{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

hvordan gør i det (aflivning) {{forumTopicSubject}}

hvordan gør i det?

jeg syntes det er den mest hårde beslutning om hvornår nok er nok
min gamle dreng har flækket sin negl, sådan på langs og jeg er ret sikker på at dyrelægen vil opererer den helt af for den ska ku hele igen.
nu er det sådan at Boddy i forvejen har smerter (dårlig ryg og hofter) og jeg har taget den beslutning at jeg ikk vil udsætte ham for mere nu...
vi har en tid hos Dr. Dyr på mandag og jeg har besluttet at hvis de der siger at vi ikke kan redde hans negl så skal han have fred.

er det mig der er pylleret?

jeg har fra dag 1 jeg fik hund lovet mig selv at jeg ikke vil holde liv i en hund for min egen skyld, men vil give ham et værdigt liv og jeg syntes det nu er ved at være nået dertil hvor det ikke helt er så værdigt mere...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan gør i det (aflivning)
  • #1   25. feb 2010 Altså hvis han stadigvæk har et godt liv, så ville jeg ikke aflive pga en negl...

  • #2   25. feb 2010 det er heller ikk så meget på grund af en negl, for det alene er jo ikk så slemt, men siger dyrelægen nu at vi må fjerne neglen helt skal han han poten bundet ind i en uges tid, kommer på smertestillende og antibiotika og det tager jo tid før en ny negl kan gro ud

    jeg ved dette da jeg kender til en anden hund der lige er dette igennem og den fik endda mavesår af alle de piller den fik, hvilket gjorde den havde blodig afførring og opkast i et par dage

    og det vil jeg simpelhen ikke byde min baby


  • #3   25. feb 2010 Som Michelle skriver - Sååååe gammel er han jo heller ikke, han er 7år gammel ! Det er ikke alverden ;o)

  • #4   25. feb 2010 hans krop er gammel, han ka ikke selv hoppe op i seng og kurv, men kravler op - han er stadig i godt nok humør, men vil jo heller ikk nå derud hvor han ikke er det længere

  • #5   25. feb 2010 Mærk med dig selv hvad du har der bedst med, og hvordan hunden vil have det med det.
    Umiddelbart ville jeg nok ikke aflive, men jeg kender ikke hunden.


  • #6   25. feb 2010 Bodil
    det sidste jeg ønsker er at aflive min hund, men jer er bare bange for at holde liv i en hund for min skyld
    mine hunde skal leve deres liv værdigt og jeg elsker dem højere end noget andet, det er der ingen tvivl om, så inden du stegler sådan så prøv at sætte dig lidt ind i det ok

    og ja gu det da mit ansvar, netop derfor søger jeg lidt støtte herfra - ka sgu no godt undværer din støtte


  • #7   25. feb 2010 ja det er HD, med ryggen ved jeg ikke hvad det er, men der er noget galt, sådan hen over lænden er han øm

  • #8   25. feb 2010 og tak Anne
    det er nok mig der skriver det sådan lidt omvendt, for ja det er jo ikk neglen der er skyld i det,
    det med negler er bare over i det andet og jeg syns han er ved at ha fået nok...

    han har ikke den samme gejst længere og han har aldrig været en hund der vil ligge tæt og putte, men det vil han helst heletiden nu

    det også pisse svært at forklare....


  • #9   25. feb 2010 ja det er netop noget der har stået på længe og virkelig kostede tåre, vil jo bare min dreng det bedste

    de mange ture til dyrelægen er hårde, og vil ikke have en hund der skal leve på smertestillende, det er ikke noget værdigt liv


  • #10   25. feb 2010 Jeg ville lade hunden aflive......

  • #12   25. feb 2010 Pia, det er netop ligesådan jeg har det

    jeg tager virkelig hatten af for du tænkte på hundene og ikke dig selv!!!!
    varme tanker og stor ros herfra smiley

    jeg har bare tid til at forberede mig og vil derfro gerne gøre alt rigtigt
    allerede for næsten et år siden blev det planlagt med dyrelægen hvordan det hele skal forgå så jeg ikke skal tage stilling til småtingene, når nu den dag kommer


  • #13   25. feb 2010 chrisser og vapserne ;

    Du har nok gået et stykke tid og bearbejdet dig selv til , hvor det bærer hen ad og så kommer det med neglen , og nu føler du at tiden er inde til at tage en beslutning om , om han skal blive eller op i hundehimmelen.

