Hvorfor savler min hund? Hvorfor savler min hund?
Jeg har en tæve, der var i løbetid for snart 2 måneder siden.
nu er hun blevet mut, og bestemt ikke så aktiv og legende sammen med sin lillesøster som hun var før løbetiden.
I den sidste uges tid, har vi bemærket at hun savler. Hun smasker jævnligt mundvand i sig. og når hun ligger i sofaen, samler dig sig mundvand under hende,...
Når hun sidder i kurven og venter på mad, render det i tråde...
Og hun har ikke savlet før!
Samtidig synes jeg hun er lidt hævet i kirtlerne ved kinderne...
Hun skal i forvejen til dyrlægen og have taget rabies blodprøve mandag - så jeg bestiller en reel dyrlæge tid til hende i stedet...
Men er der nogen der har en ide til hvad det kan være??
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.085
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Nu kan hunde jo fejle nøjagtig de samme ting, som os mennesker og jeg tænker på om den kunne have en halsbetændelse, eller anden form for luftvejsinfektion. Det ville måske også forklare de hævede kirtler. Nu kan jeg forstå, at du også er flink til at børste tænder på hende, men jeg vil bare lige nævne, at jeg oplevede at min unge hunkat begyndte at savle helt vildt (har haft hunde og katte i 30 år). Det løb bare ud af munden på hende. det viste sig at det var en alvorlig (og desværre også kronisk) tandkødsindfektion.Det samme kunne muligvis hænde for en hund. Men mit råd er at aflægge dyrlægen et besøg, hvis det står på nogen tid, Vh. Tina.
Hvorfor savler min hund?