{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Lige en opdatering {{forumTopicSubject}}

Ang den mishandlede hvalp fra Odense.

Ham der er har gjort det, får sit livs røvfuld.
Jeg ved godt man ikke må gå til selvtægt men det er nu heller ikke mig.
Jeg har hørt af omveje at der er mange af de såkaldte misbrugere i Odense der vil have fat i ham og give ham en tja omgang for det han har lavet.

Så retfærdigheden overfor den lille hvalp sker fylest, eller hvad det nu hedder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lige en opdatering
  • #1   24. feb 2010 Så er han sgu ikke den eneste, der er syg...

KLAMT.

• #2   24. feb 2010 Det er vist gået min næse forbi.. Kan man læse om det et andet sted? smiley

• #4   24. feb 2010 Jaa det er det men det er sådan det ser ud nu......

• #6   24. feb 2010 Maa man faa et link til hvad der er sket og hvilken hvalp?

• #7   24. feb 2010 Ved nu ikke om jeg vil kalde det retfærdighed der sker fyldest.

Den slags selvtægt er bare ikke i orden! Jeg ønsker mig strengere straffe til dyremishandlere, og jeg er nok ikke den eneste. Men hvor er vi henne hvis folk selv går ud og straffer på denne måde.

Helt nig med CH -KLAMT

• #8   24. feb 2010 R det den hvalp der blev stjålet fra ham den hjemløse?
    Det er fandme en syg verden vi lever i.. Men man skal ikke gå til selvtægt, men ham der mishandlede den bette hvalp, burde F*NDME ha samme tur som hvalpen.. Den kunne jo ikke gøre modstand smiley

• #9   24. feb 2010 Mosekonen, så ringer du vel naturligvis til politiet og anmelder det, du har kendskab til, gør du ikke?

• #10   24. feb 2010 Nej det er ikke ham den hjemløse.

Tja hvad straf vil han få for at have slået det stakkels dyr ihjel ???
    En bøde på 2000 kr. Er det det i mener er en straf for i mine øjne er det fandme en solle straf at få for at slå et levende dyr ihjel.

• #11   24. feb 2010 Mosekonen, hvem forholder sig til strafniveauet.

Det er sygt at tage loven i ejen hånd og øve vold mod et andet menneske. FULDSTÆNDIG ligeså sygt som at mishandle en hundehvalp.

Og hvis ikke du anmelder det, du ved, så synes jeg personligt, at du skulle skamme dig.

Sorry - sådan noget pisser mig af.

• #12   24. feb 2010 Ej hvor uhyggeligt..!
    Kan du ikke ringe til politiet og fortælle hvad du ved?
    Det er sgu da lidt for grimt at folk begynder med sådan nogen tæskehold...!! Føj!

• #13   24. feb 2010 Der er så ingen der ved hvem personene er endnu så indtil videre gør jeg ingen ting.
    Da jeg heller ikke selv ved hvem personen er.

• #15   24. feb 2010 Mosekonen -som jeg osse skrev, så ønsker jeg mig osse strengere straffe for den slags. Meget strengere...

Men løsninge er da for dælen ikke at folk skal gå rundt og banke hinanden. Løsningen må vel være at man prøver at få skærpet strafferammen og strammet op i lovgivningen. Det kan man så gøre ved at støtte op om de der allerede arbejder på sagen eller ved selv at søsætte et "projekt".
    Men at gå rundt og banke hinanden er ikke en løsning. For det første er det strafbart, og for det andet, så ender vi da i ren kaos, hvis selvtægt er måden vi straffer hinanden på

• #16   24. feb 2010 Som skrvet før så længe jeg intet navn har på den givende person kan jeg ligesom ikke anmelde noget til politiet.

• #17   24. feb 2010 Janni -jamen DET skal da osse nok lære ham. "du bankede hunden, så nu får du bank"

-og hvem skal så banke de mennesker, der bankede ham? For den er vel osse gal i hovedet på dem, hvis de går rundt og banker andre mennseker. Så nogen må jo uden tvivl lige skulle give dem en lærestreg osse?

Eller er det ok at banke andre, hvis bare man kan finde på en tilpas god undskyldning for at gøre det?

• #18   24. feb 2010 Two wrongs doesn't make a right....

• #19   24. feb 2010 håber fandme at han får jordens største røvfuld!
    Michelle jeg tror at der er mange mennesker som vil kunne forstå hvorfor de bankede ham!. jeg vil personligt godt gøre det hvis jeg havde styrken (:

• #20   24. feb 2010 Rikke - og hvad så, om man kan forstå bevæggrunden?

Hvad med at se på hele perspektivet i, at man på den måde gør sig selv til både dommer og bøddel.

Hvem vil leve i det samfund?

Jeg går ud fra, at de fleste ikke synes bandekrigen er særlig fed, og det er altså det samme værdisæt som du hylder her. Vil du gerne leve i et samfund, hvor man selv sørge for at straffe dem, man synes har gjort noget galt - og selv vælger hvordan straffen skal eksekveres?

Det er en primitiv tankegang, der ikke hører hjemme i et civiliseret samfund.

• #22   24. feb 2010 janni n...
    ja det er skam ikke altid politiet gør noget før det er forsent smiley
    så gir dig helt ret nogle gange hjælper det at visse mennesker snakker med personen.

• #23   24. feb 2010 HA - jeg synes det er okay ! Der ville ikke være grænser for hvad jeg kunne finde på at gøre ved sådan en mand ! Han skal også føle sig lille og ydmyg ! I min verden er det åbenbart det eneste der kan hjælpe til han ikke gør det igen !

Personligt som jeg også skrev igår - ville en god straf for folk der mishandler dyr - børn og gamle mennesker være at kommer langt ud i en øde skov - bindes til et træ med pigtråd og derefter stille en tallerken mad så vedkommende lige og lige ikke vil kunne nå ! Og så simpelthen lade dem dø derude ! Det er MIN mening og holdning til sådanne mennesker, de har ingen hjerte eller samvittighed ! Og nej jeg har ingen hjerte eller samvittighed overfor sådanne mennesker, der er jo INGEN grund til at gøre det han har gjort ! Det er en fuldstændig formålsløs handling !!! Og kan på ingen måder forsvares !

• #24   24. feb 2010 jeg er ligeglad om at andre banker mig hvis jeg havde banket ham. så længe mit mål med at gi ham hvad han har fortjent så er jeg tilfreds.
    han burde leve i et andet lang, så han kunne få en dødsstraf

• #25   24. feb 2010 Ok.. jeg bliver nødt til at gentage..

