{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
750 visninger | Oprettet:

Vi blir lidt i ilden !!! {{forumTopicSubject}}

Nu har vi diskuteret stolpe op og stolpe ned , om alle disse løse hunde vi møder på vores vej.

Så derfor vil jeg gerne høre jer om , hvad f...... gør i , når der kommer løse hunde hen til jer og jeres hund som er i snor ( min Simba er ved at udvikle kønsagressivitet , derfor snor )

Råber i ejeren an ?
Stiller i jer imellem hundene ?
sparker i ?

jeg syntes sgu det er svært

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vi blir lidt i ilden !!!
  • #1   15. mar 2010 Stiller mig mellem hundene, og sparker om nødvendigt!

• #2   15. mar 2010 Nu er det ret sjældent jeg oplever den slags. Men sker det, så vælger jeg oftest ikke at gøre andet end at bede ejeren hente hunden.
    Hvis jeg begynder at "skabe mig" er risikoen for at mine hunde gør det samme jo større;o)

Hvis jeg synes den løse hund virker truende eller på anden vis er bekymret, stiller jeg mig imellem, og beder ejeren hente den.

At sparke, råbe osv, er for mig kun en mulighed hvis hunden rent faktisk er agressiv e.l. og derfor er en trussel for mig eller hundene

• #3   15. mar 2010 Jeg gør helst det, at jeg tager linen af mine hunde. Er det et sted, hvor dette ikke kan lade sig gøre, slækker jeg på snorene, så de kan komme til at hilse uden restriktioner.
    Min hanhund kan godt være lidt "stor" og knurre, når vi møder andre hanner, men er han løs eller har slap line, kan han udtrykke sig og så klarer han det fint (7-9-13)

Hunde er hunde og går det galt, så går det galt. Min erfaring er, at jo mere hys man bliver, desto værre er ens egen hunds reaktion. Synes også, at de løse hunde stort set altid er gode hunde, der kan hundesprog, og så er problemet til at overse.

• #4   15. mar 2010 Min Simba bliver temmelig agressiv når der kommer hanhunde hen , så det tænder selvfølgelig så også den andens agressivitet

derfor har jeg ofte 2 agressive hunde rundt om mig

• #5   15. mar 2010 Maj-Britt H: Har samme holding og prøve så vidt muligt på at gøre det samme

• #6   15. mar 2010 og jeg ved godt , at mit adfærd forstærker hundenes agressivitet , men hvad f....... skal jeg gøre ?

gode råd søges

• #7   15. mar 2010 Maj-Britt helt enig...

Og så vil jeg da lige tilføje at med min gamle tæve som ikke kunne med andre hunde, lærte jeg hende ganske enkelt at gå om bag ved mig og blive der, når der kom en hund imod os. Og så fik ejer af den løse hund at vide at min hund bed så han/hun skulle kalde sin hund til sig...

• #8   15. mar 2010 Og ja... virker den fremmede hund truende, går jeg imellem og siger "ka' du gå hjem" (kan sige det, så langt de fleste hunde beslutter, at en retræte nok er mest fornuftig... ;o) ). Er det ikke nok, holder jeg den fremmede hund, så den ikke er slem ved mine. Er det rigtig slemt (decideret angreb), kunne jeg godt finde på at sparke).

• #9   15. mar 2010 En gang (for mange år siden) gik jeg tur med mine bedstforældre og vores tilsammen 3 hunde, deres to tæver og min hanhund, alle 3 små hunde. Vi gik på stranden med vores i snor, der kommer en lille terrie lignende hund hen (løs) og snuste til min hund, pludselig kom de op og toppes, min var i snor og kunne ikke komme væk, jeg blev bidt i benet (ikke alvorligt) af den anden hund.
    Der skreg jeg godt nok af ejerene, et tysk ældre par der sad i klitterne og solede sig uden styr på hunden, jeg fik hunden skubbet væk og de fik fat i den (jeg sparkede ikke) men skreg af ejerne og skældte ud, heldigvis kom ingen til skade.

Jeg har haft et par episoder hvor jeg er blevet gal, men ikke fordi hunden har været et problem (den løse) men mere fordi ejeren tydeligvis ikke respekterede andre mennesker, hunde heller ikke sin egen.

• #10   15. mar 2010 Maya: Præcis!! Har man sin hund løs skal mad edder... være vågen og have sin opmærksomhed 100% på sin hund!. For ja... det går galt af og til, men er begge ejere på mærkerne, er skaderne oftest minimale.

