{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store hunderacer
  • #2   3. apr 2010 Tibetansk mastiff fælder kun 1 gang om året i en periode af ca. 3-4uger... I den periode fælder den voldsomt men til gengæld fælder den ikke resten af året....
    Hvad skal du bruge alle dine spærgsmål om forskellige hunderacer til, Casper??


  • #3   3. apr 2010 Og så vil jeg da lige sige at min oplevelse omkring hhv. Grand danoise og eng, mastiff er at de fælder rimeligt meget og i perioder ret voldsomt.

    Har ikke selv haft disse racer men har venner der har og er blevet noget forbavset over hvor meget de fælder - det forventede jeg ikke af disse racer...


  • #4   3. apr 2010 Korthårede hunde fælder ofte lige så meget som langhårede - hårene er bare kortere (og i mange tilfælde derfor mere irriterende end lange hår, da de sætter sig bedre fast i tøj o.l) - det du skal finde er en hund med hår i stedet for pels, racer med kun 1 lag pels, eller en ruhåret race (de skal plukkes/trimmes i stedet). Dog skal alle racerne børstes regemæssigt for at holde pelsen.

    Kongepuddel
    Greyhound
    Airedale terrier
    Portugesisk Vandhund
    Irish Water spaniel (Irsk vandspaniel?)
    Schnauzer
    Sort russisk terrier
    Bouvier des Fladres
    Kerry blue terrier
    Komondor
    Spansk vandhund
    Ruhåret Griffon d'arrêt à poil (Griffon Korthals)
    Ruhåret hønsehund

    Bearded collie skulle vist også ligge i den moderate ende, men jeg er ikke 100% sikker


  • #5   3. apr 2010 ja alle trimmehunde, fælder jo ikke rigtig.

    jeg er enig med dig Lise i at korthårshundene fælder MEGET, jeg har en engelsk bulldog og har også haft bullmastiff, og jeg synes de fælder helt vildt, man ser det bare ikke lige så meget som på dem der har stor pels


  • #7   3. apr 2010 jeg har prøvet meget forskelligt foder på mine (alt sammen kvalitetsfoder), men fældningen har været det samme

  • #8   3. apr 2010 stupid lamb . giver du dem fiskeolie ? det kan som oftes reducere fældning .

  • #9   3. apr 2010 M
    p.t spiser han wolfsblut Wild pacific hvor hoved ingridiensen er laks og som har et olie indhold på 17% så yderligere fiskeolie burde bestemt ikke være nødvendigt


  • #10   3. apr 2010 jeg har 4 bullmastiffer de fælder forskeligt det kommer and på om de har meget under uld 3 af mine buller har en meget tynd pels og de fælder næsten ikke men så den anden der har meget under uld hun fælder helt vildt meget.

  • #11   3. apr 2010 Casper D - Er det af ren nysgerrighed du spørger? For ellers vil jeg da mene der er mange andre aspekter ved de forskellige hundes egenskaber, der er betydelig vigtigere end fældning.
    Stort set alle hunde, bortset fra de ruhårede, hårløse og "krøllede" (puddel, komondor, puli etc.) fælder ret meget, og korthårede kan være mere trælse i fældningsperioderne end de langhårede med meget blød underuld.


  • #12   4. maj 2010 Grand danois fælder faktisk en del. Jeg har godt nok også trægulv i hele lejligheden, men der bliver støvsuget hver dag, for der er mange grande hår over det hele!

Kommentér på:
Store hunderacer

Annonce