{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Så sov dog {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ikke klage. Jeg har en nem hund i forhold til mange andre (iflg. indlæggene herinde hehe).
Han er snart en stor dreng, og tisser nu kun 1 gang inden for i de 8 timer han er alene i hverdagen.
MEN han vil ud 4-5 gange om natten og jeg bliver vanvittig smiley
Vi er sammen med ham fra vi kommer hjem fra arb. og til vi går vi seng. Der bliver leget og puttet og gået tur og trænet.

I aftes tænkte jeg, at det nok heller ikke er så fedt at ligge i en plastickurv med et tæppe i om natten, når man har sofa og puf inde i stuen (mindst en gang vil han nemlig bare ind på puffen og sidde!). Så møgforkælet som han er, laver jeg en seng til ham af 2 store dyner og han får også 2 hovedpuder - og han elsker sin nye seng. Gik i den inden vi selv gik i seng.
MEN MEN, stadig op 5 gange i nat!

Hvordan får jeg ham til at blive i "kurven"?

Han har før kunne holde sig hele natten, og jeg vil gerne stå op 2 gange. Men 5 er at stramme den syntes jeg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så sov dog
  • #1   26. feb 2010 Hehe - han har fået trænet dig rigtig godt hva? smiley

    Hvad sker der hvis du siger nej og beder ham gå i seng igen, tisser han på gulvet så?


  • #2   26. feb 2010 Jeg har kun prøvet et par gange, og det virker ikke. Men han tisser dog ikke på gulvet. Jeg plejer også at tage ham og sætte ham i kurven, hvis han ikke selv går derop, og det har virket efter et par gange.
    Det er måske det jeg skal gøre igen?
    Men ja, tænker også han har opdraget mig godt smiley
    Han ved jo vi springer ud af sengen når han går ud af kurven.
    Jeg sover så elendigt nu her, fordi jeg konstant "lytter" efter ham.


  • #3   26. feb 2010 Jeg tror det bedste ville være simpelthen at ignorere ham når han står op.
    Han har jo lært, at når han står op, så står i også op, og det skal han jo vendes af med igen smiley


  • #4   26. feb 2010 Jeg har ikke rigtig turde teste det, så han har aldrig haft anledning til at tisse på gulvet om natten smiley

  • #5   26. feb 2010 kan godt genkende det med at man er så nervøs at man sover "på nåle" og det går ud over kvalieteten af det lidt søvn man får smiley

    enten må du acceptere at der måske bliver tisset på gulvet om natten og så bare IGNORERE ham, på nær måske en enkelt gang hver nat (han burde nu nok kunne holde sig hele natten) til han fatter at det ikke nytter noget (tager sandsynligvis kun 3-4 nætter). eller også skal han bindes eller på anden måde fastholdes i kurven. så længe han er i sin seng vil han nemlig ikke "gøre".

    løsningen for os var at anskaffe os et stort bur som bliver brugt som hyggehule/gemmested/seng mv. og som vi lukker om natten. hvis han ikke har været vant til bur fra starten skal dette dog tilvænnes meget gradvis, så han ikke bliver utryg. her kan han have dyner og puder og gnaveben og lign, så lider han bestemt ingen nød. vores elsker deres bur og bruger det stadig som seng selvom de er "vænnet fra".


  • #6   26. feb 2010 Ling begyndte også lige pludselig på at ville ud om natten her for 1 måned siden. Og hun har kunnet holde sig om natten i flere måneder og kan også sagtens holde sig om dagen, når jeg er på arbejde. De første par uger stod jeg troligt op og gik ud med hende, når hun begyndte at pibe om natten, men nu ignorerer jeg hende bare, og så lægger hun sig pænt i sin kurv og sover igen. Nu reagerer jeg kun, hvis hun kradser på døren, for det er den måde, hun signalerer, at hun skal ud at tisse.
    Prøv at ignorere ham et par minutter længere hver gang. Så lærer han til sidst, at han ikke får noget ud af det.
    Det virkede på Ling


  • #7   26. feb 2010 Det må jeg bare gøre. Jeg tænkte bare, at hvis han tissede på gulvet en gang ville han blive ved.. og det vil jeg helst undgå da smiley
    Og jeg vil gerne lukke ham ud en eller to gange, for han er jo kun 5 mdr.
    Bare han så forstår at det kun er en gang.
    Hvis jeg ville op 5 gange om natten fik jeg et barn smiley



  • #8   26. feb 2010 Jeg ville prøve at ignorer ham, bare en enkelt nat... hvis han er tør er der gevinst og hvis han tisser må du konstatere at du nok er nødt til at stå op en enkelt gang ... måske mere, men i hvert fald ikke 5 gange, det er jo vanvittig..

