordi det regner.. hehee

• #13   13. dec 2008 Jeg har så valgt en anden løsning, så mine hunde ikke fryser i bilen på vejen hjem fra svømning:

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=15054

• #14   13. dec 2008 Mette... hvor er det bare fint.. Barco er ikk glad for at køre bil så han ligger aldrig stille og putter sig..

• #15   13. dec 2008 jeg har aldrig brugt sådanne ting selv om mine hunde er våde når vi har været på jagt for de bliver jo ikke hurtig tør af at få dækken på det er da bedre de kan få nøget luft

• #16   13. dec 2008 Flemming: Jagthunde, der sidder i en kold 4WD'er har jeg ikke meget fidus til. Selvfølgelig er det ikke sundt og jo, der bliver hurtigere tørre med at godt dækken og de bliver ikke kolde. Har du selv prøvet at stå ud af badet, når det er koldt på badeværelset? Vandets fordampning køler kroppen meget ned - dette gælder selvfølgelig også hunde.

Sidder hunde i et fyrrum, hvor der er godt og varmt, skal den selvfølgelig ikke have dækken på.

• #17   13. dec 2008 Flemming... Barco bliver tørret med et håndklæde inden han kommer ind i bilen.. Men det er hverken sundt for hund eller mennesker at blive hurtigt afkølet..
    Der er jo også forskel på om man kører direkte hjem fra træning eller om hunden kommer til at sidde stille i en kold bil i en time eller mere..

• #18   13. dec 2008 ja men vi har jo tit hunden til at side i bilen i nogen timer en 3 til 4 timer kan de godt side der jeg tøre dem da også lige lidt af vis vandet driver af dem

• #19   13. dec 2008 flemming... så må vi jo bare blive enige om at være uenige :o)

• #20   13. dec 2008 Flemming: Hunde kan holde til mange ting, men det gør det ikke nødvendigvis sundt for dem. Man kan lige så godt optimere forholdene for sine dyr.

• #21   13. dec 2008 Jeg er faktisk i gang med at lede efter et dækken til min hund, som jo er skadet og et par gange om ugen skal i waterwalkeren.
    I den forbindelse bliver han nødt til en gang om ugen at blive i bilen nogle timer efter, og en våd hund i en kold bil har jeg ikke meget fidus til - og da slet ikke en skadet våd hund i en kold bil.

• #22   13. dec 2008 CH.. Ja, jeg ville jo også mene at det var godt for hunden.. Nogen der gider at forklare min kæreste det??? hæhæhæææ

• #23   14. dec 2008 Er så træt af at være på jagt og se hundene blive behandlet som køtere. Der hersker i al for høj grad en tendens blandt jægere til at smide hunden ind i bilen som den er, for derefter at sætte sig ind i jagtstuen et par timer, inden turen går hjemover og man sætter varme på bilen.

I mine øjne er jagthunden en topatlet (og også alle de andre hunde, der bruges aktivt til andre former for træning), og den skal passes og plejes derefter. Jeg går ikke fra mine hunde inden de er blevet grundigt tørret, fået mad og drikke og et dækken på, så de kan ligge og holde varmen, mens jeg får en bid mad. Ellers ville jeg på ingen måde kunne sidde i jagtstuen med god samvittighed.

Så Jeanette: på med dækkenet efter træning, så hunden ikke får stive led og muskler. Ganske som din massør og andre fornuftige hundefolk fortæller dig.

For en god ordens skyld skal jeg da nævne, at jeg selv er kommet så meget over min fobi for dækkener til hunde, så jeg også har nogle jeg smækker på dem når vi skal på udstilling - meget lidt arbejde for at få meget lækker skinnende og absolut ikke-bølget pels...! Kunne dog ikke dy mig for at tegne lidt på siden af dem - i bedste væddeløbsstil.

Hvis du mangler termo-dækken til din hund, har jeg en adresse på en pige der syr dem selv. Primært til spaniels, men der skal vel bare ganges lidt op for at få lab-størrelse. Tror jeg gav ca. 300 for det.

• #24   14. dec 2008 Ani N: Lige præcis! Den knap så gode bahandling af jagthunde, er efter min mening stærkt medvirkende til, at hundenes karriere er så kort. Forstår ikke, at man kan behandle sin såkaldte kammerat på den måde.

• #25   14. dec 2008 Jeg synes vores sportshunde skal varmes op inden de skal arbejde, der skal sørges for, at de bliver strukket ud efter arbejdet med gode udstrækningsøvelser og derefter skal der sørges for, at hunden ikke køler for hurtigt ned.

Det mindsker selvklart risikoen for skader og ømmme muskler på hunden - og dermed arbejdsglæden. Og den ser vi jo gerne ;o)

Det er ikke en maskine, vi har.

• #26   14. dec 2008 Ch... hvordan laver du udstrækningsøvelser??

• #27   14. dec 2008 Bum bum.. Hvordan forklarer jeg mon det ;o))))

Min hund får strukket både bagben og forben, når han har arbejdet - teknikken er lidt svær at forklare, men det kan da være, jeg kan finde noget instruktion på internettet...

Jeg tjekker lige

Vi har selv et udstrækningsprogram, hvor vi dog ikke laver alle øvelser.

• #28   14. dec 2008 Det gør jeg også ved Luna, når vi har været ude og løbe. Altså strækker hende ud:-)

Jeg har fået det vist af både dyrlægen (da vi gik til waterwalk) og af massøren, som gør det når vi er til massage:-)

Men det er svært at forklare på skrift

• #29   14. dec 2008 Jeg kan ikke lige finde noget...

Jeg har en kopi herhjemme, men den er ikke i en kvalitet, så den kan bruges til at scanne ind...

Du må lede - eller kontakte en hundemassør, kiropraktor el. lign.

Det er bestemt en god ting ;o)

• #30   15. dec 2008 Der er et dækken i det nye "Hunden", som ser godt ud. Sådan et sort et, der er beregnet til våde hunde, der ikke skal blive kolde. Har ikke lige bladet ved mig, men mener det var på en venstre side nederst :o)

Kommentér på:
Labrador med tøj på

Annonce