{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Store hunderacer {{forumTopicSubject}}

Halløj og rigtig god jul alle sammen.

Nu ved jeg der sidder en masse her inde, som har en god viden omkring hunderacer.
Min kæreste er begyndt at tænke over, hvilken hund han vil købe, når hans ikke er her mere. Han er desværre oppe i alderen, og selvom man ikke vil tænke tanken, er han her ikke evigt smiley
Her kommer i så på banen.... hvilke racer i vil anbefale han/vi kan undersøge og læse op på, som passer på vores ønsker og behov. smiley
Det skal være en stor hunderace, middel aktivitets niveau, gerne en der ikke har tendens til egetkøns aggresiv, lærevillig men ikke ekstremt pleasende, gerne god til familiehund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store hunderacer
  • #1   1. dec 2018 Hvad er "oppe i alderen" for dig? Undskyld jeg spørger men så vidt jeg kan se, så er du i 20`erne. Dvs. at "oppe i alderen" for dig kan være på min alder..... smiley

    Derudover: Hvad kan han tilbyde af tid, træning, motion, mental aktivering, alene-hjemme-tid??


  • #2   1. dec 2018 Mette han er 10, men er syg og derfor ved vi ikke hvor længe vi har ham mere. Hans far blev kun 12 desværre og moren blev ikke engang 10.

  • #3   1. dec 2018 Ååååhhh, for fanden da. Du har skrevet det som om det er din kæreste, der er "oppe i alderen"....... smiley smiley smiley smiley

  • #4   1. dec 2018 Edit var for langsom

    Men jwg faldt også i, og havde skrevet halvlangt om han ville ku klare at holde en hvalp og unghund


  • #5   1. dec 2018 Jeg tænkte: "Han blev 10 år. hans far blev 12" WHAT???????

  • #6   1. dec 2018 Ååårh det må i undskylde, det er bare mig der har formuleret mig forkert. Min kærester er ikke oppe i alderen hehe

  • #8   1. dec 2018 Grose schweizer sennenhund?

  • #9   1. dec 2018 Bullmastiff? smiley

  • #10   1. dec 2018 Bull mastiffen kunne være et bud, men der skal man være overordentlig obs på arvelige sygdomme.

  • #11   1. dec 2018 Det må ihvertfald gerne være en race med så lidt arvelige sygdomme som muligt:)

  • #13   1. dec 2018 Tak det vil vi prøve smiley

  • #14   1. dec 2018 broholmer

    puha godt det ikke var kæresten hahaha


  • #15   2. dec 2018 haha ja altså havde det været kæresten, så tænker jeg heller ikke han skulle have ny hund hehe.

    og tak for svar alle sammen, vi vil læse op på de forskellige racer. Min kæreste selv, er ret vild med den irske smiley


  • #16   2. dec 2018 Måske en landseer. Mit indtryk er, at de avles lettere og sundere end newfoundlænderen.

  • #17   2. dec 2018 Jeg stemmer i med de andre.

    Alle de nævnte racer er fine, dog er Broholmeren langt den nemmeste familliehund af de racer.

    Det vil sige, Newfi og Landseer er lige så nemme, men de to sidste savler helt sindsygt, og naturligvis er det en vanesag, men det ville irritere mig helt vildt. smiley


  • #18   2. dec 2018 Søger I en han eller en tæve ? Jeg kunne måske godt foreslå en pyreneertæve ud fra de kriterier, du nævner. Hanhundene kan have tendens til eget køn aggressioner, men det er ikke udbredt blandt tæverne.

    Jeg har mange års erfaring med racen, og oplever den som en forholdsvis sund race, der ofte opnår en pæn levealder racens størrelse taget i betragtning. Man kan selvfølgelig være uheldig i alle racer, men som helhed en af de sundere af de store bamser.

    Der er selvfølgelig mange andre ting, der I skal vide, for at kunne vurdere om det er en race, der vil passe jer, men det vil en seriøs opdrætter fortælle jer, og I er også velkomne til at kontakte mig. Det er dog ikke nemt at få fat i en pyr hvalp med stamtavle i Danmark, men der er aktive opdrættere i både Tyskland og Sverige som de nærmeste lande og også mange andre steder i Europa.


  • #19   2. dec 2018 @Lene.
    Det vidste jeg ikke omkring tæverne. Jeg troede at Pyren generelt var ret højgearet.

    Den kæmpe store Pyr vi har her i byen, den kan ved gud ikke fordrage vores tæve, hvor i mod min Grosser er den fuldstændigt ligeglad med.


  • #20   2. dec 2018 Martin, er det en tæve ? Hvor er det du bor i Sønderjylland ? Jeg tænker på om, det er min venindes Cinna ?

    Men selvfølgelig kan du få en tæve, der ikke er god med andre hunde, men det er ikke udbredt. Men det kan man i alle racer. Jeg har kendt en broholmertæve, der var ganske ubehagelig med andre hunde, men det er da ikke mig indtryk, at det er udbredt, så det tænker jeg ikke på som typisk for racen.


