{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.086 visninger | Oprettet:

er en smugle forarget {{forumTopicSubject}}

for et par dage siden, var det en episode hvor Salina gik uden snor, og bliver overrasket a en hund som kommer bagfra ( i snor) Salina bider ud efter den anden hund, og ejerne ( et yngre par) flipper helt ud, og kræver navn, tlf, og adresse og truer med aflivning, politi og de verse ulykker. Ok, min mors fejl at Salina var løs, hun undskylder selvfølgelig, osv. Men men men... Nu er dette unge par, så begyndt en "hade aktion" mod os, hun stopper samtlige hunde ejer og fortæller dem om hvor ond og farlig min hund er, og advare om at komme i nærheden a os, da deres hund så vil blive ja nærmest slået ihjel.
Jeg syntes virkeligt det er lavt og barnligt, a dem. Og bliver sku en smugle forarget over deres opførelse, at voksende mennesker kan finde på at opføre sig sådan smiley
øv øv, det ender jo med at jeg ikke kan gå en tur med min hund ( i snor) i fred smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er en smugle forarget
  • #1   9. apr 2010 er heller ik normal adfærd at en hund bider ud efter en anden hund uden advarsel

  • #2   9. apr 2010 Lad være med at gå uden snor!

  • #3   9. apr 2010 Jeg var også blevet tosset hvis den havde bidt ud efter mine som altid er i snor

  • #4   9. apr 2010 Tjah, når man går med sin hund uden snor, må man jo have fuld kontrol over den, og være sikker på, at den ikke ville reagere agressivt på andre hunde som går forbi..

  • #6   9. apr 2010 Tror også jeg havde reageret noget lign. det andet par, man bliver altså s.... forskrækket når en hund bider ud efter ens egen

  • #7   9. apr 2010 Måske mig der tolker forkert, men kunne det ikke tænkes hunden blot har snakket "hundsk" og bedt den anden om at skrubbe af ?....

    Men i vil altid får skylden, da jeres var uden snor


  • #8   9. apr 2010 kan også godt forstå at de blev forskrækket, men det skete jo ikke noget med hunden udover den selvfølgelig også blev forskrækket.
    Men folk syntes åbenbaret det er okay, at de render rundet i kvarteret og ja sviner os til?


  • #9   9. apr 2010 ***René** *
    jo for hun angriber eller jagter ikke de andre hunde, men når de kommer for tæt på så knurre hun og hvis de stadig ikke forsvinder så gør/bider hun efter dem, og det er uanset om hun er i snor eller ej.
    Så tror bare det er hendes måde at sige "smut" på.


  • #11   9. apr 2010 "øv øv, det ender jo med at jeg ikke kan gå en tur med min hund ( i snor) i fred :("

    Har du tænkt på, at sådan oplevede det par, hvis hund din bed ud efter, det jo lige præcis?

    Jeg synes nu ikke, det er ok af dem ligefrem at køre en hetz, hvis vi går ud fra, at din mor nu 100% har lært, at jeres skal være i snor, men du skal måske prøve at forstå, hvor ubehagelig sådan en oplevelse kan være for dem, der udsættes for den.

    Det tog mig et halvt år at komme mig over en oplevelse med en ikke så venlig stemt rottweiler, her hvor vi bor. Og jeg kan faktisk mærke nu, hvor sommeren nærmer sig, at jeg er begyndt at tænke over episoden igen næsten et år efter smiley


  • #12   9. apr 2010 Enig med krumme

  • #13   9. apr 2010 ja selvfølgelig er det klart de bliver sure, men her skal man tage med at de 9 ud a 10 gange går med deres løs, og som de på ingen måde kan kalde til sig, så forstår ikke helt de flipper så meget ud over at Salina var løs.
    Men ser ingen grund til at gøre os til "kvarters skræk" og gøre min hund til noget hun ikke er... Ja hun gider ikke at lege osv. men hun er på ingen måder farlig eller bisk smiley


  • #15   9. apr 2010
    Jens & Marianne K

    det er første gang hun har gjort det, for hun kommer altid i snor, og er kun løs når der ikke er andre hunde i sigte, da hun ikke gider at lege med andre hunde.
    Så det var et uheld, og vi har boede det samme sted i snart 25 år og har altid haft hund, og der har ikke 1 gang været klaget over noget. Så i må endelige ikke tro at vi på nogen måder er uransvagelige hende ejer!


