{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

Det sidste strå er noget. Hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har før skrevet at min hund var begyndt at åbne mit køleskab når hun var alene hjemme. Jeg fandt så på den gode ide at sætte hende i bur når hun var alene. Det er gået godt den sidste uge.

Da jeg så idag kommer hjem fra arbejde kan jeg se at hun står i vindueskarmen hvilket jo ikke skulle være muligt da jeg satte hende ind i hendes bur her til morgen da jeg gik. (det skal siges at det er et stål bur stort nok til en schæfer) Jeg river døren op og til min bange anelser har hun igen været i køleskabet. Jeg går hen til buret og ser at hun har fået væltet den ene´side (den uden låge).
Jeg blev bare så gal. Jeg er aldrig i mit liv blevet så sur og var så tæt på at slå hende, hvilket jeg normalt aldrig ville kunne drømme om. Nu sidder jeg så her uden mad i køleskabet og uden penge på lommen. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre mere. Hun kan åbne døre og vinduere. Køleskabe er jo heller ikke et problem for hende mere. Hun bliver aktiveret i en time om morgen både mentalt og fysisk. Og 1½ time om aften, hun får det mad hun skal have. Der er ro når jeg går fra hende.

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, jeg er på den sidste nerve hvad angår min hund og jeg kan ikke se hvor jeg er gået forkert i hendes opdragelse.

Det skulle bare ud..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det sidste strå er noget. Hjælp
  • #1   24. mar 2010 hold da op en kreativ hund du har. har du ikke et værelse med dør du kan lukke den inde i, og så monter en krog høj oppe, så hun ikke kan åbne døren

• #2   24. mar 2010 Det tyder da på intelligens at den er i stand til at åbne køleslanet smiley
    Jeg ville også vælge at lukke en dør og så evt sætte en ordentlig hasp i som ikke hunden kan åbne.. Det eneste du risikerer er at hun splitter døren af og så akal ha en ny dør..

Noget andet er at det hjælper intet at blive gal på hunden, den aner jo ikke hvad den har gjort galt..

• #3   24. mar 2010 Det skulle stå køleskabet smiley

• #4   24. mar 2010 Det tør jeg ikke. Hun har ødelagt en dør ved at løbe ind i den fordi hun ikke kunne åbne den. Jeg bor til leje og da alle dørene er specialt lavet til dette gamle hus så er de vildt dyre. Jeg bruger næsten alle mine penge på at lave de ting som hun ødelægger at mit bugdet er ved at tage livet af mig.

• #5   24. mar 2010 Er hun bange for at være alene? Det kan godt lyde lidt som noget seperationsangst..

• #8   24. mar 2010 Kan du ikke sætte en lås/hasp på dit køleskab..???

• #9   24. mar 2010 Hvad med at sætte en lås af en art på køleskabet mens du er væk?

• #10   24. mar 2010 SYnes da at det er helt vildt at hun har væltet en af siderne i buret...
    Min gamle bur var også et stålbur og der lukkedes siderne nærmest med modhager, hvis du forstår...

Så det er for mig helt ubegribeligt, medmindre du ik har samlet det ordentligt. Ved selvfølgelig ik om alle bure samles ens, men det burde ik være muligt...

Kan godt se at det er en rigtig øv-situation at stå ik men, ja som der bliver skrevet, så må du jo ha en lås på døren, eller evt. starte forfra med alenehjemme træning da det jo åbenbart er glippet et eller andet sted smiley

• #11   24. mar 2010 Jeg har samlet buret rigtig og det er også derfor jeg var ved at få et hjertestop da jeg så hende i vindueskarmen. Har snakket med min udlejer da køleskabet fulgte med lejligheden og han vil ikke have at jeg ødelægger det. Det er derfor at buret var min eneste udvej.
    Jeg ved at hun hader at jeg går fra hende og jeg har brugt 2 år på alene hjemmetræning da hun ikke blev renlig. Så jeg ved at hun hader jeg går.

