836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

At linke i annoncer ? At linke i annoncer ?

Hvordan er reglerne egentlig mht. link til klubbers hjemmesider i forbindelse med annoncer hvor opretteren efterlyser en bestemt race med stambøger ?
Jeg har tidligere linket til newf-klubbens hvalpe liste eller til deres hundeformidling og nu kan jeg forstå at det kan sammenlignes med en " salgs side " så det " ulovligt " ?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At linke i annoncer ?
  • #1   17. mar 2010 Jeg har da også ind imellem linket til retrieverklubben? Og til deres hvalpeliste?

Er det nu forbudt?

• #2   17. mar 2010 Jeg har til salgsannoncer ??

• #3   17. mar 2010 Lone T:

Ja, det har jeg da egentlig også?

• #4   17. mar 2010 Mette... Ja det er hvad jeg har hørt ... Utroligt ærgeligt da der er indimellem er newfer til videreformidling og hvorfor kan man ikke hjælpe dem og det samme med hvalpekøbere; er det ikke bedre at man køber gennem seriøse opdrættere end gennem dba :o(

• #5   17. mar 2010 Marianne:

Det ville da KLART være at foretrække??

Men hvor står det at det IKKE er tilladt? Er det en ny regel eller?

• #6   17. mar 2010 man må ikke poste kommentarer i annoncer hvis man ikke er interesseret i varen.

- men man må da gerne sende annoncens opretter en PB med link =)

• #7   17. mar 2010 Mette... Jeg har aldrig fået en advarsel, men har hørt at det skulle være "en fejl" at jeg ikke har fået det...

• #8   17. mar 2010 Der er ingen vare i en købsannonce? Og de generelle betingelser siger at man ikke må linke til noget man tjener penge på...

• #9   17. mar 2010 Eksempel:

Jeg opretter en annonce, fordi jeg gerne vil købe en chihuahua. Jeg skriver i annoncen at jeg søger en chihuahuahvalp. Gerne med tavle.

Må Marianne så ikke linke til specielklubben eller kennelklubben i min annonce?

ELLER må Lone linke til en chihuahuakennel, hvor hun ved at de er seriøse og sælger gode og sunde hvalpe?

• #10   17. mar 2010 Mette... umiddelbart må jeg ingen af delene, men udfra betingelserne må jeg ikke linke til kennelen

• #11   17. mar 2010 Marianne:

Heller ikke selvom du intet har med den kennel at gøre udover at du VED at de sælger sunde hvalpe???

• Arne P
    Arne P Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 15
    #12   17. mar 2010 Ja noget må man ihverfald ikke gøre......Jeg er blevet frosset på min egen bruger....dette er min kærestes......idet jeg har prøvet at hjælpe annonce opretteren med det han søgte.
    Fatter minus af at jeg er frosset da jeg netop syntes jeg prøvede på at hjælpe med det han søgte men nej nej det måtte man åbenbart ikke.....

dette er annoncen....og jeg er jo som bekendt så DFFD......

http://www.hundegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=49520

• Arne P
    Arne P Tilmeldt:
    apr 2009

#13   17. mar 2010 Kan nogen fornuftige mennesker fortælle mig hvad jeg har gjort der skulle berettige en frysning.....for jeg fatter nada.
    Er ellers ikke bleg for at tage en tur i frostboksen hvis jeg ved jeg har skrevet noget i en annonce der ikke var berettigede.......

• #14   17. mar 2010 Nej, for du er jo ikke interesseret i annoncen.. Så går man ud fra reglerne, så må man ikke

• #15   17. mar 2010 Jamen, så er det jo omsonst at oprette en købsannonce?? Ingen må jo skrive i annoncen for at hjælpe?

• Arne P
    Arne P Tilmeldt:
    apr 2009

#16   17. mar 2010 Jeanette.......Den skal jeg lige have forklaret......Annoncen beder om hjælp til et køb. Jeg henviser til hvor varen kan købes og hvad der skal tages hensyn til når de skal handle og have hunden hjem.

Hvordan kan jeg ellers være interesseret i en annonce hvor der ikke sæges noget men beder om hjælp til at få noget som ikke kan fås i DK.

• #17   17. mar 2010 Så er der jo ikke nogen ide i at man kan lave en købes/søges annonce?!?!?!

• #18   17. mar 2010 Det må man ikke -jeg blev frosset for nyligt, for at hanvise til et kuld på islandsk fårehundeklubs hjemmeside

Jeg var vældig forundret for dte måtte man altså førhen, og jeg mener da at det er et relevant svar

• #19   17. mar 2010 Jamen er det er NY regel da??

• #20   17. mar 2010 Mette -du har helt ret. KUN hvis du selv har en hvalp af den type der søges, må du skrive i annoncen...

Jeg spurgte en HA'er, og det blev så vidt jeg ved taget op i HA-gruppen, og her mente flertallet åbenbart at så må man skrive PB'er, selvom jeg jo mener et sådan svar er relevant for annoncen

• Arne P
    Arne P Tilmeldt:
    apr 2009

#21   17. mar 2010 Må man kun svare i en sådan annonce hvis man har en hvalp at sælge eller hvordan så......

