532 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP! Hun river tapetten af. {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Mille på 5 mdr, river tapeten af, og derefter graver hun hul i væggen, hvorfor gør hun dette?! og hvad kan vi gøre for at få det stoppet!?
Hun gør det både når vi er hjemme, og ikke er hjemme,
og hun har masser af legetøj.
Både aktivitetsbold, tyggeben, bolde, knude osv.
men det er ikke nok, tapetten er meget bedre..
Håber virkelig I kan hjælpe..
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Hvor ofte er hun ude at gå, og hvor lang tid?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Når hun osse gør det når i er hjemme, kunne det jo løses ved at sprøjte noget på tapetet der ikke smager godt (man kan købe "gå-væk-hund", og mange har succes med forskellige hjemmelavede løsninger), og så ganske enkelt have øje på hende, så i kan stoppe hende, hvis hun begynder, og evt tilbyde hende noget mere hensigtsmæssigt at tygge i.
Derudover kunne man måske overveje om hun keder sig? Hvad laver i med hende i løbet af dagen?
aug 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
Vores RR havde det lige sådan dog lod han bygningen være og konsentrerede sig om vores fodtøj og andre ting som madrasser og andre ting som tydeligt var skønt at plukke i stykker. Vi gav 4000 for Mandela og det kostede han nok også efterfølgende ak.
Når han tog ting i munden eller allerede når han var på vej dertil så klap hårdt i hånden og sig NEJ og afled hans opmærksomhed på noget andet, aktivere hunden både fysisk udenfor og mental , gerne ved at lære hunden de ting som skal til for at han ikke tager magten i familien.
for ca.tre uger siden i TV så jeg hende den engelske dame som der havde en hund med netop de problemer under behandling. Vi har med held brugt en af hendes fremgangsmåder til at lære vores RR at lade være med at tigge ved bordet. jeg kan andbefale at se hendes programmer på TV ( det er mig eller hunden)
aug 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 20
jeg har lært mere af at se de pogrammer end den træning vi gik til hos Dch
håber du kan bruge det til noget
HJÆLP! Hun river tapetten af.