750 visninger
|
Oprettet:
Vi blir lidt i ilden !!! {{forumTopicSubject}}
Nu har vi diskuteret stolpe op og stolpe ned , om alle disse løse hunde vi møder på vores vej.
Så derfor vil jeg gerne høre jer om , hvad f...... gør i , når der kommer løse hunde hen til jer og jeres hund som er i snor ( min Simba er ved at udvikle kønsagressivitet , derfor snor )
Råber i ejeren an ?
Stiller i jer imellem hundene ?
sparker i ?
jeg syntes sgu det er svært
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Hvis jeg begynder at "skabe mig" er risikoen for at mine hunde gør det samme jo større;o)
Hvis jeg synes den løse hund virker truende eller på anden vis er bekymret, stiller jeg mig imellem, og beder ejeren hente den.
At sparke, råbe osv, er for mig kun en mulighed hvis hunden rent faktisk er agressiv e.l. og derfor er en trussel for mig eller hundene
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.171
Min hanhund kan godt være lidt "stor" og knurre, når vi møder andre hanner, men er han løs eller har slap line, kan han udtrykke sig og så klarer han det fint (7-9-13)
Hunde er hunde og går det galt, så går det galt. Min erfaring er, at jo mere hys man bliver, desto værre er ens egen hunds reaktion. Synes også, at de løse hunde stort set altid er gode hunde, der kan hundesprog, og så er problemet til at overse.
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
derfor har jeg ofte 2 agressive hunde rundt om mig
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
jan 2010
gode råd søges
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og så vil jeg da lige tilføje at med min gamle tæve som ikke kunne med andre hunde, lærte jeg hende ganske enkelt at gå om bag ved mig og blive der, når der kom en hund imod os. Og så fik ejer af den løse hund at vide at min hund bed så han/hun skulle kalde sin hund til sig...
jan 2008
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.939
Der skreg jeg godt nok af ejerene, et tysk ældre par der sad i klitterne og solede sig uden styr på hunden, jeg fik hunden skubbet væk og de fik fat i den (jeg sparkede ikke) men skreg af ejerne og skældte ud, heldigvis kom ingen til skade.
Jeg har haft et par episoder hvor jeg er blevet gal, men ikke fordi hunden har været et problem (den løse) men mere fordi ejeren tydeligvis ikke respekterede andre mennesker, hunde heller ikke sin egen.
jan 2008
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 810
jan 2010
prøve at fange Simbas opmærksomhed ( Christina K ) og gerne få ham bag mine ben (Michelle , strid kælling )
stille mig imellem ( hvis muligt )
det vil jeg prøve ,jeg vil derfor fremover altid have en bold i lommen til at fange Simbas opmærksomhed med.
Takker for jeres råd
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 174 Svar: 1.939
Problemet opstår hvis ejeren er ligeglad eller ikke respektere at folk har deres hund i snor.
jan 2008
jan 2010
At gå den anden vej , hjælper IKKE , det er prøvet tonsvis af gange .
Problemet er , at Simba lugter af tæve i løb ( pga. kastr. ) , så hanhundene følger bare med ,..........sammen med deres ejer som er laaaaangt fra os
hvordan for jeg så hans opmærksomhed ?
jan 2008
Ej pjat... har ikke nogen vildt god idé Charlotte :o( Mit bedste bud er en glad stemme og et livligt kropssprog, men ikke sikkert det er nok...
jan 2010
Det gør jeg f....... fremover , råber min hund har skab , få din hund væk!!!
jeg er nemlig ligeglad
kanon råd
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 95 Svar: 2.489
Har dog oplevet at få at vide om jeg ikke bare lige gad at skræmme hundene (der kom to store hunde imod os) væk selv, hun gad åbentbart ikke selv lette røven.
Den værste var dog da jeg så en gruppe med løse hunde et godt stykke væk og skyndte mig en anden vej, nåede det dog ikke da en hund løb efter os, jeg råbte og råbte til gruppen men ingen respons, til sidst blev Tayson så bange at han forsøgte at vende sig rundt og jeg gled på det våde græs, så der lå jeg så lang jeg var med et ben rundt om Tayson for at han ikke skulle smutte fra mig og råbte og skreg på dem, men de kom stadig ikke og til sidst fik jeg dog skrænt den anden hund væk og kunne komme væk. Men ejeren kom ikke engang da jeg faldt, de blev bare stående et godt stykke væk og kigge som om det var dagens underholdning.
jan 2010
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 68 Svar: 990
jan 2010
det er netop det jeg frygter!!!
skrækkelig historie
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Jeg har aldrig oplevet at løse hunde har været en trussel overfor min hund.
Kun én gang har jeg været ude for en løs og aggressiv hund. Den løb kortvarigt hen og snusede til Keesha og løb videre, sprang så på min venindes hund. Hun havde 2 hunde med og slap dem begge. Jeg slap Keesha - som blev pænt stående et par meter væk - , sparkede til den løse hund, uden at den reagerede og prøvede at få fat i nakken på den, men jeg valgte så at få min venindes 2. hund væk også, fordi den ville blande sig, og imens fik veninden skilt de to hunde ad. Jeg tænkte bare at jeg ville forhundre et masseslagsmål. Ejeren kom sjoskende efter flere minutter og var nærmest ligeglad med at vi skældte hende hæder ære fuld for at lade hendes aggressive hund rende løs
Begge min venindes hunde nåede at blive bidt
Jeg havde nok reageret anderledes, hvis det var min hund alene, der blev overfaldet, men da det aldrig er sket for os, synes jeg det er svært at forudse hvordan man vil reagerer.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 592
Desværre har jeg set hvordan en hund der har bidt sig fast og ikke vil slippe, overhovedet ikke reagerede på slag, spark osv. Det var desværre min egen hund ( han er død nu) der var synderen, det var en stor lærestreg for mig. Det klikkede fuldstændig for ham da han blev 8 måneder og han overfaldt en dejlig mastiff-tæve :(. Det var simpelthen så uhyggeligt og jeg kan stadig blive dårlig af at tænke på det, selvom det er 12 år siden
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Desværre har vores været udsat for nogle overfald på træningspladsen, og det betyder, at han der flejner fuldstændig ud, hvis der kommer andre hen til ham. Ikke så han bider, men han muler yngre hunde og laver brummekamp med voksne.
DET er virkelig surt... Det er SÅ krævende at arbejde sig ud af igen.
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Louis er heldigvis en meget glad hund og vil hilse på andre, så han ville aldrig blive agressiv hvis han mødte en fremmed, men vi har prøvet da han var lille hvalp hvor vi var ude og gå i en park (der brugte han snor da han ikke var så dygtig endnu jo), lige pludselig kommer der en amstaff farende og flyver i flæsket på Louis og tager fat i struben på ham, jeg blev så bange og stik hamrende tosset, jeg sparkede alt hvad jeg overhovedet kunne til amstaffen og hev min lille hund op i snoren (Louis var på det tidspunkt ca. 10 uger). Ejeren stod længere væk og kiggede på som var det underholdning for ham!! Og det gjorde mig endnu mere rasende, så jeg gik direkte hen til ham og klappede ham en, vendte mig om og kørte til dyrlæge med min baby.
Det var en forfærdelig oplevelse, og det tog meget lang tid inden Louis ikke var bange for verdenen mere. Håber aldrig jeg oplever lignende igen, eller andre gør det.
Så jeg bliver virkelig sur når jeg hører om folk der lufter uden snor, hvis de ikke har 110% styr på deres hund!
Vi blir lidt i ilden !!!