KLAMT

• #26   24. feb 2010 Jeg hylder nu heller ikke princippet i at slå ham.
    Der er en årsag til at vi har politi og dommere. Det er ikke fordi vi selv skal tage sagen i egen hånd.

Jeg kan godt forstå, at man bliver harm over den behandling hvalpen fik - og jeg er skam også selv meget harm og fortørnet, men jeg kunne nu aldrig finde på at slå ham - eller pudse nogle mennesker på ham af den grund.

Selvjustits er ikke så særligt smart.

• #27   24. feb 2010 Rikke - præcis ! Så længe man bare har fået et slag ind ;o) Så må de skam også gerne banke mig i gulvet !

• #29   24. feb 2010 Sandie -der er da ikke nogen der forsvarer det manden har gjort. Og jeg kan sagtens forstå at man TÆNKER alt det man ville gøre mod manden hvis man kunne.

Men derfra til at GØRE det er et langt stykke... Og hvor er vi henne hvis vi selv begynder at straffe på hvad vi mener er "passende vis"

• #30   24. feb 2010 mennesker som mishandler dyr og folk som voldtager/toturerer(staves) børn og unge.! de skal bare bankes ihjeld! og det er min mening så kan alle andre komme i anden række. slut prut

• #31   24. feb 2010 Synes det er et udtryk for, at man ikke tænker længere end til sin egen næsetip.

At få lov at hævne og at afreagere... jo jo, så kan man jo selv være glad.. og så kan man jo skide højt og flot på konsekvenserne.

Nej, det er ikke et sted for mig. Det hører middelaldersamfund til.

• #33   24. feb 2010 Rikke - det er godtnok en meget forsmået tankegang. Sorry to say so, men det er dælme en voldsom tankegang du har der.

Sandie - Hvis du nu blev bundet til et træ med pigtråd, fordi du havde bundet en forbryder til et træ med pigtråd, ville du så selv kunne se fornuften i din handling?

Din handling er mindst lige så forbryderisk som den handling manden gjorde.

• #34   24. feb 2010 daisie og annette...

når nogle gør sådan noget ved dyr og "børn/unge" så tænker jeg sådan!. for hverken dyr eller børn/unge kan forsvare sig hvis en kæmpe mand kommer og overfalder dem...

hvis jeg kunne banke ham manden så havde jeg da ogs gjort det. om jeg så kommer i spjældet er da enlig lidt ligeglad med det har det jo så godt dem der kommer i fængsel (iforhold til de gamle som er på plejehjem).

• #35   24. feb 2010 janni N.

ja om man så kommer i fængsel det er det. men tanken om at man har gjort noget for det lille væsen! kan få en til at smile!.

• #36   24. feb 2010 Der er da en mening - manden forstår da at han ikke skal gøre det igen ! Hvis han får en bøde griner han da bare og gør det samme ugen efter ! Mens ydmygelse ville trænge bedre ind !

• #37   24. feb 2010 han har jo også haft 2 hunde før!. man kan jo ikke vide hvad sådan en galning har gjort ved de to andre hund. og ja det der med bøden der går han da bare ud og laver indbrud eller sådan noget og betaler den bøde han er da ligeglad penge er penge.

• #38   24. feb 2010 Rikke - det er ganske sørgeligt at tænke sådan. Du er villig til at smide hele dit liv overbord, fordi en eller anden idiot forbryder sig mod et andet menneske/dyr?

Så blot fordi man har det bedre i spjældet, end de gamle har det på plejehjem, så er det okay at handle mod lovgivningen ??

For mange år siden var der en der forbrød sig mod mig, men jeg tænker ham da hverken død eller lemlestet. Han er i mine øjne en sørgelig skabning, som jeg ikke skal se på mere

Hvad hjælper hævnen? Ikke en disse. Man får det ikke bedre af det - langt fra.

• #40   24. feb 2010 Sandie, der er vist ingen forskning, der kan bakke op om, at det er en strafform, der virker.

Det er pudsigt nok, at hvis øje-for-øje modellen bliver brugt i fremmede lande, så bliver der harceleret, peget fingre og hånet.

Men alligevel er der en gruppe af danskere, der selv med glæde ville synke ned på det primitive niveau, som de kritiserer andre for at være på.

Det er ucivilseret. Heldigvis har vi et samfund der bygger på en lidt mindre vildmandsagtig måde at forholde sig til retfærdighed på.... Endnu da. Man kunne da godt blive bekymret over så krigerisk en ungdom.

Hævntørstig... Og i mine øjen dybt egoistisk.

• #41   24. feb 2010 JA - det er menneskeligt at fejle - men for mig er sådan noget ikke menneskeligt og ej heller bare en fejl !

• #43   24. feb 2010 Batman var jo også selvtægtsmenneske. Og Dexter. Ved godt det er seriefigurer, men princippet i det.
    Kan godt forstå nogle vælger selvtægt når systemet ikke er der.
    Primitivt, måske. Jeg er ligeglad når der er tale om onde onde mennesker.
    De kan bare lave lovene om hvis de ikke ønsker selvtægt.

• #44   24. feb 2010 Hvad nu hvis manden rent faktisk har en psykisk sygdom der gør, at han ikke kan se det han gør er forkert?
    Manden kunne måske medicineres, s han får en bedre forståelse af tingene?

Har I overvejet dette?

• #45   24. feb 2010 men okay . jeg kan da vente til jeg blir 70+ med at begå forbrydelser så når jeg er de 70 år så kan jeg gi igen mod alle de folk som har misbrugt/mishandlet dyr og unge/børn!. så kan jeg leve i fængslet isted for et plejehjem hvor man sidder med lort i bleen i 2 dage før der kommer en og skifter den.!

• #46   24. feb 2010 Sandie, og du er så perfekt et menneske, at du kan tillade dig at ophæve dig selv til dommer over andre?

• #47   24. feb 2010 Det har intet med at han er narkoman at gøre - det er det han har gjort ved en forsvarsløs hund ! Det er IKKE menneskeligt - hvordan kan du dog mene det er det ?

