{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
889 visninger | Oprettet:

Ulemper ved kasteration?? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Vores lille Louie, som er en dansk svensk gårdhund på godt og vel 1 år og 8 mdr. Begyndte for en uges tid siden at have blod i afføringen, hvorfor vi efterfølgende tog til dyrelægen.

Vi fortalte samtidig dyrelægen, at Louie er en hanhund med stort H, så når der er en hunhund i nærheden af ham, som er i løbetid, går han fuldstændig over gevind.

Dyrlægen mener derfor at vores ellers så lydige og livsglade Louie, får stress da han ikke kan styre hormonerne i sin lille krop, når damerne kommer for tæt på. Så for hans egen skyld og eget bedste overvejer vi kasteration, men kan ikke helt beslutte os.

Nogen der har gode eller dårlige erfaringer, som vil dele det med os?

På forhånd tak for hjælpen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulemper ved kasteration??
  • #1   4. apr 2010 vi har fået kasteret to han hunde smiley
    så snart man kommer hjem med ham fra dyrlægen er de meget sløve og ikke rigtig vil noget der kan godt gå op til 48 timer inden de er på toppen igen smiley
    men eller er der ikke rigtig mere med det smiley
    håber det hjalp lidt


  • #2   4. apr 2010 Min hanhund er kemisk kastreret, og det er en god løsning for ham. Han skal ikke kastreres rigtigt, da han så vil få tendens til fedme. Og det har han ikke lige brug for, da han har HD og så har han megaløse hofteled. Så han må under ingen omstændigheder blive overvægtig.
    Så han fortsætter med den kemiske


  • #3   4. apr 2010 Jeg har 3 kastrater herhjemme, og har kun posive erfaringer med det smiley

  • #4   4. apr 2010 hmm jeg fik også kastreert min hanhund og det skulle jeg aldrig have gjort.
    Han tog meget hurtig på også selv om jeg passede på, han fik en grim bjørnepels og han blev trist og det var han nok i ca 7 mdr. dyrlægen sage at det var der nogen der kunne blive..så havde jeg vist hvad jeg ved nu havde jeg aldrig gjort det.


  • #6   4. apr 2010 det er det samme med min han han er nu 8 år han er ikke trist mere men blev heller aldrig den samme som før han blev kasterede

  • #7   4. apr 2010 Synd at høre, at Jeres hunde har forandret sig så meget.

    Mine er kastreret for 5, 3 og 2 år siden, og de har bestemt ikke mistet hverken energi eller gnist.
    De er super aktive. Den ene skal jeg passe lidt på vægtmæssigt ( med lightfoder er der ingen problemer )
    Den anden fodres med ekstra energi-foder, da han ellers taber sig.


  • #8   4. apr 2010 hej allesammen.

    Vi tror nu nok vi vælger løsnigen med kasterering da Louie i forvejen ikke spiser nok og slet ikke spiser når tæverne i omegnen er i løbetid. Vi føler det er det bedste for hans helbred da dyrelægen siger at det kun bliver værre med tiden...

    Vi er selvfølgelig bange for at den legeglade vapse vi har nu vil forsvinde i takt medhans "ædlere" dele. Men synes samtidig også at hans helbred kommer først...


  • #9   4. apr 2010 Det er som regel sådan, at har man først besluttet sig for at kastrere, så er det faktum, at det både kan have et positivt og negativt adfærdsmæssigt udfald ligegyldigt.

    Nogle gange undrer jeg mig over, hvorfor spørgsmålet overhovedet kommer op.

    Ja, der kan være ulemper ved kastration. Ja, det kan få konsekvenser, som ikke er rare.
    Og nej, man kan ikke vide, om det rammer ens hund. Man kan krydse fingre og håbe det bedste.



  • #10   4. apr 2010 Martin G - hvis I er i tvivl, så kunne I jo vælge at prøve den kemiske først, den kan jo fortrydes, da virkningen forsvinder efter ca 6 mdr smiley
    Jeg kender ikke så mange hunde der er neutraliseret på den ene eller anden måde, men de to hanhunde som jeg ofte ser går stadig fra foderet når der er tæver i løb, på trods af kastration.


Kommentér på:
Ulemper ved kasteration??

Annonce