{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

"Det er jo bare en hund" {{forumTopicSubject}}

Fortalte en kollega at jeg skal starte på kørekort til hund med Sally. Grinede lidt af det og sagde at når der nu kun var plads på dette hold havde jeg tilmeldt os selvom udfordringerne nok ikke lige stod mål med det niveau jeg synes Sally er på. Min kollega spørger hvorfor f..... jeg så gør det istedet for at vente til efteråret hvor der er plads. Jeg svarer at vi da skal lave noget sammen her i foråret og at der er alt for længe til efteråret. "hold kæft Lotte, det er jo bare en hund" var svaret.....Hun er selv hundeejer og må indrømme jeg blev helt underlig over denne melding. For det første følte jeg hun gjorde nar ad mig og for det andet kan jeg slet ikke se at hun som hundeejer ikke ville synes det var et godt initiativ....Er jeg bare megasart eller synes I også det var et underligt svar?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Det er jo bare en hund"
  • #1   19. mar 2010 Næhh.. det synes ikke ikke. Får også tit smidt den i hovedet.

• #2   19. mar 2010 Jeg har forståelse for, at andre ikke har hund på den samme nørdede måde som jeg.

For mange mennesker er deres hund bare en hund.

• #3   19. mar 2010 Jeg synes ikke du er spor sart!
    Jeg er selv blevet ''hunde nørden'' blandt venner/veninder og familie - Og i starten fik jeg også kastet dén slags kommentare i hovedet, alle med lidt latter bbag og rysten på hovedet.
    Men dét tolerere jeg altså ikke, så jeg har taget ''diskusionerne'' nogle gange, og nu er der ingen der rynker på næsen over hvor meget hundene betyder.
    Synes dit valg er rigtig godt, og at din kollega skulle tage at tænke ud over sin egen horisont! : )

• #4   19. mar 2010 Glad for at høre det ikke er mig der er "for meget" smiley

CH: Jeg har også forståelse for at jeg måske går mere op i det end de fleste, men jeg siger da ikke noget nedladende til min kollega (jeg tænker det kun smiley )

• #5   19. mar 2010 Ja der skal selvfølgelig være plads til alle - Men hvis Jeg kan tænke tankerne i mit eget hoved, må andre også kunne?
    Har da flere veninder som har hund på en helt anden måde end jeg, men begynder ikke at sige ''Ej, det er da helt forkert, synes det er synd for hunden'' eller lignende (for de tackler bare deres hundehold på en anden måde, og en måde jeg ikke selv ville gøre)?
    Holder det for mig selv.. Og sådanne nedladende kommentare som om man er idiot, synes jeg man skal holde for sig selv venner/kollega imellem.

• #6   19. mar 2010 Jeg kan forstå hvis der er tale om direkte problemer i retning af mishandling, hvor man slet ikke er enig og er uforstående - Dér skal man bestemt sige sin mening. Men når man ''bare'' vil gøre noget godt for sig selv og sin hund fordi det interessere én, skal man da ikke have kastet noget nedladende møg i hovedet. Dét finder jeg mig ihvertfald ikke i..
    - Men, det kommer an på måden det bliver sagt på.. Jeg an jo nemt se forskel på når mine veninder ''stikker'' til mig i sjov, eller når nogen mener jeg er direkte forkert på den og ikke forstår hvad jeg har gang i (fx hvis man ikke tager med på shoppingtur efter skole, fordi man skal hjem til hundene - Og folk ryster på hovedet af det, dét gør mig sku mobset). : )

• #7   19. mar 2010 Irene - Ja ja, helt korrekt. Men for mig kommer det meget an på situationen og tonefaldet hvordan Jeg fx reagere.

• #8   19. mar 2010 nu spørg jeg lidt dumt, men hvad er kørekort til hund?!?!

• #9   19. mar 2010 Jeg kan virkelig ikke hidse mig op over den slags.... Folk har hunde på SÅ mange forskellige måder. Så jeg synes ikke det er noget at mobse over....

