{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Så sov dog barn !!! {{forumTopicSubject}}

Selvfølgelig skal man forvente at få sin nattesøvn afbrudt, men nu trænger jeg virkelig snart til at sove...

Sofie er 8½ mdr gammel og sidste nat så ud som følger:

Lagt i seng og sov kl 21.15
Vågen og sulten kl. 23.30
Vågen kl 01.00
Vågen og sulten kl. 03.40
Vågen og i legehumør kl 04.45-05.30
Vågen og klar til at stå op kl. 06.15

Puuha altså jeg er glad for jeg ikke skal på arbejde endnu, men dag nærmer sig jo..

Vi har air condition så det er ikke fordi der er meget varmt i soveværelset.

Nogen forslag ?



Det er tid til en middagslur nu, så måske varer det lidt før jeg svarer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så sov dog barn !!!
  • #1   15. jul 2010 PS. medlidenhed modtages :o)

  • #2   15. jul 2010 få en til at passe hende ind i mellem om natten så du får sovet igennem.... det gjorde jeg for min veninde da hendes var lille.. vi tog alma fra hun var 1½ mdr gammel... bare en nat ind i mellem hvor min veninde så fik sovet igenem og fik lidt energi

  • #3   15. jul 2010 Oj, så ska jeg ikke fortælle, at den nat var fuldstændig lige som min venindes i forgårs. Og hendes datter er altså godt 1½ år smiley

    Men jo. Du har min fulde medlidenhed. Og nyder at tænke over, hvor nemt det egentlig er at have hvalp i forhold til menneskebørn smiley


  • #4   15. jul 2010 puuh hvor jeg kan huske det (; har det altid været sådan? altså self med gode nætter også ?

    For magnus er sådan i grove træk først begyndt at sove ordenligt som ja 14-15 måneders smiley han er 16mdr nu og de siste 2 nætter har han været vågen... står tidligt op.. ja han har primært ikke sovet så meget , og JA man bliver dælme træt.

    en periode da han var lille sad jeg oppe med ham til kl 00,30 (;

    Held og lykke med det, har desværre ingen råd - det kommer på et tidspunkt smiley

    hvis det kun er pga varmen er du bare "heldig" den forsvinder jo igen .


  • #5   15. jul 2010 ** Melidenhed herfra c'',)

  • #6   15. jul 2010 Totalt medlidenhed herfra. puhaaa jeg ville ikke kunne overskue det smiley


  • #7   15. jul 2010 Jeg håber at middagsluren er til dig
    Ellers vil jeg råde dig til at lade være med at lade din datter sove til middag, da jeg stoppede med at lade mine få middagssøvn allerede da de var 5mdr og så begyndte de at sove igennem hele natten.
    Det var bare SÅ SKØØØNT.
    Det kræver bare at man holder den lille igang ved 13 og 17tiden der plejede mine at blive lidt trætte og sure men efter en lille halv time var det overstået.
    Good Luck, jeg håber virkeligt at du får noget velfortjent søvn.


  • #8   15. jul 2010 uha så har jeg det nemt vedsiden af. min knægt på 2 mdr. sover fra 9 aften til kl. 4 om morgenen, så spiser han og sover så til kl. 8.
    føler med dig.

    går ud fra hun spiser rigtig mad ? er hun en små spiser ?


  • #9   15. jul 2010 Hvad gør du når hun vågner om natten ?
    Hun har jo ikke brug for mad om natten og har ikke brug for det.
    Det er vigtigt at vise dem at man SOVER om natten..


  • #10   15. jul 2010 Tak for al medlidenheden :o))

    Jeg synes hun spiser helt godt..
    idag til morgen mad spiste hun havregrød af 3/4 dl gryn og 1½ dl vand med mælkepulver og ½ banan.
    Formiddag en skive torskerogn og bondebrød
    Til frokost grød af 30 g majsgryn og 1½ dl vand + ½ banan
    Så får hun noget frugt til eftermiddag
    ca 2 kartofler 1 gulerod og en håndfuld broccoli og blomkål til aften.

    det er ikke altid hun spiser op, men næsten
    Herimellem bliver hun ammet.
    Hun får vand til måltider og tilbydes amning efter måltidet.

    Hun er født 8 uger for tidligt, så man skal trække lidt fra alderen


  • #11   15. jul 2010 Jeg forsøger at give sut.. Det virker ofte.
    Virker det slet ikke tager jeg hende op og så er hun tit død sulten og bliver ammet.
    Så falder hun i søvn med det samme bagefter.

    Hvis hun vil lege ignorerer jeg hende.
    Jeg taler ikke til hende og tænder ikke lys


  • #12   15. jul 2010 jeg tænker at når hun er "så gammel" skal du give hende noget mere mættende inden sengetid - hvad får hun ?