  • #16   9. apr 2010 her til skal det tilføjes at hun som hvalp 2 gange blev bidt at store løse hunde, derfor "syder hun først og spørg bagefter"

  • #17   9. apr 2010 Jeg var ved stranden med Tes og tog hende i snor da jeg så en anden hund, Tessa så den ik, men den blev forelsket i Tes og kom efter os, bagfra, tes så den ik og blev forskrækket og fik bidt ham i øret så det blødte, ejeren sagde bare, ja så kan du lade vær med at jagte damerne hehe Syntes nu os at dem du mødte burde slå koldt vand i blodet, der ingen skade sket, selvom din var løs, kan godt forstå at de blev forskrækket og nok røg op i det røde felt, men så er den da heller ik længere. At spræde rygter virker ik særligt voksent

  • #18   9. apr 2010 "her til skal det tilføjes at hun som hvalp 2 gange blev bidt at store løse hunde, derfor "syder hun først og spørg bagefter"

    Det er jo det hun selv gør nu, ved andre hunde- så må i jo ALTID have hende i snor!


  • #20   9. apr 2010 Hvis det er første gang, forstår jeg ikke helt det, du skriver her:
    "jo for hun angriber eller jagter ikke de andre hunde, men når de kommer for tæt på så knurre hun og hvis de stadig ikke forsvinder så gør/bider hun efter dem, og det er uanset om hun er i snor eller ej." ??

    At i siger, der jo ikke skete noget med hunden, er jeg ikke nødvendigvis helt enig i. Siden den føromtalte oplevelse vi havde og en mere, der mindede om den, har vores hund reageret ved at gø som en gal af alle hunde, vi møder. Vi har knoklet for at få det pillet af hende igen og der er også sket fremskridt, men det har været næsten et års arbejde med hunden på hver eneste gåtur og det er stadig ikke rigtig godt. Udover, at jeg er ærgerlig på min hunds vegne, kunne jeg også godt selv have undværet de bebrejdende blikke og dumme kommentarer jeg får fra ejerne til de hunde, hun "skaber sig" overfor. Så jeg mener bestemt godt, der kan være sket noget selvom der ikke har været blod.

    Og nej, jeg synes, som jeg også skrev tidligere, slet ikke, det er i orden, hvis de render og sviner jeg til. Jeg kunne ikke selv finde på at gøre noget lignende, men jeg kan et eller andet sted godt forstå, hvorfor de gør det.


  • #21   9. apr 2010 Ejer af sovedyr
    "her til skal det tilføjes at hun som hvalp 2 gange blev bidt at store løse hunde, derfor "syder hun først og spørg bagefter"

    Jamen så ved du jo formentlig nogenlunde, hvordan de har det og kan se, at der kan være vidtrækkende konsekvenser

    Rikke S
    I dit tilfælde er det jo også på alle måder den anden ejers fejl, at han lader sin løse hund rende hen til dig og din hund. Det synes jeg slet ikke kan sammenlignes


  • #22   9. apr 2010 jens og marianne


    er så enig!


  • #23   9. apr 2010 man skal altid vende synet indad når man har en hund der overfalder... prøv at tænk på hvordan du selv ville have det hvs du kom med din hund i snor og en anden hund uden varsel faret i flæsket på din hund?

    jeg er så evig træt af hunde ejere der render rundt med deres hunde uden snor og ik har kontrol over deres hund!

    den typiske der kommer er "jamen den gør ik noget" "Guuud det har den altså aldrig gjort før" "den vil bare lege"

    uuuh jeg blir harm - med de grimme oplevelser vi selv har haft, er min tolerance bare så brugt op... du ved jo ikke om det unge par har oplevet andre overfald?


  • #24   9. apr 2010 Rikke


    men nu var det DIN hund der var i snor og cockeren der var fri..... her er det ejer af som havde en hund fri som overfalder en hund i snor


    så ik heeeelt samme situation vel?


  • #25   9. apr 2010 Nu tror jeg godt at jeg har set det tidligere indlæg. Var det ikke noget med at det andet par som regel også har deres hund løs når de var ude og løbe med hende?

    Tror det eneste du kan gøre er at snakke med de andre hundeejere i området og forklare dem at det hele er en misforståelse. Og så ellers vise de andre i området at din hun ikke er en "dræber" eller hvad de nu har fået indtryk af.

    Synes dog ikke det er helt optimalt at din hund føler trang til at optrække sin grænse ved at knurre og bide/snappe efter andre hunde. Der kunne du måske gå imellem så der ikke kommer nærkontakt før din hund evt. er klar til det.