• #12   24. mar 2010 Ja hvis du hverken kan låse døre eller køleskab og buret ikke virker og alene hjemme træning ikke kan gøres mere intensivt så ville jeg nok også mene at en ny ejer ville være en løsning. Evt hos en/nogle der er hjemme det meste af tiden, da hun åbenbart lider lidt af separationsangst....

• #14   24. mar 2010 jeg har også haft de samme problemer med min hund Tyson. Da han havde ødelagt en hel dørkarm og skravet hele den ene siden af døren med sine klør og spist gulvtæppet købte jeg også et stål bur... da jeg kom hjem stod han henne ved døren og var så glad for at se mig..!! da jeg så så buret var hele forsiden med døren smadret.. så kan ikke anbefale at man køber et slålbur de holder ikke til store hunde.. da Tyson blev 2 år stoppede han med at ødelægge ting og har ikke gjort det siden...

Men var så tæt på at sælge ham.. kunne bare ikke mer til sidst... Men er godt nok glad for jeg stadig har ham.. smiley

men måske et mere kraftigt bur ville hjælpe.. dem som man også har til bilen.. ved de koster en del mer... men er måske en løsning..

• #15   24. mar 2010 Det lyder lidt som om din hund keder sig lidt? HVad laver du med hende når du er sammen med hende?

• #16   24. mar 2010 Tak for de mange råd. Jeg prøver at finde på noget. For jeg vil helst ikke af med hende. Jeg må finde på flere ting som kan køre hende træt i hjernen og så må jeg bare bruge mere tid hjemme.

Jeg havde bare aldrig drømt om at hun ville være så inteligent (staves) men jeg må tage kampen op hvis jeg vil beholde hende.

• #17   24. mar 2010 Jeg laver søge øvelser, aportøvelser, møder gerne mange hunde som hun leger med og så alt det som vi laver til lydighedstræning. Har forsøgt med legetøj til hende når hun var alene men det gjor hende mere urolig. Jeg har forsøgt mig med en pasningsordning hvor hun blev hente efter 3 til 4 timer så hun ikke skulle være alene, men det gik hen og blev et problem efter noget tid da min far som passede hende gik hen og fik mere arbejde.

Jeg har fået mange træningsråd af min træner til at jeg kunne gøre hende mere træt og tryg når hun var alene.
    Det skal siges at Malou er en islandsk fårehund og jeg vidste godt da jeg fik hende at hun skulle aktiveres meget, men jeg havde aldrig drømt om jeg det ville blive mere end de schæferhunde jeg er vantil.

• #18   24. mar 2010 Okaj... Så¨tror jeg ærligt at du skal starte forfra med alenhjemmetræningen eller prøve at kontakte en adfærdsdims. De kan garanteret hjælpe.

• #21   24. mar 2010 Ja det må jeg nok hellere. Jeg ringer til dem imorgen og håber de kan hjælpe mig og så finder jeg på noget med det køleskab.

Jeg vil virkelig ikke af med hende for når alt kommer til alt så elsker jeg hende jo. Det er bare mig som ikke er en god nok ejer og det skal der laves om på. og buret ryger langt væk.
    Tak jeg ved nu hvad jeg skal give mig i kast med.

• #22   24. mar 2010 Jeg har aldrig prøvet DAP hvor kan jeg købe det henne og skal der vejledning af en rådgiver til??

• #23   24. mar 2010 Kan ikke forstå hvorfor du ikke må sætte en af de der børnelåse på?? det er bare sådan noget klister.

• #25   24. mar 2010 Lås døren til køkkenet.......

• #26   24. mar 2010 DFFD - Ok tak. Jeg tager op til dr. dyr i næste uge og indtil da har jeg fundt en pasningsløsning med en anden hund. Så hun bliver aktiveret i løbet af dagen.

K N - Kan jeg heller ikke forstå, men jeg lægger pres på udlejer for han må vel kunne forstå mit problem, ellers må jeg jo bare købe et nyt køleskab som er mit eget og sætte det andet til opbevaring. Så kan han jo ikke sige noget.

Kommentér på:
Det sidste strå er noget. Hjælp

Annonce