  • #13   15. jul 2010 hvis hun vokser godt og du føler at hendes næringsbehov bliver dækket i løbet af de vågne timer om dagen, så ville jeg kun tilbyde hende vand om natten, lad være med at tænde lyset og lad være med at snakke og hygge, vis hende at hun kan få vand, men så er det ellers sovetid igen. det kan hurtigt gå hen og blive en dårlig vane at skulle have alt muligt om natten.

  • #14   15. jul 2010 Hun har ikke altid været så slem..
    det er blevet helt galt her den sidste måned.

    Før kunne hun sove kl 22-5, få en ammetår og sove videre til kl 9..
    ved simpelthen ikke hvad der går galt


  • #15   15. jul 2010 tager hun af flaske ? for så kan du give hende vælling eller tynd havregrød i aftenflasken

  • #16   15. jul 2010 det kan også bare være at hun lige er inde i en periode hvor hun bruger enormt energi på at vokse, så skal der jo gerne mere næring til :0)

  • #17   15. jul 2010 Hun vil ikke have flaske.. Ser ud som om hun skal brække sig hvis hun får den i munden og tungen gør alt for at skubbe den ud igen

  • #18   15. jul 2010 så havregrød/øllebrød på ske og så senere bryst og i seng .. så må i spise tidligt aftensmad ... smiley

  • #19   15. jul 2010 sakset fra nettet



    hvordan lærer man barnet at sove igennem

    Den første ting, man skal tænke igennem, er, om man er klar til at gøre det. Hvis man er klar, skal man beslutte sig for at gøre det, og for, hvornår man begynder. Hvis barnet er mellem fire og seks måneder, er det formodentlig ikke noget, der tager mere end tre-fire nætter. Er barnet ældre end seks måneder, kan det tage en til to uger.

    Forberedelse:

    Det er godt at være forberedt på det, så man ikke giver op efter én nat. Man skal også have planlagt det med sin partner, så man er enige og kan støtte hinanden. Man skal have besluttet sig for, hvordan man vil gøre, og hvordan man fordeler natten mellem sig. Det er klogt at gå i seng på samme tid som barnet, så man kan være udhvilede til nattens strabadser. Bestem også på forhånd, hvornår morgenen begynder igen.

    Begynd med den mindst indgribende handling:

    Når barnet vågner, er det godt at begynde med den mindst indgribende handling, nemlig at stryge barnet blidt over hoved og ryg og putte dynen om det. Hvis det bruger sut, så giv det sutten. Det hjælper måske en time, og så vågner barnet igen. Forsøg samme procedure igen.

    Hvis barnet ikke falder til ro, så skift det. Undlad dog at tænde lys eller at tale og underholde barnet. Måske sover barnet endnu en time. Begynd hele tiden med den mindst indgribende handling. Hvis det ikke virker, er det nu tid til at byde barnet noget vand at drikke. Vandet har to funktioner. Det signalerer til barnet, at man ikke spiser om natten, men at man godt kan få vand, hvis man er tørstig. Den anden funktion er, at den voksne ved, at barnet i hvert tilfælde ikke tørster.

    Hvis barnet vågner igen, og strygen og putten ikke hjælper, kan det være en god idé at have barnets barnevogn parat ved siden af dets seng. Læg det over i vognen og kør det lidt frem og tilbage. De forskellige handlinger kan gentages, til natten er ovre. Men husk, at natten skal være kedelig for barnet.


  • #20   15. jul 2010 Kan det være pga.tænder, er det ikke i den alder der kommer et par kindtænder mere ?, jeg kan skutte huske noget i denne hede *S*

  • #21   15. jul 2010 Hun har fået 01 - og -01 ( fortænder i undermunden )
    Der kan godt være flere tænder på vej.
    Vi må vist få gjort det børneværelse færdigt så hun kan komme derind og sove.. Der er flere der har sagt at det kan hjælpe


  • #22   15. jul 2010 Ja, ind på eget værelse.... smiley

  • #23   15. jul 2010 ¨hov ja , det blev lidt edre med magnus da han kom på eget værelse - farmand lamer om natten *Gg* så sov han igennem en periode derfra ..

  • #24   15. jul 2010 Medlidenhed herfra også... Min søn har heldigvis aldrig været sådan og han er snart 3år smiley han er så god til at sove igennem og har altid været det... Men min søster har et kæmpe bøvl lige nu med min nevø som er 2mdr gammel og nægter at sove så snart det bliver aften/nat... De skal så snart herned på ferie et par dage, så får jeg nok lov at prøve at mærke på egen krop hvordan det er smiley

Kommentér på:
Så sov dog barn !!!

Annonce