Nå må afbryde debatten lidt fra min side - skal igang med rengøringen og lemlæstelse af min hund - for det er jo åbenbart blevet okay - sender jeg 1000kr så skulle det vidst være i orden ikke ;o)

TAG det gerne med et gran salt ;o)

• #48   24. feb 2010 annette hvis han har psysiske sygdomme så undre det mig fandme at kommunen eller andre mennesker som har med disse mennesker at gør ikke har hold øje med ham og sørget for at han ikke fik dyr!.

• #49   24. feb 2010 Rikke, du må hellere passe på, for i dit samfund bliver du sgu nok ikke 70 - medmindre, naturligvis, at du er ligeså ufejlbarlig som Sandie ser ud til at være ;o)

Du ved - hvis du kommer til at træde nogen over tæerne, så behøver du ikke at bekymre dig om din alderdom...

• #50   24. feb 2010 Naah nu sidder de altså ikke med lort i bleen i 2 dage på plejehjem.
    Det er rigtigt, at der på grund af sparetider er mangel på personale, men alle beboere på plejehjem får altså den hjælp der er mulighed for at give - og det er nu mere end hver 2. dag.

• #51   24. feb 2010 Hold da op en tankegang at have......

• #53   24. feb 2010 CH - DET er jeg BESTEMT IKKE - men kunne aldrig drømme om at skade nogle der er forsvarsløse ( ej heller andre, men kunne da drømme om det ved sådan en som ham ).

• #54   24. feb 2010 Rikke - der er rigtig meget du kommer til at lære i livet, og en af tingene er, at det ikke altid er muligt for kommunen at forbyde dyr til psykisk syge mennesker.

De kan heller ikke forbyde dem at få børn.

der er mange ting kommunen gerne ville men ikke kan gøre i henhold til lovgivningen.

• #55   24. feb 2010 annette. jeg har da både læst og set i tv . hvor gamle mennesker fortæller om deres liv på plejehjemmet ja der er steder hvor de har det som blommen i et æg men der er satme ogs mange steder hvor de lever som lort. men gamle mennesker og plejehjem handler bedatten ikke om.

men jeg har sagt min mening og sådan er det!. dyr er væsner som ikke kan beskytte sig selv. der er mange som ser dyr som en plastik pose som skal smides ud efter noget tid .

• #57   24. feb 2010 Og hvem bestemmer så hvornår selvtægt er i orden?

Er det ok at banke og lemlæste en person der har brudt ind i dit hjem (og måske stjålet dit fjernsyn)
    Eller hvad med ham/hende der kørte ind i din bil og efterlod en bule, uden at give dig nr/adresse osv?
    Eller er selvtægt kun ok, hvis der er tale om et mishandlet dyr?
    Og n¨r nu det er et hundeforum -hvad så med ham/hende der lfutede fido uden snor, så fido desværre bed din hund. Han/hun stak af bagefter. Skal vi osse banke og lemlæste ham/hende?

Hvem betsemmer hvor grænsen går?

Tænk lige tanken til ende, før i råber op om selvtægtens glæder. Hvis vi åbner op for at det er i orden -er i så selv så fejlfrie at i ALDRIG træder nogen over tæerne som kunne få lyst til at hævne sig?
    (og at det virkede for Batman var dælme da en mystisk kommentar -det er en tegneserie for dælen. En fantasiverden)

• #58   24. feb 2010 Rikke - vi er helt enige om, at det er en forfærdelig tankegang, når folk har en brug og smid væk mentalitet i forhold til dyr.
    Men derfra og til at gå til selvtægt, der er altså rigtigt langt.

• #59   24. feb 2010 Som jeg skrev, blot princippet i det.

Jeg har en golfkølle i mit skab i soveværelset hvis der kommer en indbrudstyv smiley

Jeg syntes bestem ikke at man skal yde til selvtægt i alle situationer. Jeg bryder mig slet ikke om vold og har set at for meget af det.
    Men i sådanne situationer kan jeg godt forstå de mennesker gør det.

• #61   24. feb 2010 Der er stor forskel på selvforsvar og selvtægt, som det er lagt op til i første indlæg i denne tråd.

• #62   24. feb 2010 Følelsen kan jeg også forstå - handlingen... Den er noget nær så egoistisk man overhovedet kommer.

Det, jeg undrer mig over er, hvem man tænker selvtægt gavner.
    Hvad der gevinsten?

• #63   24. feb 2010 Jo jo men nogen nævnte bare noget om en indbrudstyv, derfor et mindre vittigt indslag smiley

Men heldigvis behøver folk heller ikke være enige. Mosekonen oplyste om at han får sin straf (på den ene eller anden måde). Nogle er glad for det, og andre er ikke.
    Det sker jo nok uanset hvad folk her syntes.

• #64   24. feb 2010 Dem der har gjort det , er ikke bedre end ham der mishandlende hunden
    Føj.......siger jeg bare , hvor klamt

• #65   24. feb 2010 Man tyger vel til selvtægt fordi man er vred..

• #66   24. feb 2010 Jo, Marianne, men hvem gavner det?
    Hvem og hvad vinder ved det?

• #67   24. feb 2010 Marianne - man opnår bare ikke noget, når man handler i vrede.

• #68   24. feb 2010 Marianne -jo men hvis ens første indskydelse når man er vred, er at tæve manden, så er den da lige så galt i deres hoveder som i mandens;o)

• #69   24. feb 2010 Selvtægt er IKKE i orden.

Forstår godt tanken og forstår godt man væmmes og synes han fortjener det aller værste..

Men at gøre det selv eller at få andre til det - det er ikke OK.. så er man liiige nede på det aller laveste niveau og vende... dernede hvor personen man yder selvtægt på, også befinder sig.

Jeg forstår som sagt godt tanken og væmmelsen.. men man er dælme ik meget mere rask eller bedre selv, hvis man gør den slags...

• #70   24. feb 2010 Vi mennesker skiller os da også ud fra de fleste andre dyr ved at have impulskontrol.

Så er man vred, så kan de fleste raske mennesker styre sig. Og kan de ikke, så er det her, at retsvæsen og sundhedsvæsen kommer ind i billedet....

Eller for nogen - en anden, som bliver vred og knalder ham en. For så lærer han det HELT sikkert...

• #71   24. feb 2010 Jeg har aldrig sagt jeg er normal eller et super godt menneske smiley

Indrømmer gerne jeg var så vred igår, så det tog lidt overhånd i går i den tråd der blev slettet smiley
    Er dog faldet ned i dag. Men jeg personligt ville ikke løftet et øjenbryn hvis den mand pludselig forsvandt, eller brækkede noget..

