2.213 visninger
|
Oprettet:
hundegrime - prøvehunde søges {{forumTopicSubject}}
hvis din hund trækker og du er frisk på en tur forbi viborg skal du være velkommen til at prøve min nye hunde læder grime, den snerper ikke munden sammen på hunden.
- mine egne to trækker af h til, men ih så rare de er med grimerne på, det lyder jo for godt til at være sandt så derfor vil jeg gerne have andres hundes reaktioner.
- tror mine vovser har kigget mig over skuldrene da jeg designede den - nok derfor de bare trasker afsted med grimerne på *GG*
- dette er ikke en diskutíon om anvendelse af gå pænt seler grimer osv.
bor nær viborg
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.782
apr 2009
http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=GLL_var
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.203
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
maj 2008
Følger: 22 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.816
http://www.hundeskole.dk/?id=15095
og
http://www.hundeskole.dk/?id=15909
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Hvis det hjælper?
Nu har jeg selv dårlig ryg og har en mor med dårlig arm. Og hvis hunden ikke kan lære at gå pænt, så skal man bare ik ha hund eller hvad?
Nu går Akila nogenlunde pænt, det eneste er at hun lige pludselig kan få nykker og løbe frem. Og der kan en grime jo gøre meget skade. Så hos mig er det træning-træning. Men er nysgerrig hvorfor i er SÅ meget imod det??
apr 2009
Jeg syntes grimen er en god ide som suplement til sele/halsbånd i tilfælde af man har en meget stærk hund eller man af andre årsager ikke kan holde den, bare man bruger sele/halsbånd som primær og kun bruger grimen i en situation hvor det er nødvendigt. Dette betyder man har 2 snore hvor den i grimen er løs indtil en situation opstår.
Det jeg er modstander af er når folk skifter til grimen fordi hunden trækker og dermed tror problemet er løst !
Mit link er udelukkende til for at minde interesserede om at en grime bestemt skal bruges korrekt og med stor omhu for ikke at skade hunde
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
apr 2009
apr 2009
nov 2008
ja det var lidt af de ideer jeg havde i hovedet da jeg lavede den
men her er billeder
nov 2008
nov 2008
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=51603
apr 2009
maj 2008
maj 2008
Sorry - når man tyer til den slags remedier, så kan man i mine øjne ikke have meget ide om, hvordan man lærer en hund at gå pænt.
Eller også gider man ikke tage sig tiden til det, - og det kan da godt være, at du falder ind under den sidste katagori.
apr 2009
Jeg ser hver dag en her fra byen med en lille border collie - i grime og ikke andet, det syntes jeg er forkert, men i samarbejde med halsbånd/sele så kan grimen være et nødvendigt onde
maj 2008
Ja, det er jo altid et problem, hvis folk VÆLGER en hunderace, som de ikke selv kan magte og endvidere VÆLGER IKKE at opdrage på den, så længe den er lille.
Stadig er det i mine øjne aldeles unødvendigt at bruge disse hundefjendske grimer. Det er og bliver et spørgsmål om, hvorvidt man er blevet undervist i, hvordan man via forskellige teknikker tackler og lærer sin hund, at gå ordentligt og at ignorere andre på gåturen.
Bemærker da også, at du selv synes, at en grime er af det "onde", - så her er vi jo helt enige!
Men så er det jo jeg har lidt problemer med at forstå, hvorfor man så heller tyer til hundefjendske metoder ( læs grimer) i stedet for at opsøge ordentlig, kvalificeret hjælp. Men sådan er vi jo forskellige.
apr 2009
Jeg ser ingen grund til at fru hansen skal skille sig af med sin lab bare fordi hun ikke er fysisk stærk nok til at holde den hvis den vil lave udfald, bliver bange og vil flygte eller andet i den dur. Jeg er kun modstander af de der bruger grimen som eneste link til hunden
maj 2008
Hvis du GAD at læse i det mindste bare den første af de tekster, som jeg henviser til ville du finde ud af, at der er visse forskelle på de dyr, du nævner og så hunden, men når man ikke VIL sætte sig ind i tingene, må man jo leve i "lykkelig uvidenhed". Ærgerligt for din hund, vil jeg så sige.
