{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.689 visninger | Oprettet:

Cavalier King Charles {{forumTopicSubject}}

Da jeg ska hjælpe en bekendt med at finde en hvalp, søger jeg lidt info om hva man ska være opmærksom på med denne race.

Hjerte, patella, men hva mere. Al info er gavnligt da jeg intet kender til racen.

Evt hvis nogen kender et godt sted hvor hundene er tjekket i hoved og bag, der har salgsklare hanhvalpe eller næste salgsklare hanhvalpe.

Dog ska der være stambog på hvalpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cavalier King Charles
  • #1   15. mar 2010 du skal lægge mærke til om de har små hoveder også.
    skal den bruges til avl og udstilliger så skal der også kigges på farverne.


  • #2   15. mar 2010 kender ingen personligt som har hvalpe. men der er et par til salg her inde og også på gul og gratis

  • #3   15. mar 2010 kennel amazing cavaliers venter hvalpe i uge 15 og der tjekker man i hoved og hale for alt,og der er intet at komme efter,dybt seriøst kennel opdræt,ejeren er i øvrigt MEGEt behagelig at tale med og der er ikke det hun ikke ved om cavalier king charles spaniels.
    Gul og gratis er måske ikke lige det sted man altid kan finde de mest seriøse avlere--efter min mening


  • #4   15. mar 2010 Ikke at jeg gider den store diskussion om klubber, men vil blot sige, at jeg aldrig ville overveje selv at købe eller tilråde andre at købe en cavalier, der ikke havde en DKK tavle.

    Ud over hjeterundersøgelse (som er krav i DKK) ville jeg kigge på patellaundersøgelse og øjenlysning. Dog vil jeg sige, at særligt øjensygdomme, men også patellaluxation ikke er noget stort problem i racen.

    Størrelsen på hovedet (som nævnes ovenfor) siger ikke noget om, om hunden har syringo myeli (en nervesygdom, som heldigvis ikke er udbredt i danske cavaliere og som danske opdrættere i DKK har MEGET stor respekt for).

    For at sikre sig så godt som muligt, skal man vælge hvalpe efter så gamle forældre som muligt. Cavalieren hjertescannes ved 1½ år og igen ved 4 år og scanningen ved 4 år stiller en større sikkerhed for et godt hjerte.

    Sidst, men ikke mindst:

    www.cavalierklubben.dk

    På denne side findes en hvalpeliste.

    Spørg endelig, his der er noget jeg kan hjælpe med!


  • #5   15. mar 2010 Cavalier king charles spaniel klubben har en rigtig god hjemmeside,hvor der er hvalpeliste og opdrætterliste.Jeg synes efterhånden heldigvis der er flere der udover hjerterne undersøger knæ og øjne

  • #6   15. mar 2010 Tror forresten Anja fra kennel Souvinier (souvinier.dk) har en hanhvalp tilbage fra hendes seneste kuld.

  • #7   15. mar 2010 DKK stamtavle skal det være, ingen tvivl derom overhovedet.

    Har været inde på Cavalierklubben og kigge lidt rundt smiley

    Hva ligger prisen på, på sådan en "fætter" smiley

    Tak for al info, det er super i gider.


  • #8   15. mar 2010 En DKK cavalier koster omkring 10.000. Enkelte tager op mod 12.000, hvilket jeg synes er liiiige i overkanten, men mindre man VIRKELIG har noget exceptionelt at tilbyde... hvilket ikke så forekommer tit her hjemme.

  • #9   15. mar 2010 Jeg tror at prisen er 10000kr eller derover de fleste steder i DKK.

    Hvis du vil have en tæve, så skal du være hurtig ude og blive skrevet op inden den bliver født. Hanner er der mange flere af.


  • #10   15. mar 2010 Det er en han de vil have smiley

  • #11   15. mar 2010 Ser lige at det er en hanhvalp i vil have, så er der jo ingen problemer.

Kommentér på:
Cavalier King Charles

Annonce