Om det løser noget skal jeg ikke helt kunne sige.. Han får nok ikke hund igen.
    Generelt ved jeg ikke om det løser noget. Jeg har aldrig prøvet at stå der efterfølgende.
    Men jeg kan stadig godt forstå at man vælger det i nogle situationer, hvis systemet sviger.

• #72   24. feb 2010
    *** Marianne P - Skrevet: 24-02-2010 15:39:15

Men jeg personligt ville ikke løftet et øjenbryn hvis den mand pludselig forsvandt, eller brækkede noget.. ***

Hold da op. Hvis han forsvandt, så er der jo nok en familie som savner ham, og ikke kan forstå hvor han er blevet af. Denne familie vil gå i sorg indtil han er fundet - og endnu mere sorg, hvis han er slået ihjel af en flok selvbestaltede dommere og bødler.

• #73   24. feb 2010 Jeg forstår til fulde at man har lyst til og give han hans livs røvfuld.
    Det har noget og gøre med de straffe sådan et modbydeligt væsen får.
    Da dommerne dømmer dyremishandling meget lavt, og sjællent giver mere end en mindre bøde, så kommer disse tanker op i folk.
    Menneske, ja det er han vel men et modbydelig en af slagsen.
    Manden er ond og brude ikke gå rundt blandt os.

• #74   24. feb 2010 Hvis han har familie. Eller kontakt med dem. Og han ville nok komme til en bedre verden, hvis han ikke var her.
    Men men, det er et spm. om empati. det findes ikke så meget i min familie, og det har jeg arvet (desværre nok, i mange tilfælde).

• #75   24. feb 2010 Måske den rigtig straf var hjælp og her tænker jeg han kunne flytte ind på et Psykiatrisk sted selvfølgelig på livstid... Dette kan selvfølgelig kun se frivilligt (ske nok aldrig da man ikke må tage stoffer) eller ved en dommer og det ske jo sjovt nok heller ikke.

Jeg siger ikke vi behøver tilstande som USA men nej hvor kunne jeg savne vi fik nogle ordenlige straffe der passede til forbryldserne...

• #76   24. feb 2010 Marianne - hvordan kan du gøre dig til dommer om, at han nok ville komme til en bedre verden, hvis han ikke var her?
    Det er da ganske smagløst.

Ethvert menneske har rettigheder. Det har dyr også. At nogle så ikke formår at forvalte disse rettigheder ordentligt, kan da ikke gøre noget andet menneske til dommer for, om de burde leve eller dø?

Jøsses.

• #77   24. feb 2010 Vold er og bliver kvalmende og klamt. Alligevel forstår jeg et eller andet sted, at folk som alligevel ikke har noget at midste som du eller jeg har det kan have en anden form for oplevelse af ret og uret, og der for beslutte sig for at banke dyremishandleren -------- Jeg kunne ikke være tilskuer til noget sådant uden at føle skam og lede..... Men jeg ved ikke hvad jeg kunne finde på, hvis een af mine vuffer blev mishandlet til døde----

• #78   24. feb 2010 Han kan godt få en behandlingsdom på ubestemt tid. Men det tror jeg ikke sådan en får. Det sker ikke så tit.

• #79   24. feb 2010 Jeg mente det heller ikke helt sådan som du tolker det Anette O.
    Han har det givetvis ikke særlig nemt ham her, han er narkoman, og der mangler tydeligvis noget oppe i hovedet på ham.
    Hvis han så gik hen og døde (siger ikke de skal slå ham ihjel). Men hvis han døde, ville han vel komme til et bedre sted? Hvis man altså tror på alt sådan noget kristent halløj smiley

• #80   24. feb 2010 Jeg må nok indrømme, at mine tanker imod selvtægt ikke så meget udspringer af empati overfor det menneske, der i dette tilfælde har mishandlet en hund.
    Det er klart, at der er en stor overvejelse i hans bevæggrund og jeg håber da også at nogen tager det op - mest for hans pårørendens skyld.

Det, der er er min anke i denne forbindelse er det fuldstændig vanvittige samfundsmæssige perspektiv der ligger i, at vi alle selv skulle dømme og tildele en straf, der passer os.

Vi mennesker er krigeriske anlagt og uden styring, som vi har i vores retsvæsen, så ville det ende i kaos. Det ville blive dødsensfarligt at være dansker, som det desværre er i nogle lande, hvor selvtægt ikke er ulovligt.

Begår man selvtægt er det ud fra et egoistisk behov for at hævne sig, for der sker ingen udvikling for nogen. Det er en afreaktion, der hverken gør det gjorte ugjort eller får den, der straffes til at forandre sig. Måske tværtimod.

Så det er perspektivløst - i bedste tilfælde. I værste er det en katastrofe.

• #82   24. feb 2010 Verden er et grimt sted, og det har den alle dage været.

• #83   24. feb 2010 Og hvor har han egentlig den hund fra, han ville jo ikke have muligheden hvis ikke der var nogle der skam avlede og skulle tjene penge...

Jeg synes heller ikke man kommer langt med selvtægt og det er noget man skal holde sig langt fra, men må indrømme at havde jeg set det ske ville jeg havde røget lige i flæsket på ham.

Men ville aldrig sende tæskehold eller andet, dette er kun hvis dette skete forand mig, så tror jeg virkelig ikke jeg ville kunne holde mig tilbage.

• #84   24. feb 2010 hold da op jeg sidder sku og bliver helt flov over at andre mennesker kan være såden og have såden en tanke gang :o(
    hvem er dommer over at medømme om noget at gjordt i ond mening
    eller gjordt af undskab hvor er gransen og hverm betømmer grandsen
    hvis vi alle tyr til selvtægt ?

selvfolgelig skal man ikke mishandle dyr og det er da på engen måde okey det mande har gjordt og det andre gør mod dyr
    men jeg kan ikke lade være med at tænke på vilken sørvelig skøben der ligger bag sådan nogen hanlinger

• #85   24. feb 2010 Jeg tænker også tit på hvor de får hundene fra. Og jeg har sku ondt af de hunde, selvom mange af dem har det rigtig godt.
    De får nok ikke det bedste foder, men de elsker deres hunde (dem der er gode ved dem).

• #86   24. feb 2010 Michelle S
    Mennesket er den ondeste race der findes smiley
    Og det bliver nok aldrig bedre.