  • #27   9. apr 2010 Mikala
    Det vil jeg gerne, men som sagt er vi ikke sluppet af med gøeriet endnu, så jeg ved ikke om jeg vil anbefale at gøre det samme :D. Jeg er i tvivl, om den fremgang, vi har set, var kommet af sig selv under alle omstændigheder, men på den anden side, kunne det jo også have eskaleret, hvis ikke, vi havde gjort noget. Det er jo aldrig til at vide.

    Men det vi har gjort er for det første at være super opmærksomme på omgivelserne, så vi altid er et skridt foran hunden mht hvad der nok sker om lidt. Når vi kommer gående og ser en hund nærme sig fanger vi hendes opmærksomhed med noget lækkert og går og roser hende, giver guffere, så længe hun har opmærksomheden på os i stedet for den anden hund. Hvis hun alligevel begynder at gø, vender vi om og går den anden vej, indtil hun stopper (der siger eller gør vi ikke noget) og når så hun er stoppet vender vi igen om til den vej vi egentlig skulle og roser/giver guf igen.



  • #28   9. apr 2010 Søren
    For mig som ejer kan det gøre en stor forskel om den anden hund er løs eller i snor. Især i starten, da jeg trænede min hund i ikke at gø af alle de andre, valgte jeg bevidst at gå steder, hvor snor decideret er påbudt, for at slippe for at skulle forholde mig til om en eventuel løs hund havde venlige hensigter. Fra man opdager den løse hund, til man har set, at der ikke skete noget, når der at gå en masse tanker gennem hovedet og den utryghed mener jeg så heller ikke kommer éns egen hund til gode.

    Og nej, jeg forstår så heller ikke, hvad deres hund i snor laver oppe i rø... på den anden, men nu er der jo steder, ihvertfald her, hvor jeg bor, hvor man kun kan passere meget tæt på hinanden.


  • #29   9. apr 2010 Tror at rigtig mange glemmer at hunde har deres eget sprog, og ikk er ligesom os, hundene er mere lige på og hårdt smiley nogle hunde kan ikk li andre hunde er tæt på, og nogle er meget nærgående! Selvfølgelig skal man ikk gå med hunden uden snor, når den har lidt tendens til at springe frem smiley men men men, hundene kan godt selv finde ud at deres ting, uden menneske skal begynde at blive sure på hinanden, selvfølgelig skal man stoppe dem, de må jo ikk slå hinanden ihjel smiley

  • #31   9. apr 2010 Rasmussen. .
    er forarget over at voksende mennesker, kan opføre sig på den måde, og nu køre hetze mod mig, min mor og hunden.
    Ved godt det er min mors fejl at hunden ikke var i snor, og sallina er også normalt i snor, men hvis vi ikke kan se nogle hunde så slipper vi hende, da hun ikke gå mere end et par meter fra os, og da den anden hund kom bagfra gik salina på plads, hun hade bare ingen snor på, hvilket hun jo skulle ha haft.


  • #32   9. apr 2010 Umuli A
    som skrevet har hun også altid snor på hvis der er andre hunde i sigte, men hverken hund eller min mor hade hørt dem komme. så det var bare sort uheld, og der var ingen som kom tilskade. Men syntes bare det er træls hvis de skal til at sprede dårlige rygter om min hund smiley


  • #33   9. apr 2010 Er fuldstændig enig med trådstarter og Umuli A. Man går da ikke op i rø.. på en anden hund uden at give sig til kende og spørge om hundene skal hilse. Det mest normale ville da være at holde lidt afstand, så den anden hund evt. kunne trække lidt ind til siden så man kunne komme forbi. Og når nu Sallina gik på plads, så havde det vel næsten været lige meget om hun havde snor på eller ej, hun ville stadig kunne havet vendt sig om og reageret som hun nu gjorde.

    Jeg ville altså også blive rasende, hvis jeg fandt ud af, at der var nogle der spredte usande rygter om mig på baggrund af det du har oplevet.

    Synes (på baggrund af denne episode) heller ikke at det andet par viste nogen form for hensyn.


  • #34   9. apr 2010 Jeg synes snart folk er blevet for hysteriske omkring det at have hund.
    Ikke alle, for heldigvis er der også en masse mennekser som tager det afslappet, og så plejer deres hunde at gøre det samme.
    Hvis I har boet det samme sted i 25 år, ja så kender folk jer vel også og ved om jeres hunde har været ok. Hvis det er deres indtryk, så kan sådanne historier kun prelle af.


Kommentér på:
er en smugle forarget

Annonce