Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke tage på
  • #1   22. feb 2010 efter min mening skulle der så have stået. ;0)

• #2   22. feb 2010 har samme problem med Tira. Hun er dog snart 4 år smiley

• #3   22. feb 2010 Hvor lang tid har du givet foderet til at "virke" før du har skiftet?

Det nytter nemlig sjældent at skifte hele tiden;o)

Hvad fodrer du med nu? Og hvor tynd er for tynd? Mange unghunde får en periode hvor de er lidt ranglede og usammenhængende, og medmindre de self er meget for tynde, betyder det ikke det store.

• #5   22. feb 2010 Sådan en tynd pige på snart et år har jeg også. Er ved at blive desperat for det eneste hun gider er barf, og der er ikke nok i til at hun tager på. Hun får endda Luposan vitaminer og muskelopbyggende tilskud ved siden af. Men hendes tørfoder, uanset hvilken slags, rynker hun bare på næsen af.

Det er ved at være et problem for mig, for jeg aner ikke mine levende råd andet end at hun må forblive en pind "forever".

• #6   22. feb 2010 Vi kæmper også vores kamp herhjemme med at få Kato til at få lidt mere sul på kroppen... det lykkedes bare ikke.. Det er lidt træls at være på en udstilling og få at vide at de syntes han er for tynd.:O( Vi foder med Olivers max energi.. har også prøvet selected fish fra olivers men det havde ingen effekt så vi har holdt os til Olivers max energi.. han får lakseolie på maden og han får tun og andet fisk blandet i, i håbet om at det måske ville hjælpe.. men NEJ.. ingen effekt

• #7   22. feb 2010 Har I prøvet Hill's a/d Prescription Diet? : )
    Det fåes som vådfoder, som evt kan blandet i det almindelig tørfoder som ''guf'' (ikke nødvendigvis hver dag)?

• #8   22. feb 2010 Lea:

Er det din GD blanding?

Hvis det er, så SKAL han være til "den tynde side". I alle tilfælde her i opvæksten. Det vil skåne hans knogler meget at han ikke har for meget at slæbe rundt på. Og så se om han ikke "sætter" sig, når han bliver noget ældre:-)

• #9   22. feb 2010 Vær du bare glad for det... Og tro mig det skal NOK komme... Hellere for lidt end for meget i dette tilfælde...

• #10   22. feb 2010 Prøv med Kronch lakse olie.
    Det er noget du bare sprøjter ud over maden, for at give fin, blød pels. Og så er det godt for ledende. Men det feder helt vildt. Så jeg måtte stoppe med at give det til mine hunde.
    Så det kan du evt bruge for en periode.
    De laver også foder, hvor der også er olie i.
    Det fodrer jeg med. men det tager de ikke på af. Det virker bare som det skal,

• #11   22. feb 2010 Christina: Vi brger Olivers lakse olie.. men som skrevet ingen effekt.. skal vidst lige ind og læse om det der kronch lakse olie

• #12   22. feb 2010 Okay.havde ikke lige læst de andre indlæg. smiley
    Du må prøve.

• #13   22. feb 2010 Christina: Ja smiler

• #14   23. feb 2010 Véd ikke om det er helt ok, men min veninde havde samme problem og forsøgte med lakseolie, men ikke om hun kunne få ham til at æde det.
    Dyrlægen foreslog så at hun brugte ganske almindelig oliven eller majsolie og dét hjalp:-)
    Grunden til jeg siger at jeg ikke ved om det er ok, er at for mange år siden hørte jeg at alm. olie måtte man ikke give dem`?
    Nogen der ved noget om det?
    Det skal siges at min venindes hund nu har fået det min. 3 år og er super flot og velfungerende:-)

• #16   23. feb 2010 hvis det er en større hund må man også lige huske på at de jo tager noget tid om at vokse ind i deres krop:)
    KOvaz lignede et skrævl til han var 2, hvor jeg endte med at tage ham til dyrlægen for at få ham tjekket for diverse ting. Det viser sig at han har forhøjet stofskifte og derfor har utrolig svært ved at tage på. Noget der for mig har virket er at blande kallun (ikke tørret) i hans mad, og så en lille smule lakseolie (det er nok egentligt mest for pelsens skyld).
    Ellers kunne barf måske gøre tricket?

• #17   23. feb 2010 Mange mange tak for alle jeres svar.
    Det har været rigtig rart at se at jeg bestemt ikke er den eneste med dette problem. I har virkelig lettet min samvitighed.
    Og ja det er min GD blanding. :0)

Nu med klasse 2 hund.. smiley
    Må jeg spørge hvad du fodre med og hvor stor en mængde de får om dagen?

• #18   23. feb 2010 Jeg fodre med Flatazor, men de er opvokset i sin tid på Regal, de er vokset flot sammen....
    De får 2 bægre hver dag he he... Jeg fodre "med øjnene" og ikke i diverse gram og tabeller..

• #20   23. feb 2010 Jeg fodrer også med øjnene...

Hvis mine hunde skulle have, hvad der står på foderet?? Puha, så kunne jeg trille dem mere afsted end jeg kan nu:-(

• #21   25. feb 2010 Ozzy han spiser ca. 1 kg om dagen og tager ikke rigtig på.
    Lige pt er det ikke noget bestemt foder han får.

• #22   25. feb 2010 1 kg??? Det er da voldsomt meget.
    Hvis han spiser så meget. Så må det da være noget utrolig dårligt foder du bruger, siden han ikke vil tage på.

Hvorfor får han ikke noget fast foder?
    Det er da ikke godt for ham at få så meget forskelligt.

Find i stedet et godt foder, og så foder med det hver dag, i et godt stykke tid. og så se om der ikke sker noget,

• #24   25. feb 2010 "1 kg??? Det er da voldsomt meget. "

Christina min svigermors gd spiser også 1 kg foder fordelt på 3 gange om dagen.. Og det er ikke for meget.. Du skal tænke på at det altså er en meget stor hund :O)

• #25   25. feb 2010 Okay, synes bare det virker som utrolig meget.
    Men jeg har self heller ikke sådan en stor hund.

Kommentér på:
Vil ikke tage på

Annonce