• #11   15. mar 2010 For omkring 9år siden kom jeg gående med min gamle hund i snor, og vi gik lidt i vores egne tanker, da der pludselig fra en have sprang en stor schæferhan over hegnet og for lige i flæsket på min hund. Min hund(border collie) skreg som en gal mens schæferen bare angreb hende, og jeg sparkede hunden og råbte efter ejeren... det tog ejeren 5 minutter at komme ud, og jeg stod bare nytteløst og sparkede til den her schæfer. da ejeren kom ud stod hun først lidt og gloede og jeg råbte: så fjern dog forhelvede det møgdyr!!! Hun gik hen og prøvede at få sin schæfer fri og kom med undskyldningen om at han var blevet skør fordi han 3 gange var blevet angrebet af en rottweiler der boede en gade derfra!! Jeg sagde til hende at hun sgu da så skulle aflive det kræ, når hun ikke kunne styre den... Min søster som boede på samme gade havde fået sine to hunde(en border/lab tæve og D/S Gårdhund han) angrebet af selvsamme schæfer et par måneder tidligere... Da min selvtillid i forvejen ikke er/var god, fik ejeren af schæferen truet mig til ikke at melde det til politiet.. Hvilket jeg selvfølgelig er ked af nu, men det er jo for sent at gøre noget ved det nu, og jeg var kun 16år. Min egen hund slap med nogle bidsår og brud på et forben og måtte forbi dyrlægen og syes...

• #12   15. mar 2010 Så skal jeg lige kort opsumere rådene :

prøve at fange Simbas opmærksomhed ( Christina K ) og gerne få ham bag mine ben (Michelle , strid kælling )
    stille mig imellem ( hvis muligt )

det vil jeg prøve ,jeg vil derfor fremover altid have en bold i lommen til at fange Simbas opmærksomhed med.

Takker for jeres råd

• #13   15. mar 2010 maj-britt : nemlig, er ellers meget tolerent overfor løse hunde, nok fordi mine egne har været yderst tolerente og derfor har der sjældent været problemer, kender også godt det selv med en unghund der lige får muligheden for at rende hen til en anden hund, men tror at hvis man som ejer bare reagere så hurtigst som muligt får fat i sin hund, undskylder overfor modparten så er det sjældent et problem.
    Problemet opstår hvis ejeren er ligeglad eller ikke respektere at folk har deres hund i snor.

• #14   15. mar 2010 Charlotte: Det er fint at prøve at få opmærksomhed, men pas på med bolde, legetøj og godbidder, da dette kan få Simba til at forsvare det, der er hans og dermed gøre tingene værre. Snak i stedet med en glad og rolig stemme og gå evt. i en anden retning, hvis det er muligt.

• #15   15. mar 2010 Maj-Britt ; you got a point there smiley det vil han nemlig smiley

At gå den anden vej , hjælper IKKE , det er prøvet tonsvis af gange .
    Problemet er , at Simba lugter af tæve i løb ( pga. kastr. ) , så hanhundene følger bare med ,..........sammen med deres ejer som er laaaaangt fra os

hvordan for jeg så hans opmærksomhed ?

• #17   15. mar 2010 Når alt andet svigter: "Kald din hund til dig - min hund har skab!!" ;o)

Ej pjat... har ikke nogen vildt god idé Charlotte :o( Mit bedste bud er en glad stemme og et livligt kropssprog, men ikke sikkert det er nok...

• #18   15. mar 2010 Maj-Britt ;

Det gør jeg f....... fremover , råber min hund har skab , få din hund væk!!!

jeg er nemlig ligeglad smiley LOL

kanon råd smiley

• #19   15. mar 2010 Jeg får Tayson ned at sidde og holder godt fast i ham og råber på ejeren, Tayson er enormt usikker (især efter mange møder med løse hunde der bla også hopper op på ham)
    Har dog oplevet at få at vide om jeg ikke bare lige gad at skræmme hundene (der kom to store hunde imod os) væk selv, hun gad åbentbart ikke selv lette røven.
    Den værste var dog da jeg så en gruppe med løse hunde et godt stykke væk og skyndte mig en anden vej, nåede det dog ikke da en hund løb efter os, jeg råbte og råbte til gruppen men ingen respons, til sidst blev Tayson så bange at han forsøgte at vende sig rundt og jeg gled på det våde græs, så der lå jeg så lang jeg var med et ben rundt om Tayson for at han ikke skulle smutte fra mig og råbte og skreg på dem, men de kom stadig ikke og til sidst fik jeg dog skrænt den anden hund væk og kunne komme væk. Men ejeren kom ikke engang da jeg faldt, de blev bare stående et godt stykke væk og kigge som om det var dagens underholdning.

• #20   15. mar 2010 Cat F ; alle og jeg mener alle hanhunde i parken vil humpe på min Simba , desværre smiley

• #21   15. mar 2010 Jeg har en lille hund så jeg tager nessa op og går hjemad... Er hunden aggresiv og bider efter mig og min hund ville jeg ikke tøve med at sparke.