Og at du ikke "gider" kommentere dette....hm.......nææææææ, - det er så tilsyneladende ikke det eneste du ikke gider.
maj 2008
Hvem snakker om at skille sig af med sin hund?
Jeg snakker om at bruge den fornødne træning og opsøge en kompetent undervisning. Grimer er IKKE nødvendige såfremt man gør det.
apr 2009
maj 2008
IGEN.....hvis du GAD at læse den anden tekst, som jeg henviser til, så finder du ud af, at denne tekst faktisk også refererer til en dyrlæge, som arbejder med adfærdsbehandling, og i den forbindelse finder du så ud af, hvorfor denne dyrlæge i mine øjne mildest talt er "far out".
Men igen - lykkelig uvidenhed trives allerbedst så længe folk ikke VIL oplyses.
At en dyrlæge udtaler sig om adfærd er stort set lige så interessant som når en gartner udtaler sig om madlavning.
Men prøv evt. at spørg div. hundekiropraktorer f.eks. Charlotte Frigast, hvad hun synes om den stigende brug af hundegrimer.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 29
Jeg forstår simpelthen ikke at nogen kan synes at det er en god ide at bruge grimer.
Bevares det er da let at styre hunden, men ville DU ikke også være nem at styre hvis du blev trukket rundt i næsen.
grimen er et udemærket stykke seletøj. MEN det er designet til heste eller mulddyr, det vil sige dyr med kraftige hals og nakkemuskler der kan modstå de ryk som grimen giver, og altså ikke til den noget mere spinkle hals der er på en hund.
Jeg tror ikke at der findes nogen derude der frivilligt ville påføres et piskesmæld i nakken, hvorfor så gøre det ved vores dyr.
jeg selv har en dejlig sankt bernhard på 75 kg, i starten da vi fik hende havde hun absolut ikke tid til at vente på os andre når vi var ude og gå tur, det problem løste vi med en rygsele fra k9, den var solid nok til at hun ikke kunne sprænge den som hun ellers har gjort med mange andre også dyre seler, men efter en uges tid fandt hun ud af at hver gang hun trak blev hun bremset af selen, og efter 14 dage var hun holdt helt op med at trække, idag et år efter kan selv vores 9 årige dreng gå en tur med hende uden risiko.
Efter min mening kan grimen kun sammenlignes med et torturredskab.
Derfor lær jeres hunde at gå pænt uden.
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Svar: 29
Ja din dyrlæge anbefaler grimen til din hund.
Faktum er at dyrlæger mange gange får kommision på de varer de sælger fra producenten, da de færreste har råd til at have deres eget varelager liggende og samle støv.
Når man tænker over det er det jo ikke svært at regne ud at jo flere og jo dyrere accesories dyrlægen kan prakke folk på, ja jo flere penge tjener han.
Desværre er det altså ikke alle der er dyrlæger for dyrenes skyld.
jeg siger ikke at din dyrlæge er en af disse pampere, men lad for guds skyld være med at tro at vedkommende altid vil dyrets bedste bare fordi vedkommende er dyrlæge.
maj 2008
Dejligt at se en, der har sat sig ind i tingene!
maj 2008
Du skriver: "det gør jeg, jeg nævner det som et eksempel på hvornår en grime kan være nødvendig... der kan jo være sket noget i ens liv der gør at man ikke længere har styrken til at kunne holde hunden hvis uheldet er ude"
Ja, - og med den begrundelse kan vi jo så også anbefale både pighalsbånd, anti-træk-seler, stødhalsbånd osv. osv.
Dét jeg siger, er, at der rent faktisk findes ANDRE metoder at lære sin hund at gå pænt på uden brug af disse remedier.
Men det er jo så åbenbart et spørgsmål om, hvorvidt du TRO på, at det er rigtigt, når du ikke vil VIDE det.
Jeg kan da stå og krumme tæer, når bl.a. (veluddannede???) adfærdsbehandler anbefaler disse remedier. Det er det rene gak!
hundegrime - prøvehunde søges