{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

aggressiv hund.?? {{forumTopicSubject}}

hej

jeg har marley på 1 1/2 år gammel Beagle nu og han er en rigtig tenager smiley

desværrer har han også fået den dumme vane, at begynde og gø og brumme af andre hunde især hunde han ikke kender så godt.
dette sker kun når vi går tur og han er i snor, og især om aften.

når han løber i hundeskoven er der ikke noget.
han hverken knurrer eller viser tænder.

lige pt håndtere jeg det ved at "skælde ud" og gå videre men ved ikke om jeg kan træne det væk.? om det bare er alderen der spiller ind.? eller om det ville hjælpe at kasterer ham.?

han stopper igen så snart den anden hund er væk.
han er ellers en glad hund der elsker at lege med både fremmede og venner i hunde skoven smiley

så gode råd til hva jeg kan gøre for at han falder lidt til ro smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  aggressiv hund.??
  • #1   19. feb 2017 Tænker umiddelbart at det lyder mere som usikkerhed end det lyder som aggression?
    Min egen er usikker og reagerer i snor, men er helt okay, hvis han er fri, fordi han ved, at han kan flygte, hvis en hund kommer. Med snoren ved han godt, at han ikke kan komme så langt.


  • #2   19. feb 2017 Jeg plejer at få mine hundes opmærksomhed med en rar / spændende stemme og godbidder - når de tre små er i snor kan de ikke klare andre hunde... (med mindre de kender dem godt)
    Labradoren vil blot lege, men det gør jeg det samme, afleder og roser for at kigge på mig.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #3   19. feb 2017 Skælde ud hjælper bestemt ikke. Et nej og så går man videre. Han har brug for at du bevarer roen og har overskud.

    Kasterer ville jeg bestemt fraråde. Tålmodighed og overskud er vejen frem.


  • #4   19. feb 2017 det et nok nærmere nervøsitet ikke aggression!
    Uffe gør og piver når han møder fremmede hunde, med og uden snor, fordi han er usikker, det samme gælder nok også for din vaps!
    skæld ud vil ikke hjælpe overhovedet!
    jeg bruger godbidder, altså roser ham når han hilser uden og gø, sætter mig på hug og nusser ham og den anden hund, eller giver dem godbidder sammen for at vise ham det er okay.
    når det er gjort nogle gange og så er han helt rolig og sit almindelige glade jeg.
    jeg opsøger endda andre hunde med ham for at give ham så mange gode oplevelser med fremmede hunde han kan få, så han ikke føler sig usikker på fremmede hunde smiley


  • #5   19. feb 2017 okay, så hvis jeg begynder at prøve på at aflede ham f.eks. med godbidder osv til hunden er væk og selvf roser ham.

    også ellers bare et nej og gå videre.

    føler mig bare lidt hjælpeløs og folk kigger jo på en som om ens hund er møg farlig.
    men jah det er nok mere usikkerhed end det er aggressivitet.


  • #6   19. feb 2017 marley gør og brummer også af hunde på den anden side af gaden.

    f.eks. her til aften går en hund på den anden side og Marley gør og brummer helt vildt.

    og det er meget svært at få hans opmærksomhed når først han har set den anden hund


  • #7   19. feb 2017 du må lærer at ignorere folk hvis de kigger på dig som om din vaps er farlig!
    eller så må du ærligt sige "han er usikker og hvis jeg må vil jeg gerne give ham en oplevelse med din hund"

    du kan jo ikke gøre for han er usikker, men du kan hjælpe ham til at få mere selvtillid! smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #8   19. feb 2017 Jeg ville ikke begynde at gøre et nummer ud af det. Så bekræfter du hunden i at der er noget på færre. Nej og så gå videre.

  • #10   19. feb 2017 Jeg ville overhovedet ikke begynde på at skælde ud og irettesætte, jeg ville i første omgang træne nogle kontaktøvelser og sørge for så vidt muligt at spotte hundene først så det er lettere at aflede. Du er nødt til at være et skridt foran. For mig lyder det til at din hund er usikker - når han især gør det om aftenen - og hvis jeg ikke husker helt forkert er det noget med at alderen og hormoner også passer på sådan noget? Kastration ville jeg ikke begynde på at overveje.
    Jeg ville passe på med at irettesætte hunden for de følelser den har. Det er jo selvfølgelig bare mit synspunkt smiley Men jeg ville nok begynde at træne nogle kontaktøvelser og lave noget afledning i selve situationen, og så satse på at det altså går over med alderen.


  • #11   19. feb 2017 Et anti-gø halsbånd er jo sådan cirka det mest idiotiske man kan putte på sin hund i en situation hvor den føler sig utryg.....

  • #12   19. feb 2017 Jeg tænker også hans alder spiller ind.

    Først tænkte jeg han var for selvsikker, men da det næsten kun sker om aften og i mørke så tænker jeg mest han er usikker.

    Vi begynder kontakt øvelser i morgen også masser af ros når han er stille

    Tak for alle jeres gode råd, han er jo en super skøn hund :D?


  • #13   19. feb 2017 En hund kan ikke være for selvsikker. En selvsikker hund har ikke brug for at "spille med musklerne". Så jeg er enig i at din hund er usikker.

  • #14   19. feb 2017 Fluttershy.

    Og hvad skal hunden så lige lære ved at man propper sådan et apparat på den?

    Hunden er bange og utryg, det afhjælper sådan et 'spring over hvor gærdet er lavest fremfor at tage ansvar og hjælpe sin hund med dens problem' dims altså på ingen måde på!!

    Det er mine øjne mishandling og mangel på forståelse af hunden.