• #87   24. feb 2010 Det var da skønt at høre smiley
    Så slipper jeg selv for at arrangere noget.. GG..
    Håber han får så mange tæsk at indvoldene vælter ud af ham, det dumme svin...
    Han har jo selv bedt om det, det havde den stakkels lille hvalp ikke..

• #88   24. feb 2010 Folk der begår overgreb på forsvarløse dyr og børn er uden ære og rettigheder. Retsystemet gør jo intet i sådan et tilfælde, det er jo knap nok ulovligt det han har gjort...!!!

• #90   24. feb 2010 joan Ø

godt det ikke kun er mig som er dum(: kan godt li din holdning smiley

• #92   24. feb 2010 hah!. jeg havde sku ret!. fuck den mand!. han skal da bare dø!. stakkels de dyr som har lidt og dø tilsidst.... fuck hvor er jeg sur lige nu!. han skal da havde den største omgang bank og havde klippet fingre af!. og kneppes af den størst klamme fede mand!.

• #93   24. feb 2010 Puha håber han tager sig en overdosis!!!!

• #94   24. feb 2010 Rikke M

Troede kun det var rockere og indvandre bander der tænker sådan...

• #95   24. feb 2010 Ved du hvad Rikke - den dag du gør noget uheldigt, så synes jeg da også bare du skal kneppes af den største klammeste fede mand. Lige for lige ikk?

Manden er tydeligvis ikke normal, når han mishandler hunden på den måde - vi er fuldstændig enige, men uden at holde hånden over ham, så har han jo et problem med hans misbrug. Det nævnes i artiklerne, at manden er psykisk syg, så måske er han ikke ordentligt medicineret.

Vi kan alle gøre en insats for, at verden bliver et bedre sted, men man kommer altså ikke ret langt med selvtægt.

Øv hvor er det trist at læse disse klamme kommentarer.. Det fører jo ingen steder hen..
    SUK

• #96   24. feb 2010 Heidi K.
    jeg elsker dyr! . og når nogle gør dyr så voldsomt fortræd som han har gjort/gør så går jeg amok! (:

• #98   24. feb 2010 Annette jeg kommer ikke til at gøre noget og det ved jeg, for jeg har værken kræfter eller noget til det. jeg håber kun at en anden gør det!. jeg skriver hvad jeg ønsker ikke hvad jeg skal/vil gøre. jeg skriver kun hvad jeg håber og ønsker.

• #100   24. feb 2010 Der er også mange ting jeg elsker men det betyder ikke jeg slå ihjel af det.

Har en kammerat der er tidligere dobbelt morder tror du ikke hans ofre´s familie har ønsket ham død...

Jeg er pige som har et stort temp. men det du skriver er alligevel for sygt!!!

• #101   24. feb 2010 men okay (:

jeg håber for ham selv at han får den rigtige hjælp-.-'

• #102   24. feb 2010 hallo folkens. jeg skriver ikke hvad jeg gør. eller hvad jeg vil gøre jeg skriver hvad jeg håber, og undskyld jeg skriver sandheden .

• #103   24. feb 2010 Er det lidt som om der er nogen der har mistet fokus? smiley Kan slet ikke følge den her tråd længere, men måske vi skal konstateret at det ikke hjælper den stakkels hund at skændtes om, hvad der ville ske hvis vi var hinandens mor?!
    Stakkels hund smiley

• #105   24. feb 2010 Rikke - uanset om du vil gøre det, eller du "blot" håber det for personen, så er det lige så klamt, som det han har budt den hvalp.
    Bare tankegangen er så syg at det ikke er til at finde de rette gloser for det.

Ulækkert

FØJ

• #106   24. feb 2010 ja okay det er din mening.!
    men jeg skriver hvad jeg skriver (:

• #107   24. feb 2010 Nååe ja - for han truer jo tydeligvis ikke selv andre individer ! Undskyld mig men jeg mener mere end noget andet det jeg har skrevet længere oppe !!!

FØJ

• #108   24. feb 2010 Enig med daisie - han vil ikke lære noget som helst af en omgang tæv.

Det bedste der kunne ske for ham og for samfundet var, at han blev udredet og kom i tvangsbehandling på ubestemt tid.

• #109   24. feb 2010 Enig med Daisie & Annette O

• #110   24. feb 2010 Ja og så skal statens bruge en helveds masse penge på sådan en der burde smides i rendestenen !!!

• #112   24. feb 2010 Det er da bedre, at staten bruger en hulens masse penge på at holde ham på et ufarligt stadie, end at bekoste 5-6-7 (hvem ved hvor mange der er i det tæskehold) på et fængselsophold på op til måske 8-12 år?

Joo matematikken passer da vist meget godt i denne sammenhæng.

• #113   24. feb 2010 Nogen der har læst BT eller E B de sidste dage og ved om sagden har været i avisen?

• #114   24. feb 2010 hmm en ubehagelig sag og det er da ærgeligt at dommene i dk er temmelig skæve... men så kan man jo gøre noget aktivt, altså stemme på partier som har det som deres mærkesager eller melde sig ind i organisationer der kæmper for strengere straffe...

Selvtægt er for mig kun noget man kunne overveje hvis det var en strengt personlig sag (evt. mishandling af ens børn) så kan jeg forstå det. men som det fremstår i denne tråd er det vist et udtryg for at nogen mennesker ikke har helt så meget mellem ørene smiley

• #115   24. feb 2010 Britta - det var da noget af en påstand at fordi vi har en anden holdning end dig så har vi ikke noget mellem ørerne ?!!!

• #116   24. feb 2010 Nogen der har læst BT eller E B de sidste dage og ved om sagden har været i avisen?

• #117   24. feb 2010 Hihi er der ikke noget med at... "jeg siger bare min mening"...

Jeg syns bare tit det er den slags man hører fra meget unge eller ikke så oplyste folk.
    Men måske tar jeg fejl? jeg syns bare det er en helt tåbelig holdning smiley

• #118   24. feb 2010 Ja, jeg siger bare min mening - MEN jeg sidder ikke og nedgør hverken dig eller andre i denne tråd på samme måde som du gør ! Men det er ligemeget smiley

• #120   24. feb 2010 Måske skulle man tænke over det næste gang der er valg. Vi har en spare-regering: dvs. at rigtig mange psykisk syge får ingen eller mangelfuld behandling...

Og Rikke: Jeg har aldrig været på et plejehjem hvor ældre får så dårlig behandling, arbejder selv på et. Vi knokler måsen ud af bukserne med de få ressourcer vi har.

