{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Hvad sker der for Goldens?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om jeg er den eneste og om jeg har ret, men jeg syntes simpelthen der er langt mellem de flotte og kraftige goldens.....en golden hvor man tænker: "Wow, den er dælme flot...en rigtig golden!!"

Jeg syntes mange af de goldens man ser har for lange snudeskafter, for lav skalle, øjnene sidder for langt fra hinanden, øjnene hænger osv. i den dur :0(

Er jeg helt forkert på den???

Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere....har tænkt på det længe....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad sker der for Goldens??
  • #1   1. apr 2010 jeg så tænkte på at der er kommet mange hvide, hvad blev der af den smukke gyldne farve

• #2   1. apr 2010 Sidse: Min gamle golden var, i hvert fald det jeg forbinder med en rigtig golden (ikke bare fordi han var min :0))
    Rigtig flot :0)
    Har også set goldens der var meget små, og som har hoved a la Ambull, med kløft mellem øjnene....???
    Hvad sker der lige for det???

• #3   2. apr 2010 Stupid: Jeg tror det er lidt som så mange andre mode-hunde, de helt lyse er mere eftertragtet :0)
    Jeg selv er helt vild med den helt mørke, næstn cognag-farvet, syntes den er vildt smuk :0)
    Min gamle golden var meget lys, men stadig med gyldne ører og en smule på ryggen :0)

• #4   2. apr 2010 Det lyder som om du har set mange jagtgoldens, for de er ofte spinklerer, og har et andet udtryk end udstillingsgoldens, Men det er jagtlinjerne der ofte har den mørke goldenfarve.
    Udstillingshundene er meget lyse/hvide i farverne, og jeg syntes da nok der er nogle dejlige kraftige hunde i de linjer.
    Jeg har selv en golden af hver slags.
    Så tror ikke der sker andet for goldens, end det der sker for så mange racer. Racerne deler sig i en arbejds, og udstillingslinje.

• #5   2. apr 2010 Er golden blevet lidt en "mode-hund", at der bliver avlet på alt hvad der kan kravle og gå??
    Jeg er så absolut tilhænger af at sundheden kommer i første række, men tager man slet ikke "hensyn" til eksteriør??

• #6   2. apr 2010 Familien: Aner ikke om det er jagtlinier eller udstillingslinier, men bare fordi det er jagtlinier er de vel ikke "grimme"??
    Det er ikke fordi de er spinkle, men deres skaller er for lave, øjnene hænger, snudeskaftet er for langt osv., de passer slet ikke sammen....

• #7   2. apr 2010 Når jeg tænker "En rigtig golden" ser jeg en rød/orange skinnende vovhund med et glimt i øjet og fuld fart over feltet og allerhelst med på jagt. DET er en rigtig golden.

• #8   2. apr 2010 Sidse: Han er godt nok smuk :0) En rigtig golden i mine øjne :0)
    (Og her tænker jeg ikke på farve eller drift, men ren og skær eksteriør)

• #9   2. apr 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=70371

Det her er min mors på 7år smiley Jeg synes selv han er den flotteste.. smiley

• #10   2. apr 2010 Jeg synes så Sofus her er den ultimativt smukkeste golden på HG: http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=42562

• #11   2. apr 2010 Sidse:nemlig:-)

• #12   2. apr 2010 Fra "gamle" dage kender jeg Golden som Sofus (det sidste link) her ovenfor. Der er sket et "farveskift", så de nærmest er hvide i dag. Begge farver er flotte, men for mig skal en Golden være gylden og ikke hvid.

Der er nogen forskel på de 2 hunde længere oppe i tråden, hvor jeg vil mene at nr. 1 har alt det jeg forbinder med en Golden, en dejlig kraftig krop. Dette ikke for at kritisere nr. 2, for den er lige så fin som nr. 1. men for mig er der en forskel.

Sluttelig vil jeg så nævne at selvfølgelig er billeder "taknemmelige", så de skal ses i virkeligheden for at kunne give et ret mæssigt indtryk af hundene.

Golden er en dejlig race, for deres glæde og udstråling kan ingen tage fra dem.