    Mine hunde står også op om natten og vækker min mand, de vækker aldrig mig for de ved jeg beder dem skride i seng igen... smiley men min mand står gladeligt op og lukker dem ud - HVER GANG - men det må han om, jeg vil ikke rende efter dem om natten... og nej, mine tisser ikke på gulvet


  • #9   26. feb 2010 Jesper hører ingenting om natten. Jo hvis jeg skubber til ham og siger "din tur" smiley
    Godt det er weekend, for så prøver jeg at ignorere ham i nat - jeg kommer ikke til at sove så hehe. Ligger bare og lytter.
    Men jeg er glad for der (forhåbentligt) ikke skal mere til at vænne ham fra det, og så måske endda kun på 4 dage.
    Wee tør næsten håbe jeg får lov at sove en hel nat snart smiley


  • #10   26. feb 2010 ja, kan godt være du skal forberede dig på et par søvnløse nætter. men det er det jo også værd hvis resultatet endelig indfinder sig smiley

    tror i øvrigt ikke at du skal være bange for at det bliver en vane hvis det skulle ske at han tisser på gulvet en enkelt gang... og hvis han er tisset af inden sengetid, kan du godt regne med at han kan holde sig mindst 4 timer, dvs halvdelen af natten. du kan måske evt sætte dit vækkeur? så ved du hvornår han skal have lov til at komme ud, og alt andet kan du så bestemme dig for at ignorere. så kan du måske endda få sovet lidt ind imellem smiley


  • #11   26. feb 2010 for øvrigt - hvad med at begynde at træne en kommando der hedder "kurv" eller lign? læg ham op i kurven og sig KURV og ros og giv godbidder. så ville det måske være nemmere at "afvise" ham om natten ved bare at sige "kurv"?

  • #12   26. feb 2010 Milo ved udmærket godt hvad kurv betyder hehe. Men jeg tror helt bestemt det skal trænes igen, og så hvor han bliver liggende. Jeg øger tiden lidt hele tiden, men han kan ikke ligge så lang tid endnu på kommando.

  • #13   26. feb 2010 Piver han decideret for at komme ud eller står du op så snart han rejser sig? Jeg tror da som regel, vores står op mindst et par gange i løbet af natten (jeg hører det ikke så meget mere. Så drikker hun lidt vand eller lægger sig en tid i kurven i gangen og kommer så tilbage i soveværelset. Jeg ville da dø hvis jeg skulle op hver gang hun rejste sig.

    Hvor sent om aftenen og tidligt om morgenen er han normalt ude?


  • #14   27. feb 2010 willum vader også rundt om natten, for at lægge sig forskellige steder, hvis han virkelig skal ud ja så står han helt oppe i hoved på en og ånder... og blir ved.

  • #15   27. feb 2010 Milo er kun i soveværelset om natten. Han kan ikke komme ud af døren.
    Jeg skal ikke have min hvalp på 5 mdr. til at rende rundt og gnave i huset om natten smiley
    Og så kan jeg slet ikke høre ham ved døren.

    Han kommer ud sidste gang omkring kl. 23 og op omkring kl. 6.30.

    Jeg rejser mig hver evig eneste gang han går ud af kurven.

    I nat ignorerede jeg ham til han pev og så rejste jeg mig og lukkede ham ud i haven. 2 gange "kun" smiley


  • #16   28. feb 2010 Dejligt, så går det den rigtige vej..

  • #17   28. feb 2010 giver de andre ret. der er ingen grund til at stå op fordi han rejser sig og går lidt rundt. men når de piver skal man til gengæld reagere, så lærer han hurtigt at vække dig når han "skal". så skal du nok få sovet snart smiley

Kommentér på:
Så sov dog

Annonce