• #121   24. feb 2010 Sandie, nej men du hylder en ulovlig handling! syns jeg altså er underligt at gøre...

• #122   24. feb 2010 Det var da et uhyggeligt grimt sprog, der føres....

• #123   24. feb 2010 Daisie med Fister & Møv.

Jeg føler mig skam ikke ramt ! Det er jo tydeligt den er myntet på os "ufornuftige".. Men synes stadig det er lavt at begynde at smide med mudder efter folk i denne tråd - den har indtil nu haft en sober tone hvor folk har kunne ytre deres forskelligheder ! Det er da jer der går ned på 2 klasses niv !

• #125   24. feb 2010 Arh sandie, jeg syns da jeg har læst nogle ret usobre indlæg om hvad man skulle gøre ved denne syge stakkel?

• #126   24. feb 2010 britta C

Hvad har det at du synes det er underligt med at gøre at jeg ikke har noget mellem ørene ?

• #127   24. feb 2010 Britta - ja - men ikke til nogen her i tråden !

Daisi - om det er ubehageligt ? Overhovedet ikke, det er skam ikke noget jeg tænker videre over - sætter dog ? ved hvorfor vi ikke har noget mellem ørene fordi vi har en anden holdning ! Det er skam det eneste jeg vil have svar på - at det så bliver til mudderkast kunne ikke rører mig mindre ! Dette er en hjemmeside og ikke mit liv ;o)

• #128   24. feb 2010 Tja rockere og bander der yder telvtægt i en uendelighed i kbh... jeg syns ikke de virker som om de har gået længe i skole... generelt de fleste kriminelle syns jeg virker lidt dumme... men hvem ved måske ligger de klogeste hoveder i vestre? høhø

• #129   24. feb 2010 Tjaaa - hvis det var en hentydning til mig - så er jeg 23 og har gået i skole uden afbrud siden jeg startede og er først færdig i 2011 - så den kan du godt pakke sammen med smiley

• #131   24. feb 2010 Udbrud ? Jeg prøver (stadig). at få en forklaring !

• #132   24. feb 2010 Sandie, flot! Hva skal jeg sige? jeg mener stadig ikke at folk (generelt) der yder selvtægt virker som de skarpeste skeer...

• #133   24. feb 2010 Forklaring på hvad?

• #134   24. feb 2010 Daisie med Fister & Møv
    Okay jeg har nemlig skrevet til bt...

• #135   24. feb 2010 Okay - nu stopper jeg den her, for synes ærlig talt det her er for langt ude ! Jeg prøvede at få en forklaring på hvordan din påstand kan holde vand kun fordi vi har en anden holdning ! Men nu priotere jeg hygge med manden og hunden over det her barnepjat !

• #136   24. feb 2010 Bare manden bliver tvangsindlagt i 3-4 år, og fikseret til en seng, hvis der er det mindste vrøvl med ham. Så man slipper af med ham ude i den virkelige verden. Så lad ham dog bare slippe for den røvfuld.

• #138   24. feb 2010 Måske man skulle sige NOK ER NOK! Forstår ikke hvad det hjælper at svine folk og nedgøre dem.. ? Og hvis man blir ved med at køre i de samme ting igen og igen, så er der da mere end en her der skal blive voksen.
    Tænk på den stakkels hund !Hvad hjælper det at svine hinanden til, hvilken retfærdighed får hunden ud af det?????

• #140   24. feb 2010 "Bare manden bliver tvangsindlagt i 3-4 år, og fikseret til en seng, hvis der er det mindste vrøvl med ham"
    Er det en ny behandlingsform for psykisk syge?

• #141   24. feb 2010 Sandie, jeg har gjort rede for min holdning og hvorfor jeg har den smiley hygge

• #143   24. feb 2010 Det er jeg også fuldt ud enig i ! Ingenting kan retfærdiggøre dette dyrs skæbne..
    Meen derfor er der ingen grund til at diskutere det mere.. smiley

• #144   24. feb 2010 Daisie med Fister & Møv.

Jamen dels denne sag her.
    Jeg har skrevet noget i retning af at når nu medierne har været så meget ind over problemer med div hunde (ejere)

Så manglede de bare at rytte noget forside så vi kan få noget frem omkring dyrevelfærd...

Håber det giver mening...

• #146   25. feb 2010 Jeg vil nu mene det bedste for alle levende individer var, hvis denne mand fik så mange klø, så han blev invalid.. Så kunne han sidde og savle i en kørestol og kunne ikke mishandle dyr mere smiley
    Og en kørestol til ham må være billigere end et langt ophold på E-dyt.. smiley

• #147   25. feb 2010 Uhh, endnu et overmenneske, der tilsyneladende er så sikker på ikke at gøre noget forkert, at man tør at hylde selvtægten.

Husk nu, at det er os andre og ikke dig, der bedømmer hvad der er rigtig og forkert - og hvordan du skal straffes.
    Så må man jo håbe, at vi ikke har en dårlig dag....

"Lad den der er ren kaste den første sten" var der en mand, der en gang sagde.

• #149   25. feb 2010 Daisie.....Rigtig godt skrevet. Trangen til hævn ER naturlig-----Men i vores kultur er det næsten forbudt bare at tænke tanken.

• #150   25. feb 2010 Snow - jeg ser ikke at nogen opponerer mod tanken - her er det handlingen, der tages afstand fra.

Der er stor forskel på de to ting.

Og går vi videre fra tanke til handling, så har vi her forskellen med det at være civiliseret og uciviliseret.

• #151   25. feb 2010 Jeg tænker på folk som har skrevet i denne tråd.....De tænker tanken og bliver straks fordømt------Der er MEGET langt fra at tænke til at handle mener jeg----I særdeleshed når folk sidder ved en pc.
    I dag er der så en anden tråd, hvor selvtægt bliver rost til skyerne sjovt sted det her-----
    Meget underholdende----Hvis man hár tiden og lysten til det----

• #153   25. feb 2010 Snow, vi læser det forskelligt, hvad der står i denne tråd. Jeg læser at folk hylder ideen om, at nogen rent faktisk vil gøre det - og det er jo DET, der er trådens udgangspunkt.

Og det må jeg indrømme, at jeg synes går langt over grænsen for hvad der er vores samfund værdigt.