    Ts, bed lige mærke i at du skriver at det kun sker om aftenen eller i mørke.

    Kunne han måske have problemer med synet?

    Kastration hjælper næppe og hvis det reelt er pga usikkerhed at gør som han gør så hjælper det absolut nada!


  • #15   19. feb 2017 når du skælder ud bekræfter du blot hunden i at de andre hunde er noget farligt noget

  • #17   19. feb 2017 Jeg har tænkt det måske kunne være han ikke så så godt i mørke, hans syn fejler ikke noget men har haft en han hund før som bestemt ikke følte sig sikker om natten. Han gøede dog ikke men søgte mere væk, kunne godt være det samme her at han er usikker i mørket ??

  • #18   19. feb 2017 Det du linker til Fluttershy lever slet ikke op til dit profilnavn og billede..

  • #21   20. feb 2017 *Frk. Jensen*
    jeg blander mig ikke i dine sager, vel så syndes ærlig talt det ikke var pænt snak
    ¨
    jeg have sendt det forkert link og hvad så. det gør dig ikke ret til og ned tale sådan til folk på. mit brugnavn og profilbillede passer fint til mig

    grisen mishandling overdriv lidt mere.næste gang.og hvem
    katten siger os at ejeren vælger det. det er der helt op til hende selv hvad
    hun gør. hvis det er sådan et problem så gå til noget hunde træning med
    hunden smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #22   20. feb 2017 At en hund er mere vagtsom når det er mørkt ser jeg ikke noget forkert i. Slet ikke alderen taget i betragtning. At man fortæller at det er en adfærd man ikke ønsker er i nu engang det letteste.

    Der skal ikke meget til før man belønner den dårlige adfærd. Man ser anden hund,og ens egen,når at vise den adfærd man ikke ønsker og det bliver efterfulgt af godbidder


  • #23   20. feb 2017 Flyttershy - ingen grund til at forsvare redskabet sådan hvis du havde sendt det forkerte link. Sjovt nok kunne det sagtens forveksles med at være et råd til denne tråd. Hvilket link ville du have lagt ind, da?? smiley

  • #24   20. feb 2017 fluttershy nej det gør det ikke.. mange af de råd du giver ville fluttershy aldrig bruge

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #26   20. feb 2017 Det er der da ingen grund til. Det er en naturlig adfærd og hvis ejer ikke gør det store ud af det, forsvinder det når hunden modnes.

  • #28   20. feb 2017 Der er vel ikke noget straf bar ved et gø halsbånd. som giver duft ud.
    min venindes hund have problemer med og bide i dør kanten og siden
    at fik sådan et duft halsbånd på så har han ikke gjorde det hendes hund er
    mere rolig til hverdagen nu. så jeg ved ikke hvor du finder det strafbar henne

    det er jo ikke et stødhalsbånd der snakkes om


  • #32   20. feb 2017 Fluttershy: så det er en helt almindelig behagelig duft den udspreder? Hvorfor stopper hunden så med at gø?
    Det er i indlæringsteorien hvad man kalder positiv straf: du bruger en aversiv som gør adfærden, hunden udfører, mindre sandsynlig.
    Det er en korrektion. Det kan ikke diskuteres. Du tilfører noget ubehageligt og adfærden mindskes.
    Jeg synes det er pænt træls at skulle diskutere med en der begynder at lyve frem for at stå ved sin holdning eller erkende man har givet et møg uetisk råd. Det er jo tydeligt, at det link ikke var en fejl smiley


  • #33   20. feb 2017 Jeg var langsom - sorry for at gentage dig, Grisen smiley

  • #34   20. feb 2017 Tænker - KAN det være, at det halsbånd Fluttershy nævner, der er blevet brugt i et hjem, hvor hunden var destruktiv - har været et DAP-halsbånd?
    For mig bekendt vil et gø-halsbånd da ikke blive aktiveret af, at den bider i en dørkarm, vil den?

    Og så har Fl... måske bare tage fejl, da der skulle linkes? smiley

    For DAP er jo fint nok.
    Det er beroligende og ikke på nogen som helst måde ubehageligt, og hvis vi taler om en usikker hund, så er det da ikke umuligt, at det kan have en gavnlig effekt...


  • #36   20. feb 2017 Nej, DAP har jeg ikke det mindste imod - men der er pænt stor forskel på et "(anti)gø-halsbånd" og DAP, så det undrer mig, at misforståelsen ikke kunne blive forklaret tydeligere.. men det er da dejligt, hvis jeg tager fejl smiley

  • #37   20. feb 2017 Jeg ved det heller ikke. Jeg kunne bare ikke lige komme i tanke om noget andet halsbånd, der kunne have virket i "bide i karmen"-situationen smiley

  • #38   20. feb 2017 Og der skrives jo faktisk, at det er et halsbånd, der udsender "duft"?

  • #39   20. feb 2017 Ja Karina, jeg tænkte bare på det der citrus-stads....

  • #40   20. feb 2017 Åh ja... Det er der vist også et af de der forbandende anti-gø-halsbånd, der har... Suk.... Det er nok bare mig, der er naiv..

  • #41   20. feb 2017 Næh jeg kan da godt se det er muligt det er en misforståelse, Fluttershy har jo ikke helt let ved at forklare sig, og det er ikke ment på nogen ond måde, det giver bare let grobund for kommunikationsproblemer smiley

  • #42   20. feb 2017 Isabelle: hvad er bat træning .?

  • #43   20. feb 2017 Ts

    Her kan du læse lidt mere om det

    http://harmoniskhundecenter.blogspot.dk/2013/06/bat-en-nyere-trningsform.html?m=1


Kommentér på:
aggressiv hund.??

Annonce