• #13   2. apr 2010 Jeg har ikke så meget kendskab til dem ,,men jeg vil er klære mig helt ening med Gitte M. Det er også sådan jeg ser på Golden Retrievere.
    Vi har en her på gaden, næsten hvid og med små krøller på selve kroppen,,det er altså bare ikke pænt

• #14   2. apr 2010 Jeg synes til gengæld, der er langt mellem de golden RETRIEVERS, som virkelig forstår at arbejde og kan anden end at ligne store hvide øhhh retrievers.

• #15   2. apr 2010 Jeg synes de hvide Goldens er smukkest. Bryder mig dog ikke vildt meget om deres lidt Pointer-agtige ansigt, som man oftes ser hos de hvide.

Og så undre det mig at de skal være så små. Min veninde har en Golden - der er af de hvide typer - og den synes jeg havde en passende størrelse. Men på udstillingerne var den jo 5-10 cm højere end alle de andre voksne Goldens og meget kraftigere. Og han var sku kun 9 måneder.

Han er også gået over standarden nu, men synes stadig han er den pæneste af dem.

• #16   2. apr 2010 Vi har kun de hvide goldens i klubben og enkelt rigtig gylden, men han er jagtlinien... De hvide vi har, er meget store.. De er ikke som jeg kan huske Goldens var engang!!

• #17   2. apr 2010 Hej,

Jeg giver dig ret, en golden skal være gylden smiley
    Vi snakket om, at vi godt kunne tænke os en golden engang i fremtiden, og den skal være gylden smiley

• #18   2. apr 2010 Nu har jeg jo selv golden, og jeg synes hun er den smukkeste golden, lige som JEG kan lide dem. Jeg får mange kommentarer fra folk der tror hun er en lab, fordi hun ikke er så pelset.

Jeg var meget opsat på at få en helt lys golden, men faldt for Cajsa, som var meget mørkere end sine søstre. Og sind betyder dog mere end udseende, så hun blev valgt. Nu synes jeg hun har den dejligste farve, og kan slet ikke lide de hvide længere.

Smag er jo forskellig. Jeg bryder mig ikke om de meget kraftige goldens, som har hængeøjne og høje skaller (æggehoved plejer jeg at kalde det), og en vild og voldsom pels. De skal være veltrimmede, så man kan se deres bygning. Men det er jo så min mening smiley

• #19   2. apr 2010 Cat

Ja, og ikke bare dét, men egenskaberne er der jo heller ikke hos de eksteriørmæssige outrerede er der jo heller ikke.

Om jeg fatter, hvordan opdrættere kan falde over en jagthunderace eller brugshunderace og så avle på rent eksteriør.

Så er det, at vi får "Golden Retrievers", som for det første langtfra er "golden" og for det andet ikke kan "retrivere".

Men store hvide vovser, - oversexede ( - for hanhundenes vedkommende) og overvoldsomme, - ingen "will to please" er da et ret hyppigt set blandt goldens idag.

Jagt-goldenen, som den efterhånden har fået tilnavnet, er til gengæld flot gylden ( som navnet antyder) og både kan og vil arbejde, - både for sin jagt-ejer og for sin familiehundeejer.

• #20   2. apr 2010 Headhunters choice - spændende link. der kan man rigtig se de forskellige typer smiley

• #21   2. apr 2010 Jeg ser rigtig mange Goldens på træningspladsen og synes generelt de er blevet for kraftige og for lyse. Som Lise skriver - de har hverken den oprindelige farve eller de oprindelige brugsegenskaber. Det er virkelig en skam.

Og ja, jeg ser også enormt mange af de "over-sexede" typer med ingen arbejdsiver.

• #22   4. apr 2010 Kan kun give Lise L og Siri R ret.
    Der skal virkelig gøres noget, hvis golden ikke skal ryge over i kategorien selskabshund.

Jeg ser mange goldens, som er luddovne. Min egen Cajsa vil gerne samarbejde, men desværre har hun ikke særlig meget udholdenhed og kører hurtigt træt. Hun apporterer dog gerne, især i vand, så lidt golden er der dog i hende smiley Men fordi hendes sind ikke er som jeg synes en golden skal være, skal der heller ikke avles på hende.

Omvendt synes jeg jagt-goldens er lidt for små og spinkle. En mellemting vil være at foretrække.

Kommentér på:
Hvad sker der for Goldens??

Annonce