• #22   17. mar 2010 Og nej, reglen er ikke ny -det er bare tolkningen af den der er ny;o)

• #23   17. mar 2010 Tvede.... vildt...

Michelle... Må jeg så gerne linke til newfklubbens hjemmeside ? Hvor har du egentlig fået din viden henne ? Ingen andre kender den jo....
    Reelt har tvede jo den race ?

• #24   17. mar 2010 Marianne -nej det må du ikke.

Jeg blev frosset for ikke så længe siden. Annoncen var på en der søgte en islænderhvalp.
    Jeg henviste til et kuld på IF-klubbens hjemmeside. Herefter var jeg frosset.

Jeg valgte så at skrive til en HA'er og spørge til om det var sådan nu at man ikke måtte henvise til andre kuld end sine egne. Det blev taget op blandt HA'erne og det svar jeg fik tilbage var at ja, flertallet mente at det var korrekt at man kun måtte linke til et kuld hvis kuldet var ens eget.

Altså må du KUN skrive i annoncen, hvis du selv sælger et kuld

• #25   17. mar 2010 Ja undskyld, men sådan en fortolkning kan da kun være fordi man gerne vil bruge en knap ! Kan da overhoved ikke se at man på nogen måde genere nogen ... Hvis man skal til at sende pb´er hvorfor så overhoved have annoncerne, så kan folk jo i stedet for lave en tråd...

• #26   17. mar 2010 Marianne -jeg tænker osse, at så kunne man da slette kommantarmuligheden. Hvis der alligevel kun må skrives PB'er, så lad dog være at give mulighed for andet

• Arne P
    Arne P Tilmeldt:
    apr 2009

#27   17. mar 2010 Kæft det er latterligt........I dette her tilfælde vil der jo ikke være en i dk der har en sådan hund da man ikke kan få kuperede hund i dk........må da mene det er bedre at få en lovlig import hund hjem fra en god fci kennel end fra en hundehandler på DBA uden papir og tvivlsom baggrund........men da man ike må svare en sådan annonce ja så må de jo selv finde ud af hvordan de får den ønskede hund......sørgeligt.

• #28   17. mar 2010 Tvede... Ja lad dem hellere købe via dba, så de får noget " møg" hjem,.... Hvalpekøbere skal lærer det på den hårde måde.. For råd må de ikke få på HG

• #29   18. mar 2010 Charlotte... Ja , det må du så ikke.... Kan kun håbe at der snart komer en HAér på banen og fortæller..

• #30   18. mar 2010 Det ville være RIGTIG dejligt hvis der kunne komme en HA'er , der kunne skære reglerne ud i pap :o))

• #31   18. mar 2010 det har da aldrig været et problem før........? og man kan da ikke bare lige pludselig lave en nyfortolkning af reglerne og så fryse folk for dette....

T

• #32   18. mar 2010 meget mærkeligt firma smiley

• #33   18. mar 2010 Det er da helt hen i skoven!! ??

• #34   18. mar 2010 Der står ingen steder i reglerne at man ikke må linke. Det eneste sted der står noget om links er der hvor der står at man ikke må reklamere - og at det betragtes som reklame hvis linket er til noget man selv tjener penge/ydelser på.

Det eneste der står om kommentarer i markedsannoncer er at man skal være interesseret (hvilket ikke er defineret) i varen og at kommentarer ikke må være provokerende eller ligegyldige.

• #35   18. mar 2010 Så må man skrive en PB ;o)

• #36   18. mar 2010 Kan da ikke forstå at andre ikke må " læse med "på sidelinien,men at alt skal foregå via pb...
    Dvs.. Ser jeg en der efterlyser en fransk og jeg måske høre om en der ønsker en fransk... Så skal jeg skrive en pb til den " køber" og spørge om vedkommende fik nogle " tilbud".. Samtidig med kan de tilbud vedkommende fik være dårlige, så andre skal skrive pb hvor de spørge indtil hvilke tilbud en fik og så råde pg vejlede der igennem...Godt man ikke betaler proto på pb

• #37   18. mar 2010 Jøsses hvor er der mange der har været frosset for noget der ikke er "ulovligt"?
    Er der ingen der har prøvet at få HAérne i tale og spurgt ind til det?

• #38   18. mar 2010 Karin -sm sagt henvendte jeg mig ved en HA'er og spurgte til det. Jeg var jo noget forundret eftersom jeg ikke mente at have gort noget galt. Jeg havde jo blot henvist til netop det køber søgte.

Snakkede frem og tilbage med en HA'er som godt kunne forstå min undren, men de øvrige HA'er mente altså at det med "interesse i annoncen" skal tolkes som at man selv sælger/søger det der søges/sælges.

Så jo, har forsøgt at få dem i tale, men det gav godt nok et andte udfald end jeg havde ventet. (må heller understrege at det ikke var selve frysningen jeg spurgte til -for så er det jo normalt at der "lukkes af")

• #39   18. mar 2010 Hmmm ... ja Biblen bliver også fortolket vidt forskelligt ;o)

Kommentér på:
At linke i annoncer ?

Annonce