• #154   25. feb 2010 Efter at have læst Rasmussen seneste link. er jeg så rasende at jeg faktisk ikke mener andet end at mit samfund her helt klart spiller falit. Enhver ved, at han ikke kan få en behandling i psykiatrien som kan forhindre han laver det samme svineri igen-------Så desværre er jeg så med under alle de andre underudviklede og primitive som tidligere har skrevet i denne tråd.
    Manden fortjener ikke at leve i vores samfund-----Det er hverken han selv eller hans omgivelser tjent med------
    Og jeg er nmere end bange for, at hvis det var mig selv som havde kunne overvære denne forfærdelige hændelse------Så var jeg sikkert selv død af det, for jeg ville ikke kunne andet end at skride ind------og eftersom han åbenbart ikke har nogen stopklods, ja så var jeg blevet slået til spillemand------
    Godt lad tæskeholdet komme på banen-----Jeg er primitiv-------

• #156   25. feb 2010 Ja men vi lever jo IKKE i et samfund, selv om det kaldes et retssamfund, som kan håndtere den slags mennesker. Det er så ødelæggende for min retsbevidshed, at jeg igen og igen kan opleve, at der ikke kan tages hånd om disse problemer.-----Så ja jeg erkender blank jeg er primitiv, hvis det er det......Men han fortjener ikke andet end en afklapsning som gør ham ude af stand til fortsat at anskaffe sig hunde for så at mishandle dem til døde igen---- Så det er nok godt jeg bor så fredeligt som jeg gør----- og jeg kan sagtens tåle, at blive kaldt for primitiv-------

• #157   25. feb 2010 Snow, jeg kender (langt ude) en mand som efter at have midstet konen til sygdom og sikkert også andre ting der var sket i hans liv, gik helt ned med flaget... Han havde en del heste som han havde avlet til at kører med og som han altid havde været glad for, men pga hans depresion (eller hva det var der skete med ham) Kunne han åbenbart ikke overskue at skulle ud til dem... det resulterede i at flere af dem døde af sult... Han mistede iøvrigt retten til at have dyr efter dette...

Nå men det jeg mener er at det da ikke var en løsning at tæve denne mand? eller hva? han har siden fået behandling og er faktisk rimelig velfungerende idag, jeg tror sagtens han kunne have dyr igen den dag i dag...

• #158   25. feb 2010 Britta....Den mand du skriver om har jo en helt anden bevæggrund----Han har en depress. som han sagtens kan behandles for, og også for et normalt liv-----For mig er der her slet ingen sammenligning her.

• #159   25. feb 2010 Ja, men hvis du læste historien i EB eller andre sensationsblade, ville baggrunden jo ikke stå der vel? Der er da helt sikkert nogen der ville banke ham for det dengang... Jeg kan ikke sammenligne, for jeg aner intet om den 29 åriges baggrund så hvordan ved du at han ikke kan behandles?

• #160   25. feb 2010 Men det var da selvfølgelig en go ide om man fratog ham retten til at have dyr...

• #161   25. feb 2010 Britta----Ja og det ville han selvfølgelig rette sig efter?????----Nej jeg kender kun historien fra de link der har været herinde-----Og det er ud fra dem jeg agere som jeg gør-----Og så fordi jeg kender til behandling eller mangel på samme for narkomaner, som desuden oftest har en psykisk overbygning-----
    Ja det er selvfølgelig forfærdelig at mandens heste sulter ihjel, det siger også noget om vores netværk, at ingen griber ind og hjælper denne mand------Men for mig er der stadigvæk ikke nogen sammenligning...

• #162   25. feb 2010 Snow det er muligt han ikke ville rette sig efter det, men det er meget nemmere for naboerne at melde ham så smiley Men ja det er skækkeligt at det halter både i vores behandlings og retssystem, og derfor burde man osse bruge sin energi på at forbedre disse områder....

I bund og grund kan vi jo kun pege fingre af vores egen regering (vores tjenere) som vi har valgt, så fingeren skal peges ind ad...

• #164   25. feb 2010 Britta----Hvis du har læst div. link hertil, så ville du også læse, at hans naboer er bange for at melde ham og hvad kredsformanden siger om emnet....
    Jeg peger i aller højeste gra fingre af min regering-----Magen til studehandel i porten skal man da lede længe efter ved sidste valg------

• #165   25. feb 2010 Ingen viste han var syg... Og han skiltede ikke lige med at den var gal... måske osse et udtryk for vores berøringsangst i dk...

• #166   25. feb 2010 Snow, hvis han har forbud mod at have dyr kan man jo bare melde ham, altså politiet behøver jo ikke sige hvor anmeldelsen kommer fra hvis der ikke er behov for vidner.

• #167   25. feb 2010 Ja og nogen gange så vil vi ikke se det som er lige for næsen af os----Enhver har nok i sit eget----- Nej -----Forståeligt, hvis han ikke havde nogen venner eller familie, som kuinne eller ville læse ham, at han så blev syg-----stakkels mand-----
    Og ja stakkels de mange mennesker som vælger det liv fra som de har for at blive narmkoman istedet for------Men det han har gjort ved den stakkels hund, det bringer mit pis i kog----------Og så at han bare kan gå vider med sit manglende liv som om intet var sket------

• #168   25. feb 2010 Snow, det bringer vist alles pis i kog smiley og det er da osse for galt at man ikke kan/vil straffe på en lidt mere effektiv måde, såsom fængsel eller behandling.

• #169   25. feb 2010 Han kan jo søge aktindsigt i sin sag og få oplyst hvem der har anmeldt ham. Det er kun i ekstreme tilfælde, hvor de mener vidnerne kan komme i fare at de kan nægte ham det.

Og han har jo nok mishandlet den næste hund ihjel, inden ham bliver meldt til politiet. Og inden de overhovedet gør noget ved det.

• #170   25. feb 2010 Altså hvad er det i ikke lige forstår?? I siger manden vil gøre det samme igen, selvom der kom et tæskehold på ham??
    Ud fra mine erfaringer med tæskehold, ja så ville han ganske enkelt ikke være i stand til at mishandle flere dyr, når de var færdige med ham:)
    Så jeg ser frem til at læse i avisen om en forkrøblet skide dyremishandlende narkoman, der fik tilbage af samme skuffe...

• #171   25. feb 2010 Marianne, er ikke så velbevandret i det, men jeg meldte en for spiritus på et tidspunkt, og jeg blev ikke spurt om navn og adr, og det må vel være det samme?

