{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

Aggressiv {{forumTopicSubject}}

Min veninde og jeg bor sammen og har hver sin hund. Jeg har en tæve på knap 5 mdr, og hun har en hanhund på knap et år. Men han er enormt aggressiv ang foder, hun må overhovedet ikke komme i nærheden af hans madskål før han napper efter hende og knurrer/gøer. Det samme gælder godbidder, og andre ben. De kan få et ben hver, og alligevel "angriber" han straks det hun har i munden, og samler dem begge to og vågter over dem. Også hvis vi evt kaster en håndfuld godbider rundt i hele stuen, han er over hende og igen napper og knurrer/gøer, hun når måske at få 1 ud af 6. Er der nået at gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv
  • #1   23. feb 2010 Hold dem adskilt under fodring, ben osv. - I risikerer ar tæven tager ved lære af hannen....
    Man kan evt lære ham at man bytter med noget bedre, men hvis det kun er hunde han er agrressiv overfor, vil jeg holde dem adskilt.


  • #2   23. feb 2010 Simba-Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves .:
    Sier det samme som dig.. Hold dem adskilt, mange hunde kan ikke deles om kødben og sådan noget


  • #3   23. feb 2010 Foder dem i hver deres rum og lad være at kaste godbidder ud i hele stuen. Det vil jo bare gøre problemet større hvis han igen og igen får succes med at skræmme hende væk fra maden.

    Reiki har osse været lidt af en bisse hvad mad/tyggeting angår. Han deler IKKE med fremmede hunde (eller -jeg føler ikke behov for at se om det mon fungerer nu), men har lært at dele med Gaia og at lade hende være i fred når hun har noget.

    Jeg har lavet flere tiltag for at træne det.

    1) de er blevet fodret med rigtig god afstand imellem dem (i starten i hver deres rum, men med åben dør).

    2) jeg er blevet ved reiki mens der blev spist. Når han var færdig (han er altid først færdig), tilbød jeg ham noget sjovt istedet for at trybe Gaia. Det kunne være rigtig lækre godbidder, leg, at blive grundigt nusset e.l.
    På den måde har han fundet ud af at istedet for at være efter Gaia, er det meget sjovere at gå hen til mig når han er færdig. Og den adfærd bliver han fortsat belønnet for, omend ikke helt så overstadigt som under indlæringen.

    3) når der gives tyggeting, har jeg sørget for de altid var mætte inden, så sult i hvert fald ikke var et motiv for at vogte

    4) i en periode har jeg købt ualmindeligt mange tyggeting. Først ikke VILDT lækre ting, men dog noget de gerne ville have. Og når der skulle gives tyggeting, blev der ikke givet en til hver, men istedet lå der nok omkring 20 tyggeting i stuen.
    Jeg var ALTID i rummet mens tingene var ude.
    På den måde var der en overflod af ting at tygge i, og dermed var det ikke muligt (og heller ikke nødvendigt) for Reiki at beskytte tingene.
    De havde tingene et par timer e.l. og så har jeg lagt dem væk. Som sagt var jeg ALTID i rummet mens tingene var ude.
    Efterhånden er der så blevet tilføjet mere lækre ting til sortimentet. F.eks. marvben o.l.

    I dag har de 4-6 mindre lækre tyggeting liggende stort set altid (f.eks. politistave, fedtfyldte klove o.l.), og det giver absolut ingen problemer.
    Giver jeg noget rigtig lækkert (rå ben e.l. som spises med det samme), får de det på hver deres tæppe, men kan sagtens ligge tæt sammen. Reiki kan finde på at give et bjæf fra sig, lige når de får besked på at gå på deres tæpper, men han holder op med det samme jeg beder ham passe sig selv:o)

    Men det er/kan være et stort arbejde, og jeg ville aldrig stole 100% på at de kan lades helt alene med rigtig lækre ting, eller at de kan spise side om side.
    -mine får stadig deres mad serveret med nogen meters mellemrum. Ikke fordi der lader til at være problemer, men bare for at være sikker på der ikke bliver det


  • #4   23. feb 2010 Michelle
    Lige nøjagtig de samme problemer har jeg haft med mine to jack russell terrier.
    Og brugt lige den fremgangsmåde du beskriver. Og jeg er også i rummet når der gives kødben og andet lækkert. Ville aldrig turde lade dem være alene uden opsyn, når disse ting gives. De kan igså nu stå med et par meters afstand og spise deres mad.
    Men det har været hårdt arbejde at nå så vidt


  • #5   23. feb 2010 Der er faktisk en tilsvarende tråd herinde omkring mad og knurren.
    http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=383700

    Hvis du læser det der bliver skrevet fra Ceteris Paribus - FriggFoto . står der en rimelig god beskrivelse omkring adfærd og netop knurren omkring mad :o)


  • #6   23. feb 2010 Ja, der er bestemt noget at gøre.

    Lad være med at opildne hunden til disse succes oplevelser, hvor han kan stjæle fra hende som i eksempelvis gør, når i smider godbidder på gulvet.
    For mig lyder det som om, i allerede har fået et problem idet han tager som det passer ham, og ikke respekterer en anden hunds mad.

    Støt tæven, og sørg for han ikke får mulighed for at stjæle!
    Vær i samme rum, når der bliver fodret eller i giver kødben -og lad være med at forlade hundene -så de bliver overladt til at klare situationen selv.


  • #7   23. feb 2010 Okay, vi tager kampen op, og håber han vil forstå det tilsidst. Tak for jeres hjælp og gode råd.

  • #8   23. feb 2010 Bare tænk grundigt over hvad i gør -for i risikerer at han trykker tæven så længe/så meget at hun ender med selv at få problemet.
    Så der skal virkelig sørges for at han IKKE får muligheden for at tryne hende...


  • #9   24. feb 2010 Hov, Camilla -jeg glemte lige..

    Diverse legetøj og gamle kødben, bør i heller ikke lade ligge og flyde når i ikke er hjemme. Tendensen til denne dominans/agression, kan han sagtens have over for legetøj -og i aner ikke hvad der sker i huset, når i ikke er hjemme. *s*

    Det er ligesom den dér med, når pradaskoene der bliver tygget i stykker af en hvalp! smiley
    Lad være med uforvarende, at give hunden muligheden læg tingene væk! *s*


Kommentér på:
Aggressiv

Annonce