623 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

FODER IGEN !!! :D FODER IGEN !!! :D

tror i denne her test passer ??

http://www.taenk.dk/index.php?sid=2&cid=3440&paid=5&scid=3550

for så ville jeg mene at Purina Pro Plan var det bedste foder?? smiley HJÆLP ! vil gerne bruge noget billigere foder som stadig er godt for min hund ! hvilket foder skal jeg vælge, har en meget aktiv hund ca 4 timer's motion om dagen, hvor 2 timer består af hurtig løb + leg! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjerne 2 paller med tegl 1.000 kr.
  • Lampe blinker og kan ikke slukke 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FODER IGEN !!! :D
  • #1   27. feb 2010 KUN et lille input > den er fra 2004 og meget har ændret sig siden ;o)

• #3   27. feb 2010 Er der ikke lavet nogle nye test?

ULLA : hvilket foder vil du anbefale?

• #5   28. feb 2010 doggy til mine schæfre har brugt det i ca 18år til alle mine 5 hunde
    og de har aldrig været syge efter vi begynte at bruge det ,

da den første schæfer blev syg og var ca 1 år fik taget blodprøver og det viste at den ikke ku tåle protein og det foder den fik var alt for høj
    begynte vi på doggy med grøntfoder i og den blomste op ...
    desvære udgik den for ca 4-5 år siden er så gået over til den med kylling i ..
    10 kg ca 100kr tilbud ca 70 kr

• #6   28. feb 2010 Petcurean som er på hølde med BARF og uden metoden rendering.

• #7   28. feb 2010 Jeg vil anbefale dig at finde et foder hvor der står kød først på ingredienslisten (det som står først er der mest af, det som står som nummer to er der næstmest af osv.)

Herude over er mit krav til hundefoder at det IKKE indeholde følgende ingredienser:

- animalske biprodukter (det er f.eks. næb og fjer og andet affald).
    - korn (billigt fyldstof, som hunde ikke kan bruge til noget og de
    optager det ikke i tarmen hvilket medføre større afføringsmængde).
    - farvestoffer og smagsforstærker.
    - sukker og salt.

• #8   28. feb 2010 Lige et indskud: Ja, man kan se en del ud fra indholdsfortegnelsen, men man må ikke stirre sig blind på den.

Står der f.eks.: Majs, kylling, kyllingemel, laks, osv., er der ikke nødvendigvis mere majs end kød. Der kan jo være 30% majs, 20% kylling, 15% kyllingemel, 10% laks = 30% majs og 45% proteinkilde.

Hvad angår korn og soja, er der bestemt ikke enighed om, at disse produkter er forbudt i foder. Der er ingen grund til, at de ikke må være der. Soya er en rigtig god proteinkilde (og hvedegluten er mindst lige så god) og så længe behovet for protein er opfyldt, er korn ingen skade til. Det giver mæthedsfornemmelse.

• #9   28. feb 2010 Et godt hundefoder er 100% individuelt.

Hvad nogle hundes stortrives på kan andre ikke fungere på, så desværre er der ikke nogen entydig facitliste.

Altså er der kun et at gøre, prøve sig frem, se på sin hund og sin egen overbevisning.

Nogle hunde lever fint på frolic og rester fra aftensmaden, på pedigree, på råfodring (ikke nødvendigvis BARF-metoden) osv osv.

Hvis hunden er i god stand (vægt, øjne, ører, pels, energi, afføringsmængde osv osv) så er foderet det rette, uanset om det koster 1 kr kiloet eller 50 kr kiloet, uanset om der er kornprodukter i eller ej osv

• #10   28. feb 2010 Tanja: Meget enig - foder er meget individuelt og må ikke blive en religiøs overbevisning, men jeg synes nu alligevel, at man skal holde sig i den den ende af produktlisten, hvor... (ja, her skal man vægte sine ord) ... man er mest sikker på, at der bruges kvalitetsprodukter i fremstillingen og hvor der er det samme i foderet hver gang man køber en ny pose.

• #11   28. feb 2010 Sunshine: Ja, bestemt... og man skal også huske, at kødmel er mere koncentreret end fersk kød.

En anden lille "sjov" ting er, at i noget foder, står der f.eks. bare "animalske produkter" og "korn" på indholdsfortegnelsen - man kan altså ikke vide, om der er svin i den ene pose og kylling i den ene - om der er rug, hvede eller byg... lidt skræmmende at byde sin hund...

• #12   28. feb 2010 Helt enig Maj-Britt H, men hundens trivsel kommer altså før ingredienslisten smiley

De hunde jeg har haft igennem årene har ikke fungeret på det samme foder, en udelukkende på råt eller Olivers, en udelukkende på billigt foder (supermarkeds-halløj) en kun Hills eller RC og hundene i familien og omgangskredsen er lige så forskellige.

Men som udgangspunkt er jeg også gået efter ingredienslisten, for min egen samvittigheds skyld, og så taget den derfra.

Med en hund tog det tæt på 2 år at finde det optimale foder...

• #13   28. feb 2010 ... og at der f.eks. står "med kylling" på forsiden af posen, betyder bare, at der minimum er 4% kylling i...

Man kan altså fremstille et foder med 4% oksekød, 4% kylling og 4% laks, putte det samme foder i 3 forskellige poser og så bare skrive "med kylling", "med okse" eller "med laks" på poserne - tada! - 3 forskellige foder... eller nowet...

• #14   28. feb 2010 Tanja: Meget enig! Man kan bare lige så godt starte forsøget i en ende man selv kan stå inde for. Viser det sig så, at det det billige fra supermarkedet med forskellige ingredienser for hver pose, der virker, jamen så er det det hunden spiser... skulle bare undre mig, om man ikke kunne finde et "ordentligt" foder, der virkede lige så godt.

• #15   28. feb 2010 Med lige den her hund kunne jeg ikke, hverken råfodring, Olivers, Acana, Hills eller (åhh hvad hed det nu... noget med O) hvis ikke hun sked sig halvt ihjel, tabte sig voldsomt, konstant feldning, overdreven mad fixering og i den dur... først da jeg meget imod min vilje prøvede brugsens i 3 mdr fik jeg en normal hund... det rodede lidt rundt i min opfattelse af et godt foder skal jeg ellers hilse at sige.

Så jeg lever efter devisen... se på din hund!

• #16   28. feb 2010 Jeg er med på Arion www.arion-premium.dk

Det koster 398 kr for 15 kg. voksenfoder til store racer (over 25 kg ) og 442 kr for 15 kg. performance foder til aktive / arbejdende hunde...
    Og så er hver 7. sæk gratis :o)

Det er vejledende udsalgspriser.. om prisen varrierer fra sted til sted ved jeg ikke

Kommentér på:
FODER IGEN !!! :D

Annonce