Aktindsigt er vel kun hvis der er en sag og det kræver vidner?

• #172   25. feb 2010 Joan, lyder ikke som om du har så gode bekendtskaber?

• #173   25. feb 2010 Britta.. Kender mange forskellige mennesker.. Nogle mere "lovlige" end andre..

• #174   25. feb 2010 Der er jo en sag så snart nogen ringer og melder noget. Det skal jo skrives ind i hans sag.
    Jeg er aldrig blevet spurgt om noget af politiet, uden at skulle afl. navn og adresse..
    - altså ikke fordi det er sket så tit smiley

Spørgsmålet er så om han har hjerne til at søge aktindsigt smiley

• #175   25. feb 2010 Marianne, hihi det tænkte jeg osse smiley men mente bare ikke politiet behøvede at skrive ens navn ned for at undersøge om folk der ikke må have hund har det? Ellers kan det vel meldes til dyrenes beskyttelse som kan indgive anmeldelsen som organisation evt?

Joan, ok kender sku ikke lige så mange tæskehold hihi troede nok bare de gav en afklapsning.

• #177   25. feb 2010 Nææ måske ikke.. Jeg er ikke statsansat, så ved ikke helt hvor meget de skriver ned ved politiet smiley
    Men uanset om de skriver det ned eller ej, så tror jeg bare stadig ikke de rykker ud hurtigt nok, hvis sådan en får dyr igen.

• #178   25. feb 2010 Marianne, det er jo ikke til at vide, men hvis han er kendt af politiet, mon så ikke de rykker rimelig hurtigt ud?

• #179   25. feb 2010 Daisie.. Klap i !! Skal jeg begynde at være personlig overfor dig også??

• #180   25. feb 2010 Man kan jo håbe.. Men har nu ikke den store tiltro til politiet eller vores retssystem.

• #182   25. feb 2010 Ser du.. Nu kunne jeg ALDRIG drømme om at mishandle hverken dyr eller børn!!
    De ting jeg har prøvet i mit liv, har jeg taget straffen for, men det var bestemt ikke ting som kunne involvere tæskehold...
    En idiot som ham, der lever i det miljø, ved udmærket hvad konsekvensen kan være, så bare ærgeligt for ham, hvis han blir´ lavet om til en sommerhat... Nogle gange skal der selvtægt til for at en stodder som ham fatter det, en bøde hjælper ikke hujende fis, han begår bare et knæk og så er de penge hjemme..
    Tror du lever lidt i en drømme verden, pakket ind i vat..

• #184   25. feb 2010 Behandling slår meget meget ofte fejl.
    Og jo, han vil formentlig lærer af det hvis det er. Det som de her "tæskehold" laver er bestemt ikke det samme som en gang prygl.
    Han skal vel næsten være heldig hvis han skal overleve.

Nogle skal have det banket ind. De er uden for pædagogisk rækkevidde.

• #185   25. feb 2010 Der er vi jo så heldigvis så forskellige smiley
    Bryder mig ikke om tanken, at mine skattepenge skal gå til en behandlingsdom til sådan et svin!!
    Han lærer det bedst på den hårde måde, har abolut ingen medfølelse eller forståelse for kryb som ham... Og længere er den ikke smiley

• #186   25. feb 2010 Lige nøjagtig Marianne smiley

• #189   25. feb 2010 Det har intet at gøre med at han er narkoman. Han er psykopat.

• #190   25. feb 2010 Hmmm sidder og bliver lidt små bekymret når jeg læser den her tråd. Jeg synes ikke det er ok det manden har gjort men jeg synes nu heller ikke det er ok at sende et tæskehold efter ham. Hvad skulle det egentlig nytte og hvem skulle det hjælpe..???

Joan du skriver. "Bryder mig ikke om tanken, at mine skattepenge skal gå til en behandlingsdom til sådan et svin!!
    Han lærer det bedst på den hårde måde, har abolut ingen medfølelse eller forståelse for kryb som ham"

Det forstår jeg ikke. Du vil måske heller stoppe en masse penge i ham nåt han sidder i en rullestol og er hjerneskatet og ingen ting kan huske fordi han har fået så mange tæsk..?? så skal han også have handicaphjælp og den slags..

Er det så ikke bedre at han får en behandlingsdom hvor han måske kan komme til at forstå at det han gør/ har gjort ikke er ok..???

• #191   25. feb 2010 Marianne og psykopater er ikke mennesker eller hvad..???

• #192   25. feb 2010 Jo for de har en puls smiley

Men har ikke ret meget til overs for mennesker som ham.

• #193   25. feb 2010 Er man ikke også små psykopat hvis man sender et tæskehold efter andre..??? Eller hvis man kan sidder og ønske at tilføje et andet menneske smerte og endda ønske at han får så mange tæsk, at han bliver en krøbling eller måske dør af det..????

• #194   25. feb 2010 Som en anden skrev i denne tråd, så er der langt fra ord til handling. Og jeg kan sagtens forstå folks frustration over sådan en situation her, hvor manden praktisk talt ikke får straf for det.
    Så nej det syntes jeg ikke er små psykopatisk.

At de folk fra hans eget miljø går efter ham, kan jeg også godt forså. De fleste af dem elsker deres hunde overalt, og er deres redning.

Jeg kan også godt forstå pædofile ikke kan være i sikkerhed i fængslerne.

Som så mange andre, så går min grænse ved dyr og børn (og self. min familie).

Jeg var også ekstremt vred den første dag, og havde div. tanker.
    Jeg tænker dog ikke så meget på det mere, men jeg er faktisk ligeglad med hvad der sker ham.

• #195   25. feb 2010 Men mennesker behøver ikke være ens og have samme mening. Heldigvis jo smiley

• #196   25. feb 2010 Nej heldigvis for det efter jeg har læst den her tråd....

.

• #197   26. feb 2010 Vores mening er farvet af det liv vi har gennemlevet, med de oplevelser vi nu engang har haft. Nogle af os har aldrig oplevet at snuble over en spritter eller narkoman da de var børn og skulle op i deres hjem, eller prøvet at løbe for livet fordi der var en mand som havde gemt sig i opgangen og ville misbruge en seksuelt----Nogle har aldrig haft tæt berøring eller arbejdet med mennesker og børne som er udskildt af samfundet og misbruger af forkelleig slags------
    Vi har alle hver vores opfattelse, og det har vi lov til at have----Amen.

Kommentér på:
Lige en opdatering

Annonce