"Det er jo bare en hund" {{forumTopicSubject}}
Fortalte en kollega at jeg skal starte på kørekort til hund med Sally. Grinede lidt af det og sagde at når der nu kun var plads på dette hold havde jeg tilmeldt os selvom udfordringerne nok ikke lige stod mål med det niveau jeg synes Sally er på. Min kollega spørger hvorfor f..... jeg så gør det istedet for at vente til efteråret hvor der er plads. Jeg svarer at vi da skal lave noget sammen her i foråret og at der er alt for længe til efteråret. "hold kæft Lotte, det er jo bare en hund" var svaret.....Hun er selv hundeejer og må indrømme jeg blev helt underlig over denne melding. For det første følte jeg hun gjorde nar ad mig og for det andet kan jeg slet ikke se at hun som hundeejer ikke ville synes det var et godt initiativ....Er jeg bare megasart eller synes I også det var et underligt svar?
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
For mange mennesker er deres hund bare en hund.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Jeg er selv blevet ''hunde nørden'' blandt venner/veninder og familie - Og i starten fik jeg også kastet dén slags kommentare i hovedet, alle med lidt latter bbag og rysten på hovedet.
Men dét tolerere jeg altså ikke, så jeg har taget ''diskusionerne'' nogle gange, og nu er der ingen der rynker på næsen over hvor meget hundene betyder.
Synes dit valg er rigtig godt, og at din kollega skulle tage at tænke ud over sin egen horisont! : )
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.111
CH: Jeg har også forståelse for at jeg måske går mere op i det end de fleste, men jeg siger da ikke noget nedladende til min kollega (jeg tænker det kun
apr 2009
Har da flere veninder som har hund på en helt anden måde end jeg, men begynder ikke at sige ''Ej, det er da helt forkert, synes det er synd for hunden'' eller lignende (for de tackler bare deres hundehold på en anden måde, og en måde jeg ikke selv ville gøre)?
Holder det for mig selv.. Og sådanne nedladende kommentare som om man er idiot, synes jeg man skal holde for sig selv venner/kollega imellem.
apr 2009
- Men, det kommer an på måden det bliver sagt på.. Jeg an jo nemt se forskel på når mine veninder ''stikker'' til mig i sjov, eller når nogen mener jeg er direkte forkert på den og ikke forstår hvad jeg har gang i (fx hvis man ikke tager med på shoppingtur efter skole, fordi man skal hjem til hundene - Og folk ryster på hovedet af det, dét gør mig sku mobset). : )
apr 2009
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.301
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.207
okt 2009
okt 2009
apr 2009
jun 2008
Men som sagt, mennesker har hund på mange forskellige måder. Men det er ikke noget jeg personligt ville reagere på. *S*
jun 2008
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 534
men jeg synes ikke du er underlig i din maade at reregee paa.. for mmig er min lille prinsesse min mor og far's barnebarn..
de er for os en del a familien..
men nok ikke alle som er som nogen af os herinde..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Det er en undren, som jeg rigtig godt kan forstå, at mange mennesker har.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.974
Ting jeg har fået i hovedet:
"Hvorfor købte du ikke **indsæt anden vilkårlig race end lige netop min**?"
"For helvede...du er alt for blød ved den hund."
"Ja, sådan ville jeg ikke opdrage MIN hund."
"Måske du skulle få Victoria Stillwell til at opdrage din hund"
"Din hund er SÅ uopdragen."
De sidste kommentar kommer hhv. fra folk, der ikke kunne forstå at jeg, fordi jeg arbejder hjemme, valgte at tage alene-hjemme træning og lign. helt i hundens tempo og gå meget langsomt frem - og så fra folk, der mener at MIN hund skal adlyde dem blindt og ikke kan forstå at der er forskel på om jeg siger "sit" eller om de siger "sit".
Det er dog ikke noget jeg tager så tungt. Vi lever et harmonisk liv herhjemme hvor alle (mennesker, katte, hund) er glade og har det godt og det må ligesom tale for sig selv.
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
og så kunne jeg da egentlig godt tænke mig at vide hvad det ellers er hvis ikke en hund?
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
vi er sgu lidt mærkelige.LOOL
M
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.636
Jeg er så heldig at en af mine kolleger er ringsekretær, og har både sheltie og collier samt hendes mand er instruktør og dommer inden for DKK.. Så jeg kan gakke fuldstændig ud og være heeeelt vildt hundenørdet....!
De andre kolleger synes bare jeg er lidt spøjs
"Det er jo bare en hund"