• #22   15. mar 2010 La være med at vise tænder ;

det er netop det jeg frygter!!!
    skrækkelig historie

• #23   15. mar 2010 De fleste gange kalder jeg min hund på plads og får fat i halsbåndet på den anden hund, hvis det er nødvendigt, og venter ellers bare på at ejeren kommer.
    Jeg har aldrig oplevet at løse hunde har været en trussel overfor min hund.

Kun én gang har jeg været ude for en løs og aggressiv hund. Den løb kortvarigt hen og snusede til Keesha og løb videre, sprang så på min venindes hund. Hun havde 2 hunde med og slap dem begge. Jeg slap Keesha - som blev pænt stående et par meter væk - , sparkede til den løse hund, uden at den reagerede og prøvede at få fat i nakken på den, men jeg valgte så at få min venindes 2. hund væk også, fordi den ville blande sig, og imens fik veninden skilt de to hunde ad. Jeg tænkte bare at jeg ville forhundre et masseslagsmål. Ejeren kom sjoskende efter flere minutter og var nærmest ligeglad med at vi skældte hende hæder ære fuld for at lade hendes aggressive hund rende løs smiley

Begge min venindes hunde nåede at blive bidt smiley men heldigvis ikke alvorligt.

Jeg havde nok reageret anderledes, hvis det var min hund alene, der blev overfaldet, men da det aldrig er sket for os, synes jeg det er svært at forudse hvordan man vil reagerer.

• #24   15. mar 2010 Det sker heldigvis ikke så tit, men Otto elsker når der kommer løse hunde, han har et helt utroligt hundesprog, så han skal nok klare ærterne ved at hoppe rundt og fjolle. Molly prøver derimod at hoppe op på ryggen af mig (35 kilo hund er tungt skulle jeg lige hilse og sige). Jeg selv holder mig klar til at råbe højt og dybt af den løse hund, hvis den bliver aggressiv, og så ellers må man give den et los.
    Desværre har jeg set hvordan en hund der har bidt sig fast og ikke vil slippe, overhovedet ikke reagerede på slag, spark osv. Det var desværre min egen hund ( han er død nu) der var synderen, det var en stor lærestreg for mig. Det klikkede fuldstændig for ham da han blev 8 måneder og han overfaldt en dejlig mastiff-tæve :(. Det var simpelthen så uhyggeligt og jeg kan stadig blive dårlig af at tænke på det, selvom det er 12 år siden smiley

• #25   15. mar 2010 Vi er så heldige, at de gange det er sket ude i den store verden, der har hunden valgt os til og den anden hund fra - han skal bare tilbydes menneskekontakt, så går det med ham. Men det er virkelig svært, hvis ejeren ikke kan komme til deres hund - det har vi prøvet et par gange, og det er altså slidsomt.

Desværre har vores været udsat for nogle overfald på træningspladsen, og det betyder, at han der flejner fuldstændig ud, hvis der kommer andre hen til ham. Ikke så han bider, men han muler yngre hunde og laver brummekamp med voksne.
    DET er virkelig surt... Det er SÅ krævende at arbejde sig ud af igen.

• #27   16. mar 2010 Når jeg går tur med Louis er det også uden snor, men møder jeg en som kommer gående med deres hund i snor, så kalder jeg ham altid til mig og giver ham snor på eller dækker ham af. Man kan jo aldrig vide hvorfor den anden hund er i snor??
    Louis er heldigvis en meget glad hund og vil hilse på andre, så han ville aldrig blive agressiv hvis han mødte en fremmed, men vi har prøvet da han var lille hvalp hvor vi var ude og gå i en park (der brugte han snor da han ikke var så dygtig endnu jo), lige pludselig kommer der en amstaff farende og flyver i flæsket på Louis og tager fat i struben på ham, jeg blev så bange og stik hamrende tosset, jeg sparkede alt hvad jeg overhovedet kunne til amstaffen og hev min lille hund op i snoren (Louis var på det tidspunkt ca. 10 uger). Ejeren stod længere væk og kiggede på som var det underholdning for ham!! Og det gjorde mig endnu mere rasende, så jeg gik direkte hen til ham og klappede ham en, vendte mig om og kørte til dyrlæge med min baby.
    Det var en forfærdelig oplevelse, og det tog meget lang tid inden Louis ikke var bange for verdenen mere. Håber aldrig jeg oplever lignende igen, eller andre gør det.
    Så jeg bliver virkelig sur når jeg hører om folk der lufter uden snor, hvis de ikke har 110% styr på deres hund!

Kommentér på:
Vi blir lidt i ilden !!!

Annonce