    Vi er nok mange der går rundt og tænker : hvis min hund for det sådan eller sådan , ja så må den heller få fred , men det er svært at spå ind i fremtiden og man flytter sine grænser for hvornår nok er nok.

    Jeg tror på , at der er en mening med at du spekulere frem og tilbage lige nu og føler du ( nok igen ) står ved en af dine grænser.

    Du skal se på din hund , føle med den dybt inde , har den det godt ?

    Og du vil finde svaret der.

    Jeg ved hvor svært du har det lige nu , (jeg var der selv for 1,5 år
    siden ) , at være herrer over liv og død er ikke nogen god fornemmelse ,
    men i mine øjne handler det om , at afslutte et liv i kærlighed og respekt for din hund som har været det for dig i alle årene


  • #14   25. feb 2010 ps ; og jeg syntes bestemt du tager ansvar for din hund
    Hatten af for det


  • #15   25. feb 2010 jeg kan også forstå din beslutning. Meen synes det er lidt synd at din hund skal gå helt til mandag med en flækket negl, det kan meget let gå infektion i, og det kan give store smerter hvis den er beskadiget op under huden, så der er fri passage til nerven, fimze har flækket/drejet 2 på den måde, og han havde virkelig ondt:-(

  • #16   25. feb 2010 ja ved det ka blive noget værre noget, vasker den i brun sæbe hver gang han har været ude, netop for at undgå infektion

  • #17   25. feb 2010 Har du prøvet massagebehandlinger til ham? Når han kravler op skyldes det sikkert at han har muskelspændinger i ryggen. Har selv haft en hund med D2 hofter der klarede den til han blev 11 år. C-hofter er for mig meget mild HD. Massage gjorde underværker.

  • #18   25. feb 2010 har prøvet massage, desværre uden den store virkning smiley

  • #19   25. feb 2010 min gamle dreng på 9 år blev aflivet pga slidgigt, han elskede at løbe rundt hele dagen og han mistede humøret pga smerter og han haltede meget. en anden pga brækket ben som min dyrlæge ikke kunne ordne så han sku på karlslunde? og 50% chance for at det ville blive godt... han blev knap 2år,,

  • #20   25. feb 2010 jeg sys det er en FLOT beslutning. Hvis man har en ældre hund som stille og roligt begynder at opføre sig anderledes, bevæge sig dårligere osv så bør man, efter min mening, tage en beslutning om hvor slemt det skal være for det er nok. Jeg fik selv en hest aflivet i efteråret netop fordi jeg vidste den ville få det dårligt med dens slidgigt når det blev frost og det følte jeg ikke den fortjente. Så hvis man ved at ens hund synger på det sidste sys jeg det er FLOT at tage beslutningen før hunden mister sin værdighed eller bliver krøbling.

    Håber ikke jeg træder på nogen med min kommentar.


  • #22   25. feb 2010 nemlig det vigtigeste er sgu at hunden har det godt mens den lever, det er vores ansvar som ejere...

    jeg håber Boddy slipper for at opreres og håber selvfølgelig på det bedste, men tvivler - men må se hva det bliver til de siger hos Dr. Dyr

    mandag kl 17 bliver hans skæbne afgjort....


  • #23   25. feb 2010 Jeg syntes det er rigtig svært mht. hvornår det rigtige tidspunkt er. Mærk efter i maven, det er dig der kender ham bedst. Det er det bedste jeg kan sige:-) Og lyt til din dyrlæge, hvis det er en du kender godt, og stoler på.
    Vi står selv herhjemme med en gammel tøs på 12 år... Sååå tanker kredser omkring emnet også, om hvornår mon det bliver man skal beslutte det:-/
    Hvad gør i andre når man skal sige farvel til hundevennen? lader den blive ved dyrlægen, tager den med hjem og begraver, får en i urne eller andet? Det er nemlig også noget der fylder meget for os mht. beslutningerne...


  • #24   25. feb 2010 jeg har altalt alt med min dyrelæge
    Boddy skal sove ind ved dyrelægen, uden de andre hunde er med
    jeg tager selv et tæppe med derned som jeg og han kan ligge på når det sker, så tager jeg det med hjem bagefter og lader de andre lugte til det.
    Boddy skal brændes og så skal jeg have han hjem i en urne


  • #25   25. feb 2010 Jeg havde tænkt at få dyrlægen hjem til os... og ville egentlig også gerne de brændes, men er ikke så glad for det med, man så skal vente på at få urnen, også først der kan den begraves...

Kommentér på:
hvordan gør i det (aflivning)

Annonce