  • #21   2. dec 2018 Leonberger. skøn familie hund. Alsidig i træning. elsker gåtur, men bare at være sammen med familien. om det er aktive eller sofadag.

  • #22   2. dec 2018 @Lene.
    Helt enig i det du skriver.

    Jeg troede bare at Pyren sådan generelt var højgearet. Men sådan har jeg nok så mange fordomme om racer, som skyldes uvidenhed. smiley

    Kan huske jeg engang også troede at Fila'en var stærkt overdrevet omkring deres aggressivitet, men da jeg mødte flere af dem, så viste det sig, at den ene jeg havde mødt var lige netop undtagelsen der bekræftede reglen.

    Den kunne alle nemlig vade lige ind til, da den bare elskede alle mennesker.

    Det har jeg siden lært ikke er normalt. smiley


  • #23   2. dec 2018 åh ja leonberger er fantastisk også

  • #24   2. dec 2018 det jeg synes er fedt ved racen er at den kan bruges til så meget forskelligt. Lydighed, rally, spor, vand redning, brugs arbejde nosework mv. Jeg er selv begyndt at træne min op til løb. vi kommer aldrig til at løbe lange distancer men hygge løb for at holde kroppen ved lige. vandre ture tror jeg vi kunne gå jorden rundt. Det ville han elske, næsten lige så meget som at fede den i sofaen og blive nusset om ??

  • #25   5. dec 2018 undskyld det sene svar, min mobil er åbenbart holdt op med at vise notifikationer fra hg øv.
    Men tusind tak for alle de fine bud, vi har også læst en del allerede:) Min kæreste har forelsket sig fuldstændigt i den irske ulvehund, men beslutningen er ikke taget endnu. smiley


  • #27   5. dec 2018 Det kunne være jeg skulle kontakte hende og høre lidt mere om racen, andet end det man kan læse sig til smiley

  • #29   5. dec 2018 Tak hende vil vi også se nærmere på. smiley Det er rart med gode anbefalinger til opdrættere.

  • #30   5. dec 2018 Men det ser ikke ud til Tina har haft hvalpe siden sommeren 2016 ?

  • #32   5. dec 2018 Okay, kan lige skrive til hende smiley vi skal heller ikke have lige nu alligevel, vi vil bare gerne ud i god tid, og finde en god opdrætter, som går op i sunde og velfungerende hunde.

  • #33   5. dec 2018 uanset hvad i vælger er det en god idé at besøg opdrætter. også forskellige racer hvis i er lidt i tvivl. eller være med på arrangementer. Da vi begyndte at være interesseret i leonberger var der en fælles gåtur. Vi kontaktede dem der stod og spurgte om vi måtte komme med så vi kunne møde racen. Det var en god oplevelse at møde racen på den måde.

  • #34   5. dec 2018 Enig med Vibeke, race arrangementer som f.eks. fælles gåture kan være en rigtig god måde at få et indtryk af racen på i en meget dagligdags situation. Det er både hr. og fru Danmark med deres vovhund samt opdrættere og andre med deres udstillingshunde, der mødes i en afslappet atmosfære på sådan en gåtur.
    Jeg har også haft kommende hvalpekøbere med på sådanne ture, og det har været rigtig godt. Tilbagemeldingerne har været gode. De fik snakket med mange forskellige ejere og fik oplevet hunde af begge køn og forskellige aldre. Mange opdrættere har jo kun få hunde selv.
    Så hvis det er muligt, kan det helt klar anbefales.


  • #35   5. dec 2018 lige præcis. Det var det samme vi oplevede og det var der vi rigtig faldt for racen. Netop fordi det er dagligdags ting. hvor imod på udstilling er det et lidt mere opsat.

  • #36   6. dec 2018 Tak for tippet, det vil vi da lige prøve og se om ikke vi kan komme med på sådan nogle ture smiley

  • #37   7. dec 2018 held og lykke med jeres søgning efter et nyt familie medlem. ??

  • #38   7. dec 2018 Jeg forstår godt at i vil kikke nærmere på den irske, virkelig en skøn race, men et helt specielt sind smiley
    Jeg har to knægte på snart 5 og 6 år, samt en cairn terrier til at holde styr på dem smiley
    Og med jævne mellemrum plejemor for 2 tæver oven i.
    Personligt synes jeg, de kan være svære at danne sig et rigtigt billede af ved udstillinger, så har du mulighed, så oplev dem på hjemmebane hvor de bor.


    profilbillede
  • #39   7. dec 2018 Vi kender desværre ingen der ejer en irsk, ellers ville vi også super gerne opleve en udenfor udstilling, der er desværre bare ikke ret mange der har dem. Det er ihvertfald mit indtryk smiley

  • #40   7. dec 2018 prøv at kontakte forskellige opdrætter. De vil helt sikkert vise deres hunde frem og kan sikkert også være behjælpelig med om der er nogle arrangementer hvor i kan møde hundene uden for udstillingens verden

  • #41   7. dec 2018 Tak Ja det er også vores næste skridt smiley

Kommentér på:
Store hunderacer

Annonce