• #10   19. mar 2010 Det er et træningsforløb gennem DKK. Man starter på bronze, så er det sølv og til sidst guld. Tror det er meget basale ting man lærer. Der er bla to byture og en skovtur indlagt og så lærer man vist tricks, det må vi se imorgen smiley Hver sæson afsluttes vistnok med en form for prøve

• #11   19. mar 2010 Pernille C.Jeg mobser overhovedet ikke, men synes blot det var et underligt svar. Jeg svarer aldrig hende hende så ligegyldigt og nedladende når hun fortæller ting om sit liv. Vi er jo kun kolleger ikke veninder.....

• #12   19. mar 2010 Pernille - Vi er jo heldigvis alle forskellige i vores reaktioner! : )

• #13   19. mar 2010 Lotte-- Og lige præcis derfor ville jeg slet ikke reagere på det svar. *S* Jeg har også en kollega der ikke forstår det, men han har efter fire år lært at de betyder rigtig meget for mig (mine hunde) og kan sagtens snakke med om det nu, selvom han ikke forstår det.

Men som sagt, mennesker har hund på mange forskellige måder. Men det er ikke noget jeg personligt ville reagere på. *S*

• #14   19. mar 2010 ANn-Sophie-- lige præcis. *S*

• #15   19. mar 2010 jeg hoere den ogsaa tit, specielt fordi min lille hund har vintertoej, med 4 benede skiundertoej og vinterjakke og hun har toej til de andre aarstider ogsaa.. og folk griner tit af det og kommentere paa det..

men jeg synes ikke du er underlig i din maade at reregee paa.. for mmig er min lille prinsesse min mor og far's barnebarn.. smiley og deres hund er som deres datter de stadig har der hjemme..
    de er for os en del a familien..

men nok ikke alle som er som nogen af os herinde.. smiley

• #16   19. mar 2010 Jeg synes ikke jeg kan se, at der er noget nedladende i de ord, der er blevet sagt, må jeg indrømme.

Det er en undren, som jeg rigtig godt kan forstå, at mange mennesker har.

• #17   19. mar 2010 Heh...jeg synes generelt at folk ikke er bange for at give deres mening til kende angående måden man holder hund på. Det er ligesom om at fordi det "kun" er en hund så er der frit slag. Jeg har hørt hundekommentarer, hvor jeg er sikker på at folk aldrig nogen sinde vil kunne finde på at komme med tilsvarende kommentar om folks børn, arbejde, indretning, husholdning osv.

Ting jeg har fået i hovedet:
    "Hvorfor købte du ikke **indsæt anden vilkårlig race end lige netop min**?"
    "For helvede...du er alt for blød ved den hund."
    "Ja, sådan ville jeg ikke opdrage MIN hund."
    "Måske du skulle få Victoria Stillwell til at opdrage din hund"
    "Din hund er SÅ uopdragen."

De sidste kommentar kommer hhv. fra folk, der ikke kunne forstå at jeg, fordi jeg arbejder hjemme, valgte at tage alene-hjemme træning og lign. helt i hundens tempo og gå meget langsomt frem - og så fra folk, der mener at MIN hund skal adlyde dem blindt og ikke kan forstå at der er forskel på om jeg siger "sit" eller om de siger "sit".

Det er dog ikke noget jeg tager så tungt. Vi lever et harmonisk liv herhjemme hvor alle (mennesker, katte, hund) er glade og har det godt og det må ligesom tale for sig selv. smiley

• #19   20. mar 2010 Er helt enig med CH

og så kunne jeg da egentlig godt tænke mig at vide hvad det ellers er hvis ikke en hund?

• #20   20. mar 2010 alle har ret til at holde hund uanset om de "bare" syntes det er en hund ,BARE de behandler den ordentlig,og os herinde er jo en flok store hunde nørder.Gggg
    vi er sgu lidt mærkelige.LOOL
    M

• #21   20. mar 2010 Som andre er inde på, er der jo forskel i hvordan folk holder hund..

Jeg er så heldig at en af mine kolleger er ringsekretær, og har både sheltie og collier samt hendes mand er instruktør og dommer inden for DKK.. Så jeg kan gakke fuldstændig ud og være heeeelt vildt hundenørdet....!

De andre kolleger synes bare jeg er lidt spøjs smiley hehe..

Kommentér på:
"Det er jo bare en hund"

Annonce